Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 267 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mediální návyky dětí ve věku 5-6 let
Knejflová, Vendula ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Supa, Markéta (oponent)
Práce Mediální návyky dětí ve věku 5-6 let zkoumá mediální povědomí 5 a 6letých dětí, jejich mediální návyky a preference. Zabývá se postoji rodičů a pedagogů k médiím a jejich postavení ve výchově, a hledá odpověď na otázku, zda má obliba a používání elektronických vizuálních médií (televize, počítač, mobil/tablet) dopad na některé oblasti psychomotorického vývoje dítěte. Práce navazuje na podobný výzkum vedený v roce 2010 Ondřejem Luštincem. Cílem je odpovědět na to, jaké je mediální povědomí dětí, jaké jsou jejich mediální preference a jaké postoje zaujímají rodiče a pedagogičtí pracovníci k médiím ve výchově. Bylo též stanoveno několik hypotéz, např., že děti s horšími výsledky ve sledovaných oblastech budou častěji volit vizuální elektronická média jako svá oblíbená a tištěná média s rádiem jako méně oblíbená, dále že děti s horšími výsledky budou s vizuálními elektronickými médii trávit více času, a že s nimi budou děti trávit více času než v roce 2010. Současný výzkum byl realizován v červnu 2022 a v lednu 2023 v mateřských školách v Kyselce, Velvarech, Čakovicích a v Praze - Opletalově ulici. V rámci práce byly použity kvalitativní metody (rozhovory a experimenty s dětmi) i kvantitativní metody (dotazníky pro rodiče a pedagogické pracovníky). Média zaujímají v životě dětí významnou pozici a...
Generace Z a digitální práce
Stránská, Anna ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Diplomová práce Generace Z a digitální práce se zabývá aktuálně probíhajícím nástupem generace osob narozených v období 1995-2012 do pracovního prostředí. Specifika přístupu Generace Z k digitální práci jsou zkoumána jak v souvislosti se způsobem využívání digitálních komunikačních technologií, tak v ohledu prožívání stresu a vnímání spolupráce se zástupci starších generací. Provedený kvalitativní výzkum má za cíl poskytnout vhled do způsobu výkonu digitální práce Generací Z i jejího uvažování nad souvisejícími tématy.
Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR
Procházková, Pavla ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Cílem diplomové práce s názvem "Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR" ("Use of Media in English Lessons in the Czech Republic") je zhodnotit používání starých, klasických i nových médií pří výuce angličtiny na českých základních i středních školách i v soukromých hodinách vedených lektory AJ. Před vlastní výzkumnou částí seznamuje práce obecně s médii starými i novými v českém školství a s jednotlivými typy nových médií, uvádí historicky média používaná pro výuku angličtiny v našich zemích, ze současné doby uvádí přehled používaných médií a především seznamuje s webovými stránkami a aplikacemi vyvinutými pro výuku angličtiny. Uvedeny jsou i výsledky studií z poslední doby věnovaných zkoumané problematice. Výzkumným cílem praktické části je analýza odpovědí 50 pedagogů získaných pomocí dotazníkového šetření, odpovědí na otázky týkající se využívání starých i nových médií ve výuce anglického jazyka, a to v době před koronavirovou pandemií, v době distanční výuky během pandemie a v současnosti, a kvalitativní výzkum nejvíce používaných nástrojů nových médií ve výuce AJ. Výzkumnými metodami jsou rešerše odborné literatury, kvalitativní metody, dotazníkové šetření a analýza výsledků dotazníkového šetření pomocí kvantitativních a kvalitativních metod výzkumu.
Využití mediálních platforem na prvním stupni základních škol v období koronavirové pandemie
Lelková, Adéla ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce s názvem "Využití mediálních platforem na prvním stupni základních škol v období koronavirové pandemie" se zabývá novými technologiemi ve vzdělání a jejich využití v období distanční výuky během pandemie koronaviru. Několik měsíců sloužily online platformy ke vzdělávání žáků a studentů nejen v celé České republice. V životech nás všech sehrály videokomunikační služby velkou roli. Cílem této diplomové práce bylo reflektovat využití mediálních platforem na prvním stupni základních škol z pohledu pedagogů vyučujících v Praze nebo ve Středočeském kraji. Zkoumané období je ohraničeno od plošného uzavření škol v České republice, tedy 11. března 2020, až do posledního omezení výuky, které bylo zrušeno 24. května 2021. Prostřednictvím polostrukturovaných hloubkových rozhovorů s patnácti respondenty, vybraných na základě předem stanovených kritérií, byli v diplomové práci porovnávány funkce jednotlivých platforem. Důraz byl kladen zejména na výhody a nevýhody využívaných online platforem a zkušenosti pedagogů. Nicméně již v samotném kódování odpovědí respondentů bylo zjištěno, že dotazovaní neměli ve druhé vlně pandemie hlavní slovo při výběru platformy umožňující spojení s žáky. Jakou platformu budou pedagogové využívat určovalo výhradně vedení školy z důvodu zabezpečení a jednotného...
Algoritmy sociálních sítí v české mediální gramotnosti
Kořenář, Patrik ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Supa, Markéta (oponent)
Přechod z masových na síťová média s sebou nese řadu významných společenských a technologických změn. Globální platformy sociálních sítí, které dominují konzumaci a produkci mediálního obsahu, ke své funkci využívají řadu komplexních technologií, mj. tzv. algoritmů. Delegace činností na tyto komplikované systémy, fungující v posledních letech na bázi strojového učení, má zásadní dopad na řadu aspektů života jednotlivce i fungování společnosti. V této práci zkoumáme funkce a dopady algoritmů sociálních sítí, jejich zastoupení v české mediální gramotnosti a mediálním vzdělávání a zjišťujeme, zda a do jaké míry jsou o jejich existenci a funkci informováni studenti středních škol. Docházíme ke znepokojivému zjištění, že i přes významnou úlohu algoritmů v současném mediálním prostředí nejsou v mediální gramotnosti ani vzdělávání prakticky vůbec zastoupeny.
Mediální gramotnost žáků na druhém stupni ZŠ
Šebestová, Nela ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Supa, Markéta (oponent)
Tato diplomová práce s názvem Mediální gramotnost žáků na 2. stupni ZŠ se zabývá mediální výchovou a úrovní mediální gramotnosti na 2. stupni ZŠ se zaměřením na schopnost analýzy a ověřování mediálních sdělení. V teoretické části práce je popsána realizace a pojetí mediální výchovy v českém školství a zároveň je zde představena mediální výchova v rámci Rámcového vzdělávacího programu. Dále je zde podrobněji uveden dokument Doporučené očekávané výstupy pro mediální výchovu, na základě kterého byla vytvořena první část dotazníku ve výzkumné části. Poté je v této práci definována mediální gramotnost a především klíčové pojmy dezinformace, fake news a hoax. Uvedeny jsou zde také nejaktuálnější výzkumy úrovně mediální gramotnosti. Dále jsou představeny projekty, které vznikly a vznikají v České republice za účelem osvěty v oblasti mediální gramotnosti. Cílem výzkumné části je pomocí kvantitativní metody formou dotazníkového šetření a kvalitativní metody formou focus groups změřit úroveň mediální gramotnosti na 2. stupni ZŠ. Konkrétně na ZŠ v Jablonném nad Orlicí. Tento výzkum je zaměřen na ověření vybraných znalostí z dokumentu Doporučené očekávané výstupy pro mediální výchovu a především na schopnost analýzy a ověřování mediálních sdělení.
Mediální obraz povinné státní maturity z matematiky ve vybraných médiích
Kalášková, Jana ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Odstrčilová, Klára (oponent)
Povinná maturita z matematiky je mezi odbornou ale i laickou populací dlouhodobě diskutované téma. S novelou školského zákona, přikazující povinnou maturitu z matematiky pro všechny studenty středních škol, poprvé přišel bývalý ministr školství Marcel Chládek. Maturita měla být poprvé povinná pro studenty, kteří skládají svou maturitní zkoušku ve školním roce 2020/2021. V červnu roku 2020 prezident České republiky Miloš Zeman povinnou maturitu z matematiky zrušil. Nyní mohou studenti volit mezi cizím jazykem a matematikou. Tématem práce je problematika povinné maturity z matematiky a její mediální obraz v médiích, v mém případě ve zpravodajství televize Nova a České televizi, kde budu zkoumat pokrytí tématu v hlavních večerních zprávách obou médií. Cílem mé práce je zjistit, jak zkoumaná média vyobrazila tuto problematiku v období od června roku 2013 do června roku 2020, kolik reportáží tématu věnovala, jak byly dlouhé, jaké osoby jsou s tématem spojené a jaké strany s k tématu vyjádřily.
Povědomí rodičů o nástrahách internetu pro děti školního věku
Němcová, Natálie ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Švecová, Martina (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce je zjistit, do jaké míry jsou si rodiče vědomi možných rizik internetu a zda se snaží svoje děti v tomto ohledu chránit a vzdělávat. Teoretická část se skládá ze třech oblastí - internet a jeho rizika ve vztahu k dítěti, rodina a její mediální výchova a jaká je možnost prevence proti nebezpečnému užívání internetu. V empirické části bakalářské práce budu provádět kvalitativní výzkum, kde si kladu za cíl zjistit, jak jsou rodiče (matka i otec) v oblasti rizikového užívání internetu vzděláni a zda se jejich odpovědi budou lišit či ne.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 267 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.