| |
| |
|
Marketing Mix Proposal in Selected Company
Růžičková, Žaneta ; Dvořáková, Hana Grünwald (referee) ; Milichovský, František (advisor)
The diploma thesis is a proposal of a marketing mix for a selected company. It is divided into 3 parts. The first part is theoretical, where the theoretical background is described. This section describes the company, in general its functions and marketing mix of the company. Research is based on theoretical part. There are propose research methods, analysis and qualitative research marketing mix of the chosen company. In the third part of the thesis are individual suggestions for improving the marketing mix of the company.
|
|
Basic methods of start-up project
SCHREIB, Vladimír
The aim of the bachelor thesis is to introduce the basic methods of startup projects, which can fundamentally help in the creation of new business projects, but can also be beneficial for projects that are already running and facing various problems every day. The work describes the development of startups with the help of a feedback loop, which works well with other methods mentioned in the work. And thanks to that, start-ups can be such dynamic and interesting ways of doing business. The research is designed to show, thanks to data from startupists, the most commonly used methods of real startup projects.
|
|
Marketing Mix Proposal in Selected Company
Růžičková, Žaneta ; Dvořáková, Hana Grünwald (referee) ; Milichovský, František (advisor)
The diploma thesis is a proposal of a marketing mix for a selected company. It is divided into 3 parts. The first part is theoretical, where the theoretical background is described. This section describes the company, in general its functions and marketing mix of the company. Research is based on theoretical part. There are propose research methods, analysis and qualitative research marketing mix of the chosen company. In the third part of the thesis are individual suggestions for improving the marketing mix of the company.
|
| |
| |
|
Development of business models in the field of sports services: Ski schools
Fulierová, Hana ; Král, Pavel (advisor) ; Nebesář, Cyril (referee)
Práce analyzuje vývoj business modelů v oblasti poskytování sportovních služeb. Konkrétně je zaměřena na lyžařské školy. V úvodní rešerši postupně představuje základní pojem business model a jednotlivé přístupy od různých autorů. Dále popisuje postupný vývoj poskytování sportovních služeb v turistických regionech. Výzkumná část práce obsahuje čtyři případové studie konkrétních lyžařských škol z různých oblastí, které odráží současné trendy ve sportovním průmyslu. První tři případové studie analyzují vývoj lyžařských škol, založených před rokem 1990. Případová studie nově vzniklé školy poukazuje na změnu aspektů, které vedou k založení školy v dnešní době, a poskytuje v této oblasti návod pro začínající podnikatele. Pro analýzu business modelů jednotlivých škol byl využit model Canvas. Závěr výzkumné zprávy je zpracován formou specifické analytické techniky cross-case.
|