Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv přítlaku na životnost olověných akumulátorů u hybridních elektrických vozidel
Pospíchal, Martin ; Tošer, Pavel (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Olověné akumulátory využívané u hybridních elektronických vozidlech HEV pracují v rychlocyklovacím režimu ve stavu částečného nabití PSoC. Dochází při tom k degradačním mechanismům, které souvisí s nevratnou sulfatací záporných elektrod a jsou limitujícím faktorem životnosti olověných akumulátorů. Na elektrodový systém experimentálních článků byl aplikován přítlak různých velikostí. Exp. články byly podrobeny měření a vyhodnocení potenciálů záporné elektrody, odporu záporné aktivní hmoty, kontaktního odporu přechodu kolektor – aktivní hmota a měření s vyhodnocením fluktuace přítlaku během čtyř PSoC běhů.
Aerodynamické prvky vozidel Formule 1
Mazáč, Petr ; Beran, Martin (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vypracováním rešerše na téma aerodynamické prvky vozidel Formule 1. Začátek práce je věnován základům aerodynamiky a vytváření přítlaku. Poté se zabývá vývojem aerodynamiky od počátku Formule 1 až po současnost. Následuje kategorizace jednotlivých aerodynamických prvků, které se vyskytly na monopostech, jak v současnosti, tak v minulosti, a jejich konstrukční popis. Shrnuje také aktivní aerodynamické prvky.
Frikční a vzduchové podavače papíru
Svoboda, Ondřej ; Košťál, David (oponent) ; Brandejs, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na shrnutí poznatků k problematice podávání papíru u strojů na konečné zpracování dokumentů. Práce obsahuje rozdělení podavačů papíru, jejich charakterizaci, popis konstrukce frikčních a vzduchových podavačů, které jsou nejrozšířenější. Jako předloha pro popis metody podávání dokumentů na uvedených podavačích byly použity stroje CFM 700 a GPM 540A výrobního družstva CYKLOS. Obsahem práce je také porovnání frikčního a vzduchového podávání mimo jiné z konstrukčního hlediska, nechybí část zaměřená na budoucnost podávání papíru.
Možnosti stanovení korelačních vztahů pro pevnostní charakteristiky stříkaných betonů
Liška, Marek ; Dufka,, Ámos (oponent) ; Hubáček, Adam (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na možnosti stanovení korelačních vztahů pro pevnostní charakteristiky stříkaných betonů. Cílem diplomové práce je studium základních vlastností jednotlivých receptur stříkaných betonů. Důležitým bodem diplomové práce bude porovnání betonů vyrobených nástřikem s betony vyrobenými laboratorně s přítlakem. Na základě dosažených výsledků budou sestaveny korelační vztahy pro daný soubor betonů.
Studium objemových změn aktivních hmot elektrod olověného akumulátoru
Nevoral, Miroslav ; Vaněk, Jiří (oponent) ; Křivík, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je věnována podrobnému studiu vlivu přítlaku na vlastnosti kladných a záporných elektrodových hmot olověného akumulátoru, s hlavním důrazem na vysvětlení naměřených charakteristik. Byly sestaveny tři druhy elektrodových systémů, na kterých se provádělo měření. U každého systému byly naměřené charakteristiky změn přítlačné síly v průběhu vybíjení a nabíjení přepočteny na změny celkové tloušťky systému.
Možnosti využití různých druhů příměsí v technologii stříkaných betonů
Berčík, Martin ; Brožovský, Jiří (oponent) ; Hubáček, Adam (vedoucí práce)
Bakalářská práce je pojata formou rešerše o zjištěných dosavadních poznatcích inertních a aktivních příměsí a jejich vlivu na stříkaný beton. Zaměřuje se hlavně na složení jednotlivých příměsí, na jejich funkci vykonávající ve stříkaném betonu a vysvětluje, jakým způsobem ovlivňuje vybrané fyzikálně-mechanické vlastnosti. Práce osvětluje důležitost využití druhotných produktů z průmyslné výroby jako příměsi do betonu, jak z hlediska ekologického, tak částečně i ekonomického.
Historický přehled vývoje podvozků a motorů formule 1
Hrudík, Jan ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakaláská práce se zabývá pehledem hlavních milník v oblasti vývoje konstrukce závodního vozu. Pozornost je vnována vozm formule 1, které jezdí v závodech od roku 1950. Ped samotným popisem technických ešení vozu formule 1 je zaazena ást, která strun osvtluje postupné smování k formuli 1. V následující kapitole jsou v pehledné tabulce zpracovány technické omezení a pedpisy pro konstrukci voz Velkých cen. Tabulka je uspoádaná vzestupn podle jednotlivých let. Další ást se vnuje aktuální sezón 2008 svtového šampionátu. Je zde uveden výtah z technických regulí a také pehled všech tým, jezdc a voz v této sezón. Jeden z tým je v samostatné ásti popsán podrobnji vetn nkolika obrázk. Poslední oddíl má za cíl doplnit historii vývoje o konstrukní zvláštnosti a experimenty.
Vliv přítlaku a aditiv na životnost olověného akumulátoru pro hybridní elektrická vozidla
Přívozník, Tomáš ; Bača, Petr (oponent) ; Křivík, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá olověnými akumulátory v hybridních elektrických vozidlech pracujícími v režimu částečného nabití (PSoC – Partial State of Charge). V tomto režimu často dochází k degradaci záporné elektrody nejčastěji vlivem mechanismu nevratné sulfatace. Myšlenkou této práce je odhalit ideální hodnotu mechanického přítlaku vyvozovaného na aktivní hmotu záporné elektrody v kombinaci s aditivy, která zamezí sulfataci záporné aktivní hmoty a povede tak ke zvýšení životnosti olověných akumulátorů.
Přísavný efekt v motorsportu
Mlčoch, Pavel ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Čavoj, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na popis přísavného efektu, jeho vlivu na aerodynamiku vozidla a využití v motorsportu. Práce se zabývá závislostí tohoto způsobu vytváření přítlaku na konstrukci vozu a jeho nastavení, ale také na relativním pohybu prvků generujících přítlak vzhledem k povrchu při nasazení v závodech. Dále jsou uvedeny výhody a nevýhody využívání přísavného efektu. Také je vypracován stručný přehled historie použití přísavného efektu. Na konci práce je pozornost věnována moderním závodním i osobním automobilům využívajícím tohoto fenoménu.
Experimentální měření aerodynamických silových účinků
Job, Štefan ; Vančura, Jan (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vlivem aerodynamických silových účinků na vozidlo. Její součástí je provedení jízdní zkoušky vozidla, návrh optimálního postupu pro zpracování naměřených signálů, jejich samotné zpracování a závěrečné vyhodnocení výsledků z hlediska přesnosti a opakovatelnosti měření. Dále tato práce obsahuje porovnání vlivu jednotlivých aerodynamických prvků na závodní vozidlo.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.