National Repository of Grey Literature 1,381 records found  beginprevious1372 - 1381  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Media planning and its use in commercial communication
Novotná, Martina ; Postler, Milan (advisor) ; Blodigová, Lenka (referee)
Media and media types, development and efficiency of media, media market, media researches and indicators, media planning, situation analyze,objectives, strategies, media plan for campaign of McDonald
Communication strategy proposal for a language school
Holoubková, Táňa ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Vávra, Oldřich (referee)
The aim of the thesis is to propose a suitable communication strategy for a newly established language school that should start operating in a rather small czech town. The theoretic part includes an explanation of terminology and types of research used in marketing communication, description of ATL, BTL and PR communication, a few words about the importance of Corporate Identity (basis for communication) and description of tools that are used in the application part of the thesis. The application part starts with starts with monitoring of surroundings (competition, inhabitants, possible channels for communication activities), continues with a description of a launguage school, then follows assortment of inhabitans into suitable target groups and a proposal of strategic communication plan for the forthcoming year, more detailed attention is paid to the activities that are planned to be pursued during the first half of the first year (launch).
Chinese Advertisement and Media Market
Rezek, Tomáš ; Mikeš, Jiří (advisor) ; Přibová, Marie (referee)
The aim of this thesis is to present Chinese advertisement and media market to European entrepreneurs. Effective marketing is a very important factor for the success of every business strategy, especially in China. When talking about marketing and commercial communications, it is important to mention culture that has strong influence on the whole economy. First part of my thesis contains basic information about Chinese business environment.Onwards I deal with crucial cultural factors, which have in my opinion the biggest influence on the Chinese's behavior. The very same factors cause many problems to foreign entrepreneurs coming to China. I asses the evolution of Chinese media market in the second part of my thesis. In this part, I pay attention especially to expenditures on advertisement in different means. I use the comparison with United States -- example of a country with mature advertisement and media market, in the analysis. Third part of my thesis is about EXPO 2010, which will take place in Shanghai. I consider mainly the Czech participation.
Changes in media communication and trends in their development
Hádková, Lenka ; Postler, Milan (advisor) ; Blodigová, Lenka (referee)
Diplomová práce popisuje oblast komerčních komunikací a současnou situaci na mediálním trhu v ČR. Stručně provádí mediálním plánováním a zahrnuje praktickou analýzu mediálního chování dvou vybraných cílových skupin. S vývojem společnosti klesá konzumace tradičních médií a objevují se moderní způsoby, jak spotřebitele ovlivnit. Nové trendy jsou zařazeny s ohledem na jejich využití v ČR a doplněny příklady ze zahraničí. Závěr shrnuje odhady vývoje mediální sféry v kratší časové perspektivě.
Marketing a média v Rusku
Ionova, Alena ; Štědroň, Bohumír (advisor) ; Valenčík, Radim (referee)
Bakalářská práce je analýzou marketingu a médií v Rusku. Jejím hlavním cílem je deskripce rozvoje marketingu a médií v Rusku, usnadnění orientace v ruském marketingu a médií.
Médiá a propaganda
Frtúsová, Lucia ; Peterková, Jana (advisor) ; Knotková, Vladimíra (referee)
Diplomová práca sa venuje problematike propagandy, úlohe a postaveniu médií v propagandistických kampaniach, najskôr obecne, neskôr so zameraním sa na jednotlivé typy masmédií a zmeny ich roly v propagandistických kampaniach. DP obsahuje historický vývoj propagandy a nezastupiteľnej roly médií v nej, upozorňuje na faktory, ktoré síce nepredstavujú propagandu v pravom slova zmysle, avšak rovnako ako propaganda narúšajú objektívnosť mediálneho zdelenia, ako aj obsiahly súpis uvedomelých a cielených propagandistických metód a techník, využívaných k presadzovaniu propagandistických cieľov. Druhá časť DP sa venuje procesom zmien postavenia a úlohy jednotlivých typov médií a na konkrétnych príkladoch poukazuje na zlomové body v histórii toho ktorého masmediálneho prostriedku, so zameraním sa na oblasť vojnovej propagandy a zmeny roly médií v nej.
Monitoring and effectiveness of internet advertising spending
Nakládal, Michal ; Puchýř, Milan (advisor) ; Ganoczy, Eduard (referee)
Práca sa zameriava na problematiku on-line reklamy, jej efektívnosti z hľadiska jednotlivých druhov a sledovanie aktuálnych trendov v reklamných výdajoch do tohto segmentu. V prvej časti rozdeľujem používané druhy internetovej reklamy podľa medzinárodného delenia IAB a píšem aj o platobných modeloch a reklamných systémoch špecifických pre internet. Druhá časť porovnáva internet s masmédiami podľa kľúčových vlastností pre využitie v reklame. Práca opisuje efektivitu druhov internetovej reklamy. Tretia časť diplomovej práce detailne opisuje projekt spoločnosti Primetime s názvom Monitoring internetovej reklamy.
Product placement jako nástroj marketingové komunikace
Mika, Jiří ; Puchýř, Milan (advisor) ; Grmela, Tomáš (referee)
Product placement je nový fenomén marketingové komunikace. Tato práce přináší analýzu product placementu a principů, na nichž je založen. Definuje placement. Popisuje jeho historický vývoj a současnou situaci. Zkoumá, zda je tento nástroj efektivní z hlediska marketingu. Pozastavuje se také nad rozdílným přístupem k regulaci placementu v USA a v Evropě. Zkoumá etiku placementu a odhaduje jeho budoucí vývoj na globálním trhu a v ČR.
Strategické řízení značky v oblasti bankovnictví
Bukovská, Romana ; Hesková, Marie (advisor) ; Hesková, Marie (referee)
Cílem práce je provedení analýzy znalosti značky banky GE Money Bank. Na základě této analýzy bude sestaven návrh na opatření pro komunikační strategii banky. Hlavním cílem strategie je zvýšení znalosti značky mezi jejími potenciálními zákazníky a posílení pozice banky na relevantním trhu.
Impact of media freedom and access on elections in chosen world regions
Javorská, Katarína ; Grossmutová, Jana (advisor) ; Francková, Dagmar (referee)
? Komunikácia politických subjektov, hodnotenie mediálneho prístupu a slobody médií na voľby, zabezpečenie úlohy médií vo voľbách. ? Vplyv slobody a prístupu k médiám na voľby ako výsledok komplexného pôsobenia širokej škály faktorov na príklade piatich krajín vybraných z rôznych svetových regiónov s rôznym stupňom demokratického vývoja - Spojené štáty americké, Slovenská republika, Chile, Libanon a Zimbabwe. Zvláštnosti a špecifiká ich mediálneho a politického prostredia a ich mediálne volebné kampane v posledne konaných parlamentných či prezidentských voľbách.

National Repository of Grey Literature : 1,381 records found   beginprevious1372 - 1381  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.