Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výroba piv s ovocnou příchutí a jejich senzorické hodnocení
Burianová, Eva
Teoretická část diplomové práce je zaměřena na popis surovin, jež jsou pro výrobu piva s ovocnou složkou nezbytné. Je zde nastíněna technologie výroby piva. V literární rešerši jsou dále zmapovány pivovary a minipivovary, které ovocné pivo ve svém portfoliu nabízejí. Praktická část byla zaměřena na výrobu ovocného piva, kdy bylo vyrobeno pivo obsahující základní suroviny (slad, chmel, kvasinky, voda) a do něj byla následně přidána ovocná slož-ka ve formě pyré (marakuja, mango). Pivo bylo následně podrobeno analytickému a senzorickému hodnocení. U všech vzorků byl za pomocí přístroje FermentoFlasher stano-ven obsah objemového a hmotnostního alkoholu, skutečný a zdánlivý extrakt a extrakt pů-vodní mladiny. V rámci senzorické analýzy, kdy byl hodnocen vzhled, pitelnost, vůně a chuť, dosáhly nejlepších výsledků vzorky ochucené marakujou. Přídavek marakuji lze vy-hodnotit jako perspektivní ve výrobě ovocných piv.
Fenomén minipivovarů: Sémantická analýza reklamních strategií a pivní kultura v jižních Čechách
PETROVIČOVÁ, Vanda
Bakalářská práce se zabývá fenoménem minipivovarů a sémantickou analýzou jejich reklamních strategií se zaměřením na oblast jižních Čech. V první části rozebere pro komplexní obsáhnutí tématu reklamy její historii, definici, komunikační model, média a teoretické poznatky ohledně reklamní psychologie. Dále pak představí minipivovary v kontextu malých firem, současnou situaci v oblasti českého pivovarství a porovná jejich možnosti, výhody a nevýhody a také marketingovou strategii s velkými pivovary. Přiblíží též dějiny českého pivovarství, koncept pivní kultury, prostředí hospod a jejich roli ve vývoji české společnosti. V závěru se práce zaměří na analýzu prezentace minipivovarů v jihočeském kraji. Věnuje se výrobě piva a jeho typickým i nevšedním druhům v rámci České republiky, představí druhy pivních obalů a význam pivního skla, rozebere funkci vizuální identity a působení malých pivovarů v internetovém prostředí a seznámí se současnými kulturními událostmi a turismem v rámci pivovarství. To vše předvede na konkrétních příkladech jihočeských minipivovarů.
Marketingový mix vybraného minipivovaru
HONYSZOVÁ, Tereza
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou marketingového mixu Minipivovaru U Stočesů. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou zpracovány poznatky z literárních zdrojů ohledně pivovarnictví a základní informace o minipivovarech. Dále jsou zde popsány jednotlivé složky marketingového mixu 4P a další možné koncepce marketingového mixu. Praktická část se věnuje představení a charakteristice Minipivovaru U Stočesů a analýzou jeho marketingového mixu. Cílem práce je vyhodnotit jednotlivé složky marketingového mixu 4P, porovnat s ostatními minipivovary a navrhnout změny do budoucna, které by vedly ke zlepšení.
SWOT analýza vybraného minipivovaru
KONRÁDOVÁ, Dominika
Bakalářská práce se zabývá SWOT analýzou Minipivovaru Fakulty zemědělské a technologické Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Práce je rozdělená na dvě části - teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou popsány základní informace o pivovarském odvětví s ohledem na minipivovary a jednotlivé analytické metody v managementu, kterými jsou STEP (PESTLE) analýza, BCG matice, Porterův model pěti sil a SWOT analýza. V praktické části se nachází vyhodnocení SWOT analýzy vybraného minipivovaru, které bude sloužit ke zhodnocení současného stavu minipivovaru. Cílem bakalářské práce je vyhodnotit, v jaké situaci se minipivovar nachází pomocí SWOT analýzy a navrhnout opatření a změny, které by vedly ke zlepšení podniku.
Změny v odvětví pivovarnictví a jejich ekonomické dopady na malé české pivovary
Krestýnová, Martina
Diplomová práce se zabývá odvětvím pivovarnictví v České republice a jeho změnami, které měly vliv na vývoj malých českých pivovarů. Prostřednictvím Porterova modelu je provedena analýza odvětví zaměřená na pět konkurenčních sil, které tvoří potencionální konkurenti, vyjednávací síla dodavatelů, vyjednávací síla odběratelů, substituční výrobky a konkurenční rivalita. V souvislosti se změnami v odvětví pivovarnictví je rovněž posuzována tržní koncentrace. Následně jsou zkoumány změny spotřebitelské poptávky a jejich vliv na pivovarnictví a to zejména změna preferencí spotřebitele v podobě rostoucí spotřeby vícestupňových piv nebo rozbor aspektů při výběru piva. V návaznosti na zjištěné skutečnosti jsou popsány dopady těchto změn na malé české pivovary. V další části práce jsou pomocí ukazatele marže přidané hodnoty a ukazatelů rentability aktiv, rentability vlastního kapitálu a rentability tržeb porovnány hospodářské výsledky vybraných pivovarů.
Corporate social responsibility of microbreweries
Podškubková, Liliana
Podškubková L. Společenská odpovědnost minipivovarů. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2018. Tato bakalářská práce je zaměřena na společenskou odpovědnost minipivovarů. Hlavním cílem bakalářské práce bylo navrhnout doporučení vybranému minipivo-varu na základě sekundárního a kvalitativního výzkumu, a porovnání s vybraným Irským minipivovarem. Literatura o společenské odpovědnosti a minipivovarech byla nastudována a použita jako podklad pro praktickou část. Pro vnitřní prostředí zvoleného Českého a Irského minipivovaru, byla použita originální CSR analýza strukturovaná ISO 26000 normou. Minipivovary byly porovnány pro lepší poro-zumění problematiky. Bylo zjištěno, že vybrané minipivovary mají podobné CSR aktivity, ale Český pivovar je v rámci společenské odpovědnosti lepší. Pro externí prostředí byla použita PESTE analýza, kde byly zjištěny hrozby a příležitosti. Záro-veň byly prozkoumány podobné firmy s dobrou recenzí na CSR. Na základě všech faktorů bylo zjištěno, že Český pivovar neposkytuje upozornění o nezodpovědné konzumaci alkoholu na obalech ani webových stránkách, nepoužívá LED zářivky a tudíž nešetří s energií, a že zaměstnanci mají jen pár benefitů. Pro tyto problémy byly navrhnuty doporučení, které byly ekonomicky interpretovány.
Porovnání kvality piva z minipivovarů
Boudný, Patrik
Tato diplomová práce se zabývá hodnocením jakostních parametrů piv z minipivovarů a jejich senzorickou analýzou, dále je zde porovnání s několika pivy z průmyslových pivovarů. V teoretické části je popsána výroba piva, používané suroviny a jejich specifikace. Zmíněna je také potřebná technologie. V praktické části byly uvařeny tři várky piva ve školním pivovaru, které se dále používaly k analýze jak analytické, tak senzorické. Při analýze původního extraktu mladiny a alkoholu bylo u některých minipivovarů prokázáno nedodržení sypání a měly výrazné odchylky od deklarovaných údajů na etiketách. U jednoho vzorku dokonce došlo k porušení vyhlášky č. 355/1997 Sb., kde překračovalo udávané množství alkoholu o více jak 0,5 %. U senzorické analýzy byl nejdůležitějším deskriptorem říz a plnost, které se nejvíce odrážely na celkovém hodnocení.
Analýza mediální komunikace vybraných minipivovarů
Kolář, Jiří ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Diplomová práce na téma Analýza mediální komunikace vybraných minipivovarů se zabývá vztahem malých pivovarských provozů a médií. Práce se zaměřuje na vybrané malé provozovny, nabízející ke konzumaci své vlastní pivo přímo v místě výroby, tj. pivovary, jejichž součástí je restaurační provoz. Práce nejprve uvádí principy marketingové a mediální komunikace a stručnou historii vaření piva na území České republiky. Dále se věnuje konkrétním vybraným pražským minipivovarům, hodnotí prvky jejich propagace a prezentace prostřednictvím klasických i nových médií. V kapitolách věnovaných kvantitativnímu a kvalitativnímu výzkumu seznámí čtenáře s teoretickými poznatky těchto výzkumů, s provedením dotazníkového šetření a jeho výsledky. Obdobně také poskytuje informace ohledně realizace a výsledků vyplývajících z rozhovorů se zástupci vybraných minipivovarů v rámci výzkumu kvalitativního. V závěru jsou na základě získaných poznatků a realizovaných výzkumů stanovena doporučení pro zlepšení mediálně marketingové komunikace jednotlivých minipivovarů.
Konkurenceschopnost malých a středních podniků ve vybraném odvětví
Valešová, Veronika ; Pletichová, Dobroslava (vedoucí práce) ; Zdena, Zdena (oponent)
Diplomová práce hodnotí aktuální stav malých a středních podniků v odvětví pivovarnictví z hlediska konkurenceschopnosti a jejich postavení na trhu. Posuzuje efektivnost a možnosti dalšího rozvoje dvou podniků v Plzeňském kraji, které spadají do kategorie malých a středních podniků. Jedná se o restaurační pivovary: Lukrécius a.s. a Akciový pivovar Letiny a.s. Malé a střední podniky mají nižší ekonomickou sílu v porovnání s podniky velkými. Dalším problémem, který postihuje téměř všechny podniky v ČR od poloviny roku 2016, je nedostatek zaměstnanců. Tyto problémy mají i restaurační pivovary. Od roku 2013 zaznamenávají malé pivovary velký rozvoj. Každý rok jich vznikne cca 50 nových. Aby byly tyto podniky konkurenceschopné, musí mít vybudovanou určitou konkurenční výhodu. Proto musí znát své silné a slabé stránky a především znát své okolí, v němž podnikají. Tyto podniky jsou často úzce spjaty s regionem, kde působí.
Výroba sladu a piva v České republice, homebrewing a minipivovary
Stojanová, Veronika
Cílem této bakalářské práce je popis výroby sladu, jeho rozdělení včetně výroby piva v České republice. Součástí je popis hlavních surovin a jejich modifikace užití. Část práce je věnována domácímu vaření piva tzv. homebrewingu a minipivovarům. Jelikož v posledních letech vzrůstá počet minipivovarů tak rychlým tempem byla pozornost věnována hlavním aspektům vysokého zájmu veřejnosti o produkci minipivovarů a konzumaci piva v nich vyrobených. Byl proveden průzkum nabídky vybraných minipivovarů brněnského regionu. V rámci dotazníkového šetření bylo zjištěno, že hlavní důvod zvýšeného zájmu o výrobky minipivovarů ze strany veřejnosti spočívá v odlišnosti zde produkovaných piv. Tato odlišnost vychází z toho, že sládkové si zde mohou dovolit více experimentovat, což přispívá k vyšší diverzitě v nabídce a tvorbě různých piv, které mají šanci oslovit širší skupinu a to často i jen příležitostných konzumentů. Pestřejší nabídka umožňuje, že si zde každý najde své oblíbené pivo. Z těchto důvodů mají minipivovary své pevné místo v pivovarnickém průmyslu a to i přesto, že nemohou z hlediska množství vyrobeného piva a ceny konkurovat velkým pivovarům.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.