Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 163 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Přínosy a rizika sociálních sítí pro žáky 2. stupně vybrané základní školy
Beran, Pavel ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá otázkou sociálních sítí, které jsou zde brány jako součást našeho každodenního života. Sociální sítě mohou být velmi užitečným nástrojem, ale zároveň je jejich používání spojeno s velkým množstvím různých rizik, která mohou ohrozit i dospělé. Žáci na druhém stupni základních škol jsou téměř všichni uživateli různých sociálních sítí a ty na ně mají nemalý vliv. Teoretická část práce se zabývá sociálními sítěmi - zde jsou sociální sítě definovány, stručně se rozepisuje jejich historie, zmiňuje se jednoduchá typologie uživatelů sociálních sítí, působení sociálních sítí na jejich uživatele, vyjmenovávají se faktory významné pro vznik závislosti na sociálních sítích a jak se těmto závislostem dá předcházet. Praktická část práce je stavěna na výsledcích získaných pomocí dotazníku od žáků vybrané základní školy. Sledovalo se množství času stráveného žáky na sociálních sítích, názory žáků na vybrané sociální sítě, výhody a nevýhody sociálních sítí z pohledu žáků, míra informovanosti žáků a jejich rodičů ohledně sociálních sítí a také bezpečnost při jejich užívání z hlediska běžného uživatele. Zjistilo se, že průměrně žáci stráví každý den více než 3 hodiny na sociálních sítích. Největší roli ve výběru používaných sociálních sítí hrál zábavní potenciál sociální sítě a...
Současná podoba školních řádů na základních školách a její pedagogicko-psychologické souvislosti
Richterová, Magdalena
Richterová Na otázku, co je vlastně školní řád, nehledá mnoho z nás dlouho odpověď. Každý jsme se s ním při různých příležitostech setkali, a tak ho považujeme za věc známou, samozřejmou. Definovat jeho podobu už pro mnohé tak snadné není. Ani v pedagogické teorii nenajdeme dostačující oporu. Pohledem historie je považován za nedílnou a nezbytnou potřebu, o čemž vypovídá část práce, která je historii věnována a která nám v mnohém osvětlí, či naznačí, jak nahlížet na jeho podobu současnou, ale také proč sílí tlak na vytvoření jisté centrální předlohy školního řádu. Můžeme k němu přistupovat jako ke celospolečenské normě požadavků na chod a provoz školy. V minulosti především jako k pravidlům chování žáků, ale také učitelů, rodičů. Dnes jako k široké normě vyjadřující se k mnohým oblastem, systému školy, vnitřního provozu, systému hodnocení žáků, práv, povinností atd. Pokud na některých místech práce zdůrazňujeme funkci školního řádu jako jedné z prvních psaných norem, kterou by se dítě mělo řídit, nabízí se souvislosti pedagogicko-psychologické, jimž se v práci věnujeme v části popisující současnou podobu školních řádů na základních školách v České republice. Tato analýza vznikala během více jak čtyř let a byla použita kritéria, která autorka práce zvolila tak, aby bylo možné srovnání vyššího počtu...
Současná podoba školních řádů na základních školách a její pedagogicko-psychologické souvislosti
Richterová, Magdalena ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent) ; Kollárová, Dana (oponent)
Richterová Na otázku, co je vlastně školní řád, nehledá mnoho z nás dlouho odpověď. Každý jsme se s ním při různých příležitostech setkali, a tak ho považujeme za věc známou, samozřejmou. Definovat jeho podobu už pro mnohé tak snadné není. Ani v pedagogické teorii nenajdeme dostačující oporu. Pohledem historie je považován za nedílnou a nezbytnou potřebu, o čemž vypovídá část práce, která je historii věnována a která nám v mnohém osvětlí, či naznačí, jak nahlížet na jeho podobu současnou, ale také proč sílí tlak na vytvoření jisté centrální předlohy školního řádu. Můžeme k němu přistupovat jako ke celospolečenské normě požadavků na chod a provoz školy. V minulosti především jako k pravidlům chování žáků, ale také učitelů, rodičů. Dnes jako k široké normě vyjadřující se k mnohým oblastem, systému školy, vnitřního provozu, systému hodnocení žáků, práv, povinností atd. Pokud na některých místech práce zdůrazňujeme funkci školního řádu jako jedné z prvních psaných norem, kterou by se dítě mělo řídit, nabízí se souvislosti pedagogicko-psychologické, jimž se v práci věnujeme v části popisující současnou podobu školních řádů na základních školách v České republice. Tato analýza vznikala během více jak čtyř let a byla použita kritéria, která autorka práce zvolila tak, aby bylo možné srovnání vyššího počtu...
Vnitřní řády DM s aspektem na výchovná opatření
Stelzerová, Klára ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
4 ABSTRAKT Cílem bakalářské práce je zjistit a popsat, jak jsou organizovány vnitřní řády vybraných domovů mládeže. Analyzovat jednotlivé části vnitřních řádů a porovnat je s legislativou i mezi sebou navzájem. Zjistit, jaký motivační systém, resp. systém výchovných opatření, je v těchto zařízeních používán, jak je vymezen, kde je k dohledání, kdo a jak s ním seznamuje žáky. Dozvědět se, které prvky výchovných opatření se jeví jako přínosné pro řešení nekázně v těchto zařízeních a jak jsou vymahatelné. Teoretickou částí bude zmapována organizační struktura domovů mládeže, pozornost bude zaměřena také na legislativní základnu, nezbytnou pro fungování těchto zařízení v České republice a budou zmíněna vnitřní opatření nezbytná pro provoz. V pozadí nezůstane ani úloha těchto zařízení. V praktické části budou analyzovány vnitřní řády dvou vybraných domovů mládeže a budou porovnány (komparovány) s legislativním rámcem. Pomocí studia pedagogické dokumentace, dotazníku pro žáky a vychovatele a hloubkových strukturovaných rozhovorů s vybranými pracovníky domovů mládeže bude zjišťováno, jaká výchovná opatření jsou využívána, jak se s nimi pracuje a jaké jsou možnosti či návrhy změn. KLÍČOVÁ SLOVA domov mládeže, vnitřní řád, legislativa, výchovná opatření
Silné stránky charakteru u vysokoškolských pedagogů a možnosti jejich využití v pedagogické praxi
Gottwaldová, Klaudie ; Kočí, Jana (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Teoretická část této práce se zaměřuje na koncept silných stránek charakteru podle autorů Martina Seligmana a Christophera Petersona a možnosti jeho aplikace do pedagogické praxe vysokoškolských pedagogů. První část se zabývá klasifikací silných stránek charakteru, rozborem každé ze silných stránek, způsoby měření a možným využitím, přičemž zdůrazňuje zejména souvislost využití silných stránek charakteru ke zvýšení životní spokojenosti. V další části je diskutována profese vysokoškolského pedagoga, její stresová náročnost zejména z důvodu neustále se měnících podmínek výkonu práce, vysoké míry odpovědnosti a nutnosti kombinace vědecké a pedagogické činnosti. Všechny zmíněné faktory generují potřebu psychohygieny v této profesi. Následuje rozbor možností využití silných stránek charakteru v pedagogické praxi, zaměřený na tři oblasti: využití silných stránek jako techniky psychohygieny, začlenění silných stránek do výukové strategie a využití silných stránek k inspiraci a formování osobnosti studentů. Cílem praktické části bylo zmapovat zastoupení silných stránek charakteru u výzkumného souboru vysokoškolských pedagogů působících na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Mezi silnými stránkami charakteru s nejvyššími průměrnými skóry se umístila Vděčnost, dále Zvídavost, Láska, Laskavost, Integrita...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 163 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 RICHTEROVÁ, Markéta
1 RICHTEROVÁ, Michaela
3 Richterová, Marie
4 Richterová, Markéta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.