Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Prezidenti České republiky a jejich mediální obraz
Šimáček, Jaroslav ; Kubišová, Zuzana (vedoucí práce) ; Hogenová, Anna (oponent)
Jaroslav Šimáček - Abstrakt diplomové práce Diplomová práce "Prezidenti České republiky a jejich mediální obraz" analyzuje mediální obraz prezidentů ČR Václava Havla a Václava Klause v časopise Týden. Po vymezení role prezidenta v českém politickém systému a seznámení s konkrétními hlavami státu v životopisné části se autor zabývá rolí a funkcí médií v současném světě. Objasňuje přitom způsoby mediální komunikace a vytváření mediálních obrazů. Následně zkoumá nové technologické možnosti médií a postup při obsahové analýze médií, která je vybraná jako hlavní metoda. V metodologické části autor sestavuje hypotézy, týkající se mediálního obrazu prezidentů ČR, popisuje konkrétní metody práce a charakterizuje vybrané médium. Zvoleným výzkumným obdobím je druhé funkční období obou prezidentů. V praktické části se autor snaží stanovené hypotézy dokázat nebo vyvrátit. Výzkum probíhá především v internetovém archivu časopisu Týden, který obsahuje data od roku 1994 a je poměrně přehledný. Cílem práce je vytvoření mediálního obrazu Václava Havla a Václava Klause ve vybraném médiu. Klíčová slova: prezident, Česká republika, Václav Havel, Václav Klaus, média, mediální obraz, obsahová analýza, Týden
ANO 2011 a SPD pohledem teorií populismu
Kohout, Stanislav ; Charvát, Jan (vedoucí práce) ; Mlejnek, Josef (oponent)
Předkládaná diplomová práce analyzuje skrze obsahovou analýzu a teorií populismu Case Mudda jedny z nejúspěšnějších hnutí v České republice - ANO a Svobodu a přímou demokracii - Tomio Okamury. Cílem práce je určit, nakolik jsou obě hnutí pohledem výše uvedené teorie populistická, a v čem se jejich populismus odlišuje. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První - teoretická část je věnována konceptu populismu. V této části práce představuji tři nejvýraznější proudy výzkumu populismu: 1) populismus jako politický (komunikační) styl 2) populismus jako strategie a 3) populismus jako ideologie. Druhá - analytická část práce zahrnuje metodologii, ve které určím kritéria pro stanovení toho, co je populismus, k čemuž využiji populistické jádrové znaky definované Franciscem Pannizou a Casem Muddem. Následně podrobím obsahové analýze programatiku a mediální reprezentace zahrnující sociální síť Facebook obou politických subjektu. Analýza přinesla zjištění, že ANO a SPD - Tomio Okamury ve svých mediálních reprezentacích naplňují kritéria všech tří jádrových znaků a lze je tedy označit za populistické. V programech hnutí se objevují všechny tři jádrové znaky pouze u SPD, které je ve svých populistických vyjádřeních celkově radikálnější.
Analýza mediální reprezentace prezidentské volby ve Francii 2017 v denících MF Dnes a Právo
Vaníček, Bohumil ; Šafařík, Petr (vedoucí práce) ; Bauer, Paul (oponent)
Volba francouzského prezidenta je vždy celosvětově velmi sledovanou událostí. Francouzský prezident patří k nejvlivnějším evropským státníkům, stabilita Francie se odráží i v dalších částech kontinentu. Pro média je prezidentská volba vděčným tématem, které rozebírají ze všech možných stran. Prezidentská kampaň ve Francii se v roce 2017 vyznačovala silnými výroky a výsledek voleb byl celosvětově očekávanou událostí. Do finálního kola se probojovala Marine Le Penová, předsedkyně Národní fronty. Kontrast její osoby a pozdějšího vítěze centristy Emanuela Macrona, dodal prezidentské kampani speciální náboj. V této bakalářské práci se zabývám otázkou, jak o těchto událostech ve Francii informovaly české deníky MF Dnes a Právo. Zejména v práci sleduji, zda deníky přistoupily k tématu objektivně a nestranně a analyzuji, s jakou prioritou o francouzském tématu informovaly a o jakou konkrétní událost a období se nejvíce zajímaly. V případě tak zásadní události, jakou je volba francouzského prezidenta, se naskytuje otázka, jestli deníky MF Dnes a Právo ve svých článcích neprotěžovaly nebo naopak neopomíjely jednoho z kandidátů. Obě zvolená média mají v České republice odlišné spektrum čtenářů, jedno je politicky zaměřené doprava od středu, druhé naopak doleva. Stěžejní otázku jsem zpracoval pomocí...
Mediální obraz samoživitelství v denním tisku
Vytisková, Tereza ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Maříková, Hana (oponent)
Cílem diplomové práce bylo zjistit, jak je prezentováno téma samoživitelství v denním tisku. Samoživitelství je důležitý sociální problém dneška, proto spatřuji tuto oblast jako důležitou pro výzkum. Média mají moc ovlivňovat naše myšlení a názory, zajímalo mě tedy, kdo má možnost se v médiích vyjádřit, jaké je rozložení jednotlivých informačních zdrojů, zda o samoživitelství hovoří laikové, sociologové/žky, psychologové/žky nebo zástupci/kyně různých organizací. Výzkum byl proveden prostřednictvím kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy. Diplomová práce poukazuje na rozdíly mezi tím, kdo se k tématu vyjadřuje a snaží se poukázat také na to, co v médiích o tématu samoživitelství zobrazováno není a co to pro nás znamená. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Prezidenti České republiky a jejich mediální obraz
Šimáček, Jaroslav ; Kubišová, Zuzana (vedoucí práce) ; Hogenová, Anna (oponent)
Jaroslav Šimáček - Abstrakt diplomové práce Diplomová práce "Prezidenti České republiky a jejich mediální obraz" analyzuje mediální obraz prezidentů ČR Václava Havla a Václava Klause v časopise Týden. Po vymezení role prezidenta v českém politickém systému a seznámení s konkrétními hlavami státu v životopisné části se autor zabývá rolí a funkcí médií v současném světě. Objasňuje přitom způsoby mediální komunikace a vytváření mediálních obrazů. Následně zkoumá nové technologické možnosti médií a postup při obsahové analýze médií, která je vybraná jako hlavní metoda. V metodologické části autor sestavuje hypotézy, týkající se mediálního obrazu prezidentů ČR, popisuje konkrétní metody práce a charakterizuje vybrané médium. Zvoleným výzkumným obdobím je druhé funkční období obou prezidentů. V praktické části se autor snaží stanovené hypotézy dokázat nebo vyvrátit. Výzkum probíhá především v internetovém archivu časopisu Týden, který obsahuje data od roku 1994 a je poměrně přehledný. Cílem práce je vytvoření mediálního obrazu Václava Havla a Václava Klause ve vybraném médiu. Klíčová slova: prezident, Česká republika, Václav Havel, Václav Klaus, média, mediální obraz, obsahová analýza, Týden

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.