National Repository of Grey Literature 6 records found  Search took 0.00 seconds. 
Utilization of strategic management tools and techniques
Afonina, Anna ; Kubíčková, Lea (referee) ; Spáčil, Vojtěch (referee) ; Světlík, Jaroslav (referee) ; Chalupský, Vladimír (advisor)
Cílem disertace je ověřit existenci vztahu mezi využitím analytických nástrojů strategického řízení a výkonností podniků. Za tímto účelem bylo třeba nejdříve definovat množinu analytických nástrojů strategického řízení, které jsou v soudobé praxi našich firem nejčastěji používané a nalézt způsob, kterým lze hodnotit výkonnost podniků. K tomuto účelu byly připraveny dva výzkumy: výsledkem prvního bylo zjištění nejčastěji používaných analytických nástrojů strategického řízení a faktorů, které jejich využití ovlivňují, t.j. jejich znalost, spokojenost s nimi a velikost podniků. Výsledkem druhého výzkumu bylo navržení nového způsobu multikriteriálního hodnocení podnikového výkonu. Pomocí analýzy hlavních komponent (principal component analysis) byly definovány čtyři skupiny ukazatelů, které umožňují komplexní posouzení podnikového výkonu: ukazatele finanční výkonnosti, konkurenční pozice, orientace na zákazníky a organizační integrity. S použitím regresní analýzy (stepwise regression analysis) byl prokázán pozitivní vliv využití analytických nástrojů strategického řízení na výkonnost podniků.
Harmony Wellness Club clientele care
Svatoš, Vítek ; Šíma, Jan (advisor) ; Pecinová, Markéta (referee)
Topic: Harmony Wellness Club clientele care Objectives: The primary objective of the thesis was to obtain feedback from clients concerning the running of the sports centre. On the basis of the clients' feedback, the club management representatives were provided with the data in order to identify themselves more closely with the clients' needs. The secondary objective was to propose motions that could, based on analysis, help the sports centre enhance provided service and raise the value of club membership. Methods: The method of written questioning in forms of printed questionnaire and personal questioning was used. The questionnaire was designed to show the club through the eyes of customers, and to find out about strengths and weaknesses in terms of club's running and personnel. The outcomes are demonstrated by means of charts and tables, which result in the interpretation summarizing the whole issue. Results: Clients of the club have not been systematically questioned yet, therefore the club management has not been getting the clients' feedback regarding the running of the club. All the changes up to now have been made on the basis of the club management assumptions. The research assesses the club from the clients' point of view. It points out the fields of service that are primarily noticed and...
Harmony Wellness Club clientele care
Svatoš, Vítek ; Šíma, Jan (advisor) ; Pecinová, Markéta (referee)
Topic: Harmony Wellness Club clientele care Objectives: The primary objective of the thesis was to obtain feedback from clients concerning the running of the sports centre. On the basis of the clients' feedback, the club management representatives were provided with the data in order to identify themselves more closely with the clients' needs. The secondary objective was to propose motions that could, based on analysis, help the sports centre enhance provided service and raise the value of club membership. Methods: The method of written questioning in forms of printed questionnaire and personal questioning was used. The questionnaire was designed to show the club through the eyes of customers, and to find out about strengths and weaknesses in terms of club's running and personnel. The outcomes are demonstrated by means of charts and tables, which result in the interpretation summarizing the whole issue. Results: Clients of the club have not been systematically questioned yet, therefore the club management has not been getting the clients' feedback regarding the running of the club. All the changes up to now have been made on the basis of the club management assumptions. The research assesses the club from the clients' point of view. It points out the fields of service that are primarily noticed and...
Utilization of strategic management tools and techniques
Afonina, Anna ; Kubíčková, Lea (referee) ; Spáčil, Vojtěch (referee) ; Světlík, Jaroslav (referee) ; Chalupský, Vladimír (advisor)
Cílem disertace je ověřit existenci vztahu mezi využitím analytických nástrojů strategického řízení a výkonností podniků. Za tímto účelem bylo třeba nejdříve definovat množinu analytických nástrojů strategického řízení, které jsou v soudobé praxi našich firem nejčastěji používané a nalézt způsob, kterým lze hodnotit výkonnost podniků. K tomuto účelu byly připraveny dva výzkumy: výsledkem prvního bylo zjištění nejčastěji používaných analytických nástrojů strategického řízení a faktorů, které jejich využití ovlivňují, t.j. jejich znalost, spokojenost s nimi a velikost podniků. Výsledkem druhého výzkumu bylo navržení nového způsobu multikriteriálního hodnocení podnikového výkonu. Pomocí analýzy hlavních komponent (principal component analysis) byly definovány čtyři skupiny ukazatelů, které umožňují komplexní posouzení podnikového výkonu: ukazatele finanční výkonnosti, konkurenční pozice, orientace na zákazníky a organizační integrity. S použitím regresní analýzy (stepwise regression analysis) byl prokázán pozitivní vliv využití analytických nástrojů strategického řízení na výkonnost podniků.
Marketing communication - customer orientation in the energy company E.ON
GLÁSEROVÁ, Vladimíra
The dissertation introducec individual tools of marketing communication in the energy company E.ON. According to research MAC/BRAND, diskussions with the company managers and own consideration was solved the efficiency of individual tools and potential improvement suggestions.
Research od customer satisfaction with given company
Boháčková, Veronika ; Surynek, Alois (advisor) ; Kestlová, Kateřina (referee)
This thesis is focused on marketing research, concretely customer satisfaction. The aim of thesis is analysis of a given company, especially of customer needs and expectations, and analysis of customer satisfaction with offered products and services. In theoretical part there is defined the basis of marketing strategy based on customer orientation, especially customer satisfaction, methods and importance of customer satisfaction control and CRM process. Practical part is focused on research and includes the recommendations for company.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.