Original title:
Vypracování komunikační strategie jazykové školy
Translated title:
Communication strategy proposal for a language school
Authors:
Holoubková, Táňa ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Vávra, Oldřich (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je vypracování komunikační strategie pro nově zakládanou jazykovou školu na malém městě. Teoretická část práce se zabývá ATL, BTL a PR komunikací, Corporate Identity, je zde vyložena terminologie používaná v mediálním prostředí a nastíněny postupy použité v praktické části práce. Praktická část práce postupuje od popisu subjektu, kterému je komunikační strategie navrhována, a jeho cílů, přes monitoring okolí (konkurenčních subjektů, sociodemografických a lifestylových charakteristik obyvatel daného regionu, dostupných kanálů komunikace) až po samotné navržení vhodných cílových skupin a ročního strategického plánu komunikace s podrbnějším zaměřením na první půlrok činnosti jazykové školy (tzn. intenzivnější komunikace spojená se zahájením působení - tzv. "launchovací" aktivity).The aim of the thesis is to propose a suitable communication strategy for a newly established language school that should start operating in a rather small czech town. The theoretic part includes an explanation of terminology and types of research used in marketing communication, description of ATL, BTL and PR communication, a few words about the importance of Corporate Identity (basis for communication) and description of tools that are used in the application part of the thesis. The application part starts with starts with monitoring of surroundings (competition, inhabitants, possible channels for communication activities), continues with a description of a launguage school, then follows assortment of inhabitans into suitable target groups and a proposal of strategic communication plan for the forthcoming year, more detailed attention is paid to the activities that are planned to be pursued during the first half of the first year (launch).
Keywords:
ATL; BTL; corporate identity; marketing communication; marketing research; media; monitoring of competition; PR; sociodemografic and lifestyle characteristics of target groups; target group; terminology used in media world; analýza životního stylu cílových skupin; ATL; BTL; corporate identity; cílová skupina; komerční komunikace; monitoring konkurence; média; PR; reklamní nosiče; sociodemografická analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/8165