Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metodika filmové a audiovizuální výchovy: Cesta do světa pohyblivých obrazů
Hlavicová, Lucie ; Vondrášková, Markéta ; Forejt, Jiří ; Bednařík, Pavel
Text této publikace přináší vhled do problematiky filmové a audiovizuální výchovy v České republice. Rady a tipy jak lze k výuce na různých stupních neformálního vzdělávání přistupovat, a především přehled dvaceti čtyř inspirativních metod a cvičení, jichž lze ve výuce využívat. Může také sloužit jako inspirace pro formální vzdělávání. Text vychází ze zkušeností dvanácti odborníků s dlouholetou praxí v oboru, kteří předkládají čtenářům z řad pedagogů a lektorů svá know-how ve snaze ulehčit jim v pedagogické praxi. Práce je zaměřena na tvůrčí oblast filmové a audiovizuální tvorby i na práci s filmovou projekcí a následnou analýzou audiovizuálních děl, se kterými mohou pedagogové ve výuce kreativně pracovat. Návody, jak filmovou a audiovizuální výchovu efektivně začleňovat do vyučování, i odkazy na vhodnou literaturu a další lektorskou a metodickou pomoc začínajícím pedagogům.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Procesní uspořádání profesní organizace Multimedia Creative Team
Bílková, Kateřina ; Vondra, Zdeněk (vedoucí práce) ; Lisý, Martin (oponent)
Multimedia creative team (MMCT) je studentská profesní organizace zabývající se tvorbou multimediálních výstupů na komerčním principu, která potřebuje vytvořit optimální procesní model, podle kterého bude schopna fungovat lépe než doposud. K tomu, aby bylo tohoto cíle dosaženo, bude využit rozbor pomocí SWOT analýzy a též vlastní zkušenosti autora, který je přímou součástí organizace a to v pozici managing directora. V této práci budou nejdříve popsány podobné organizace, následně bude detailně rozebrán Multimedia creative team, poté budou srovnány navzájem. V praktické části bude navržen nový procesní model pro MMCT, který bude ověřen pomocí případové studie, a vyjádří se k němu 2 osoby z praxe, které poskytnou určitá doporučení.
Multimediální komunikace
Vondra, Zdeněk ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Skrbek, Jan (oponent) ; Jurášková, Olga (oponent)
Multimédia jsou formou sdělování informací a sdílení znalostí prostřednictvím synergického efektu paralelně propojených komunikačních rovin. Jejich hlavní uplatnění je v tvorbě komunikací coby produktů i služeb a v tvorbě uživatelských rozhraní. Hlavním cílem této disertační práce je vytvořit model multimediální komunikace pro pochopení významu a smyslu použití multimédií v komunikačním procesu. Model popisuje návaznosti prvků a parametrů multimediální komunikace v rámci vnitřního i vnějšího kontextu. Dále je cílem práce vytvořit metodiku multimediální komunikace, která slouží pro návrh, tvorbu a vyhodnocování konceptů multimediálních komunikací. Metodika je vytvořena aplikací modelu multimediální komunikace. Disertační práce vychází ve své teoretické části z analýzy různých definic a přístupů vybraných k řešení modelu multimediální komunikace. Na to navazují rozbory teorií komunikace, pojmů média, multimédia, doručovací platformy a funkce komunikace. Na teoretickou část navazuje popis výzkumu v praxi čtyřech odlišných oblastí využití multimédií. Získané poznatky jsou v následujících částech práce analyzovány za účelem vytvoření modelu multimediální komunikace a odvozené metodiky multimediální komunikace. Metodika je dále ověřena prostřednictvím případové studie a jsou formulována doporučení pro její další rozvoj. Model a metodika multimediální komunikace vytvořené v této práci prezentují ucelený pohled na problematiku multimediální komunikace jako na nástroj využitelný pro konkrétní komunikační účel. Práce tak přináší nástroj pro řešení a studium multimediálních komunikací a zároveň definuje prostor pro rozvoj metodických postupů v této oblasti.
Současná situace v oblasti VOD služeb a jejich vliv na audiovizuální průmysl
Knoblochová, Martina ; ANDRLE, Ivo (vedoucí práce) ; DANIELIS, Aleš (oponent)
Diplomová práce mapuje fenomén audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání (dále VOD), které v dnešní době představují často diskutované téma, jež hýbe světem audiovizuálního průmyslu a mění tradiční distribuční modely. Práce sleduje současnou situaci a výhledy do budoucna na tomto poli a snaží se analyzovat dopad VOD služeb na tradiční audiovizuální průmysl. První část uvádí do kontextu problematiky VOD služeb a dále se text postupně věnuje poskytovatelům VOD služeb, dopadům VOD služeb na audiovizuální "ekosystém", novým distribučním strategiím, změnám uživatelských návyků, vlivu VOD na klasická kina a v neposlední řadě dnešní roli diváka a nově vzniklým úskalím i příležitostem. Práce se soustředí především na český trh, který je však potřeba vnímat v kontextu celé Evropské unie, a zároveň nemůže opomíjet ani nejsilnější VOD hráče, kteří mají své původní domovy ve Spojených státech amerických. Vedle dostupných pramenů jsou významným zdrojem informací osobní rozhovory s profesionály, převážně z oblasti filmové distribuce.
Animovaný videoklip ve výtvarné výchově na prvním stupni základní školy
KALIVODOVÁ, Lucie
Práce se zabývá možnostmi vytvoření animovaného videoklipu na prvním stupni základní školy v rámci výtvarné výchovy a pohledem na předmět výtvarné výchovy v závislosti na využití multimediální tvorby. Teoretická část popisuje animovaný film jako specifický způsob intermediálního vyjádření v kontextu minulého a současného umění. Zabývá se vznikem a historií animovaného filmu a popisuje produkci a různé techniky používané při jeho tvorbě. Analyzuje prostor pro tvorbu animovaného videoklipu v rámci intermediálních a experimentálních aktivit ve výtvarné výchově na prvním stupni základní školy. Praktická část obsahuje realizaci a reflexi souboru vlastních lekcí výtvarné výchovy zaměřených na tvorbu animovaných videoklipů ve třídě 5.B Lerchovy školy Sušice 2013.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.