National Repository of Grey Literature 14 records found  1 - 10next  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Foreign Market Entry Business Plan
Žitný, Filip ; Havíř, David (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor)
This master's thesis focuses on the topic of business plans. In the first part the theoretical background is presented. The reasons for the creation of a business plan are given, then the structure and form of a business plan are presented, as well as the factors that influence them. The analyses that need to be part of a business plan are also elaborated. In the later part, the analyses of a specific business plan are carried out and based on the analyses, a suggested business plan for that specific business venture is prepared in the last part.
Market Entry Strategy of Netflix in Czech Republic
Do Hai, Linh ; Fojtů, Kateřina (referee) ; Škapa, Stanislav (advisor)
Tato diplomová práce kriticky zkoumá analýzu vstupní strategie společnosti Netflix, který hodlá vstoupit na český trh, s cílem navrhnout vhodná doporučení. Práce obsahuje detailní analýzu společnosti a současného stavu trhu v České Republice. Kriticky přezkoumané teoretické rámce a aplikované analýzy jsou následně použity jako základ pro argumentaci a vyhodnocení problematiky strategie. Doporučení pro expanzi jsou poskytovány na základě vyhodnocených průzkumu a analýz.
Marketing Plan Proposal of E-commerce for Entry into Foreign Market
Rippl, Adam ; Havlík, Tomáš (referee) ; Kaňovská, Lucie (advisor)
Based on a variety of analytical approaches, this paper proposes marketing plan of e-commerce for the entry into foreign market. Both external and internal environmental factors are analysed and are used for SWOT analysis. The paper also analyses different communication channels of digital marketing which the monitored business currently use. It contains proposals to improve their efficient utilisation. The outcome is the design of complex communication mix in the digital environment, along with the specification of its individual phases when entering a new market.
Foreign Market Entry of NAVERTICA, Plc.
Klimo, Martin ; Matýšek,, Vít (referee) ; Škapa, Stanislav (advisor)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou vstupu firmy NAVERTICA,a.s. na Jihoafrický trh. Práce obsahuje analýzu společnosti a současné situace na trhu v Jižní Africe. Je aplikována kritická analýza literatury na dané téma společně s analytickými metodami. Opodstatněná doporučení, zda-li vstoupit na cizí trh a jakou formu vstupu zvolit, jsou dána. Tato doporučení jsou založena na vyhodnocení výsledků analýz této diplomové práce.
Slovak Market Entry Strategy Proposal For RENOCAR, a.s.
Jůva, Marek ; Čáchová, Barbora (referee) ; Škapa, Stanislav (advisor)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a analýzou strategie vstupu společnosti RENOCAR, a.s. na slovenský trh. Práce obsahuje přehled související literatury s důrazem na publikace, které se zabývají problematikou internacionalizace firem a vstupem společností na zahraniční trh. Analytická část zkoumá momentální situaci na trhu s automobily v České a Slovenské republice a stručně představuje toto průmyslové odvětví z evropského pohledu. Pomocí základních finančních ukazatelů pak hodnotí současný stav ve společnosti RENOCAR, a.s. Na základě výsledků získaných z výše uvedených analýz, autor ve třetí části práce navrhuje a kriticky analyzuje strategii expanze společnosti.
Foreign Market Entry of Company D.E.E.D. Ltd. into Ukraine
Treml, Michael ; Pavlanský, Radoslav (referee) ; Škapa, Stanislav (advisor)
Diplomová práce se zabývá analýzou forem vstupu na zahraniční trh v odvětví dřevostaveb zaměřenou na konkrétní firmu D.E.E.D. a.s., a její případný vstup na Ukrajinský trh. Využití metodologie forem vstupu na zahraniční trh pro střední firmu by měla následně ukázat, zda na trh vstoupit či ne, a jakou formu zvolit. Výsledky budou dále také srovnávány s podobným trhem, kde firma již působí. Na tomto základě bude navrženo efektivní využití a postup do budoucna.
Foreign Market Entry Business Plan
Žitný, Filip ; Havíř, David (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor)
This master's thesis focuses on the topic of business plans. In the first part the theoretical background is presented. The reasons for the creation of a business plan are given, then the structure and form of a business plan are presented, as well as the factors that influence them. The analyses that need to be part of a business plan are also elaborated. In the later part, the analyses of a specific business plan are carried out and based on the analyses, a suggested business plan for that specific business venture is prepared in the last part.
Proposed International Marketing Strategy of Svorto.cz s.r.o. company for the German market
Mertlová, Jana ; Král, Petr (advisor) ; Vokáč, Matěj (referee)
The aim of this thesis is to devise an international marketing strategy for the Svorto.cz s.r.o. company on the German market that should help the firm with promotion abroad. The analysis used include the analysis of competition, customers, external environment (i.e. political and legal, economic, socio-cultural and technological environment) and SWOT, all focused on the German market. The results of this analysis clearly indicate that the German market is highly competitive and saturated, nevertheless the company can try to break into the market through wholesale with medical aids. The company does not need to adapt its product for the German market and should deliver them under the distributor's brand with low price, especially during the promotional phase, and also continue with the participation in international trade fairs. The conclusions made based on the analysis should help the company to further define its approach to the entry and promotion of its products in Germany, considering the company itself has never carried out any survey of the German market before.
Marketing Plan Proposal of E-commerce for Entry into Foreign Market
Rippl, Adam ; Havlík, Tomáš (referee) ; Kaňovská, Lucie (advisor)
Based on a variety of analytical approaches, this paper proposes marketing plan of e-commerce for the entry into foreign market. Both external and internal environmental factors are analysed and are used for SWOT analysis. The paper also analyses different communication channels of digital marketing which the monitored business currently use. It contains proposals to improve their efficient utilisation. The outcome is the design of complex communication mix in the digital environment, along with the specification of its individual phases when entering a new market.
Slovak Market Entry Strategy Proposal For RENOCAR, a.s.
Jůva, Marek ; Čáchová, Barbora (referee) ; Škapa, Stanislav (advisor)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a analýzou strategie vstupu společnosti RENOCAR, a.s. na slovenský trh. Práce obsahuje přehled související literatury s důrazem na publikace, které se zabývají problematikou internacionalizace firem a vstupem společností na zahraniční trh. Analytická část zkoumá momentální situaci na trhu s automobily v České a Slovenské republice a stručně představuje toto průmyslové odvětví z evropského pohledu. Pomocí základních finančních ukazatelů pak hodnotí současný stav ve společnosti RENOCAR, a.s. Na základě výsledků získaných z výše uvedených analýz, autor ve třetí části práce navrhuje a kriticky analyzuje strategii expanze společnosti.

National Repository of Grey Literature : 14 records found   1 - 10next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.