Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 88 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh rozvoje mikropodniku
Sedláček, Vít ; Drábková, Jana (oponent) ; Koráb, Vojtěch (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou současné situace společnosti Eurookna František Sedláček. Jde o kompletní posouzení veškerých důležitých vlivů z vnějšího i vnitřního prostředí. Výsledky jsou následně shrnuty prostřednictvím metody SWOT a na základě zjištěných skutečností práce obsahuje také možné směry dalšího rozvoje této firmy, která působí v oblasti truhlářské výroby.
Podnikatelský záměr ve venkovském cestovním ruchu
Kohoutová, Ivana ; Hušner,, Karel (oponent) ; Šimberová, Iveta (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vypracováním podnikatelského záměru ve venkovském cestovním ruchu pro založení rodinného podniku. Tento podnik spojuje poskytování služeb v rámci rodinného venkovského penzionu s vlastní zemědělskou výrobou. Cílem práce je na základě provedených analýz, plánů a zhodnocení rizik, navrhnout podnikatelský plán sloužící jako nástroj pro rozhodování o jeho budoucí realizaci.
Srovnání podmínek pro rodinné podnikání v ČR a Rakousku/Německu
Juříčková, Romana ; Penka, Miroslav (oponent) ; Kopřiva, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce vymezuje podmínky pro rodinné podnikání v České republice, Rakousku a Německu. Charakterizuje pro každou zemi využívané formy podnikání, daňové soustavy, další povinné platby odváděné do státního rozpočtu a způsoby financování. Srovnává prostředí, v němž rodinné podniky vykonávají svoji činnost, a definuje problémy, s nimiž se setkávají.
Strategie rozvoje rodinného podniku
Springer, Pavel ; Stanec, Stanislav (oponent) ; Koráb, Vojtěch (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem strategie rozvoje rodinného podniku Vinařství SPRINGER a.s. V první části práce jsou vymezeny teoretické pojmy týkající se dané problematiky. Druhá část je věnována analýze současného stavu vybraného rodinného podniku a v poslední části této práce je na základě provedené analýzy zpracován návrh strategie rozvoje tohoto rodinného podniku.
Návrh strategie rozvoje malého rodinného vinařství na Moravě
Balga, Jiří ; Čech, Petr (oponent) ; Bumberová, Veronika (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na představení návrhu strategického rozvoje malého rodinného vinařství Stávek, sídlícího na Jižní Moravě. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy pro lepší pochopení problematiky rozvoje a růstu společnosti. V analytické části následně je zhodnocen současný stav podniku pomocí vybraných analytických metod. Toto zhodnocení bude sloužit jako podklad pro rozhodování o určení dalšího směru rozvoje. V návrhové části je podrobněji rozepsána vhodná strategie rozvoje včetně harmonogramu změn.
Návrh strategie diferenciace rodinného podniku
Bělová, Zuzana ; Ing. Alena Hanzelková, Ph.D., MBA (oponent) ; Koráb, Vojtěch (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá v první části podmínkami pro podnikání ve Španělsku a v České republice. Dále analyzuje současný stav rodinných podniků, jednoho španělského a jednoho českého. V závěru práce navrhuji opatření, která by měla vést ke zvýšení návštěvnosti stravovacího provozu, větší popularitě a zefektivnění. V případě implementace tohoto návrhu strategie diferenciace rodinného podniku by mělo být zvýšení spokojenosti zákazníků stravovacího provozu.
Strategie rozvoje rodinného podniku
Bednář, Jan ; MBA, Petr Jarchovský, (oponent) ; Koráb, Vojtěch (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku strategického rozvoje vybraného rodinného podniku. Pokládá teoretická východiska v oblasti rodinného podnikání, strategického řízení a změnového managementu. Analýza vnějšího a vnitřního prostředí podniku společně s teoretickými poznatky napomáhá k vybudování a implementování nového strategického rozvoje podniku.
Specifika českých rodinných podniků, jejich vliv na výkonnost a tvorbu hodnoty
Srbová, Pavla ; Knápková, Adriana (oponent) ; Koráb, Vojtěch (oponent) ; Rydvalová, Petra (oponent) ; Režňáková, Mária (vedoucí práce)
Mnoho vlastníků rodinných podniků v České republice aktuálně řeší problém první mezigenerační výměny. V této souvislosti se často zabývají otázkou, jakou má jejich podnik hodnotu. Proto je cílem této práce popsat specifika českých rodinných podniků a identifikovat jejich vztah k výkonnosti a tvorbě hodnoty podniku. V teoretické části práce je na základě literární rešerše vymezen pojem rodinný podnik a jsou zde popsána specifika rodinných podniků. Tato specifika jsou rozdělena do třech oblastí: kontrola rodinného podniku; dlouhodobá udržitelnost rodinného podniku; sociální zodpovědnost majitelů rodinných podniků & rodinné vztahy. Dlouhodobá udržitelnost je klíčovým cílem rodinného podnikání. Aby byl podnik dlouhodobě udržitelný rodinou, pak rodina klade důraz na udržení kontroly nad podnikáním, a to jak vlastnické, tak manažerské. V neposlední řadě je základem fungujícího podniku budování a udržování dobrých vztahů s rodinou, zaměstnanci a okolím podniku (například podpora společensky prospěšných aktivit). Závěry literární rešerše byly využity k vytvoření návrhu třífaktorového modelu specifik rodinných podniků, který byl ověřen na datech získaných dotazníkovým šetřením. Další část teorie je věnována měření finanční výkonnosti a hodnoty rodinného podniku. V této části jsou uvedeny používané ukazatele k měření výkonnosti a je zde představen teoretický způsob stanovení hodnoty podniku se zahrnutím specifik rodinného podnikání. V analytické části práce jsou vyhodnocena specifika rodinných podniků v českých veřejně neobchodovaných mikro, malých a středních rodinných podnicích. V porovnání se zahraničními studiemi mají analyzované podniky krátkou historii; většinou v nich nejsou sestavovány dlouhodobé plány; majitelé jsou často ochotni akceptovat nerodinné investory a při výběru zaměstnanců nemají běžně přednost členové rodiny. Majitelé sice nesestavují strategické plány, přesto mají dlouhodobé cíle a chtějí předat podnik potomkům. Následně byl zkoumán vztah specifik rodinných podniků reprezentovaných faktorovým modelem k finanční výkonnosti rodinného podniku a k jeho schopnosti tvořit hodnotu. Ze získaných dat plyne, že vytvořený faktor rodinnosti reprezentující oblast specifik „sociální zodpovědnost & rodinné vztahy“ má vliv na výkonnost podniku a schopnost vytvářet novou hodnotu pro jejich vlastníky.
Strategie rozvoje rodinného podniku
Šoltová, Dagmar ; Šimberová, Iveta (oponent) ; Koráb, Vojtěch (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá strategickým rozvojem rodinného podniku. Teoretický přístup se věnuje základním poznatkům, s jejichž pomocí je zpracována analýza aktuálního stavu podniku. Zároveň jsou představena specifika rodinného podniku. Výsledky strategické analýzy poté slouží jako východisko pro zhotovení návrhů řešení zjištěných nedostatků.
Factors affecting the performance of small and medium-sized family business in the wine sector
Murínová, Anastasia ; Gregar, Aleš (oponent) ; Korytárová, Jana (oponent) ; Váchal, Jan (oponent) ; Koráb, Vojtěch (vedoucí práce)
Two empirical researches have been conducted: qualitative and quantitative. The result of the qualitative research as a pilot study was the understanding of the current situation and creating of a conceptual framework of the family business in the wine sector in the Czech Republic considering the results of a literature research. As a result of the quantitative research, the relationships between the main competitive tactics and family business performance were investigated, moreover, in regard to generational stage of family firms. The open coding was used in the first research. Using the Mann-Whitney U test allowed to determine the significant difference between utilization of competitive tactics by selected family firms with regard to the generational stage. By applying correlation and regression analysis, the research detected the relationships between competitive tactics and family business performance in general and taking into account the generational stage of the selected wine family firms in the Czech Republic.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 88 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.