Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výtvarným uměním k environmentální senzitivitě
Vaněk, Jan ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Práce je zaměřena na hledání cest jak rozvíjet environmentální senzitivitu skrze výtvarné umění, a to zejména skrze malbu nebo kresbu a práci s vlastním tělem. Autor usiluje o to, jak citlivěji vnímat své všední okolí, niterněji prožívat svou přítomnost v něm a zároveň být schopný své prožívání racionálně reflektovat. To by mělo vytvářet v člověku osobní vztah k prostředí a podněcovat k proenvironmentálnímu chování. Práce směřuje skrze teoretický exkurz do problematiky a autorský umělecký výzkum k rozvoji výtvarné metody, kterou autor uplatňuje ve své umělecko-zážitkové akci.
Environmentální etika v praxi - výzkum etického smýšlení a vnímání přírody u pracovníků záchranných stanic živočichů
Kopáčková, Radka ; Novák, Arnošt (vedoucí práce) ; Hošek, Michael (oponent)
1 ABSTRAKT Předkládaná diplomová práce je zaměřena na poznání etických názorů a postojů pracovníků záchranných stanic handicapovaných živočichů, spolu se zkoumáním jejich subjektivního vnímání přírody a zjištěním důvodů, které vedly k jejich rozhodnutí se práci ve stanici věnovat. Záchranné stanice jsou jedním z projevů dobrovolných snah na poli ochrany přírody, zjištění názorů a postojů jejich pracovníků tak může vést k lepšímu pochopení motivací pro tuto práci. V teoretické části práce jsou představeny koncepce environmentální etiky zabývající se etickým chováním člověka ke zvířatům. Dále je její část věnována pojetí vnímání přírody v knize "Contested natures" od Phila Macnaghtena a Johna Urryho, jež je doplněno o náhled na vnímání přírody z pozice psychologie. Nakonec je zde také popsána samotná činnost záchranných stanic. V empirické části práce je představen výzkum provedený prostřednictvím rozhovorů s pracovníky záchranných stanic pro handicapované živočichy. Informace získané z uskutečněných rozhovorů jsou zasazeny do teoretického rámce a podle toho dále zpracovány a utříděny. Z výpovědí respondentů můžeme pozorovat, jaké názory a postoje zastávají pracovníci záchranných stanic, a v jaké míře tyto postoje korelují s koncepcemi představenými v teoretické části práce. Klíčová slova: záchranné stanice...
Výtvarným uměním k environmentální senzitivitě
Vaněk, Jan ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Práce je zaměřena na hledání cest jak rozvíjet environmentální senzitivitu skrze výtvarné umění, a to zejména skrze malbu nebo kresbu a práci s vlastním tělem. Autor usiluje o to, jak citlivěji vnímat své všední okolí, niterněji prožívat svou přítomnost v něm a zároveň být schopný své prožívání racionálně reflektovat. To by mělo vytvářet v člověku osobní vztah k prostředí a podněcovat k proenvironmentálnímu chování. Práce směřuje skrze teoretický exkurz do problematiky a autorský umělecký výzkum k rozvoji výtvarné metody, kterou autor uplatňuje ve své umělecko-zážitkové akci.
Porovnání restorativních účinků odlišných druhů venkovního prostředí
Radovnická, Kateřina ; Kebza, Vladimír (vedoucí práce) ; Šípek, Jiří (oponent)
Diplomová práce vychází z výzkumného zjištění, že přírodní prostředí může pomoci obnovit vyčerpané emoční a kognitivní zdroje. Teoretická část shrnuje výsledky studií v této oblasti a uvádí dostatečné množství výzkumů potvrzující výše uvedený jev. Empirická část práce se věnuje restorativním (regeneračním) účinkům obrazového materiálu na kognitivní a emoční zdroje. Tato práce porovnává restorativní účinky u třech různých druhů venkovního prostředí. Výzkum byl realizován pomocí experimentu, respondentům byl exponován obrazový podnětový materiál s motivy přírodního prostředí, parku nebo města a byla u nich měřena pozornost a nálada.
Environmentálně-psychologická východiska výchovy v přírodě
VRBOVÁ, Zuzana
Práce se zabývá teoretickým výzkumem východisek environmentální psychologie pro výchovu v přírodě. Odpovídá z environmentálně-psychologického hlediska na otázku, proč je příroda v koncepcích výchovy v přírodě preferovaným prostředím a jaké jsou vlivy přírody na fyzické, psychické a sociální zdraví člověka. Tyto odpovědi jsou v práci popsány skrze teorie environmentálních preferencí a regeneračních účinků přírody. Práce je rozdělena do tří oblastí. První část rozebírá východiska, principy a obsahy environmentální psychologie a výchovy v přírodě, stěžejní pojmy pro práci a styčné body environemntální psychologie a teorie výchovy v přírodě. Druhá část popisuje environmentálně-psychologické teorie a koncepty, týkající se hlavní a vedlejší výzkumné otázky. Třetí část zhodnocuje důsledky a relevantnost environmentálně-psychologických poznatků pro oblast výchovy v přírodě.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.