Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Normalita, umění a výchova
Szegediová, Zuzana ; Svatošová, Zuzana (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Ve své bakalářské práci si kladu za cíl zmapovat vnímání normality a její vztah k jednotlivým oborům, které si myslím, že pro tento pojem mají význam a pomohou k jejímu lepšímu poznání. Ovšem je normalita pojem, který lze vůbec definovat? Co pro naši kulturu normalita znamená? Teoretická část bude věnována pojmu normalita z různých úhlů pohledu a získané poznatky se pokusím uvést do souvislostí s cíli vycházejícími z oborů filozofie, sociologie, psychologie, výchova (pedagogika), umění. Praktická část bude tvořena dotazníkovým šetřením mezi studenty speciální pedagogiky a výtvarné výchovy. Dotazník bude zaměřen hlavně na názory a postoje studentů k normalitě ve vztahu k člověku, výchově, umění, jejich vnímání tvorby lidí s duševním onemocněním a art brut. Klíčová slova Normalita, umění, výtvarná výchova, struktura osobnosti, kreativita
Tvorba školního vzdělávacího programu pro obor výtvarná výchova
Círová, Kateřina ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Svatošová, Zuzana (oponent)
Název práce: Výtvarná výchova ve školním vzdělávacím programu pro 2. stupeň základní školy Autor: Bc. Kateřina Círová Katedra: Katedra výtvarné výchovy Vedoucí práce: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. Obsahem diplomové práce je tvorba učebních osnov vyučovacího předmětu výtvarná výchova pro šestý ročník na druhém stupni základní školy. V teoretické části práce nejprve rozebírám pojetí výtvarné výchovy z hlediska jejího vývoje a proměn v čase. Poté analyzuji koncepci výtvarného oboru ve vztahu ke struktuře osnov v rámci charakteristiky vzdělávací oblasti Umění a kultura pro 2. stupeň základního vzdělávání. Hlouběji se zabývám vytvářením vzdělávacích obsahů ve vazbě na vzdělávací cíle. V poslední kapitole teoretické části vymezuji pojem učitelovo pojetí výuky a jeho specifika v roli učitele výtvarné výchovy. V praktické části diplomové práce aplikuji vzdělávací obsah oboru výtvarná výchova do programu výuky výtvarné výchovy na druhém stupni základní školy s ohledem na učitelovo pojetí výtvarné výchovy. V empirické části se v rámci akčního výzkumu zaměřuji na reflexivní praxi učitele. Kladu důraz na faktory, které učitelovo pojetí výuky ovlivňují. Představuji charakteristiku konkrétní školy a vymezuji vyučovací předmět výtvarná výchova ve vztahu ke školnímu vzdělávacímu programu. Didaktická část...
Regionalismus v architektuře a jeho pedagogická aplikace ve výuce v mateřské škole
Jandová, Marie ; Pfeiffer, Jan (vedoucí práce) ; Svatošová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce rozebírá regionalismus v architektuře a jeho aplikaci ve výuce v mateřské škole. V teoretické části pomocí odborné literatury definuje regionalismus, jeho charakteristiku, historii a současné pojetí na českém území. Je vysvětlen urbanismus, urbanistický kontext, význam génius loci pro region. Vhodné edukační metody a výtvarné techniky pro děti předškolního věku. Jsou definovány principy projektu. Cílem práce je zpracování výtvarného projektu využitelného pro děti v předškolním věku. Dětem přiblíží kulturu, její význam z výtvarného hlediska. Rozvíjí vizuální gramotnost děti a seznámí je s oblastí regionalismu, urbanismu v kontextu daného místa. Prostřednictvím výtvarných cílů, konkrétních výtvarných úkolů a výtvarných technik, děti proniknou do základů urbanismu a regionalismu. Vysvětlením principu galerijní edukace a vnímání prostředí ve výstavním prostoru se naučí vnímat výtvarná díla pohledem autora, zažijí pocit úspěchu. V praktické části je realizován projekt, který se váže ke konkrétnímu prostředí. Prostřednictvím regionálního kontextu se děti seznamují s historií i současností regionální architektury pomocí výtvarných činností. Projekt je zaměřen především na výtvarnou výchovu, jejímž prostřednictvím se děti seznamují s výtvarnými technikami a jejich aplikací do výtvarných...
Téma každodennosti a stereotypu ve výtvarném umění a výtvarné výchově
Surmová, Eliška ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Svatošová, Zuzana (oponent)
Následující diplomová práce pojednává o tématu každodennosti a stereotypu ve výtvarném umění a výtvarné výchově. V teoretické části se zaměřuje nejprve na sledování fenoménu každodennosti a stereotypu napříč různými vědními disciplínami, jako je filozofie, sociologie, psychologie, antropologie nebo historie. Následně je vypracována koncepce zobrazování každodennosti a stereotypu ve výtvarném umění, která zahrnuje autory, jejichž tvorba se tématu každodennosti a stereotypu věnuje a svou tvorbou spadají do období od 2. poloviny 20. století po současnost. Vytvořili jsme tři přístupy dané koncepce, které se liší přístupem k zobrazování reality každodenního života. V didaktické části se věnujeme problematice výtvarných řad a navazujeme vlastní tematickou řadou pro studenty středních škol. Tematická řada čítá pět návazných výtvarných úkolů, které směřují ke studentově reflexi vlastní každodennosti na několika úrovních. Praktická část je souborem dvou plakátů, ve kterých autorka práce reflektuje vlastní každodennost a její proměny v závislosti na prostředí. Plakát s názvem "Rutina" sleduje běžný každodenní život, typické situace, ale i poetické momenty, které přináší. Plakát "Rituál" se věnuje změně každodennosti při návštěvách babičky, běžným činnostem, které jsou pro autorku spojené s hlubokým...
Móda jako nástroj feminismu ve 20. století
Kosinová, Monika ; Svatošová, Zuzana (vedoucí práce) ; Magidová, Markéta (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou prvních dvou vln feminismu, který se odráží na módě 20. století. Vysvětluje, co je feminismus a jaké jsou jeho historické kontexty. Přehled vývoje módy 20. století bude členěn po desetiletích a bude ukazovat její zásadní proměny a dopady na společnost v souvislosti s rozvojem ženských hnutí. Práce diferencuje mezi módou světovou a tuzemskou a akcentuje postoje klíčových osobností módního návrhářství k této problematice. Historický přehled bude doplněn o návrh a reflexi částečné realizace vlastního pedagogického projektu zaměřeného na propojení oboru oděvního návrhářství a feministické problematiky.
Výtvarné činnosti v Montessori mateřské škole
Holánková, Hana ; Svatošová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá možnostmi využití výtvarné výchovy v předškolním vzdělávání založeném na principu pedagogiky Marie Montessori. V teoretické části je představena Montessori pedagogika. Zabývá se důležitými principy alternativního proudu pedagogiky, jeho prvky a vzdělávacími oblasti, objasňuje též pojetí výtvarné výchovy v Montessori zařízení. V další část je věnována pojetí výtvarné výchovy v předškolním vzdělávání, jejím proudům a zaměřeno je na reflektivní, tvořivé a zážitkové pojetí vzdělávání, které je využito při tvorbě výtvarných činností. V praktické části je formou případové studie popsáno fungování výtvarné výchovy ve vybrané Montessori mateřské škole. Jsou realizovány vlastní výtvarné aktivity, které jsou inspirovány artefiletickým proudem výtvarného vzdělávání. Zaměřuje se na sebereflexi vlastního výtvarného projektu, formulaci konkrétních vzdělávacích problémů a nástrojů pro jejich zvládnutí. KLÍČOVÁ SLOVA Montessori pedagogika, výtvarná výchova, předškolní vzdělávání, výtvarné pojetí, reflexe, případová studie
Bezpečný prostor ve výtvarné dramatice
Nedomová, Veronika ; Svatošová, Zuzana (vedoucí práce) ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (oponent)
Ústředním tématem bakalářské práce je bezpečný prostor. Jedná se o fenomén, který prostupuje prakticky celým pedagogickým procesem a je jeho nezbytnou součástí, neboť utváří vhodné podmínky k naplnění edukačních cílů. Je také předpokladem pro rozvoj osobnosti, jež vede nejen k osobnímu štěstí a naplněnému životu, ale implicitně také k lepšímu fungování celé společnosti. Cílem práce je podrobně zmapovat principy a možnosti bezpečného prostoru skrze výtvarnou tvorbu (Výtvarnou výchovu) společně s dramatizací (Dramatickou výchovu). Díky tomuto spojení lze využít potenciálu výtvarné a dramatické exprese jako specifického způsobu sebevyjádření, zkoumání svého vnitřního já a svého vztahu k okolnímu světu. Dramatická hra je také vhodný prostředek k navození autentického prožitku, během kterého přirozeně dochází k rozvoji osobnosti. Pro označení interdisciplinárního průniku těchto oborů je využit pojem výtvarná dramatika. V didaktické části je na základě nabytých poznatků sestavena výtvarně dramatická tematická řada s vybraným námětem - Enviroment. Didaktická transformace využívá tří výukových jednotek výtvarné výchovy a kontextualizuje současné tendence ve společnosti a výtvarného umění.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.