| |
|
Pád Ferdinanda Marcose a přechod k demokracii na Filipínách
Husáková, Barbora ; Mlejnek, Josef (vedoucí práce) ; Novák, Miroslav (oponent)
Diplomová práce "Pád Ferdinanda Marcose a přechod k demokracii na Filipínách" se zabývá analýzou politicko-historického vývoje Filipín, přičemž hlavním úkolem práce je popsat ukončení nedemokratického režimu a následný přechod k demokracii. Pozornost je věnována roli a taktice opozičních skupin, mezi kterými došlo v průběhu konsolidace demokracie k soupeření o politickou moc. Pro uvedení do kontextu se práce zabývá i historickým vývojem politického systému a jeho praxí.
|
|
Židovská komunita v Benátkách a její vliv na vývoj knihtisku v 16. století.
Husáková, Barbora ; Arava-Novotná, Lena (vedoucí práce) ; Nosek, Bedřich (oponent)
Diplomová práce Židovská komunita v Benátkách a její vliv na vývoj knihtisku v 16. století pojednává o vzniku a vývoji židovské komunity v Benátkách a utváření prvního ghetta. Hlavním tématem této diplomové práce je vývoj židovského knihtisku v Benátkách v 16. století a jeho vliv na tamní komunitu. Druhá část této práce je věnována Danielu Bombergovi, jeho tiskům a židovským spolupracovníkům. Třetí část se zabývá cenzurou knihtisku v 16. století a menšími tiskařskými dílnami, které fungovaly v Benátkách na konci 16. století.
|
|
Čeština jako cizí jazyk v předškolním zařízení
Hušáková, Barbora ; Šebesta, Karel (vedoucí práce) ; Saicová Římalová, Lucie (oponent)
v českém jazyce Text se zabývá výukou češtiny jako cizího jazyka v předškolním zařízení, protože práce s dětmi předškolního věku je spojena s řadou specifik a vyžaduje tedy speciální přístup pedagoga. Děti-cizinci často pochází z rodin, kde nikdo nemluví česky, a mívají velice omezenou slovní zásobu. Jejich inkluze v českém školním prostředí tedy není snadná. V teoretické části práce se věnujeme nejprve analýze kurikulárních dokumentů pro předškolní vzdělávání, a to zejména s ohledem na děti-cizince. Dále se zaměřujeme na možnosti podpory integrace dětí-cizinců při vzdělávání v českých předškolních zařízeních. Následuje nastínění aspektů doprovázejících začlenění cizinců do výuky a teoretická východiska k postupu při integraci dítěte-cizince. Na konci teoretické části charakterizujeme skupinové a individuální kurzy. Předmětem empirické části jsou dvě případové studie, jejichž náplní je komplexní analýza situace dětí-cizinců ve vybraných předškolních zařízeních.
|
| |
|
Ukrajinská otázka v době vlády Kateřiny II.
Husáková, Barbora ; Příhoda, Marek (vedoucí práce) ; Tumis, Stanislav (oponent)
(česky) Bakalářská práce mapuje ukrajinskou otázku a vývoj historického prostoru Ukrajiny v době vlády carevny Kateřiny II. (1762-1796). Důraz je kladen na vnitřní politiku carského Ruska vůči ukrajinskému území a na ruskou zahraniční politiku vůči Polsku a Osmanské říši. V uvedeném období došlo k připojení ukrajinských zemí k ruskému impériu, ruská carevna vedla politiku unifikace a politické postavení Ukrajiny se zhoršilo. Možná i díky tomu je otázka vztahu Kateřiny II. k Ukrajině i dnes velmi aktuální. Práce vychází z relevantních monografií ke zvolené problematice i souhrnných přehledů dějin od českých, polských, ruských, ukrajinských a západních historiků. Klíčová slova: Kateřina II., Levobřeží, Pravobřeží, Záporožská Sič, Nové Rusko, hetmanát, Ukrajina, Rusko, kozák, kolonizace.
|
|
Čeština jako cizí jazyk v předškolním zařízení
Hušáková, Barbora ; Šebesta, Karel (vedoucí práce) ; Saicová Římalová, Lucie (oponent)
v českém jazyce Text se zabývá výukou češtiny jako cizího jazyka v předškolním zařízení, protože práce s dětmi předškolního věku je spojena s řadou specifik a vyžaduje tedy speciální přístup pedagoga. Děti-cizinci často pochází z rodin, kde nikdo nemluví česky, a mívají velice omezenou slovní zásobu. Jejich inkluze v českém školním prostředí tedy není snadná. V teoretické části práce se věnujeme nejprve analýze kurikulárních dokumentů pro předškolní vzdělávání, a to zejména s ohledem na děti-cizince. Dále se zaměřujeme na možnosti podpory integrace dětí-cizinců při vzdělávání v českých předškolních zařízeních. Následuje nastínění aspektů doprovázejících začlenění cizinců do výuky a teoretická východiska k postupu při integraci dítěte-cizince. Na konci teoretické části charakterizujeme skupinové a individuální kurzy. Předmětem empirické části jsou dvě případové studie, jejichž náplní je komplexní analýza situace dětí-cizinců ve vybraných předškolních zařízeních.
|
|
Pád Ferdinanda Marcose a přechod k demokracii na Filipínách
Husáková, Barbora ; Mlejnek, Josef (vedoucí práce) ; Novák, Miroslav (oponent)
Diplomová práce "Pád Ferdinanda Marcose a přechod k demokracii na Filipínách" se zabývá analýzou politicko-historického vývoje Filipín, přičemž hlavním úkolem práce je popsat ukončení nedemokratického režimu a následný přechod k demokracii. Pozornost je věnována roli a taktice opozičních skupin, mezi kterými došlo v průběhu konsolidace demokracie k soupeření o politickou moc. Pro uvedení do kontextu se práce zabývá i historickým vývojem politického systému a jeho praxí.
|
|
Židovská komunita v Benátkách a její vliv na vývoj knihtisku v 16. století.
Husáková, Barbora ; Arava-Novotná, Lena (vedoucí práce) ; Nosek, Bedřich (oponent)
Diplomová práce Židovská komunita v Benátkách a její vliv na vývoj knihtisku v 16. století pojednává o vzniku a vývoji židovské komunity v Benátkách a utváření prvního ghetta. Hlavním tématem této diplomové práce je vývoj židovského knihtisku v Benátkách v 16. století a jeho vliv na tamní komunitu. Druhá část této práce je věnována Danielu Bombergovi, jeho tiskům a židovským spolupracovníkům. Třetí část se zabývá cenzurou knihtisku v 16. století a menšími tiskařskými dílnami, které fungovaly v Benátkách na konci 16. století.
|
| |