Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Termální lázně Yverdon, pět smyslů v architektuře
Dvořák, Dalibor ; Křikavová, Iva (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
objekt lázní je situován do kompaktní krychle obklopené vodou, která je umístěna v parku. lázně jsou členěny vertikálně do pěti pater podle funkcí. veřejné lážně, wellness, rehabilitace, fyzioterapie.
A co teď?
Šťastná, Kateřina ; Chamonikolasová, Kaliopi (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je dotek. Práce staví na fascinaci dotekem, analyzuje, jak různé obsahy mohou být spojeny s gestem, které symbolizuje něco velmi jemného, letmého až prchavého, ale zároveň může vyvolat velmi intenzivní a klidně dlouhotrvající odezvu. Výstupem bakalářské práce je figurální plastika, jejímž předobrazem je sama autorka ve věku deseti let. Zobrazením dívčího těla ve věku, kdy se fyzicky začíná proměňovat v tělo ženské, chci práce akcentovat dotek v jeho rozporuplnosti, možná jemně znejistit diváky a podnítit otázky cílené právě na to, co pro nás dotek znamená.
Termální lázně Yverdon, pět smyslů v architektuře
Čermáková, Tereza ; Křikavová, Iva (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Diplomová práce na téma Termální lázně v Yverdon řeší problematiku dnes již nevyhovujícím potřebám lázní ani předpokládanému dalšímu směřování města.
Hmatové vnímání dětí s těžkým postižením zraku s použitím testu STIP
Kramosilová, Zuzana ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Cílem této rigorózní práce je vytvoření uceleného souhrnu získaných poznatků a statistických výsledků při ověřování hmatových schopností u dětí se zrakovým postižením v předškolním věku (5 - 8 let), v mladším školním věku (9 - 12 let) a starším školním věku (13 - 17 let) s použitím testu STIP I. - III. (Speed of Tactile Information Processing). Test STIP, který je převzatý z anglického originálu, je převeden do Braillova bodového písma a prověřuje čtení čísel. Test hodnotí přesnost - chybovost v řádcích, rychlost, soustředěnost.
Analýza tvorby hmatových knih pro děti s těžkým zrakovým postižením v kontextu výuky českého jazyka
Čechová, Magdalena ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
První ást práce se v nuje specifik m (vývojovým i eduka ním) žáka se zrakovým postižením. Definuje hmat jako hlavní kompenza ní smysl nevidomých, popisuje zásady a formy správné haptizace a navrhuje innosti pro rozvoj hmatového vnímání. P es základní tyflografické postupy a formy se text dostává k úst ednímu tématu práce, hmatovým knihám. tená i jsou hmatové knihy p edstaveny, stejn jako možnosti, kde knihy v p ípad zájmu zap j it i zakoupit. Analýzou a komparací dostupných odborných materiál shrnuje práce metodické postupy pro tvorbu hmatových u ebnic, využitelných pro d ti se zrakovým postižením za len né v b žných t ídách v hodinách eského jazyka na základních školách. KLÍ OVÁ SLOVA: hmat, hmatové vnímání, hmatové knihy, žáci se zrakovým postižením, tyflografika
Hodnocení stereognozie v oblasti rukou u studentů fyzioterapie
Dlasková, Lucie ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Maršáková, Kateřina (oponent)
Název: Hodnocení stereognozie v oblasti rukou u studentů fyzioterapie Cíl práce: Hlavním cílem této diplomové práce je zhodnocení stereognostických funkcí rukou a vlivu tréninku palpačních schopností na stereognozii u skupiny třiceti fyzioterapeutů prvního ročníku bakalářského studia při dvou měřeních v odstupu šesti měsíců. Dalším cílem je porovnat výsledky z měření a vyhodnotit případné změny. Metody: Tato diplomová práce byla zpracována formou klinické studie. Hodnotícím kritériem byl čas a bezchybnost provedených testů. K posouzení stereognozie rukou u výzkumného souboru byly použity 4 jednoduché testy bez použití zraku: test dle Petrie, seřazení kuliček dle velikosti, rozpoznání molitanových písmenek a určení drsnosti smirkového papíru. Výsledky: Z výsledků vyplývá, že v průběhu studia fyzioterapie u studentů dochází k mírnému rozvoji stereognostických funkcí. Vlivem somatosenzorického učení během šesti měsíců došlo ke snížení počtu chyb, kterých se probandi dopouštěli při plnění zadaných testů. Výsledky naznačují, že pravidelný a pečlivý trénink palpačních dovedností má určitý vliv na vývoj a zdokonalování stereognozie. Klíčová slova:  stereognozie, fyzioterapeut, hmat, úchop
A co teď?
Šťastná, Kateřina ; Chamonikolasová, Kaliopi (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je dotek. Práce staví na fascinaci dotekem, analyzuje, jak různé obsahy mohou být spojeny s gestem, které symbolizuje něco velmi jemného, letmého až prchavého, ale zároveň může vyvolat velmi intenzivní a klidně dlouhotrvající odezvu. Výstupem bakalářské práce je figurální plastika, jejímž předobrazem je sama autorka ve věku deseti let. Zobrazením dívčího těla ve věku, kdy se fyzicky začíná proměňovat v tělo ženské, chci práce akcentovat dotek v jeho rozporuplnosti, možná jemně znejistit diváky a podnítit otázky cílené právě na to, co pro nás dotek znamená.
Tvorba snoezelen místnosti pro žáky s těžkým mentálním a kombinovaným postižením
Hůrková, Lucie ; Volemanová, Marja Annemiek (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce se zabývá tvorbou Snoezelen místnosti, jejími charakteristikami a vlastnostmi. Blíže se věnuje tvorbě snoezelenu pro žáky s mentálním a kombinovaným postižením, kteří se vzdělávají na základních školách speciálních. Práce popisuje cílovou skupinu, definuje snoezelen metodu a popisuje její vznik a vývoj u nás a v zahraničí. Hlavním cílem práce je čtenáři přiblížit, jak místnosti vznikají, a co je zapotřebí vědět, než se rozhodne pustit do realizace snoezelen místnosti. Tyto informace práce čerpala především od speciálních pedagožek, které snoezeleny provozují v zařízeních, kde působí např. na školách. Diplomová práce se dotýká i tématu vzdělávání na speciálních školách, metod práce s těmito žáky a popisuje druhy expresivních terapií, terapií, bazální stimulaci a stimulaci smyslů. Práce též reflektuje kvalifikační kurz Snoezelen- MSE v teorii a praxi, který byl hlavním zdrojem. Výstupem práce je navržený model místnosti, popis vybavení a aktivity, které jsou vhodné pro práci se znevýhodněnými žáky.
Test hmatového vnímání - "Tactual profile" pro žáky mladšího školního věku se zrakovým postižením
Ticháčková, Klára ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá testem hmatového vnímání Tactual Profile a je zaměřena na žáky mladšího školního věku s těžkým zrakovým postižením. Teoretická část práce je věnována tématům zrakové postižení, hmatové vnímání, rozvoji dalších kompenzačních smyslů a specifikům ve vývoji těžce zrakově postižených dětí v předškolním věku. Teoretická východiska práce jsou doplněna aktuálními studiemi z amerického prostředí zabývajícími se významem rozvoje hmatového vnímání u dětí v souvislosti s následnou výukou Braillova písma. Práce obsahuje detailní popis materiálu Tactual Profile, včetně historie materiálu a teoretických východisek. Následuje vlastní výzkumná část, která byla zpracovávána kvantitativní metodou. Výsledky získané testováním byly zpracovány do grafů dle jednotlivých kategorií materiálu. V práci jsou obsaženy také dvě zprávy z vyšetření jako příklad možného vyhodnocení v praxi. Cílem práce je zjištění úrovně hmatového vnímání u dětí mladšího školního věku s těžkým zrakovým postižením prostřednictvím testu Tactual Profile. Dalším cílem je vytvoření zkrácené verze tohoto testu, která by mohla tvořit návrh funkčního vyšetření hmatu ve školní a poradenské praxi. Tato zkrácená verze je obsažena v příloze práce. Z výsledků testování vyplývají minimální rozdíly mezi hmatovým vnímáním nevidomých...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.