Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 222 záznamů.  začátekpředchozí128 - 137dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výchova a vzdělávání v muslimských zemích
Králová, Jana ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Výchova a vzdělávání je pojem, kterému se věnuje každý člověk a je jeho součástí od narození až do smrti. Oblast výchovy a vzdělávání je široké téma a autor této práce se rozhodl zkoumat výchovu a vzdělávání v muslimských zemích, jelikož toto téma je hodně tabuizované, ačkoliv z globálního hlediska by se o něm mluvit mělo. "Výchova a vzdělávání v muslimských zemích" pojednává převážně o razantním rozdílu těchto dvou oblastí v určitých zemích islámského náboženství, jakož i rozdílu v dané zemi. V první části této práce je třeba čtenáře seznámit obecně s tematikou islámu, poněvadž pro pochopení této práce je potřeba vědět kontext s tímto radikálním náboženstvím. Ve druhé části autor již detailně popisuje výchovu a vzdělávání probíhající v různých muslimských zemích, jejich přednosti i příležitosti na základě výpovědí dotazovaných respondentů. V poslední části by autor chtěl zdůraznit negativní vlivy působení výchovy a vzdělávání v muslimských zemích a tematiku humanitární pomoci.
Výchova ke spiritualitě
Novotný, Miroslav ; Syřiště, Ivo (oponent) ; Prokop, Jiří (oponent)
Cílem této práce je vytvořit pedagogickou koncepci výchovy ke spiritualitě. Snažím se o zmapování různých pohledů na lidskou spiritualitu. Spiritualita je jedním z důležitých témat filozofie, proto se tomuto pohledu věnuji nejvíce. Následuje psychologie, v jejímž rámci se projevuje snaha uchopit tento pojem vědeckým způsobem. Všímám si také změn ve vnímání pojmu spiritualita, a to jak ve vztahu k náboženství, tak i k užívání tohoto pojmu, který je ekvivalentní s dříve častěji používaným pojmem duchovnost. Okrajově zmiňuji též některé teorie týkající se spirituality z oblasti biologie, kvantové fyziky a výzkumů mozku. Po uvedení některých východisek, z kterých lze vytvořit pojmový aparát, docházím k vlastní definici spirituality, konkretizuji výchovu ke spiritualitě, včetně uvedení cílů, metod a forem této výchovy. Součástí práce je i menší výzkum, v kterém se snažím zjistit, jaká je míra spirituality respondentů, co vše tuto míru ovlivňuje, jakými formami a metodami respondenti rozvíjí svoji spiritualitu. Výzkum dotazníkovou metodou je pojat dosti široce, tak, aby odpovídal charakteru této práce. Má spíše dokreslující význam. V závěrečné části této práce uvádím praktický návrh pro výukový program rozvoje spirituality, který jsem sestavil pro Waldorfské lyceum v Semilech, kde jsem působil jako...
Morální vývoj u dítěte s poruchou chování
Gargošová Smolíková, Věra ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Předkládaná rigorózní práce se zabývá problematikou morálního vývoje u dětí s diagnostikovanou poruchou chování především nespecifického charakteru. Cílem teoretické části práce je na podkladě literární rešerše zmapovat základní teoretická východiska zmíněné problematiky s návazností na samotný výzkumný projekt. Zpracovány jsou obecné aspekty procesu socializace, norem a základních konceptů morálního vývoje člověka. Svou pozornost jsme dále zaměřili na socializační odchylku, její etiologii a na instituce, které se zabývají se nápravnou péčí, a to i v historickém kontextu. Praktická část rigorózní práce mapuje aktuální stav morálního usuzování a odlišností v oblasti temperamentu u dětí s poruchou chování. Nasbíraná data jsou v obou výzkumných studiích za pomoci vhodných statistických metod porovnána s daty získanými z kontrolního výběrového souboru žáků základních a středních škol, kteří nemají diagnostikovanou poruchu chování. Výsledky sběru dat poukazují na skutečnost, že statisticky významná část oslovených klientů institucí náhradní výchovné péče typu výchovný ústav a dětský domov se školou se aktuálně nachází v prekonvenční úrovni morálního usuzování. Za pomoci korelační studie jsme dále zmapovali odlišnosti v oblasti temperamentu jako dílčí oblasti osobnosti. Je patrné, že mezi výběrovými...
Malotřídní škola
Kubátová, Radka ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
V této práci se zabývám existencí malotřídních škol. Objasňuji čtenářům historii malotřídních škol, vymezuji pojem malotřídní škola, přibližuji výuku na této škole a zaměřuji se na učitele a žáka na tomto typu školy. V teoretické části dále popisuji školu jako subjekt, který vytváří velmi dobré podmínky pro utváření volnočasových aktivit. Dále pak v praktické části charakterizuji malotřídní školu v obci Sokoleč, kde pracuji jako vychovatelka školní družiny. Popisuji specifika této školy, klima, výuku, aktivity školy apod. Klíčová slova Malotřídní škola, sloučené ročníky, volnočasové aktivity, výuka, vyučovací hodina, učitel.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 222 záznamů.   začátekpředchozí128 - 137dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 PROKOP, Jakub
20 PROKOP, Jan
5 PROKOP, Jiří
4 Prokop, Jakub
20 Prokop, Jan
5 Prokop, Jaromír
3 Prokop, Jaroslav
1 Prokop, Jindřich
1 Prokop, Jonáš
4 Prokop, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.