Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití rytmické stimulace ve fyzioterapii u pacientů se získaným poškozením mozku
Norková, Hana ; Gerlichová, Markéta (vedoucí práce) ; Dědková, Miriama (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Hana Norková Vedoucí práce: PhDr. Markéta Gerlichová, PhD. Konzultantka práce: Mgr. Silvie Táborská Oponent práce: Název bakalářské práce: Využití rytmické stimulace ve fyzioterapii u pacientů se získaným poškozením mozku Abstrakt bakalářské práce: Tématem bakalářské práce je využití rytmické stimulace ve fyzioterapii u pacientů se získaným poškozením mozku. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část obsahuje 4 oddíly. První oddíl je věnován získanému poškození mozku. V druhém oddílu je popsán motorický systém a struktury podílející se na jeho řízení. Třetí oddíl shrnuje informace o muzikoterapii, neurologické muzikoterapii, rytmické stimulaci v technikách neurologické muzikoterapie, hudbě, rytmu a jejich vlivu na lidský mozek. V posledním oddílu je podrobněji popsaná technika Therapeutic Instrumental Music Performance, jejíž prvky jsou dále využity v praktické části. Praktická část obsahuje dvě kazuistiky pacientek po cévní mozkové příhodě s poruchou motoriky horních končetin. Při terapiích jsou aplikovány prvky techniky Therapeutic Instrumental Music Performance. U obou pacientek jsou využity čtyři hudební nástroje za doprovodu metronomu. Na každý hudební nástroj se hraje určitými specifickými pohyby. Je sledována synchronizace tempa s pohyby...
Využití senzorické integrace v ergoterapii u dětí s poruchou autistického spektra
Kozáková, Veronika ; Gerlichová, Markéta (vedoucí práce) ; Krulová, Anna (oponent)
Jméno: Veronika Kozáková Vedoucí práce: Mgr. Markéta Gerlichová, Ph.D. Oponent bakalářské práce: Název bakalářské práce: Využití senzorické integrace v ergoterapii u dětí s poruchou autistického spektra. Abstrakt bakalářské práce: Cílem práce je přiblížit terapeutický přístup senzorické integrace podle Jean Ayres a zjistit, jaké jsou možnosti jeho využití v ergoterapii u dětí s poruchou autistického spektra. Teoretická část práce nabízí základní poznatky o senzorické integraci a ergoterapii ve vztahu k poruše autistického spektra. Praktická část představuje podmínky využití senzorické integrace a terapeutické aktivity zaměřené na konkrétní poruchy senzorické integrace. Přístup senzorické integrace rozvinula ergoterapeutka. Vymezuje tři základní skupiny poruch senzorické integrace, nabízí hodnotící prvky a cílenou terapii. Na základě zjištěných údajů, je možné široké využití senzorické integrace v ergoterapii u dětí s poruchou autistického spektra, pokud mají problém se senzorickým zpracováním. Klíčová slova: Senzorická integrace Ergoterapie Porucha autistického spektra Porucha senzorické integrace
Nácvik úchopů ergoterapeutem pomocí muzikoterapeutických technik
Zaňková, Veronika ; Gerlichová, Markéta (vedoucí práce) ; Čábelková, Alžběta (oponent)
Bakalářská práce nazvaná Nácvik úchopů ergoterapeutem pomocí muzikoterapeutických technik je rozdělená na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část se věnuje úvodu do oboru ergoterapie a muzikoterapie, muzikoterapeutickým technikám a jejich využití v ergoterapii, horní končetině (rozebírá její význam, druhy a fáze úchopů) a základním informacím k centrální paréze. V praktické části jsou zpracované 2 kazuistiky pacientů po úrazech páteře s kvadruplegií a přehled terapií včetně fotodokumentace. Na základě pozorování a orientačního testování bylo provedeno zhodnocení. Cílem práce je zjistit, zda lze pomocí muzikoterapeutických technik trénovat úchopy.
Ergoterapeutická intervence u dětí s Rettovým syndromem
Husovská, Veronika ; Hůlková, Pavla (vedoucí práce) ; Gerlichová, Markéta (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno autorky: Veronika Husovská Vedoucí práce: Bc. Pavla Hůlková Název bakalářské práce: Ergoterapeutická intervence u dětí s Rettovým syndromem Abstrakt bakalářské práce Tato práce se zabývá ergoterapeutickou intervencí u dětí s Rettovým syndromem. Hlavním cílem práce je popsat Rettův syndrom a souhrn ergoterapeutické intervence u dívek s tímto onemocněním. Práce má dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje charakteristiku Rettova syndromu, jeho diagnostiku, příznaky a 5 stádií syndromu. V teoretické části jsou popsány metody, kterými je možné pracovat s dívkami s Rettovým syndromem v rámci ergoterapie. Praktická část obsahuje dvě kazuistiky dívek s touto diagnózou. U těchto dívek byly využity některé prvky metod z části teoretické a jejich interpretace. Z praktických poznatků vyplývá, že je důležitý individuální přístup k pacientovi a individuálně stanovený plán terapie. Klíčová slova: Ergoterapie, Rettův syndrom, apraxie, kompenzační pomůcky, dívky, psychomotorický vývoj
Pohybová léčba vedená fyzioterapeutem u pacientů se závislostí na návykových látkách v kontextu ústavní léčby
Köhlerová, Terezie ; Zahrádka Köhlerová, Michaela (vedoucí práce) ; Gerlichová, Markéta (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Terezie Köhlerová Vedoucí práce: Mgr. Michaela Zahrádka Köhlerová Název bakalářské práce: Pohybová léčba vedená fyzioterapeutem u pacientů se závislostí na návykových látkách v kontextu ústavní léčby Abstrakt bakalářské práce: Pozadí: Závislost je bio-psycho-sociálně-spirituální problém, ke kterému je třeba přistupovat komplexně. Jednou z vhodných doplňkových terapií závislosti je pohybová léčba. Cíle práce: Cílem teoretické části je představit dosavadní poznatky o roli fyzioterapie v léčbě závislosti na návykových látkách v kontextu ústavní léčby. Hlavním cílem praktické části je aplikovat pohybovou léčbu (konkrétně aerobní aktivitu ve formě kondičního běhu) u pacientů v léčbě závislostí. Dílčím cílem praktické části je vytvoření textových podkladů pro edukační materiály určené závislým pacientům jakožto podklad pro autoterapii, které by shrnovaly základní poznatky o běhu a pohybu obecně. Metodika: Pomocí vstupního a výstupního (po 4 terapiích) dotazníku AQoL-8D byli srovnávání (a) pacienti absolvující terapii Kondiční terapeutický běh oproti terapii Skupinové kognitivní cvičení; (b) pacienti vykonávající před hospitalizací pravidelně pohybovou aktivitu oproti pacientům, kteří ji nevykonávali. Výsledky: U pacientů absolvujících Kondiční terapeutický běh došlo k...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.