Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 475 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zpětná vazba ředitele jako forma rozvoje a podpory kvality učitele
Breníková, Markéta ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
NÁZEV: Zpětná vazba ředitele jako forma rozvoje a podpory kvality učitele AUTOR: Mgr. Markéta Breníková KATEDRA (ÚSTAV) Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jan Voda, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce se zabývá současnou problematikou zpětné vazby od ředitele v základním školství. Zpětná vazba je součástí komunikace ve škole a ředitel s její pomocí může zvyšovat kvalitu školy a vést k ní své učitele. Vede efektivní tým, vytváří příznivou atmosféru, ve které zpětná vazba rozvíjí a podporuje. V teoretické části práce definuje zpětnou vazbu a s ní související kvalitu ve školství a dotýká se také metod jejího řízení. Představuje techniky zpětné vazby použitelné na základní škole. Z výzkumu vyplynulo, že v základním školství je zpětná vazba zatím využívána často nesystémově, směrem k vybraným jedincům, nikoli ke všem zaměstnancům. Učitelé cílenou podporu a rozvoj ve své náročné profesi potřebují. Ředitelé ovšem často nemají potřebné kompetence k poskytování systémové zpětné vazby a při jejím poskytování mají vždy pocit, že ji poskytují lépe a více, než jak to vidí jeho učitelé. Práce se v závěru dotýká i širších souvislostí s kvalitou poskytování zpětné vazby. KLÍČOVÁ SLOVA: zpětná vazba, ředitel, učitel, kvalita, podpora
Organizační struktura v základní umělecké škole
Sinkulová, Iveta ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
NÁZEV: ORGANIZAČNÍ STRUKTURA V ZÁKLADNÍ UMĚLECKÉ ŠKOLE AUTOR: Iveta Sinkulová ABSTRAKT: Bakalářská práce Organizační struktura základní umělecké školy si klade za cíl zjistit, jaké organizační struktury se v ZUŠ uplatňují, do jaké míry jsou v OS zabudovány funkce zástupce ředitele školy a vedoucích oddělení a jaké úkoly jsou na ně delegovány v oblasti řízení pedagogického procesu. V návaznosti na popisný výzkum analyzuje funkce zástupce ředitele školy a vedoucích oddělení, navrhuje oblasti vhodné k delegaci a tomu odpovídající pracovní náplně. Na základě průzkumu organizačních schémat jednotlivých uměleckých škol dává návod k zamyšlení, jak s organizační strukturou pracovat a jak při eventuální změně struktury postupovat. Výsledky výzkumu a závěry práce slouží jako podkladový materiál ředitelům ZUŠ, kteří se zamýšlejí nad řízením pedagogického procesu a optimalizací organizace práce.
Analýza přípravy na funkci ředitele ve vybraných zemích OECD
Vaňková, Petra ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se jmenuje: Analýza přípravy na funkci ředitele ve vybraných zemích OECD. Je zaměřena na přípravu ředitelů na jejich profesi před nástupem do funkce. Popisuje jednotlivé vzdělávací systémy se zaměřením na přípravu ředitelů ve vybraných zemích OECD - ČR, USA, Kanada, Chile. Cílem práce je srovnat přípravu na profesi ředitele před nástupem do funkce v jednotlivých zemí se zaměřením na praxi, vzdělání, právní zakotvení. Teoretická část se věnuje historickému pohledu OECD z hlediska vzdělávání, přístupu k edukaci v jednotlivých historických etapách od vzniku organizace. Dále se zabývá počáteční přípravou ředitelů před nástupem do funkce z hlediska osobnosti ředitele a školského manažera. V praktické části je popsána situace vzdělávání se zaměřením na ředitele ve vybraných zemích OECD. V závěru práce jsou vytyčeny společné prvky vzdělávání ředitelů.
Ředitel školy po deseti letech, nové inspirace
Šenová, Jarmila ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá problematikou profesní dráhy zkušených ředitelů škol s více jak desetiletou praxí ve funkci. Soustředí se na ředitele z různých druhů škol, odlišných počtem žáků i místem působení. Cílem bylo vytvoření souboru nejčastějších motivačních faktorů a zdrojů inspirací této cílové skupiny. Práce vychází z celkových podmínek, za jakých svou profesi tito lidé vykonávají, z požadavků, jaké jsou na ně kladeny a z očekávání, která jsou s touto náročnou funkcí spojena. Prostřednictvím kvalitativně orientovaného empirického výzkumu, metodou životní historie, rozkrývá nejčastější motivační faktory a zdroje inspirací zkušených ředitelů a uvádí je v určitých nezbytných souvislostech. Současně přináší poznatky o významu motivačních faktorů a inspirací z pohledu samotných ředitelů škol. KLÍČOVÁ SLOVA: zkušený ředitel školy, profesní dráha, podmínky práce, motivace, motivační faktory, zdroj inspirací, různý úhel pohledu
Time management ředitelky mateřské školy
Bernasová, Jana ; Lisnerová, Romana (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Cílem bakalářské práce je zmapování problematiky time managementu, která je zpracována v závěrečných bakalářských pracích. Syntéza a shrnutí výsledků více empirických studií provedených různými autory. Formulování podstaty a zpracování systematického přehledu zjištěných výsledků dosavadního výzkumu time managementu z daného výběrového souboru bakalářských prací. Předmětem výzkumu je zhodnocení poznatků, informací a principů významných pro zkvalitnění efektivity time managementu v řízení školy. Teoretická část práce obsahuje pojmy, zásady, principy a techniky řízení času čerpané z odborné literatury. K utřídění znalostí a poznatků z oblasti řízení času z různých směrů výzkumu studentů vysoké školy je použita metoda metaanalýzy. Výsledkem této závěrečné bakalářské práce je shrnutí a zhodnocení poznatků, informací a principů významných pro zkvalitnění efektivity time managementu v řízení školy a následné zpracování přehledu o výsledcích výzkumu publikovaných v bakalářských pracích. Závěrečná část obsahuje zobecnění výsledků. Práce má především informativní charakter.
Problematika využívání moderních technologií při vedení mateřské školy
Nováková, Zdenka ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Diplomová práce se zabývá využíváním počítače a ICT techniky v mateřských školách, a to konkrétně ve školách v České republice, ve kterých mají děti možnost pracovat s počítači Kid Smart. Práce by měla částečně zmapovat a analyzovat informační a komunikační gramotnost ředitelek těchto škol, zdokumentovat dostupné ICT technologie vhodné pro mateřské školy. Popsat případné bariéry, které brání jejich širšímu využití a navrhnout ředitelkám opatření k jejich postupnému překonávání. V práci je zařazena i komparace se situací v zahraničí, konkrétně ve školách na Islandu a v Portugalsku. Součástí této diplomové práce je i výzkum, týkající se tohoto tématu a jeho následné vyhodnocení. Práce by měla přinést přehledný popis ICT, dostupných a vhodných pro využití v mateřských školách a seznámit ředitele s vhodným SW pro vedení administrativy.
Inovace v řízení neformálního vzdělávání
Gaydošová, Michaela ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Tato závěrečná diplomová práce se zabývá inovacemi v řízení neformálního vzdělávání. Hlavním cílem práce je upozornit na důležitost inovací v neformálním a zájmovém vzdělávánía přinést inspiraci vedoucím pracovníkům neformálníhoa zájmového vzdělávání ve formě příkladů dobré praxe. V teoretické části práce je neformální a zájmové vzdělávání začleněno do celkového systému vzdělávání České republiky a jeho vývoj ilustrován na zákonech a vyhláškách od roku 1948 do současnosti. Výzkum formou strukturovaného rozhovoru odhalil pohled respondentů na inovace v zájmovém vzdělávání a ukázal zkušenosti respondentů se zaváděním inovací v jejich vlastních organizacích. Z průběhu i závěrů strukturovaných rozhovorů jasně vyplynula nutnost inovací v neformálním a zájmovém vzdělávání pro konkurenceschopnost jednotlivých organizací. Vedoucí pracovníci školských zařízení pro zájmové vzdělávání i organizací neformálního vzdělávání zde mohou najít inspiraci pro jednotlivé konkrétní inovace v příkladech dobré praxe.
Nutnost změny profesní přípravy učitelů
Mleziva, Jan-Michal ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
1 ABSTRAKT: Diplomová práce objasňuje nutnost zásadní proměny v profesní přípravě učitelů základních a středních škol, současně se zabývá tím, jakou cestou by se vzdělávání budoucích učitelů mělo ubírat, a z pohledu managementu vzdělávání navrhuje konkrétní opatření, jež by k realizaci proměny byla nezbytná. Autor poukazuje na závažnost problematiky v širších souvislostech a opírá se o analýzu studijních plánů pedagogických fakult. Hlavní důvod k proměně profesní přípravy učitelů je spatřován v nedostatečném reflektování aktuálních potřeb současné společnosti, a to jak v obsahu, tak formě vzdělávání budoucích učitelů. Práce je rozvržena do čtyř kapitol: Kontext doby coby závažný imperativ, Současný stav profesní přípravy učitelů, Cíle profesní přípravy učitelů v kontextu doby a Hlavní kroky k realizaci nových cílů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 475 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Trojan, Vladimír
2 Trojan, Vítězslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.