National Repository of Grey Literature 35 records found  previous11 - 20nextend  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Design and control of laboratory double pendulum model
Kirchner, Tomáš ; Brablc, Martin (referee) ; Bastl, Michal (advisor)
Improvement of the current double inverted pendulum model on a cart as well as a new LQG control and swing-up realization are the main goal of this thesis. Movement of the cart is driven by DC motor and gear belt mechanism. At first the control algorithms were simulated in Simulink program and then also implemented into the real system with MF624 card.
Modeling of the Vertical Flight Profile
Valíček, Josef ; Neužil, Tomáš (referee) ; Kučera, Pavel (advisor)
Diplomová práce se zabývá modelováním letadla a simulací různých typů letu. Pro modelování letu bylo podle zadání vybráno proudové letadlo s dlouhým doletem – Gulfstream G550. V první části práce jsou podrobně popsány pohybové rovnice letadla. Dále je vysvětlen numerický model letadla, sestavený na základě pohybových rovnic. Pochopení modelu letadla je nezbytné pro modelování a simulaci vertikálních profilů letu. Práce se zaměřuje na nastavení parametrů modelu letadla podle reálného letadla Gulfstream G550 a modelování vertikálního profilu letu v letové fázi CRUISE. Posledním bodem práce je průzkum optimálního letu letadla vzhledem ke spotřebě paliva. V závěru jsou diskutovány dosažené výsledky a je nastíněn směr případného pokračování práce.
Development of Autopilot and Flight Director Modes inside a Simulink Environment
Novák, Jiří ; Matoušek, Radomil (referee) ; Nechvátal, Luděk (advisor)
Tato diplomová práce je zaměřena na vývoj simulačního prostředí v Matlab/Simulink zvoleného letadla ve známém letovém režimu. Pozice a orientace letadla pohybujícího se ve vzduchu je popsána pohybovými rovnicemi se šesti stup\v{n}i volnosti. Soustava translačních, rotačních a kinematických rovnic tvoří soustavu devíti nelineárních diferenciálních rovnic prvního řádu. Tyto rovnice lze linearizovat okolo nějakého rovnovážného stavu, který budeme nazývat letovým režimem. Součástí simulačního prostředí je řídící systém letadla založený na PID regulaci. Základem je návrh autopilota, který řídí úhel podélného sklonu a úhel příčného náklonu. Součástí návrhu jsou takzvané „flight director\textquotedblright \phantom{s}m\'{o}dy jako udržení výšky, volba kursu, regulace vertikální rychlosti, změna výšky, zachycení požadované výšky a navigační m\'{o}d založený na nelineárním navigačním zákonu. Optimalizace regulátorů za použití PSO algoritmu a Pareto optimalitě je využita pro nastavení parametrů PID regulátoru. Simulační prostředí je vizualizováno v softwaru FlightGear.
Dynamics of flight and control
Šabartová, Zuzana ; Tomášek, Petr (referee) ; Nechvátal, Luděk (advisor)
This bachelor thesis deals with an analysis of the equations of motion for aircrafts. The equations could be linearized by assuming the steady state flight with small perturbations so that we can use the theory of control. The result of the thesis besides a theoretic aspect is a simulation of motion response due to change of control terms position in MATLAB & Simulink for two particular airplanes.
Three-sided vibrating screen
Švrček, Jakub ; Kala, Pavel (referee) ; Škopán, Miroslav (advisor)
This diploma thesis deals with the design of an inclined three-sided vibrating screen, which is designed for sorting bulk aggregates. The aim of the diploma thesis is primarily to make a construction design with a specific comparison of various design solutions, considering the calculated operating parameters. In the construction design, is used not only the experience of the manufacturer of this type of machine, but also recommendations based on the manu-facturers of screens component. The design also includes a comparison of two types of flex-ible mounting, which is one of the basic structural units of the entire vibrating screen. The thesis is conceived from the basics, with emphasis on the simplicity and functionality of the device.
Aircraft simulation model and analysis tool
Búliková, Tereza ; Daněk, Vladimír (referee) ; Zikmund, Pavel (advisor)
Základem popisu pohybu letounu jsou pohybové rovnice. V letectví se vyskytují v několika formách, pro které se nabízí různá řešení. Práce uvádí nejběžnější používané typy rovnic, nastiňuje jejich odvození a uvádí příklady jejich řešení. Z rovnic pohybu lze také odvodit další charakteristiky, jako je například dynamická stabilita letounu, která je důležitá pro hodnocení bezpečnosti letu a jeho kvality. V práci jsou popsané kritéria hodnocení, přičemž praktická část práce spočívá ve vytvoření vyhodnocovacího softwaru v prostředí Matlab s možností hodnotit různé typy letadel. Splnění kritérií je jednou z podmínek úspěšné certifikace letounu. Dále byl na základě pohybových rovnic vytvořen letecký simulátor v prostředí Simulink, který využívá dvě zobrazovací prostředí - Unreal Engine a FlightGear a taktéž umožňuje simulovat let různých letadel na základě znalosti jejich stabilitních derivací.
Solving test-particle equations of motion near a black hole
Ryston, Matěj ; Ledvinka, Tomáš (advisor) ; Suková, Petra (referee)
Bachelor thesis Matěj Ryston 2011/2012 Abstract in English This work aims to give a well-arranged summary of the description and solving the equations of motion of particles outside a black hole (a star) with emphasis on numerical solutions. For that purpose a summary of numerical methods for solving ordinary differential equations, together with a review and comparison of chosen methods, is given. In the second chapter follows a brief recall of the foundations of General Relativity as well as the description of the geometry of Schwarzschild solution of the Einstein equations. After that equations of motion are formulated. In conclusion, selected numerical methods are used on solving said equations of motion of a test particle or those describing bending of light rays in closeness to a black hole.
Modern Flight Control System Design and Evaluation
Vlk, Jan ; Holzapfel, Florian (referee) ; Rzucidlo, Pawel (referee) ; Mathan, Santosh (referee) ; Chudý, Peter (advisor)
Tato práce je zaměřena na výzkum moderních metod automatického řízení letu a jejich ověření s ohledem na současný stav poznání a budoucí využití bezpilotních letadlových systémů. Práce představuje proces návrhu automatického systému řízení letu s důrazem na přístupy z oblasti návrhu založeného na modelování (Model-Based Design). Nedílnou součástí tohoto procesu je tvorba matematického modelu letounu, který byl využit k syntéze zákonů řízení a k vytvoření simulačního rámce pro evaluaci stability a kvality regulace automatického systému řízení letu. Jádro této práce se věnuje syntéze zákonů řízení založených na unikátní kombinaci teorie optimálního a adaptivního řízení. Zkoumané zákony řízení byly integrovány do digitálního systému řízení letu, jenž umožňuje vysoce přesné automatické létání. Závěrečná část práce se zabývá ověřením a analýzou navrženého systému řízení letu a je rozdělena do 3 fází. První fáze ověření obsahuje evaluaci robustnosti a analyzuje stabilitu a robustnost navrženého systému řízení letu ve frekvenční oblasti. Druhá fáze, evaluace kvality regulace, probíhala v rámci počítačových simulací s využitím vytvořených matematických modelů v časové oblasti.  V poslední fázi ověření došlo k integraci navrženého systému řízení letu do experimentálního letounu, sloužícího jako testovací platforma pro budoucí bezpilotní letadlové systémy a jeho evaluaci v rámci série letových experimentů.
Design and control of laboratory double pendulum model
Kirchner, Tomáš ; Brablc, Martin (referee) ; Bastl, Michal (advisor)
Improvement of the current double inverted pendulum model on a cart as well as a new LQG control and swing-up realization are the main goal of this thesis. Movement of the cart is driven by DC motor and gear belt mechanism. At first the control algorithms were simulated in Simulink program and then also implemented into the real system with MF624 card.
Three-sided vibrating screen
Švrček, Jakub ; Kala, Pavel (referee) ; Škopán, Miroslav (advisor)
This diploma thesis deals with the design of an inclined three-sided vibrating screen, which is designed for sorting bulk aggregates. The aim of the diploma thesis is primarily to make a construction design with a specific comparison of various design solutions, considering the calculated operating parameters. In the construction design, is used not only the experience of the manufacturer of this type of machine, but also recommendations based on the manu-facturers of screens component. The design also includes a comparison of two types of flex-ible mounting, which is one of the basic structural units of the entire vibrating screen. The thesis is conceived from the basics, with emphasis on the simplicity and functionality of the device.

National Repository of Grey Literature : 35 records found   previous11 - 20nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.