Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,305 záznamů.  začátekpředchozí946 - 955dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kulturně-lingvistické nástroje v diplomatickém vyjednávání. - Případová studie USA.
Vacková, Jana ; Lehmannová, Zuzana (vedoucí práce) ; Peterková, Jana (oponent)
Tato práce shrnuje poznatky z antropologie a lingvistiky a poukazuje na úlohu jazyka ve společnosti. Na konceptech lingvistické antropologie a sociolingvistiky dokazuje význam jazyka v kultuře a tedy možnost jeho využití v diplomatickém vyjednávání. Dále se zabývá praktickým využitím anglického jazyka a vlivem americké kultury v domácí a zahraniční politice Spojených států - především tedy zmiňuje amerikanizační programy a šíření angličtiny v zahraničí. Poslední část se zabývá současnými programy kulturní a veřejné diplomacie USA, snaží se identifikovat programy, prostřednictvím kterých dochází k aktivnímu šíření angličtiny a americké kultury.
Češi očima zahraničních studentů
Szvitková, Klára ; Lorencová, Hana (vedoucí práce) ; Chodura, Přemysl (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá kulturou a kulturními rozdíly. Cílem práce je představení pohledu zahraničních studentů na českou kulturu před a po absolvování stáže v rámci organizace AIESEC. Výzkum je proveden pomocí kvalitativních rozhovorů a dotazníků, na jejichž základě jsou představeny české kulturní stereotypy, které panují v zahraničí, a změna pohledu stážistů po absolvování stáže. Dále jsou zjištěny vlastnosti, které dle stážistů nejvíce vystihují "typického Čecha".
Role čínské diplomacie v soudobých mezinárodních vztazích
Stehnová, Jana ; Lehmannová, Zuzana (vedoucí práce) ; Matějka, Zdeněk (oponent)
Cílem této bakalářské práce je charakteristika čínské diplomacie a pozice Číny v soudobých mezinárodních vztazích. Cíli práce odpovídají zvolená teoretická východiska jednak z oblasti diplomatických studií, jednak z oblasti kulturních analýz. Práce je tematicky rozdělena na tři kapitoly, první kapitola se zabývá vymezením teoretických východisek z oblasti diplomatických studií a analýzou čínské zahraniční politiky, zde je využívána metoda literární rešerše a analýzy. Druhá kapitola je zaměřena na charakteristiku hodnotové orientace a paradigmatických principů čínské civilizace. Třetí kapitola je zaměřena na případovou studii, která ověřuje platnost závěrů vyplývajících ze syntézy teoretických východisek rozebraných v první a druhé kapitole.
Ekonomický, společenský a kulturní rozvoj mezi Státem Izrael a Českou republikou
Tsybyktarov, Aldar ; Dasan, Pramod (vedoucí práce) ; Bolotov, Ilya (oponent)
Cílem této práce je zhodnotit, zda-li mezinárodní spolupráce mezi Českou republikou a Izraelem je přínosná pro obě země. První kapitola představuje základní demografický, geografický a ekonomický profil obou zemí. Další kapitola se věnuje historii vzájemné spolupráce těchto států. Ve třetí kapitole se zabývám ekonomickými ukazateli, například bilancí a strukturou obchodu nebo přímými zahraničními investicemi. Ve čtvrté kapitole aplikuji informace od představitelů Velvyslanectví Státu Izrael v Praze pro mapování kulturních a společenských událostí. Pátá kapitola představuje nejvýznamnější instituce, které se podílí na rozvoji této mezinárodní spolupráce. Prognóza budoucnosti zmíněných obchodních i neobchodních vztahů je obsahem kapitoly sedmé. Závěr práce zhodnocuje, zda-li tato spolupráce byla nejen ekonomicky přínosná, ale také jestli zvýšila hodnotu lidského kapitálu formou sociální inkluze, vzdělávání, či účasti na kulturních událostech.
Kulturní aspekty TV reklamy vybraných nadnárodních automobilových společností v České republice a USA
Vávrová, Jana ; Novák, Michal (vedoucí práce) ; Kincl, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá lokálními kulturnímu aspekty televizní reklamy vybraných nadnárodních automobilových společností v České republice a USA. Země záměrně reprezentují velmi odlišné kultury, aby bylo dokázáno, s jakými kulturními odlišnostmi se společnost musí potýkat a řešit tak lokalizaci reklamy při jejím globálním působení. Cílem práce je pomocí analýzy reklamních apelů identifikovat a porovnat rozdíly v televizních reklamách v daných lokalitách za využití Hofstedeho modelu kulturních dimenzí.
Firemní kultura společnosti OVB Allfinanz,a.s. ve Španělsku
Novotná, Barbora ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Hábová, Martina (oponent)
Tato práce se zabývá specifiky španělské kultury v souvislosti s působením mezinárodní poradenské firmy OVB Allfinanz na trhu Španělska. Vymezuje hlavní rysy a charakteristiky kultury pro pochopení spolupráce s klienty na území celé Evropy. Zároveň vymezuje pojem firemní kultura. Praktická část práce si klade za cíl konkrétně popsat fungování firmy na španělském trhu. Zároveň vymezuje jaký má firemní kultura OVB Allfinanz dopad na spolupracovníky a klienty společnosti ve Španělku.
Tvorba rešerše k marketingu kultury
Vondráčková, Kristýna ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Kolouchová, Daniela (oponent)
Tato bakalářská práce řeší problematiku tvorby rešerší v rámci metod získávání sekundárních dat pro marketingový výzkum, se zaměřením na marketing jednotlivých oborů kultury. Cílem je zjistit vhodnost databází nabízených na Vysoké škole ekonomické pro vyhledávání informací k marketingu kultury a přínosem je vytvoření souboru abstraktů včetně citačních odkazů na vybrané informační zdroje ke každé oblasti kultury. V teoretické části se práce zabývá marketingem obecně a blíže se věnuje marketingu kultury, dále se zabývá analýzou pojmu rešerše a elektronickými databázemi dostupnými na VŠE. Praktická část je věnována konkrétnímu vyhledávání informačních zdrojů jednotlivých oblastí marketingu kultury v databázi ProQuest Central. Závěry práce vycházejí z vlastního zkoumání fungování konkrétní databáze a práce s informačními zdroji. Výsledky práce mohou být přínosné pro sekundární marketingový výzkum v oblasti kultury.
Využití mobilních technologií v různých kulturách
Peroutková, Hana ; Kincl, Tomáš (vedoucí práce) ; Novák, Michal (oponent)
V teoretické části jsou představeny nejvýznamnější teorie kulturních dimenzí. Konkrétně kulturní dimenze podle Schwartze, Trompenaarse a Hofstedeho. Stěžejní význam pro tuto práci má studie GLOBE, která se stala základem pro následnou analýzu sekundárních dat. Cílem práce je zjistit rozdíly v používání mobilních technologií mezi kulturními klastry, stanovenými podle studie GLOBE, a také (ne)zamítnout hypotézy o shodě používání mobilních technologií k vybraným účelům. Mezi vybrané účely patří micro-blogging, sociální sítě, služby online seznamky, správa nebo publikování na vlastním webu či blogu a psaní komentářů, recenzí nebo hodnocení.
Marketingová strategie
Horáková, Ilona ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce na téma Marketingová strategie je identifikovat odlišnosti a specifika marketingu v oblasti kultury a na základě toho vyhodnotit marketingovou strategii konkrétního projektu. Teoretická část v úvodu seznamuje čtenáře s kulturou, uměním a blíže i divadlem. Následuje část věnovaná marketingu, kde je klasické pojetí vždy doplněno o specifika právě z oblasti kultury a umění. Teoretický základ je poté aplikován na konkrétní projekt a celá práce je zakončena marketingovým výzkumem, jehož cílem bylo zjistit motivaci k návštěvě a vnímání marketingových nástrojů diváky.
Kulturní aspekty mezinárodní marketingové komunikace společností L'Oréal a Oriflame
Kredatusová, Petra ; Novák, Michal (vedoucí práce) ; Štrach, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá kulturními odlišnostmi a jejich vlivem na použití marketingových nástrojů konkrétních společností na různých trzích. Práce hodnotí, jakým vlivem se podílí kulturní prostředí na komunikaci společností se spotřebiteli. Analyzovány jsou webové stránky společnosti L'Oréal a webové stránky vybraných značek spotřební kosmetiky pod společnost L'Oréal spadající, a to pro americký, indický a čínský trh. Dále jsou analyzovány katalogy společnosti Oriflame pro indický, čínský a německý trh. Analýza vybraných marketingových nástrojů obou společností se opírá především o poznatky Geerta Hofstedeho a výzkumy na jeho práci navazující a o poznatky Edwarda T. Halla. Analýza odhalila u obou společností nedostatky při adaptaci marketingových nástrojů v různém kulturním prostředí, a proto byl společnostem doporučen návrh tvorby koncepce, která tyto nedostatky pomůže odstranit a zaručí tak lepší přizpůsobení marketingových nástrojů v odlišném kulturním prostředí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,305 záznamů.   začátekpředchozí946 - 955dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.