Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 160 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Začínající pedagog a začínající kroužek dramatické výchovy na vesnické škole
Fukárková, Valerie ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Tato práce si klade za cíl popsat činnost začínajícího pedagoga a začínajícího kroužku dramatické výchovy na Základní a mateřské škole Pernink, kde výuka na prvním stupni probíhá formou malotřídní výuky. V celkové organizaci kroužku se opírám o mé dosavadní pedagogické zkušenosti a odbornou literaturu, náplní tedy bude osobnostní a sociální výchova, průpravné hry a cvičení, základy hereckého vyjadřování, technika řeči, dramatické hry a improvizace a metody a techniky dramatické výchovy. Mým cílem, který mapuje tato diplomová práce je poskytnutí základů dramatické výchovy heterogenní skupině dětí. KLÍČOVÁ SLOVA: Učitel, začátečník, dramatická výchova, vesnická škola.
Divadelní představení pro děti předškolního věku
Řemínková, Michaela ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Divadelní představení pro děti předškolního věku Diplomová práce 2012 Stěžejním tématem diplomové práce jsou divadelní představení pro děti. Konkrétněji se zaměřuje na mládež předškolního věku. Část teoretická nastiňuje základní divadelní pojmy. Zohledňuje osobnost dítěte předškolního věku, jeho rozvoj a vliv divadla na dětskou psychiku. Praktická část obsahuje výzkumné šetření, které vychází z výpovědí učitelek mateřských škol v porovnání s odpovědi rodičů dětí této věkové skupiny. Snahou je zmapovat názory týkající se důležitosti divadelních představení, jakožto součástí dětského života. Nezbytnou součástí diplomové práce jsou videozáznamy z divadelních představení zaměřující se na dětského diváka jako konzumenta divadelních představení v přítomnosti členů rodiny, či mateřské školy. Cílem je poukázat na využívání divadelních představení, navštěvovaných dětmi předškolního věku, nejen jako součást výchovně vzdělávací činnosti v mateřské škole, ale také výchovné péče v rodině. Klíčová slova: divadlo, divadelní představení, dětský divák předškolního věku, pohádka
Dlouhodobý projekt v primární škole
Novotná, Anna ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Diplomová práce Dlouhodobý projekt v primární škole mapuje využití projektového vyučování na primární škole. Zabývá se dlouhodobým projektem realizovaným na prvním stupni ZS pomocí různých vyučovacích metod a přístupů. Teoretická část seznamuje s poznatky z oblasti organizace práce v projektech na primárních školách, dále vysvětluje základní terminologii dané problematiky. Část praktická obsahuje rozpracovaný celoroční projekt Zdraví realizovaný ve čtvrté třídě základní školy a jeho následnou reflexi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Cesty dětského recitátora na 1. stupni ZŠ
Čurdová, Jana ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Svobodová, Radmila (oponent)
Teoretická část diplomové práce je zaměřena na analyzování jednotlivých oblastí a pojmů souvisejících s dětskou recitací se zřetelem na 1. stupeň základní školy. V první polovině praktické části jsou metodou řízeného rozhovoru zjišťovány prvotní motivační důvody dětského recitátora na 1. stupni základní školy, vedoucí k rozhodnutí dítěte věnovat se recitaci, dále způsoby výběru textu u dětí a jejich důvody pro upřednostnění poezie nebo prózy. Toutéž metodou jsou zjišťovány způsoby vedení, přípravy a hodnocení dětského recitátora u dospělých osob, které s recitátorem pracují a hodnotí jej. V druhé polovině praktické části jsou nabídnuty a popsány ukázky možné skupinové i individuální práce s konkrétním textem.
Postupy rozvoje čtenářské gramotnosti v podmínkách malotřídní školy
Chwastková, Iva ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Predmetem predkladane diplomove prace je problematika rozvoje ctenarske gramotnosti zaků primarního vzdelavaní prostrednictvím podmínek, ktere nabízí malotrídní skola. Cílem prace je analýza mozností rozvoje ctenarske gramotnosti ů zaků na 1. stůpni ZŠ v podmínkach malotrídní skolý; nastavení a nasledne výůzití kvalitních podmínek pro rozvoj ctenarství. Diplomova prace je rozdelena na teoretickoů a praktickoů cast. V teoreticke casti jsoů výmezena teoreticka východiska soůvisející s výse ůvedenoů problematikoů. Vlastní výzkům býl realizovan prostrednictvím akcního výzkůmů, doplnen dotazníkem, který deti výplnilý na pocatků a konci sledovaneho období. Hlavním cílem býlo zjistit pocatecní stav ctenarske gramotnosti ů skůpiný zaků a prostrednictvím zmen ve výůce, výtvorením kvalitních podmínek a výůzitím inovativních metod sledovat proces jednotlivých aktivit zaků, zachýcovat nedostatký a hledat alternativní postůpý a resení. V prakticke casti se opíram o poznatký z príme výůký. Poůkazůji na ůskalí, ktera vznikla pri samotných cinnostech s detmi. Výsledkem teto prace je zdokůmentovaní, ze výůzití specifických podmínek malotrídní skolý nejen ůmoznůje, ale můze zasadne ovlivnit rozvoj ctenarske gramotnosti ů detí a predevsím formovat vztah detí ke kniham a ctenarství.
Porovnání vědomostní efektivity výuky dramatickou výchovou s efektivitou výuky frontální na tématu Starých pověstí českých a moravských ve čtvrtých třídách základní školy
Čihová, Martina ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Diplomová práce je nazvána "Porovnání vědomostní efektivity výuky dramatickou výchovou s efektivitou výuky frontální na tématu Starých pověstí českých a moravských ve čtvrtých třídách základní školy." Teoretická část je zaměřena na dramatickou výchovu, její složky a způsob kterým je vyučována. Základem praktické části byly realizace výukových jednotek, jedna byla zaměřena na dramatickou výchovu a druhá na frontální výuku. Žáci, kteří se zúčastnili těchto realizací, psali vědomostní test, týkající se výukové látky z odučených výukových jednotek.
Využití dramatické výchovy v dětském folklorním souboru
Urbanová, Kateřina ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Tato práce pojednává o využití prvků dramatické výchovy při práci s dětmi v dětském folklorním souboru. Hlavním cílem práce je ukázat možnosti uplatnění metod dramatické výchovy při práci s dětmi a při přípravě jevištního tvaru. Cílem je dále zjistit, co dramatická výchova přináší do dětského folklorního souboru a jaké zde najde uplatnění. Jelikož v dětském folklorním souboru najdeme velmi specificky heterogenní skupinu dětí, zabývá se práce i jejím složením a postavením předškolního dítěte v takovéto skupině. V teoretické části jsou vymezeny pojmy lidová kultura, folklor a folklorismus, je zde blíže popsán dětský folklor. Práce se podrobněji zabývá propojením dětského folkloru s dramatickou výchovou. V teoretické části jsou dále uvedeny metody a cíle dramatické výchovy obecně i s ohledem na předškolní dítě. Zabývá se také teoretickým hlediskem propojení různých věkových skupin dětí od předškolního věku až po starší školní věk s ohledem na jejich sociální vyspělost. V praktické části je popsán a zreflektován akční výzkum, který zkoumá využitelnost rolové hry, improvizace a dalších metod a principů dramatické výchovy při procesu vzniku inscenace v konkrétním dětském folklorním souboru. Prostřednictvím akčního výzkumu byly ukázány možnosti uplatnění dramatické výchovy v dětském folklorním souboru při...
Využití metod a technik dramatické výchovy při výuce českého jazyka ve 3. ročníku ZŠ
Habrová, Barbora ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl popsat možné formy aktivní výuky českého jazyka na prvním stupni základní školy a to především pomocí metod a technik dramatické výchovy. Diplomová práce je rozdělena do dvou hlavních částí, části teoretické a části praktické. Každá z těchto částí obsahuje čtyři kapitoly. Více pozornosti je tu však věnováno části praktické, ve které je zachycena doba jednoho měsíce, během kterého byly aplikovány výše zmíněné přístupy vyučování českého jazyka na ZŠ. Klíčová slova: dramatická výchova, metody a techniky dramatické výchovy, RWCT (Čtením a psaním ke kritickému myšlení), výuka českého jazyka, aktivní výuka, výuka na prvním stupni ZŠ v praxi
Efektivnost využití loutky ve výuce dramatické výchovy u dospělých osob s mentální retardací
Vokáčová, Barbora ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Cilem diplomové práce je přiblížit a objasnit výhody dramaticko-výchovného působeni při práci s dospělými lidmi s mentálním postižením. Poukazuje na výhody práce s loutkou v rámci výchovně-vzdělávaciho procesu a možnosti rozvoje jednotlivých složek osobnosti lidi s mentálním postižením. Práce je rozdělena na tři části. Prvni je zaměřena na teorii z dramatické výchovy, dramaterapie, nahliži do historického kontextu vzniku alternativních pedagogických směrů a popisuje vliv dramatické výchovy na jednotlivé složky osobnosti. Druhá se hlouběji věnuje přinosu loutky k celostnimu rozvoji osobnosti. Třeti, praktická část, popisuje dramaticko-výchovné lekce a divadelní projekt "Kam padaji hvězdy". V závěru práce je reflektován přinos obou stylů práce v rozvoji jednotlivých složek osobnosti u lidi s mentálním postižením.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 160 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Marušák, Radim
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.