Original title:
Strategie vstupu společnosti Netflix na český trh
Translated title:
Market Entry Strategy of Netflix in Czech Republic
Authors:
Do Hai, Linh ; Fojtů, Kateřina (referee) ; Škapa, Stanislav (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
eng Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[eng][cze]
Tato diplomová práce kriticky zkoumá analýzu vstupní strategie společnosti Netflix, který hodlá vstoupit na český trh, s cílem navrhnout vhodná doporučení. Práce obsahuje detailní analýzu společnosti a současného stavu trhu v České Republice. Kriticky přezkoumané teoretické rámce a aplikované analýzy jsou následně použity jako základ pro argumentaci a vyhodnocení problematiky strategie. Doporučení pro expanzi jsou poskytovány na základě vyhodnocených průzkumu a analýz.
This diploma thesis critically review an analysis of a market entry strategy of Netflix, which intends to entry the Czech Market, with the objective to propose suitable recommendations. The thesis contains in-depth analysis of the company and current situation of market environment in Czech Republic. Theoretical frameworks are critically reviewed and conducted analysis is consequently used as a core for argumentation and evaluation of the strategic issue. Recommendations for expansion are given on the basis of conducted research and analysis.
Keywords:
Marketingový mix; Porterova analýza 5 sil; SLEPT; SWOT; Vstup na zahraniční trh; Foreign Market Entry; Marketing Mix; Porter’s Five Forces Analysis; SLEPT; SWOT
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/43168