Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Koncepční návrh letounu s elektrickým pohonem
Ševčík, Igor ; Sklenář, Filip (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem koncepce nového letounu s elektrickým pohonem dle zadání firmy Evektor, spol. s r.o. V první části jsou podrobněji zpracována statistická data malých letounů s různými typy pohonů a je uvedeno jejich vzájemné srovnání. V následující části se práce soustředí na zadané parametry a požadavky pro návrh letounu. Na předchozí navazuje nejdůležitější část práce, kterou představuje optimalizace křídla pro použití na letounu a analýza jeho parametrů. Poté je rozebrána problematika předběžného ověření letových výkonů, stejně tak určení návrhových rozměrů letounu a navazující hmotový rozbor s uvážením rozboru rozmístění bateriových článků. V rámci hmotového rozboru je uvažováno několik různých typů letové konfigurace. Závěrečná část obsahuje zhodnocení optimalizačního a návrhového procesu.
Vliv výpadku primárních letových informací na bezpečnost a spolehlivost letadlové techniky
Sklenář, Filip ; Badánik, Benedikt (oponent) ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Hlinka, Jiří (vedoucí práce)
Pro řízení letounu je nezbytné mít k dispozici určité letové informace. Tyto informace jsou obvykle zobrazeny na letových přístrojích, které jsou umístěny na palubní desce letounu. V případě ztráty indikace nebo klamné indikace určitých přístrojů může být řízení letounu velice složité až nemožné. Dizertační práce se zabývá problematikou ztráty indikace informace od aerometrických přístrojů (především od rychloměru). Práce obsahuje výzkum průběhu degradace měření celkového tlaku pomocí Pitotovy trubice. Na základě tohoto výzkumu je možné navrhnout nový systém rozpoznání zablokování Pitotovy trubice, což zvýší bezpečnost letectví. Jev, který je popsán byl zkoumán v aerodynamickém tunelu i v reálných podmínkách. Dále jsou v práci definovány pokyny pro sestavení nouzového postupu, který by pilot mohl použít v případě nastání poruchového stavu s aerometrickými přístroji. Reálné možnosti využití byly demonstrovány na letounu Cessna 172SP během validačního experimentu. Validační experiment prokázal možnosti bezpečného použití nouzového postupu během letu. Závěrečná část práce je zaměřena na zhodnocení možných změn ve vytváření analýz spolehlivosti a bezpečnosti s ohledem na aplikování nových poznatků vycházejících z této práce.
Analýza typických chyb pilota během přistávacího manévru
Szarka, Martin ; Sklenář, Filip (oponent) ; Hammer, Jaromír (vedoucí práce)
Diplomová práce zpracovává problematiku typických chyb pilota během přistávacího manévru u letounů do maximální vzletové hmotnosti 2250 kg. Obsahuje základní informace o průběhu přistání. Hlavní pozornost je věnována databázi nehod, jejímu následnému vyhodnocení a návrhu na způsob eliminace těchto nehod. Součástí je i průzkum mezi piloty.
Bezpečnost civilního letectví a jeho ochrana před protiprávními činy
Srba, Matěj ; Sklenář, Filip (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na ochranu civilního letectví, resp. na právní dokumenty, které tuto ochranu zajištují. Krom toho jsou v práci popsány dva základní směry, kterými se bezpečnost letectví zabývá. Cílem této práce je sestavit ucelený přehled základních dokumentů se zvláštním zaměřením na Předpis L 17. Spolu s tím poskytnout odpovědi na vzorové otázky ATPL zaměřené právě na tento předpis. Navíc je v práci jako výchozí bod tvorby právních dokumentů popsáno několik podstatných nehod, které výrazně vývoj předpisů ovlivnily. K tomu se váže také historie těchto zákonů a dohod, která je rovněž popsána.
Role a úkoly letových provozních služeb v civilním letectví
Panáček, Jiří ; Sklenář, Filip (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalarska prace se zabyva tematem role a ukoly letovych provoznich sluzeb v civilnim letectvi. Jejim cilem je zpracovat uceleny prehled poskytovanych letovych provoznich sluzeb, vcetne charakteristiky jejich vyznamu a vymezeni jejich cinnosti. Duraz je kladen take na podani informaci vice citelnou formou, nez s jakou se muzeme setkat v oficialnich dokumentech popisujicich tuto problematiku.
Návrh UL letounu pro piloty s pohybovým omezením
Hejkalová, Anna ; Sklenář, Filip (oponent) ; Bartoněk, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje problematice obsluhy letounů osobami se zdravotními omezeními. Nejprve formuluje požadavky zdravotní způsobilosti kladené na piloty s pohybovými omezeními. Protože pohybových omezení je velké množství a každé z nich je velmi individuální, bylo pro koncepční návrh letounu v rámci této diplomové práce vybráno uzpůsobení pouze pro jednu z kategorií: omezení hybnosti dolní poloviny těla. Letoun je navrhován tak, aby co nejlépe vyhověl potřebám pilotů s tímto pohybovým omezením, přičemž je kladen důraz na ergonomii, možnost samostatného používání bez pomoci dalších osob a především na bezpečnost uživatele. Dále práce zkoumá možnosti úprav řízení letounů pro tělesně postižené, snaží se vybrat nejvhodnější a tu popisuje. V závěru práce je pak provedena kontrola požadavků předpisu UL2 u navrhovaného letounu.
Technologie automatického řízení civilního letadla po trajektorii přibližování na přistání
Kočiš, Martin ; Sklenář, Filip (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá systémy používanými pro automatické řízení přesného přiblížení civilních letadel na přistání. Popisuje přesné přibližovací systémy využívané v minulosti a vývojové mezistupně vedoucí k jejich dnešní a budoucí podobě. Cílem této práce není vytvořit detailně zaměřenou studii, ale vytvořit publikaci, která coby výuková pomůcka pro piloty a studenty oboru Letecký provoz poskytne úvod do problematiky systémů přesného přiblížení v kontextu s ostatními segmenty leteckého provozu, bude odrážet současný stav a nastíní další vývoj tohoto odvětví.
Planning of optimal VFR routes from the Czech Republic to the Republic of Croatia
Klačan, Matej ; Raudenský, Miroslav (oponent) ; Sklenář, Filip (vedoucí práce)
The aim of this bachelor thesis is to create a detailed ground preparation of three different VFR flights from Czech Republic to the Republic of Croatia for a full occupied Cessna 172SP. The first reserch part is general introduction to the issue and acquaintance with the aircraft and its equipment. Special emphasis is placed on the fact that all planed flights are in accordance with aviation legislation, which is dealt with in the second part of the research part of the thesis work. The practical part of the thesis work deals with the issue of ground preparation itself, with the fact that it deals in more detail with navigation preparation of individual flights. Finally, the financial demands for our flights are given.
Analýza provozních rizik nově zaváděných typů letadel
Sklenář, Filip ; Janhuba, Luboš (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá procesem zavádění nových letadel do provozu. Především všemi kroky od počáteční vize nového letounu až po uvedení letadla do provozu. Obsah diplomové práce se skládá ze sedmi částí. V prvních čtyřech částech jsou popsány organizace působící v letectví a spolehlivosti, fyzikální principy soustav letadel, statistiky nehod, požadavky předpisu. Pátá část je zaměřená na spolehlivost. V této části jsou popsány postupy pro provádění analýz spolehlivosti. Šestá část je zaměřena na postup pro zavádění nových letadel do provozu a obsahuje také metodiku eliminace prvku s nedostatečnou spolehlivostí, což bylo jedním z hlavních cílů práce. Sedmá část je ukázka části postupu pro zavádění letadel do provozu.
Certifikace leteckých simulátorů dle požadavků EASA
Dittel, Daniel ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Sklenář, Filip (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je sestavit postup certifikace leteckého simulátoru podle požadavků EASA. Práce obsahuje základní rozdělení simulátorů podle požadavků na věrnost simulace a dále se zabývá postupem certifikace konkrétního simulátoru letounu Boeing 737 MAX, kde cílem je certifikovat simulátor na úroveň FNPT II/MCC. Certifikaci práce rozebírá z obecného hlediska, dále z hlediska požadavků na vizuální systém a zvukový systém a obsahuje také požadavky na rozšíření z úrovně FNPT II na FNPT II/MCC. Práce také obsahuje přehled předpisů, podle kterých se certifikace leteckých simulátorů řídí. Práce dále obsahuje kapitolu, kde jsou popsány možnosti využití simulátoru letounu Boeing 737 MAX úrovně FNPT II/MCC.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Sklenář, František
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.