Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  začátekpředchozí48 - 57  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv tělesné výšky na pohybové kompetence dětí mladšího školního věku
Sláčíková, Barbora ; Vojtíková, Lenka (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na hodnocení vlivu tělesné výšky, BMI, pohlaví a pohybové aktivity ve volném čase na pohybové kompetence dětí mladšího školního věku. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na mladší školní věk a jeho zvláštnosti v tělesném, psychickém, pohybovém a motorickém vývoji. Dále se práce zabývá pohybovou aktivitou a jejím vlivem na dětský organismus. Důležitou kapitolou teoretické části je kapitola zaměřená na růst a vývoj. Na tyto poznatky navazují informace o antropometrických a somatických změnách v období mladšího školního věku. Diplomová práce dále obsahuje popis testových baterií a hlavně podrobnějším popisem zvolené testové baterie MOBAK 3. V praktické části se nachází informace o výzkumných metodách, výzkumném souboru a využití vybrané statistické metody. Výsledky ukázaly, že vliv tělesné výšky na pohybové kompetence dětí není významný. Statistická významnost se prokázala u dalších dosazených proměnný, kterými byly BMI, pohlaví a pohybová aktivita ve volném čase. KLÍČOVÁ SLOVA mladší školní věk, tělesná výška, pohybové kompetence, motorické testování, Mobak
Vliv statického a dynamického strečinku na koordinaci a flexibilitu u dětí 1. stupně ZŠ
Plachá, Tereza ; Kainová, Lucie (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
NÁZEV Vliv statického a dynamického strečinku na koordinaci a flexibilitu u dětí na 1. stupni ZŠ AUTOR Tereza Plachá KATEDRA Katedra tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE Mgr. Lucie Kainová ABSTRAKT Ve své závěrečné práci se chci věnovat dvěma typům rozcvičení - statickému strečinku a dynamickému strečinku. Rozcvičení je důležitá část nejen před sportovním výkonem, ale také na začátku vyučovací hodiny tělesné výchovy. Na školách bývá tato fáze hodiny mnohdy zanedbávána. Pomocí vybraných testů budu pozorovat školáky na 1. stupni základní školy, zda budou dosahovat lepších výsledků po statickém nebo dynamickém strečinku. Sledovat je budu v oblasti koordinace a flexibility. Sestavila jsem dvě rozcvičky, které vyzkouším postupně v 1., 3. a 5. třídě. V první vyučovací hodině budu s žáky po správném rozehřátí praktikovat strečink statický. V druhé vyučovací hodině po rušné části zařadím dynamický strečink. V hlavní části hodiny poté žáci postupně projdou třemi testy na koordinaci - flamingo, přechod lavičky a běh s kotoulem; a třemi na flexibilitu - předklon ve stoji, rozsah v ramenních kloubech a rozsah v kyčelních kloubech. Po dynamickém strečinku jsou děti lépe zahřáté, dosahují potřebné teploty k dalším aktivitám. Mají větší rozsah pohybu, a proto dosahují lepších výsledků. V neposlední řadě také dynamické rozcvičky...
Vliv pravidelné pohybové aktivity na zdraví dětí mladšího školního věku
Beránková, Hana ; Jahodová, Gabriela (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
Název práce: Vliv pravidelné pohybové aktivity na zdraví dětí mladšího školního věku Cíle práce: Hlavním cílem této práce je zjistit skutečnost, zda pravidelná pohybová aktivita má vliv na zdraví dětí mladšího školního věku. V současné době narůstá a přibývá nemocí způsobených neaktivním způsobem života. Je to dané dnešní uspěchanou dobou a stále více je potřeba upozornit a zdůraznit vliv pravidelné pohybové aktivity na zdraví každého jedince, ať už dětí nebo i dospělých osob. Hypokinetický způsob života způsobuje a přináší nemalé problémy již od útlého dětství. V dnešní době je téměř jedna třetina osob obézních, a to je velmi alarmující v době, kdy je na výběr dostatek zdravých potravin a kdy má každý člověk možnost navštěvovat různá sportovní zařízení. Dalšími cíli této práce je zjistit, jaký vztah mají děti ke sportu, k pohybovým aktivitám, zda se věnují aktivnímu využití volného času společně s rodiči a zda si uvědomují, jaký vliv má pravidelná pohybová aktivita na jejich zdraví. Metoda práce: Pro vypracování výzkumu v diplomové práci byla použita kvantitativní metoda, dotazník, který obsahoval 15 otázek. Dotazník jsem rozdala žákům třetích a čtvrtých tříd. Anketa obsahovala zavřené, polozavřené i otevřené otázky. Celkem se vrátilo 134 vyplněných dotazníků. Dotazníky jsou zpracovány do grafů,...
Využití netradičních pomůcek v hodinách tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ
Pospíšilová, Eliška ; Přibyl, Ivan (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
NÁZEV Využití netradičních pomůcek v hodinách tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ AUTOR Eliška Pospíšilová KATEDRA Katedra tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE PaedDr. Ivan Přibyl ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá využitím netradičních pomůcek v hodinách tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ, a to z pohledu učitelů tělesné výchovy i žáků 1. stupně ZŠ. Teoretická část je zaměřena na definování základních pojmů k dané problematice, na Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání a na pohybové hry s využitím netradičních pomůcek. Praktická část je založena na dotazníkovém šetření s učiteli tělesné výchovy a na rozhovorech s žáky. Úkolem výzkumu je zjistit, zda učitelé tělesné výchovy na 1. stupni základních škol v Praze 4 využívají ve svých hodinách netradiční pomůcky a pokud ne, jaké důvody je k tomu vedou. Cílem diplomové práce je vyhodnotit výsledky výzkumu a shrnout přínos i negativa využívání netradičních pomůcek v hodinách tělesné výchovy pro žáky. Součástí diplomové práce je "Zásobník her s využitím netradičních pomůcek", které jsou ověřeny v praxi a doplněny závěrečnou reflexí. KLÍČOVÁ SLOVA Netradiční pomůcky, tradiční pomůcky, hodina tělesné výchovy, druhy her, pohybové hry, motivace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   začátekpředchozí48 - 57  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.