Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Armáda na mediálním bitevním poli
Klementová, Jana ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Diplomová práce "Armáda na mediálním bitevním poli" zkoumá nakolik jsou Ministerstvo obrany a Armáda České republiky mediálními institucemi. Jestli přebírají mediální logiku a podléhají tlaku novinářů. To vše v teoretickém ukotvení čtyř fází mediatizace, které definoval Jesper Strömbäck ve své práci z roku 2008. V teoretické části práce jsou definovány pojmy jako je mediatizace nebo mediální logika. Práce se také zaměřuje na vysvětlení firemní komunikace, která je následně vztažena na Ministerstvo obrany a AČR. V závěru teoretické části jsou vymezeny obě instituce a důraz je kladen na jejich komunikační oddělení. Metodická část popisuje výzkumnou metodu polostrukturovaných rozhovorů, které jsou použity pro sběr relevantních dat. Definuje také výzkumný problém a výzkumné otázky. Třetí část diplomové práce se věnuje výzkumu, kdy jsou sesbíraná data devíti respondentů z Ministerstva obrany a Generálního štábu AČR analyzovány a rozřazeny k příslušným výzkumným otázkám. Respondenti odpovídali na dotazy, které se věnovaly komunikačním cílům Armády, formátům a obsahům sdělení, novým médiím a jejich práce ve vztahu k redakčním rutinám. Respondenti popisovali, jaké vztahy má Ministerstvo a Generální štáb s médii, jakou důležitost komunikaci přisuzují nebo jakým způsobem vylepšují obraz Armády v očích...
Mýtus dokonalého biatlonového týmu a jeho konec
Šulejová, Markéta ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na způsob, kterým média informovala o českém biatlonovém týmu v období jeho největších úspěchů, a to mezi lety 2012 a 2018. V souvislosti s tím se věnuje tomu, jak často média prezentovala vztahy, náladu a spolupráci v národním celku jako dokonalé, a pomohla tím vytvořit představu ideálního týmu. Cílem diplomové práce je zodpovědět výzkumnou otázku: Jak byl médii, biatlonisty a realizačním týmem konstruován mýtus ideálního biatlonového týmu? Na tuto otázku odpovídá diplomová práce prostřednictvím analýzy článků zaměřených na biatlon, které byly publikovány v letech 2012-2018 ve čtyřech sportovních denících, a to iSport.cz, sport.cz, sport.aktualne.cz a sport.iDNES.cz. K analýze využívá kvalitativní obsahovou analýzu rozšířenou o jazykovou analýzu diskurzu. Analýza jednotlivých článků je provedena na základě teoretických východisek, která se věnují mediální reprezentaci reality, mediální logice, mýtu, hrdinství, mýtu ve sportu a diskurzu. Výsledky analýzy popisují způsob a prostředky, jejichž prostřednictvím aktéři napomáhali konstrukci mýtu o dokonale fungujícím biatlonovém týmu. Využívané způsoby i s příklady jsou uvedené v závěru diplomové práce.
Novinářské strategie a téma islámu v rámci mediální logiky
Drnková Jačková, Kateřina ; Štechová, Markéta (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá omezujícími a kreativními aspekty, jež hrají důležitou roli při výběru a zpracování zpráv s důrazem na citlivé téma islámu. Práce je rozdělena do několika částí. V teoretické části jsou rozvedeny pojmy jako mediální logika, rutiny a kreativita, se kterými se dále pracuje i v rámci výzkumu. Práce pak poukazuje na problematiku mediálního prezentování islámu a muslimů vyplývající ze zahraničních i českých výzkumů, přičemž si všímá zejména nedostatečného výzkumu zaměřeného na samotné pracovníky redakce jako tvůrce či spolutvůrce mediálních obsahů. V rámci současného výzkumu v redakci jsou nastíněny některé možnosti kreativního přístupu, jež mohou ovlivňovat a pozměňovat rutinní praxi či zaměření redakce ohledně výběru i zpracování události. Metodologická část nastiňuje výzkumný problém a otázku, představuje zkoumané redakce i techniky sběru a analýzy dat. Předkládaná práce dále z těchto poznatků vychází i v samotném výzkumu a snaží se o lepší pochopení možností pracovníků redakce ve výběru a zpracování zpráv s tématem islámu. Důraz je přitom kladen na vnímání různých omezujících a kreativních aspektů pracovníků redakce, jako možných změn či překážek.
Vliv mediální logiky na prezentaci islámu ve vybraných denících na příkladu teroristického útoku na Charlie Hebdo v roce 2015
Jačková, Kateřina ; Štechová, Markéta (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem islámu a jeho prezentací v rámci mediální logiky vybraných seriózních deníků. Práce je rozdělená do dvou částí, v teoretické seznamuje se základními pojmy týkajícími se mediální logiky zpravodajství a s ní spojenými koncepty. Zabývá se zde také samotným islámem, jeho historickým ukotvením v rámci Evropy a České republiky, základními pojmy, které se k islámu vážou, i koncepty, které jsou s ním spojovány. V části empirické prostřednictvím kvantitativní analýzy nejprve zjišťuje, jak se změnilo prezentování islámu týden před teroristickým útokem na redakci Charlie Hebdo v Paříži v lednu 2015 a týden po něm. V části kvalitativní je pozornost upřena na samotné tvůrce mediálních obsahů v rámci zpravodajství. Pomocí kvalitativní analýzy, konkrétně metodou zakotvené teorie, se zabývá rozhovory s autory článků. Její snahou je lépe porozumět tomu, co nejvíce konstruovalo novinářův postoj k tématu islámu a co vede novináře - v rámci seriózního tisku - k tvorbě výsledného obsahu.
Armáda na mediálním bitevním poli
Klementová, Jana ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Diplomová práce "Armáda na mediálním bitevním poli" zkoumá nakolik jsou Ministerstvo obrany a Armáda České republiky mediálními institucemi. Jestli přebírají mediální logiku a podléhají tlaku novinářů. To vše v teoretickém ukotvení čtyř fází mediatizace, které definoval Jesper Strömbäck ve své práci z roku 2008. V teoretické části práce jsou definovány pojmy jako je mediatizace nebo mediální logika. Práce se také zaměřuje na vysvětlení firemní komunikace, která je následně vztažena na Ministerstvo obrany a AČR. V závěru teoretické části jsou vymezeny obě instituce a důraz je kladen na jejich komunikační oddělení. Metodická část popisuje výzkumnou metodu polostrukturovaných rozhovorů, které jsou použity pro sběr relevantních dat. Definuje také výzkumný problém a výzkumné otázky. Třetí část diplomové práce se věnuje výzkumu, kdy jsou sesbíraná data devíti respondentů z Ministerstva obrany a Generálního štábu AČR analyzovány a rozřazeny k příslušným výzkumným otázkám. Respondenti odpovídali na dotazy, které se věnovaly komunikačním cílům Armády, formátům a obsahům sdělení, novým médiím a jejich práce ve vztahu k redakčním rutinám. Respondenti popisovali, jaké vztahy má Ministerstvo a Generální štáb s médii, jakou důležitost komunikaci přisuzují nebo jakým způsobem vylepšují obraz Armády v očích...
Mediatizace politické sféry
Hannich, Jiří ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Diplomová práce "Mediatizace politické sféry" pojednává o soustavném vlivu masových médií a jejich logiky na fungování politického systému, vývoj procesu tvorby politiky a uplatňování nástrojů a metod politické komunikace. Teoretická část práce se nejprve soustředí na deskripci institucionálního významu médií v sociálním prostředí, přiblížení představ o účincích mediální komunikace na společnost, charakteristiku účasti mediálních organizací v ekonomických vztazích, aby následně vymezila koncept mediatizace v rámci mediálních studií a konkretizovala jeho aspekty v souvislosti se souborem poznatků o mediální logice. Práce neopomíjí ani představení základních prvků logiky politické sféry, věnuje se jejímu implicitnímu nastavení, stejně jako modifikacím politických struktur v reakci na přenesení značné části politického prosazování do symbolického prostoru médií. Na teoretický výklad navazuje výzkumné šetření, které se zajímá o vybrané prvky mediatizace v českém kontextu. V první fázi je přikročeno k výzkumné metodě kvantitativní obsahové analýzy, jejímž prostřednictvím je zjišťováno, na jaká témata a jaké aktéry se zpravodajství českých médií soustředí, referuje-li o politice v období volební kampaně. Druhá fáze výzkumu je realizována formou případové studie, přičemž rozebírá, jakým způsobem média...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.