Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 430 záznamů.  začátekpředchozí278 - 287dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vývojová specifika jedinců s Angelmanovým syndromem a syndromem Prader - Willi jako východiska pro práci speciálního pedagoga
Doubková, Světla ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Vývojová specifika jedinců s Angelmanovým syndromem a syndromem Prader - Willi jako východiska pro práci speciálního pedagoga Diplomová práce se zabývá komplexně problematikou dvou vzácných syndromů - Angelmanovým syndromem a syndromem Prader - Willi. Práce popisuje projevy, genetickou podstatu, nastiňuje možnosti speciálně pedagogické a rehabilitační intervence, vybraná léčebná a režimová opatření. Seznamuje s kategorií vzácná onemocnění a okrajově se strategiemi přístupu k těmto onemocněním v ČR. Zahrnut je i popis organizací v ČR, které se problematikou Angelmanova syndromu a syndromu Prader - Willi zabývají a sdružují rodiče a zájemce. Závěr práce je tvořen kazuistikami dvou jedinců, charakteristických nositelů syndromů a závěry z dotazníkového šetření mezi rodiči. Dotazníková šetření ilustrují specifika jedinců, na jejichž základě byly vymezeny oblasti podpory. Cílem práce je popis možností pedagogické a další mezioborové intervence, mapování situace v ČR, informace o této problematice pro zájemce.
Vzorce, podobnosti a rozdíly životních drah osob s postižením
Reitzová, Hana ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá životními osudy osob s mentálním postižením žijícím v oblasti Šluknovského výběžku. Kvalitativní výzkum je zpracován formou rozhovorů, díky nimž je umožněno nahlédnout do jejich životů, myšlenek a názorů. Práce je podložena teoretickými východisky z oblasti vývoje paradigmatu mentálního postižení a legislativního a sociálního vývoje za období od padesátých let dvacátého století do současnosti. A v neposlední řadě je podán přehled možností ubytování, vzdělávání a zaměstnávání osob s mentálním postižením v regionu. Klíčová slova: mentální postižení, životní osudy, kvalitativní výzkum, rozhovory
Supporting Teaching Strategies In Facilitating Instruction For Learners With Learning Difficulties (Linking Theory And Practice)
Salako, Olawumi Oluranti ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
This study is aimed at understanding the various strategies teachers use in supporting learners with learning difficulties in an inclusive classroom. The study is centred on teachers perspectives, experiences and practices. It explored teachers understanding of the concepts of support to learners, learners' peer support, and their effects in facilitating instruction among learners in an inclusive classroom. This study enabled the researcher, and hopefully it should help readers, to determine various effective strategies to support learners with learning difficulties for better achievements. Qualitative research approach with case study design is used. Two inclusive primary schools are purposively selected in two different geographical and cultural locations. This enhanced indepth understanding and triagulation, from which conclusions are drawn on various effective supporting strategies for learners with learning difficulties. Two teachers in each school, making four altogether, are purposeful selected with sample criterion. Data were collected with semi-standardised-open-ended interview, and were analysed with Hermenuetics approach. The perspectives procured from the theories of Zone of Proximal Development and Scaffolding, which have been critically analysed in the literature review, was utilised in the...
Listening to the voices of children with autism about their primary school experience
Underwood, Becky ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Listening to the voices of children about their school experience can give valuable insight on how a school can improve their practices of inclusion and plan effective programmes of learning and support. Gauging the views of children with autism is underexplored in research, especially in the primary age range. There is an increase in prevalence of children diagnosed with autism each year. It is acknowledged that children and young people with autism are one of the most vulnerable groups to be excluded at school. Trying to address the gap identified, the aim of the study was to gain the views from primary school aged children with autism about their perspectives of school. A qualitative research design was chosen as the best approach. Gathering the meanings children with autism made for themselves about the context of school was best informed by using semi - structured interviews as a methodological tool. To facilitate the interview process children could choose to take photographs or draw pictures of the way they perceived school. A small purposeful sample was drawn of four children, all with a diagnosis of autism, between the ages of seven and eleven years of age attending a range of settings in primary provision. Data was analysed using a thematic, interpretative approach. From the results a unique...
Role dobrovolníků ve volnočasových aktivitách osob s postižením
Cudlínová, Olga ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
Cílem bakalářské práce je zjistit úlohu dobrovolníků v naplňování volného času osob s postižením a porovnat ji s výchovně vzdělávací úlohou pedagogů. Výzkumné šetření proběhlo formou kvalitativního výzkumu pomocí případové studie. Sběr dat byl proveden metodikou rozhovoru pomocí návodu. Průzkumu se zúčastnilo celkem sedm osob se zdravotním postižením. Z výsledků šetření vyplývá, že respondenti u dobrovolníků preferují kladné prosociálně orientované vlastnosti (empatie, otevřenost, snaha pomoci, aj.). Dále vnímají neformální charakter úlohy dobrovolníků. Ve většině případů je přijímají jako své přátele. Někteří vnímají dobrovolníky jako osoby, které je podporují k naplnění jejích potřeb. Respondenti se společně s dobrovolníky věnují hromadně organizovaným aktivitám (výlety, kulturní akce, tradiční slavnosti, letní tábory, aj.). Úlohu dobrovolníků a pedagogů vnímají obdobně, a to v přípravě a organizaci aktivity, nikoliv ve neformálnosti vztahu. Pedagogy řadí do prostředí školy a ve většině případů k nim zaujímají formální vztah. Činnost dobrovolníků ve volnočasových aktivitách osob s postižením vhodně doplňuje a navazuje na činnost pedagogů.
Vliv primárních reflexů na vzdělávání dětí s ADHD
Jirešová, Petra ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
NÁZEV: Vliv primárních reflexů na vzdělávání dětí s ADHD AUTOR: Petra Jirešová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Pavlína Šumníková, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce se věnuje tématu vliv primárních reflexů na vzdělávání dětí s ADHD. V úvodu práce se zabývám vysvětlením pojmu syndromu ADHD, etiologii a diagnostikou. V další části popisuji jednotlivá školská zařízení a možnosti vzdělávaní žáků s ADHD. Dále se zaměřuji na organizace, které mohou pomoci rodičům dětí se syndromem ADHD. V poslední kapitole úvodní části práce se věnuji primárním reflexům a neuro- vývojové terapii. V rámci vlastního šetření uvádím případovou studii, kterou jsem rozšířila o poznatky vyšetření z neuro-vývojové terapie. Cílem bakalářské práce je zjistit, zda provádění cviků má vliv na potlačení přetrvávajících primárních reflexů u dětí s ADHD. Výsledky práce ukazují, že terapie může u dětí s ADHD zmírnit některé symptomy syndromu a zlepšit jejich podmínky ve vzdělávání. KLÍČOVÁ SLOVA: Syndrom ADHD, Etiologie a diagnostika syndromu ADHD, vzdělávání žáků s ADHD, Primární reflexy, Neuro-vývojová terapie

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 430 záznamů.   začátekpředchozí278 - 287dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.