Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 259 záznamů.  začátekpředchozí223 - 232dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Analýza internetových portálů pro vzdělávání počítačové gramotnosti v České Republice.
Kubička, Tomáš ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Marešová, Zdena (oponent)
S čím dál rychlejším vývojem počítačů a funkcí internetu se stává e-learning nedílnou součástí našeho života. Pro vzdělanost člověka a vzdělávací systém společnosti e-learning znamená podobnou revoluci jako knihtisk. I když vzdělávání prostřednictvím odborné literatury stále převažuje, vysoké tempo rozšiřování e-learningu ukazuje na jeho význam v nejbližší budoucnosti. E-learning tak představuje vysoký potenciál jak pro vzdělanost společnosti, tak pro firmy, které na e-learningu profitují. Tato práce je zaměřena na e-learning, druhy online vzdělávání, popis a následný popis internetových vzdělávacích portálu zaměřených na podporu výuky počítačové gramotnosti v České Republice.
Vědecko-výzkumná kapacita a inovace v EU - vybrané aspekty
Slavický, Marek ; Němcová, Ingeborg (vedoucí práce) ; Procházková Ilinitchi, Cristina (oponent)
Kvalitní výzkum a vývoj je v dnešním globalizujícím se světě stále významnějším předpokladem konkurenceschopného státu. Moderní komunikační technologie otevírají výzkumníkům nové možnosti jednodušší, levnější a efektivnější spolupráce na dálku. Cílem této práce je poskytnout čtenáři náhled na současný stav vědy a výzkumu v EU a zjistit jak jsou nové komunikační technologie využívány na úrovni EU a členských států. Virtualitu lze chápat jako jakýkoliv druh komunikace, zprostředkovávanou počítači přes informační sítě. První kapitola předkládá obecnou charakteristiku výzkumu a vývoje a ukazuje vliv virtuality ve vědě a výzkumu. Obsahem druhé kapitoly je popis vývoje vědy a výzkumu v EU, současných trendů, institucí a programů a analýza využití virtuality ve vědě a výzkumu v EU. Třetí kapitola se obdobně soustřeďuje na stav virtuality, vědy a výzkumu, ale na úrovni národních států, konkrétně České republiky.
Člověk, informace a ICT: vývoj "informační" společnosti
Kastner, Pavel ; Rosický, Antonín (vedoucí práce) ; Sigmund, Tomáš (oponent)
Touto prací chceme upozornit na oboustranný vztah (závislost) člověka a informací, jehoţ významnost se zásadním způsobem zvyšuje s rozvojem tzv. informační společnosti. Nejprve vymezíme základní pojmy a přístupy, týkající se této problematiky, a následně rozebereme některé problémy, které ze zmiňovaného vztahu pramení. Zdůrazníme především individualitu interpretace a vliv informací na rozhodování a jednání člověka a některé moţnosti jeho zneuţití. V závěru práce se potom budeme věnovat informační společnosti, jako celku, a jejímu současnému a moţnému budoucímu vývoji, k čemuţ nám poslouţí, v české literatuře sporadicky zmiňovaný, tzv. evolučně-kybernetický model společnosti.
ICT integretion in mergers and acquisitions
Sarnovský, Martin ; Říhová, Zora (vedoucí práce) ; Toma, Roman (oponent)
Táto práca sa zaoberá problematikou fúzií a akvizícií so zameraním na integráciu informačných a komunikačných technológií ICT v tomto procese. V prvej časti obsahuje všeobecne vymedzenie a klasifikáciu fúzií a akvizícií, ako aj ich vývoj v čase doplnený o praktické poznatky. Druhá časť je zameraná na problematiku integrácie ICT v procese preberania spoločností v ktorej sú zahrnuté postoje rôznych autorov a odborníkov z praxe. Cieľom práce je teoreticky vymedziť problematiku fúzií a akvizícií vrátane problematiky oceňovania. Okrem toho si kladiem za cieľ zhrnúť odporúčania a "best practices" pri procese integrácie ICT, ako aj v samotnom procese preberania spoločnosti. Hlavným cieľom práce je zhrnúť informácie z už prebehnutých kontraktov a týmto poukázať na dôležitosť ICT v procese integrácie viacerých podnikov a to z dôvodu, že napriek informačnej dobe, v ktorej žijeme je technologický aspekt často krát podceňovaný a to bez ohľadu na obrovský dopad, ktorý má na celý proces.
Interaktivní výuka tématu Slovní úlohy na ZŠ
ČÍHALOVÁ, Jiřina
Hlavním cílem mé diplomové práce je vytvoření pracovních listů pro výuku ?Slovní úlohy? s pomocí interaktivní tabule a s využitím počítače na vybrané základní škole. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V první části se zabývám možnostmi využití počítačů ve výuce a interaktivní tabule ve výuce matematiky. Dále zmiňuji pojem učebnice, interaktivní učebnice a vlastní porovnávání učebnic. Druhou část tvoří mnou vytvořené pracovní listy pro interaktivní tabuli, jejich ovládání a jednotlivé příklady. Dále se ve druhé části zabývám aplikací vytvořených pracovních listů ve výuce žáků 9. ročníku základní školy. V závěru jsem uvedla výsledky a poznatky, které jsem během výuky získala.
Síťové výzkumné aktivity v rámci školní výuky tabulkových procesorů
ŠIMANDL, Václav
Práce se zabývá přípravou úloh pro výuku hromadného zpracování dat v prostředí tabulkových procesorů v hodinách informatiky na 2. stupni základní školy a na středních školách. V současnosti existuje mnoho úloh, které však vycházejí ze zastaralých či nezajímavých údajů nebo přímo údajů uměle vytvořených. Naopak je nedostatek úloh, které vychází z údajů zcela aktuálních nebo údajů, které zadali samotní žáci. V práci je tedy kladen důraz na tvorbu úloh, které vycházejí z aktuálních dat, dostupných volně na internetu. Data mají povahu geografických, ekonomických nebo meteorologických informací. Součástí práce je software, který tato data stahuje z webových stránek a převádí je do formátu vhodného pro další zpracování v tabulkovém procesoru. Přínosné jsou také úlohy, které vychází z dat, zadaných žáky dané třídy. Součástí práce je softwarové řešení, které umožňuje učiteli vytvořit průzkum, na který budou prostřednictvím formuláře odpovídat žáci ve třídě. Tyto odpovědi jsou následně zpracovány do podoby tabulky pro další využití při výuce. Podstatnou částí práce je sada metodických listů, které obsahují náměty úloh, zaměřených na hromadné zpracování dat. Dále ukazují vhodné zpracování naměřených či stažených dat a možnou interpretaci získaných výsledků. Hlavním cílem práce je ukázat, jak a případně kde získávat aktuální a atraktivní data pro výuku hromadného zpracování dat a jak je dále používat. K tomu má přispět i uvedený vytvořený software a metodické listy.
Návrh pracovních listů pro výuku matematiky na ZŠ a SOU - vybrané kapitoly - Základy statistiky
POVJAKALOVÁ, Marie
Hlavním cílem mé diplomové práce je vytvoření pracovních listů pro výuku matematického celku {\clqq}Základy statistiky`` s pomocí interaktivní tabule a počítače a zjistit, jak interaktivní výuka pomáhá žákům v komplexním procesu vzdělávání. Práce je rozdělena na tři části. V první části se zabývám teorií motivace a různými aktivizujícími metodami výuky, zvláště pak metodou projektové výuky. Ve druhé části jsem provedla rozbor současného stavu využívání počítačů a interaktivní tabule ve výuce matematiky. Třetí, praktickou část, tvoří pracovní listy pro interaktivní tabuli, které jsem samostatně vytvořila, a projekt. Dále se ve třetí části zabývám aplikací vytvořených pracovních listů ve výuce žáků 2. ročníku středního odborného učiliště a jejich porovnáním s výukou klasickou. V závěru jsem uvedla výsledky a poznatky, které jsem během výuky získala.
Návrh pracovních listů pro výuku matematiky na ZŠ a SOU, vybrané kapitoly - procenta, osová souměrnost
KRÁTKÁ, Lenka
Ve své diplomové práci se zabývám procenty a osovou souměrností a jejich výukou s využitím počítače. Konkrétně se jedná o výuku pomocí interaktivní tabule. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V první části se zabývám různými metodami výuky, možnostmi využití počítačů ve výuce a také možnostmi interaktivní tabule obecně. Druhou část tvoří mnou vytvořené pracovní listy pro interaktivní tabuli a jejich aplikace ve výuce žáků 2. ročníku středního odborného učiliště. V závěru jsou potom uvedeny výsledky a poznatky, které jsem během této výuky získala.
Informační technologie v odrazu výuky na 1. st. ZŠ
BATYSTOVÁ, Věra
Anotace: Diplomová práce v teoretické části shrnuje didaktické přístupy, které se staly východiskem pro navržení dílčí metodiky výuky a zejména vhodné prezentace informačních komunikačních technologií (dále ICT) v mladším školním věku. Práce se zabývá dopadem ICT na celkový rozvoj osobnosti žáka vzhledem k inovačním edukačním procesům, probíhajícím v našem školství. Cílem práce je na základě průzkumu aktuálního stavu výuky ICT a počítačové gramotnosti žáků na 1. stupni ZŠ, dále zaznamenaných a utříděných {\clqq}nejlepších zkušeností vyučujících `` navrhnout a ověřit optimální možné didaktické metody při výuce ICT. Diplomová práce zejména ověřovala hypotézu, že žáci při výuce ICT dokáží ve dvojici efektivně spolupracovat a žák s většími znalostmi v obsluze počítače dokáže poradit a instruovat svého spolužáka, který je počítačovým začátečníkem. V praktické části práce je pomocí dotazníkového šetření zjišťována počítačová gramotnost žáků 2. a 3. třídy 1. stupně ZŠ. Na základě vybraných didaktických přístupů a analýzy výsledků dotazníkového šetření byla navržena a při vyučování prakticky ověřena metoda dyadického vyučování. Využití metody dyadického vyučování je jedním z možných způsobů, jak dosáhnout optimálních pedagogických výsledků při výuce ICT na 1. stupni ZŠ. Práce obsahuje návrh tematického plánu pro 3 ročník ZŠ. Tento návrh, rozpracovaný po jednotlivých měsících školní docházky, podobně jako rozbory realizovaných ověřovacích hodin mohou být začínajícím pedagogům inspirací při zpracovávání jejich tematického plánu pro nově vznikající předmět informační a komunikační technologie na 1. stupni ZŠ nebo pro využití ICT ve výuce.
Motivace a způsoby využívání telekomunikačních technologií obyvateli malých měst
Kallabová, Eva ; Frantál, Bohumil
Jednou z klíčových otázek týkajících se problematiky regionálního rozvoje v současné „informační společnosti“ je otázka dostupnosti a možností využívání nových telekomunikačních a informačních technologií. Mobilní telefony, faxy, počítače, internet a další technologie, jejich rozšíření, způsob a míra využívání, stejně jako znalosti a dovednosti s nimi spojené, představují jeden ze základních elementů, které by měly umožnit České republice stát se součástí moderního informačního světa jako dynamická, vzdělaná a konkurenceschopná společnost. Autoři se ve svém příspěvku, který vychází z dat získaných vlastním výzkumem, zabývají touto problematikou, přičemž se zaměřují na využívání telekomunikačních a informačních technologií konkrétně ve vztahu k obyvatelům malých moravských měst.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 259 záznamů.   začátekpředchozí223 - 232dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.