National Repository of Grey Literature 7 records found  Search took 0.00 seconds. 
Multimedia networks in cars
Knopp, Petr ; Krajsa, Ondřej (referee) ; Koutný, Martin (advisor)
Moderní elektronika se stává nezbytnou součástí dnešních automobilů. Dynamicky se rozvíjející informační a telematické služby nacházejí široké uplatnění v automobilovém prostředí. Moderní aplikace vyžadují přenos velkého množství dat, což jim zajišťují dnešní komunikační protokoly. Cílem mé diplomové práce je analýza a návrh implementace multimediálních sítí do automobilů. Jednotlivé návrhy jsou charakterizovány a srovnány podle požadavků, kterým jsou v automobilovém prostředí vystaveny. Navržené topologie využívají nejen dnes používané technologie, ale jsou zde i návrhy, které nebyly dosud v automobilovém prostředí použity. Jednotlivé návrhy jsou srovnány a vyhodnoceny z pohledu automobilového výrobce.
Multimedia networks in cars
Knopp, Petr ; Krajsa, Ondřej (referee) ; Koutný, Martin (advisor)
Moderní elektronika se stává nezbytnou součástí dnešních automobilů. Dynamicky se rozvíjející informační a telematické služby nacházejí široké uplatnění v automobilovém prostředí. Moderní aplikace vyžadují přenos velkého množství dat, což jim zajišťují dnešní komunikační protokoly. Cílem mé diplomové práce je analýza a návrh implementace multimediálních sítí do automobilů. Jednotlivé návrhy jsou charakterizovány a srovnány podle požadavků, kterým jsou v automobilovém prostředí vystaveny. Navržené topologie využívají nejen dnes používané technologie, ale jsou zde i návrhy, které nebyly dosud v automobilovém prostředí použity. Jednotlivé návrhy jsou srovnány a vyhodnoceny z pohledu automobilového výrobce.
New trends in the automotive industry
Martan, David ; Smrčka, Luboš (advisor) ; Zámečník, Petr (referee)
This thesis describes new trends in the automotive industry. It investigates how these trends altered the automotive market and industry and what are the reasons of it. The thesis then ascertains an impact on the new cars business, in which stress is put on new technologies and automotive market development in the world, with emphasis on the Czech Republic within the crisis period. The thesis follows 2 trend groups, namely the trends that already appear for a longer time as well as the quite new trends influencing substantially the automotive market. The first named group deals with the technological innovations as well as for example with the problem concerning car factories model families expanding with the aim to maximize volume of sale; problems of the car new models safety and performance is another topic of this thesis. As another important topic of this group diesel drive phenomenon problems in the European Union can be taken into account as well as additional burden of taxation for cars with higher fuel consumption connected with it. A significant part of the second group comprises financial crisis development and impact on the new cars sale in a given period. In addition to it, it describes quite new trends, e.g. engine capacity decreasing with the use of supercharged engines (downsizing), coming wave of SUV cars and a phenomenon of four-wheel drive cars. In the final part of this diploma paper problems are analyzed and finally hybrid cars development as well.
The evolution of advertising and marketing in the automotive industry from the second part of the 20th century until today.
Míka, Matyáš ; Koudelka, Jan (advisor) ; Ryška, Přemysl (referee)
The aim of this study is to assess the development of advertising and marketing in the automotive industry. The historical appeals are mainly dealt with in relation to geographically different diverse markets and individual car brands. The work is opened by a theoretical part, containing the necessary theory to understand the essence solved. The following methodological passage is showing the procedures used in next chapters. Selected issue is resolved in the practical part, where are analyzed facts affecting the advertising and its development in the automotive industry. Conducted research revealed that the appeals were evolving through the chosen years (1950-2013) and were greatly influenced by the surrounding factors, mainly economic. The impact of the Škoda advertising during years 1989-2013 was also very thoroughly resolved. Based on the available data, it is possible to define the evolution of advertising, its influence and the structure during the chosen period.
Description and Analysis of Product Environment
Srbecký, Michal ; Pirožek, Petr (advisor) ; Štrach, Pavel (referee)
Bachelor work handle about chinese automotive market, his characteristic, summary and proposal of specific model for this and similar asian market. Work is applied for Škoda Auto.
Mezipodnikové srovnávání
Molík, Petr ; Vávrová, Hana (advisor) ; Klečka, Jiří (referee)
V diplomové práci jsem se zabýval srovnáváním výrobců automobilů dle zásad mezipodnikového srovnávání.
Projektový management a jeho role v mezikulturních firemních vztazích
Oprchalová, Kristína ; Taušer, Josef (advisor) ; Chlumský, René (referee)
Práce pojednává o firemních procesech osvětlených na příkladu firmy BMW s mezinárodní aplikací. Jde o popsání jednotlivých částí projektového managementu a praktických dopadů různého okolí firmy na vnitropodnikové systémy. Zahrnuje strukturální přeměnu automobilového průmyslu a trendy tohoto odvětví na světových trzích Japonska, USA, Evropy a Číny.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.