Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza nabídky kulturního turismu v Karlových Varech
Víchová, Simona ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Dianová, Markéta (oponent)
Cílem diplomové práce je zhodnocení nabídky kulturního turismu v Karlových Varech. Práce se snaží prostřednictvím dostupných teorií vztahujících se ke kulturnímu produktu, nabídky v turismu a cestovnímu ruchu prokázat důležitost a význam kulturního turismu v cestovním ruchu Karlových Varů. Analýza v praktické části využívá teorii rozdělení nabídky kulturního turismu a teorii expertních rozhovorů. Provedená analýza v závěru zhodnocuje nabídku kulturního turismu, popisuje její negativa, pozitiva a doporučení do budoucna.
Zhodnocení dopadu Zemské výstavy 2013 na ekonomiku cisterciáckého kláštera ve Vyšším Brodě
Veretina, Alena ; Kouba, Vojtěch (vedoucí práce) ; Dianová, Markéta (oponent)
Předmětem bakalářské práce Zhodnocení dopadu Zemské výstavy 2013 na ekonomiku cisterciáckého kláštera ve Vyšším Brodě je národní kulturní památka areál cisterciáckého kláštera Vyšší Brod. Hlavním cílem práce je kulturně-ekonomické zhodnocení kláštera a možností jeho využití pro účely zvýšení turistické atraktivity. Teoretická část popisuje historii kláštera, jeho výjimečnost a možnosti i meze animačních procesů v areálu. Praktická část se zabývá dopadem konkrétního projektu realizovaného v areálu kláštera, Zemskou výstavou, která se konala v roce 2013. Klášter Vyšší Brod byl jedním ze čtyř objektů Přeshraniční Zemské výstavy Horní Rakousko / jižní Čechy 2013, práce analyzuje dopad projektu jak z hlediska kulturněhistorického, tak ekonomického.
Role kulturního turismu v marketingu hradů a zámků
Kejvalová, Simona ; Dianová, Markéta (vedoucí práce) ; Tyslová, Irena (oponent)
Bakalářská práce Role kulturního turismu v marketingu hradů a zámků se zabývá procesy koordinace a řízení marketingových aktivit. Teoretická část práce vymezuje základní pojmy týkající se tématu kulturního turismu a marketingová komunikace. Navazující praktická část je aplikací teoretických poznatků na dva vybrané hrady, Karlštejn a Rožmberk. Tato část obsahuje analýzu základních podmínek existence a rozvoje turismu, a používané marketingové nástroje. Závěrečná část shrnuje přednosti a problémy na obou hradech a na základě předchozí analýzy a doporučuje možné kroky, které by mohly vést ke zlepšení postavení destinace na trhu turismu.
Případová studie Festivalu otrlého diváka
Mandovec, David ; Dianová, Markéta (vedoucí práce) ; Hanzlík, Jan (oponent)
Bakalářská práce se věnuje bližší analýze Festivalu otrlého diváka. Teoretická část poskytuje základní terminologii zaměřenou na filmový turismus a marketingovou oblast doplněnou o filmovou teorii. Praktická část implementuje specifické prvky na reálnou situaci festivalu, rozebírá vývoj do současnosti, provoz a zejména jeho marketingové nástroje. Na základě informací čerpaných z rozhovoru a dalších zdrojů dochází k jeho zhodnocení, s využitím SWOT analýzy, a posléze navržení doporučení ke zvýšení efektivnosti.
Marketing communication of the Czech Centre Berlin
Nosianová, Martina ; Dianová, Markéta (vedoucí práce) ; Riedlbauch, Václav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou marketingové komunikace Českého centra v Berlíně, které je jednou ze zahraničních poboček příspěvkové organizace Ministerstva zahraničních věcí České republiky. Jejím hlavním cílem je zanalyzovat jednotlivé oblasti komunikačních aktivit Českého centra v Berlíně za poslední roky a navrhnout doporučení vedoucí ke zlepšení marketingové komunikace centra a optimalizaci konkrétních nástrojů. Práce charakterizuje teoretická východiska problematiky, věnuje se důležitým pojmům jako marketing, marketingová komunikace, přičemž pozornost je věnována specifikům jejich využití v kulturním sektoru. Dále definuje pojmy související s oblastí kulturní diplomacie a jejích hlavních aktérů. Práce následně analyzuje činnost Českého centra v Berlíně, jeho komunikační aktivity a marketingovou komunikaci konkurenčních institutů. V závěru vyhodnocuje jednotlivé prvky komunikačního mixu Českého centra v Berlíně a uvádí doporučení ke zlepšení, a to i v komparaci s konkurencí.
Nation branding České republiky a její efektivní prezentace v evropském prostoru
Dianová, Markéta ; Dostál, Petr (vedoucí práce) ; Kašpar, Václav (oponent) ; Riedlbauch, Václav (oponent)
Práce se zaměřuje na vztahy, struktury a procesy, které zásadně ovlivňují implementaci mechanismů nation brandingu do množství aktivit vedených institucionálními aktéry České republiky; na vzájemnou komunikaci mezi státem a evropským kulturním prostředím; a na roli, kterou hrají institucionální aktéři České republiky v komunikaci s externím prostředím země. Práce osvětluje míru zapojení relevantních aktérů v procesu nation brandingu České republiky a její pozici v mezinárodních vztazích v evropském prostoru. Kriticky zkoumá modely a přístupy k k nation brandingu a přináší vhled do problematiky perspektivou nadnárodních, národních a lokálních aktérů (jak formálních tak neformálních), kteří přispívají k tvorbě image země. Poskytuje vhled do institucionálního rámce nation brandingu v České republice, zdrojů dvoukolejných procesů v distribuci agendy a úrovně zapojení aktérů veřejné diplomacie a dalších institucí zodpovědných za prezentaci země. Na základě analýzy formální a neformální úrovně těchto vztahů a interakcí přináší návrh formálního zjednodušení implementačního procesu strategie nation brandingu v České republice.
Branding a jeho význam pro primární a sekundární trh s uměním v České republice.
Ludvíková, Daniela ; Janištinová, Anna (vedoucí práce) ; Dianová, Markéta (oponent)
Diplomová práce identifikuje a analyzuje aspekty a specifika tvorby značky umělce v uměleckém sféře. Tato specifika jsou poměrně odlišná od tvorby značky v korporátním světě. První část práce vymezuje teoretické základy brandingu a marketingové komunikace s důrazem na ty aspekty, které jsou duležité ve vztahu k trhu s uměním. Teoretické vymezení v kombinaci s výsledky z kvalitativního výzkumu, který byl proveden s předními současnými umělci a zástupci předních českých galeriích, pomáhá nastínit nejdůležitější faktory ovlivňující proces tvorby značky umělce. Praktická část je zaměřená zejména na ty brandingové faktory, které mají významný dopad na hodnotu a cenu uměleckých děl. V poslední části diplomové práce jsou představeni současní umělci, kteří si dokázali vybudovat silnou značku.
Kulturní stezka - Architektura Jože Plečnika
Ulrychová, Michaela ; Dianová, Markéta (vedoucí práce) ; Mlčoch, Martin (oponent)
Diplomová práce pojednává o problematice kulturních stezek, které jsou produktem kulturního cestovního ruchu. Na základě definice produktu kulturního turismu se práce věnuje klíčovým faktorům návrhu kulturní stezky. Na vybraných příkladech dobré praxe již zrealizovaných kulturních stezek definuje důležité poznatky pro vlastní návrh kulturní stezky. Tématem navrhované kulturní stezky je architektura Josipa (Jože) Plečnika, architekta aktivního v první polovině 20. století. Kulturní stezka propojí architektonické dědictví tří evropských států, České republiky, Slovinska a Rakouska.
Mediální obraz kultury v turismu ovlivněný domácími kampaněmi agentury CzechTourism
Horáčková, Anna ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Dianová, Markéta (oponent)
Bakalářská práce se věnuje obrazu české kultury ve vybraných českých periodikách, a to na základě domácích kampaní české centrály cestovního ruchu CzechTourism. V teoretické části práce je definována oblast destinačního managementu, marketingu, médií a činnosti agentury. Kvantitativní obsahová analýza a kvalitativní analýza monitorují, jak jsou výstupy agentury prezentovány veřejnosti prostřednictvím médií. Zjištění, která výzkum přinesl, potvrdila nebo vyvrátila stanovené hypotézy. Jiná výzkumná metoda pak hlouběji zjišťovala způsob informování o českých kulturních hodnotách. Komplexní pohled na problematiku byl završen formulováním seznamu doporučení a návrhů, pomocí nichž by mohl být, doposud nedostatečný a částečně zkreslený, mediální obraz kampaní a aktivit rozšířen a zlepšen.
Místní potraviny a gastronomické tradice jako nástroj podpory regionální ekonomiky
Bláhová, Anna ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Dianová, Markéta (oponent)
Diplomová práce se zabývá lokálními potravinami a gastronomickými tradicemi, které jsou jedním z důležitých nástrojů podpory cestovního ruchu v regionech. V teoretické části práce jsou objasněny vybrané pojmy z oblasti kulinářského turismu a gastronomie, dále je vymezena ekonomická lokalizace a její vazby k regionálním potravinám, zároveň jsou v této části zmapovány konkrétní formy podpory místních potravin v České republice. Praktická část se zaměřuje na analýzu konkrétního gastronomického projektu: Ochutnejte Moravu, který se věnuje regionální moravské gastronomii a podporuje propagaci regionální potravinářské produkce organizováním kulturních událostí. Výsledné poznatky jsou shrnuty v závěrečném zhodnocení ekonomických dopadů regionální gastronomie a je navrženo další možné využití potenciálů regionálních produktů při obnově místních tradic.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.