National Repository of Grey Literature 369 records found  beginprevious360 - 369  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Comparison of Digital Libraries Abroad and in the Czech Republic
Volfová, Jana ; Šedivá, Zuzana (advisor) ; Švecová, Jarmila (referee)
Hlavní část bakalářské práce ?Srovnání digitálních knihoven v zahraničí a v ČR? je rozdělena na tři kapitoly ? teorie digitálních knihoven, digitální knihovny v zahraničí a digitální knihovny v ČR. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy z oblasti digitálních knihoven, funkcionalita digitálních knihoven, standardy a problematika autorského práva. Druhá část popisuje deset zahraničních prosperujících knihoven a ze srovnání jejich jednotlivých charakteristik jsou vyvozeny aktuální trendy v tomto oboru. Ve třetí části je zhodnocena situace v ČR a jsou popsány existující projekty. Podrobně je popsána digitální knihovna Dilleo. V závěru této kapitoly se nachází porovnání zahraničních iniciativ a trendů s českou knihovnou Dilleo a doporučení pro její další rozvoj.
The analysis of vocational training in the company XY, a.s.
Lejdarová, Kateřina ; Jarošová, Eva (advisor) ; Kašparová, Eva (referee)
Diplomová práce se v první části zaměřuje na teoretické vymezení systému podnikového vzdělávání. Popisuje jednotlivé fáze vzdělávacího procesu, zabývá se oblastmi vzdělávání, motivací zaměstnanců ke vzdělávání, hodnotí faktory, které ovlivňují efektivní vzdělávání a zmiňuje trendy v oblasti podnikového vzdělávání. V praktické části se zaměřuje na analýzu systému vzdělávání ve vybrané mezinárodní společnosti. Analyzuje systém vzdělávání jak z pohledu organizace, tak z pohledu zaměstnanců. Tato analýza slouží pro poskytnutí zpětné vazby o efektivnosti vzdělávání. V závěru jsou formulována doporučení pro vyšší efektivnost jednotlivých fází, navrhnuto řešení problematických otázek souvisejících se vzděláváním a vyzdviženy pozitivně vnímané oblasti vzdělávání a zároveň shrnuty doporučení a náměty do budoucna.
Specifikace a kritické faktory zavedení e-learningového systému
Krtouš, Pavel ; Šedivá, Zuzana (advisor) ; Novák, Jan (referee)
Stěžejní částí práce je specifikace zavedení a nadefinování hlavních CSF zavedení e-learningového systému. Práce reaguje na chybný trend chápat úspěšné zavedení e-learningového systému jako úspěšnou instalaci systému LMS. Teoretická část práce definuje termíny a souvislosti důležité pro pochopení principu elektronické formy vzdělávání, aktuální e-learningové trendy a standardy IMS a SCORM. V praktické části jsou diskutovány požadavky na e-learningové systémy, role rozhodující o zavedení, analýza vzdělávacích potřeb, umístění systému, integrace s ostatními systémy a pilotní nasazení. Hlavním přínosem práce je definice CSF zavedení systému, konkrétně definice cílů, motivace uživatelů, funkčnost a dostupnost, komunikace, kontrola výuky a zpětná vazba během vzdělávacího procesu.
Usage of information and communication technologies in the process of education
Rusko, Miroslav ; Střížová, Vlasta (advisor) ; Jankó, Gabriel (referee)
Táto diplomová práca ponúka čitateľovi ucelený pohľad do sveta vzdávania s využívaním najmodernejších technológií a moderných komunikačných zariadení. Vysvetľuje využiteľnosť dištančného vzdelávania v modernej dobe a poukazuje na jeho výhody a nevýhody. Popisuje jednotlivé systémy pre riadenie výuky (takzvané LMS) a jednotlivo ich rozoberá v analýze. Nezabúda ani na preskúmanie situácie v oblasti LMS v Českej Republike. Nakoniec predkladá kompletnú analýzu stávajúceho LMS systému spoločnosti Telefónica O2 Czech Repubic.
E-learning in Česká pojišťovna a.s.
Prokšová, Eva Bc. ; Švecová, Lenka (advisor) ; Weigel, Karel (referee)
Práce je věnována postavení e-learningu v České pojišťovně a.s. Teoretická část analyzuje e-learning z hlediska nasazení při vzdělávání zaměstnanců, jeho výhody, nevýhody a naznačuje způsoby kalkulace ekonomické efektivnosti. Praktická část popisuje použití e-learningu v České pojišťovně a.s. a navrhuje metodiku výpočtu ekonomické efektivnosti e-learningu se započtením finančních i nefinančních hledisek. V záveru jsou uvedeny ohlasy pracovníků ČP na používaní e-learningu v praxi.
Využití e-learningu ve výukovém procesu na univerzitách v ČR
Rut, Lukáš ; Šedivá, Zuzana (advisor) ; Kašparová, Alena (referee)
Práce se zabývá rozšířením e-learningu na univerzitách a vysokých školách v České republice. Cílem je zmapovat situaci na českých univerzitách, upozornit na kritické faktory zavádění e-learningu a navrhnout jejich řešení. Provedený průzkum odpovídá na otázky, jaký LMS univerzita používá, jak se přistupuje k tvorbě elektronických kurzů, kolik učitelů se zapojuje do jejich vývoje, kolik pedagogů možnosti e-learningu využívá a kolik studentů projde e-kurzem. Univerzity jsou srovnávány pomocí vybraných ukazatelů. V poslední kapitole jsou uvedeny nejpodstatnější problémy, kterými by se škola měla při zavádění a následném rozšiřování elektronického vzdělávání zabývat.
E-learning solutions in MOODLE
Zakál, Tomáš ; Šedivá, Zuzana (advisor) ; Plecháč, Jan (referee)
Práce pojednává o e-learningovém řešení postaveném na klíč se zaměřením na výuku cizích jazyků. V úvodních pasážích je ve stručnosti probrána problematika e-learningu se zaměřením na popis klíčových standardů (SCORM) a používaných nástrojů (LMS). Dále je do detailů rozebrán opensourcový LMS MOODLE. Následující kapitoly se zabývají tvorbou výukového obsahu. Tato část práce je postavena na popisu systému, který se využívá v praxi ve společnosti LANGMaster. Závěrečné kapitoly pak na případové studii demonstrují, jak lze celé řešení na klíč postavit. Vše je předvedeno na hypotetické poptávce podniku po řešení na klíč.
Systém virtuálního vzdělávání univerzity - analýza a návrh
Vožda, Petr ; Chlapek, Dušan (advisor) ; Šubrta, Václav (referee)
Práce analyzuje a navrhuje systém virtuálního vzdělávání univerzity z konceptuálního hlediska. Tento systém je navržen jako portál virtuálního vzdělávání. Zvláštní pozornost je věnována procesům, objektům, uživatelskému rozhraní, komunikaci a také znalostem uvnitř navrhovaného systému. Jsou diskutována specifika různých typů vzdělávacích portálů. Důraz je kladen na flexibilitu a rozšiřitelnost systému.
Vzdělávání pracovníků ve veřejné správě v ČR
Hájek, Tomáš ; Postránecký, Josef (advisor) ; Pohanková, Anna (referee)
Diplomová práce analyzuje vzdělávání úředníků územních samosprávných celků, jeho legislativní úpravu a její naplňování v praxi ve vybraných územních samosprávných celcích. Vychází z legislativní úpravy této oblasti, a to ze zákona o úřednících územních samosprávných celků a z vyhlášky 512/2002 sb., o zvláštní odborné způsobilosti úředníků územních samosprávných celků a z vyhlášky 511/2002 Sb., o uznávání rovnocennosti vzdělání úředníků územních samosprávných celků. Vedle analýzy zákona a jeho uplatňování v praxi se autor v diplomové práci zabývá jednotlivými formami vzdělávání, které se ve veřejné správě používají.
Možnosti využití e-learningu v (obchodní) firmě
Brunnerová, Barbora ; Sedláček, Jiří (advisor) ; Slaba, Jiří (referee)
Práce popisuje co je to e-learning, jeho výhody, nevýhody, vývojové trendy, podrobněji se věnuje simulaci, virtuální třídě, tvorbě e-learningového kurzu, měření efektivnosti e-learningu a jeho využití ve školách. V závěru práce je uveden příklad konkrétního využití e-learningu v jedné firmě.

National Repository of Grey Literature : 369 records found   beginprevious360 - 369  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.