Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 275 záznamů.  začátekpředchozí167 - 176dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití výukových CD-ROMů při hodinách přírodopisu a biologie na ZŠ a SŠ
Vačkářová, Kateřina ; Pavlasová, Lenka (oponent) ; Jedličková, Tereza (oponent)
Informační a komunikační technologie (ICT) jsou každodenní součástí života každého z nás. Proto v této práci navazuji na svou diplomovou práci, ve které jsem vytvořila a v praxi ověřila výukový program "Mikrobiologie". Cílem této práce bylo vytvořit, vydat a ověřit v praxi výukové programy pro výuku mikrobiologie, mykologie a protozoologie na základních a středních školách. Snažila jsem se sjednotit užívané pojmy v daných vědních oblastech a vytvořit kvalitní zdroje informací. Díky snadné dostupnosti (CD-ROM, internet), interaktivním částem, množství obrázků, textů, pokusů, zábavných her, kvízů a dalších zajímavostí mohou výukové programy obohatit klasickou výuku přírodopisu a biologie na všech typech škol. Práce obsahuje obsahovou analýzu výukových programů přírodopisu a biologie v České republice. Popisuje zpracování vlastních výukových programů ("Mikrobiologie", "Mykologie" a "Protozoologie"), a zpracovává výsledky vyhodnocení programů učiteli základních a středních škol. Názory učitelů jsem statisticky vyhodnotila pomocí dotazníků, ze kterých například vyplývá, že s výukovými programy pracují častěji učitelé základních škol než středních škol. Z dotazníků vyplynulo, že nejčastěji učitelé používají programy při běžné výuce. KLÍČOVÁ SLOVA informační a komunikační technologie, ICT, výukový...
Cholesterol a lipoproteiny, jejich metabolismus a vliv na zdraví člověka
Záhořová, Karolína ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Ehler, Edvard (oponent)
Cholesterol a lipoproteiny, jejich metabolismus a vliv na zdraví člověka Práce je zaměřená na cholesterol, lipoproteiny a jejich metabolismus. Podrobně se věnuje jejich charakteristice, významu, funkcím v organismu a vlivu na zdraví člověka. První kapitola shrnuje informace o cholesterolu. Od chemických vlastností a struktury, přes jeho zpracování v těle až po jeho vlastnosti, význam a funkce v lidském těle. Rozebrány jsou i možnosti, jak hladinu cholesterolu ovlivnit. Druhá kapitola uvádí lipoproteiny, jako částice pro náš organismus nezbytně důležité. Zahrnuje jejich charakteristiku, klasifikaci, význam a funkci v těle. Třetí kapitola přináší informace o dyslipidémiích. Zaměřuje se na klasifikaci, význam a léčbu. Následující kapitola se zabývá aterosklerózou, jejími příčinami, důsledky a riziky. A poslední, kapitola přináší stručný přehled metod laboratorního stanovení hladiny cholesterolu, lipidů, lipoproteinů a rizika aterosklerózy. Klíčová slova: Cholesterol, lipoprotein, dyslipidémie, hyperlipoproteinémie, ateroskleróza. 1
Příroda a životní podmínky na Kladensku po ukončení hornické činnosti a jejich vnímání žáky základní školy
Krausová, Jana ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
1 ABSTRAKT Čas uhlí a těžních věží pominul. Občané města, děti a mládež především, ztrácejí s léty povědomí o jeho nedávné historii. Tato diplomová práce chce přispět k tomu, aby se neztrácela sounáležitost obyvatel s městem a jeho problémy. Jejím hlavním cílem je vytvořit a zdokumentovat na vzorku žáků základních škol úroveň znalostí z historie, vývoje města a regionu. K tomu bylo zpracováno a vyhodnoceno znalostní dotazníkové šetření, jehož výsledky se staly podkladem pro vypracování výukového projektu. Jeho cílem bylo seznámit žáky se stavem krajiny svého okolí, který byl ovlivněn těžbou uhlí a následným rozvojem těžkého průmyslu. Aby si uvědomili, jakým obdobím muselo město projít, než se stalo městem, ve kterém žijí. Jak prospěšné bylo těžení uhlí a jaké následky přineslo. Některé prospěšné, jiné neblahé. V úvodní části práce, je pro uvedení problematiky, provedeno stručné zhodnocení vývoje regionu a popis následků důlní činnosti. KLÍČOVÁ SLOVA Uhlí, haldy, industriální krajina, rekultivace, dotazníkové šetření, výukový projekt, základní škola, Kladensko
Etogramy obratlovců ve výuce biologie
Peřka, Jaroslav ; Řezníček, Jan (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Cílem této práce je vytvoření vzdělávacího programu pro výuku etologie na gymnáziích, ve kterém budou teoretické znalosti přímo spojeny s praktickými činnostmi. Pro naplnění cílů tohoto etologického vzdělávacího programu je využita tvorba etogramů. Celý vzdělávací program je členěn do tří částí. V první části jsou žáci seznámeni s teorií etologie a jednotlivými typy chování živočichů a také se zásadami přímého pozorování živočichů, tvorby etologických záznamů a jejich vyhodnocování. V druhé části žáci přímo pozorují vybraného živočicha v zoologických zahradách či příbuzných zařízeních a na základě teoreticky získaných znalostí popisují jeho chování do připravených formulářů. Ve třetí části žáci vytváří etogramy obratlovců na základě naměřených údajů, které jsou součástí odborné seminární práci ve formě odborného textu, powerpointové prezentace či posteru. V těchto pracích žáci dodržují základní formální a obsahová pravidla pro jejich tvorbu. Pro zjištění vhodnosti, přiměřenosti a přínosu tohoto vzdělávacího programu je využito hodnocení výstupních prací žáků, dotazníkové šetření a poznatky vzešlé z realizace celého programu. Celý program je přiměřeně teoreticky a prakticky náročný, bez větších nároků na technické a materiální prostředky a přiměřeně rozvíjí znalosti a dovednosti žáků. KLÍČOVÁ SLOVA...
Školní projekt s tematikou očkování pro 2. stupeň základní školy a střední školy
Jechová, Markéta ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Tato práce se zabývá tématem očkování. Zachycuje jeho historii a princip. Navození stavu imunizace organismu je napomáháno pomocí očkovacích látek, které se aplikují v určitých časových intervalech podle pravidel zakotvených v zákoně. Než je očkovací látku možné aplikovat pacientům je nutné jí důkladně prozkoumat, aby byla zajištěna její bezpečnost. Výzkum probíhá neustále, aby se rozšířil počet nemocí, proti kterým bude možné chránit organismus. S očkováním je spojeno také jeho financování, ať už jde o financování výzkumu nebo očkovacích látek dostupných pro pacienty. Vzhledem k tomu, že očkování je běžnou součástí života všech nejen dospělých, ale i dětí, je nezbytné poskytnout informace žákům i studentům ve školách. Jednou z možností, jak toho dosáhnout, je využití projektové výuky, kterou se tato práce rovněž zabývá. Tato výuka má své výhody i nevýhody, a proto vyžaduje specifický přístup žáků, studentů i učitelů. V této práci jsou navrženy tři projekty na téma očkování, které byly vyzkoušeny v sextě víceletého gymnázia, ve třetím ročníku středního zdravotnického lycea a v osmém ročníku základní školy. Je zde zaznamenáno, jak žáci a studenti vypracovávali příslušné úkoly, jak rozpracovali téma očkování a jak se vypořádali s projektovou výukou.
Analýza prostředí vesnické školy v 19. století na Českomoravské vysočině
Měřičková, Daniela ; Řezníček, Jan (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
SOUHRN Název: Analýza prostředí vesnické školy v 19. století na Českomoravské vysočině Autor: Daniela Měřičková Katedra: Biologie a environmentálních studií Vedoucí práce: RNDr. Jan Řezníček, Ph.D. Abstrakt: Tato práce, řeší problematiku obecného školství v 19. století na vesnické škole v Českomoravské vrchovině, konkrétně v Krasoňově u Humpolce. Cílem práce je porovnání vybraných oblastí školství v 19. století s obecnou školou v Krasoňově a dnešní současnou školou. Je zaměřena na vybrané činitele výchovy - učitel, žák a škola. Zvolená problematika byla řešena pomocí rukopisu školní kroniky. V řešení byly použity metodiky kvalitativní i kvantitativní, dotazníkové šetření a rozhovor s pamětníkem za metody konstantní komparace. Práce představuje srovnání některých edukačních konstruktů, edukačních procesů a edukačního prostředí. Data z rozhovoru a dotazníku jsou porovnána se školou v 19. století, Krasoňovskou a dnešní školou. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že sociální a ekonomické postavení učitele, žáků i školy bylo jiné. Ředitel školy ve studované oblasti překonal nedostatky a meze školství své doby. Tato škola se lišila od ostatních škol v 19. století. I dříve závisel vyučovací proces na osobnosti učitele. Hlavním přínosem je ucelený přehled školství v 19. století na obecné škole, včetně zákonů,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 275 záznamů.   začátekpředchozí167 - 176dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.