Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 75 záznamů.  začátekpředchozí38 - 47dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Grafomotorika a kresba dětí předškolního věku se specificky narušeným vývojem řeči
ZÁBRANSKÁ, Tereza
Bakalářská práce se zabývá oblastí grafomotoriky a kresby dětí předškolního věku s diagnózou vývojové dysfázie. Práce se zaměřuje na úroveň těchto oblastí u několika dětí s touto diagnózou. Autorkou je zjišťováno, zda je kresba a grafomotorika u výzkumného vzorku ovlivněna vývojovou dysfázií. Dále pak zda se úroveň kresby a grafomotoriky u těchto dětí v průběhu výzkumného šetření měnila.
Kvalita divadla pro děti
Urbanová, Kateřina ; RICHTER, Luděk (vedoucí práce) ; MACHKOVÁ, Eva (oponent)
Tato práce pojednává o divadle pro děti, konkrétně se zaměřuje na určení a poznání kvality divadelní inscenace pro předškolní dítě, vzhledem k naplnění jeho potřeb. Hlavním cílem práce je sestavit žebříček kritérií pro hodnocení divadelní inscenace pro děti a skrze něj ukázat, v čem ho vybrané inscenace naplňují, nenaplňují, nebo překračují, a za pomoci žebříčku kritérií pak nalézt to, co je, nebo by mělo být kvalitní divadlo pro děti, a co z toho pak vyplývá pro praxi v mateřské škole. V teoretické části se práce zabývá psychickými potřebami dítěte, zvláště pak takovými, které mohou být naplněny skrze divadlo. Sleduje také specifika předškolního dítěte, jakožto divadelního diváka. Dále jsou zde vymezeny pojmy týkající se divadla pro děti, jeho specifika, funkce a předpoklady, které by mělo divadlo naplnit. Podrobněji se pak zabývá stavbou divadelní inscenace, určené dětem. V praktické části je pak popsán žebříček kritérií hodnocení divadelní inscenace pro děti. Dále je popsána a zreflektována případová studie zahrnující pozorování dětí během divadelních představení, která jsou pak na základě žebříčku kritérií vyhodnocena. Prostřednictvím případové studie je pak zaznamenáno, popsáno a zhodnoceno pět divadelních inscenací, které byly odehrány v jedné konkrétní mateřské škole. Tři inscenace z celkového počtu pěti inscenací, byly vyhodnoceny jako vhodné a svou kvalitou přínosné pro naplnění psychických potřeb dítěte předškolního věku.
Vztah usilovné vitální kapacity plic a síly stisku ruky u dětí
Novák, Ondřej ; Šteffl, Michal (vedoucí práce) ; Petr, Miroslav (oponent)
Název: Vztah usilovné vitální kapacity plic a síly stisku ruky u dětí Cíle: Mezi cíle diplomové práce patřilo zjištění velikosti vztahu mezi silou stisku ruky a FVC u dětí. Dále pak zjištění, od jaké věkové hranice je možné využívat vyšetření síly stisku ruky k hodnocení FVC. Posledním cílem bylo zjistit, zda jsou tělesná výška, tělesná hmotnost a kalendářní věk dítěte zásadními kritérii pro velikost síly stisku ruky a hodnotu FVC. Metody: První část diplomové práce má charakter rešerše a snaží se shrnout základní informace o problematice ruční dynamometrie, spirometrie a charakteristice jednotlivých věkových období, která jsou objektem zájmu diplomové práce. Druhou část diplomové práce tvoří výzkum, pro který byla shromažďována data na festivalu sportů a mládeže Sporťáčku. Zmíněná data byla statisticky zpracována a byly z nich vypočítány korelace, dále byly zpracovány grafy znázorňující lineární regresy mezi sledovanými proměnnými (silou stisku ruky a FVC), nakonec byly výsledky interpretovány. Výsledky: Mezi silou stisku ruky a FVC byla průměrně prokázána silná korelace (dívky , chlapci ). Z hodnoty síly stisku ruky lze hodnotit FVC u dětí mladšího školního věku a starších. Hodnoty síly stisku ruky a FVC jsou značně ovlivněny tělesnou výškou, tělesnou hmotností a věkem dítěte. Klíčová slova: síla...
Projekty na podporu dětského čtenářství v mateřské škole a možnosti spolupráce jednotlivých subjektů
Ryklová, Simona ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Wildová, Radka (oponent)
Cílem mé práce bylo popsat, které z kampaní a projektů na podporu čtenářství jsou vhodné pro práci s dětmi v mateřské škole v heterogenních třídách. Na základě prostudované literatury vytvořit projekt podporující čtenářskou pregramotnost v mateřské škole v heterogenní třídě a spolupracovat při jeho realizaci s dalšími subjekty. V teoretické části vymezuji pojmy, které úzce souvisí s daným tématem, především gramotnost a pregramotnost, čtenářská pregramotnost (ve vztahu k RVP PV). Věnuji se úloze mateřské školy a nezbytnosti rozvoje dítěte v oblasti čtenářské pregramotnosti s důrazem na heterogenní třídy. Dále zdůrazňuji úlohu rodiny ve vztahu čtenářské pregramotnosti. Na závěr popisuji konkrétní kampaně a projekty v ČR, které podporují čtenářství a čtenářskou pregramotnost. V praktické části se věnuji realizaci samotného projektu v mateřské škole s heterogenními třídami. Podrobněji se věnuji kampani Celé Česko čte dětem, Noci s Andersenem a Listování. Zatímco Celé Česko čte dětem nabízí celou řadu využití, Listování a Noc s Andersenem slouží jako pouhý doplněk k rozvoji čtenářské pregramotnosti. Pozitivně hodnotím spolupráci s městskou knihovnou a rodiči.
Dětské knihovny v mateřských školách: možnosti, limity a výzvy
Švejnohová, Alena ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Simonová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce vychází z tvrzení, že využití dětské knihovny v mateřské škole není dosud v ČR systematicky zpracováno, ačkoliv z mezinárodních výzkumů (PIRLS, PISA) je patrné, že existence dětské knihovny v mateřské škole má pozitivní dopady nejen na rozvoj čtenářské gramotnosti. Cílem diplomové práce bylo zmapovat roli dětských knihoven v mateřské škole. Za využití kvalitativního výzkumu jsem v diplomové práci zjišťovala, jakým způsobem jsou využívány dětské knihovny v MŠ a co je potřeba pro vytvoření fungující školní knihovny v mateřské škole. Pro získání odpovědí na výzkumné otázky byl zvolen design případové studie a podrobněji byly zmapovány tři případy mateřských škol, v nichž je dětská knihovna etablovaná a využívaná. K dokonalému a plnému využití dětské knihovny je potřeba, aby byla doplňována aktuální literaturou, interaktivními knihami, publikacemi, které děti zaujmou nejen svým přitažlivým zevnějškem, ale i obsahem. Stejně tak je tomu i u knihovny samotné. Je podstatné, aby upoutala svým vzhledem, který by měl být atraktivní a příjemný pro dítě i dospělého. KLÍČOVÁ SLOVA dětské knihovny, mateřská škola, děti předškolního věku, práce s knihou, metody rozvoje čtenářské pregramotnosti, případová studie
Literárně dramatická výchova v mateřské škole
MADARÁSZOVÁ, Daniela
Ve své bakalářské práci představuji pojetí literárně dramatické výchovy v jedné konkrétní mateřské škole. Teoretická část vymezuje klíčovou terminologii, popisuje literárně-dramatickou činnost podle kurikulárních dokumentů (Rámcově vzdělávací program pro předškolní vzdělávání a Školní vzdělávací program mateřské školy Vodňany) a vývojovou charakteristiku dané věkové skupiny - dětí předškolního věku. Jádro práce spočívá v popisu základních literárních žánrů a metod literárně-dramatické oblasti. Součástí práce je analýza literárně dramatických aktivit jednoho školního roku v MŠ Vodňany (Smetanova 204). Praktická část představuje vytvoření a ověření sady pracovních listů pro literárně dramatickou oblast i s následnou reflexí. Tato část dále obsahuje rozhovor s vybranými učitelkami výše zmíněné školy.
Systém čtyřoborové výuky předškolních žáků v ZUŠ
Drážková Drengubáková, Lucie ; FRIČOVÁ, Marie (vedoucí práce) ; LÖSSL, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vzděláváním předškolních dětí na Základních uměleckých školách. Zaměřuje se na systém čtyřoborové výuky, tedy na zatím ne příliš rozšířenou formu paralelního vzdělávání ve všech čtyřech oborech vyučovaných na ZUŠ – tanečním, hudebním, literárně-dramatickém a výtvarném. Cílem práce je připravit podklady a náměty pro tento způsob výuky a usnadnit tak práci pedagogům, kteří by měli zájem o tento způsob práce, ale odrazuje je například náročnost přípravy takovéhoto projektu.
Porovnání řečových dovedností dítěte předškolního věku s očekávanými kompetencemi
Kryčová, Marta ; Doležalová, Eliška (vedoucí práce) ; Chejnová, Pavla (oponent)
Diplomová práce se zabývá porovnáním řečových dovedností dítěte předškolního věku s očekávanými kompetencemi. Hlavním cílem je zjistit úroveň řečových dovedností dětí předškolního věku a porovnat ji s očekávanými kompetencemi. Dalším cílem je zjistit metody/aktivity, kterými pedagogové rozvíjejí řečové dovednosti dětí předškolního věku. V teoretické části jsou na základě odborné literatury popsány metody rozvíjení řečových dovedností, podpora komunikační a jazykové kompetence v MŠ a faktory, které řečové dovednosti ovlivňují. Na základě testování a ankety je zpracován návrh řešení pro zefektivnění práce pedagoga a zkvalitnění řečových dovedností dětí předškolního věku.
Výchovné zprostředkování duchovních hodnot dětem předškolního věku skrze práci se symboly
FRENIS, Olena
Cílem této práce je najit vhodnou cestu pro sdělení křesťanských hodnot dětem před-školního věku. Pro řešení zvoleného úkolu jsme se zaobíraly sférou hodnot a specifikou dětské psychiky, to vše v kontextu pedagogických disciplín. Dospěly jsme k závěru, že pro dany úkol je jednou z nejvhodnějších cest cesta symbolů. Na základě zjištěných poznatků můžeme tvrdit, že symboly jsou velice blízké dětskému vnímaní světa. Výsledky dané práce umožnuji nenásilnou formou tvarovat dětskou psychiku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 75 záznamů.   začátekpředchozí38 - 47dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.