National Repository of Grey Literature 318 records found  beginprevious309 - 318  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Comparison of Bank Services in Czech Republic and United States
Ťopková, Alena ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Procházka, Jan (referee)
The Diploma thesis deals with two different banking systems. The first and second chapter have theoretical character and talk about marketing in services and changes in today's global banking world.The third chapter gains both from theoretical and practical knowledge and describes banking system in Czech republic and USA. The most important chapters are the 4th, 5th and 6th. They include bank services analyse, fee politics, type of distribution, and communication with clients. The result is mostly in comparison of the value and convenience for the client.
New Marketing trends
Myšák, David ; Štědroň, Bohumír (advisor) ; Procházka, Jan (referee)
This bachelor thesis deals with modern marketing trends. The main emphasis is pointed on Internet marketing, which is devoted the bulk of this work. The reader is aware, at the beginning, with basic definitions of Internet marketing, which could help to better understand the specific context mentioned in this work. Further, the theoretical part deals with the question what extent is the internet marketing for the company necessary and describes its possible use in practice. Author of the work takes into account the trends predictioned by well known expert in the field of internet marketing, Larry Chase. Opening practical part is devoted to basic information about the company IRBOS Ltd., which has shown interest in the use of modern marketing trend. Another section describes the process of implementation of internet marketing.
Mediální chování - témata v médiích
Rašková, Barbora ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Procházka, Jan (referee)
Bakalářská práce se zabývá popisem spotřebního chování a významem segmentace spotřebních trhů. V teoretické části jsou definovány faktory a predispozice, které jedince ovlivňují v jeho výběrů a spotřebním chování. Praktická část práce se zaměřuje na výzkum sledovanosti jednotlivých tématických okruhů (např. auta a motorismu, vaření a recepty, zdraví a lékařství) v časopisech v letech 1998 a 2005.
Ekonomická analýza migrace
Procházka, Jan ; Vorlíček, Jan (advisor) ; Brožová, Dagmar (referee)
Tato bakalářská práce hodnotí na základě legislativy upravující migraci v ČR, zda je brá-nění migraci efektivní a zda migrace ekonomice státu prospívá či škodí. Toto hodnocení je provedeno na základě analýzy vlivu migrace a migrační politiky České republiky na zaměstnanost a trh práce. V práci jsou dále rozpracovány zájmové skupiny, které mohou migrační politiku ovlivňovat. Kromě toho se práce zabývá vlivem nákladů na legální migraci, které ovlivňují počet legálních a ilegálních migrantů a s tím spojenou racionalitu ekonomie zločinu. Práce rozpracovává některé vládní regulace, které mohou významně ovlivnit efektivní alokaci zdrojů. Čtvrtá část pojednání je zaměřena na remitence a cirku-lační migraci. V dodatku je představena ilustrace tohoto fenoménu na mikroekonomic-kém příkladu, kde je kvanitifikačně vyjádřen vliv nelegální migrace na fiskální oblast státního rozpočtu a ztrátu možné produkce.
On-line marketing forecast
Dvorská, Monika ; Štědroň, Bohumír (advisor) ; Procházka, Jan (referee)
This document deals with new on-line marketing developments and their forecast. It is divided into three parts, whereas the first one describes particular types of traditional advertisement media and assess their pro-and-con. It focuses also on methods that we are meet with in the on-line world technologies. The second part analyses new on-line marketing developments, outlines the ways and means that are provided by the newest technologies, shows the potential of social web sites and the possible ways to use the contests. It also deals with web TV and its benefits from the marketing point of view. The third part is to outline the development of the on-line marketing, namely related to the traditional media and under itself. The prognosis is made by own experiences, opinions of skilled managers and conferences that are concerned with this topic. At the end of the document there are the possible barriers for development of the online marketing including the legislative ones.
Analysis of the communication mix of L'ORÉAL
Příhodová, Lucie ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Procházka, Jan (referee)
This diploma thesis deals with the communication mix of Garnier, one of the most famous global brands of the cosmetic company L'Oréal. The goals are to analyze brand's communication , especially TV advertisments and their effects. The main goal is to find out more about consumer perception of the ads and brand as such. The thesis also contains my own marketing research on the main topics mensioned above, which basically means revealing the communication effects of the TV ads.
Effectivity of banner advertisement
Šandrik, Vladimír ; Stříteský, Václav (advisor) ; Procházka, Jan (referee)
The thesis deals about banner advertisement. After brief introduction, theoretical basis describes how did banner advertisement go throughout the timeline, what are the possibilities of banner advertisement, which technologies can be used for proper banner advertisement, how is it measured, etc. In practical part of thesis a global company is introduced and there are analyzed ways how it uses banners in its web presentation. In final part a research is made to point out the importance of various factors effecting the efficiency of banner advertising. In conclusion author summarizes findings and tries to give hints how to use powers of effective advertising in bussinnes.
Social advertising
Krásová, Petra ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Procházka, Jan (referee)
Diploma thesis introduces the social advertising, its legal and ethical aspects and the role of an advertising agency in a process of its creation. Practical part includes the results of a research related to attitudes of non-profit organizations, advertising agencies and general public to this issue.
Capital corporations in French law and the possibility of their cross-border mergers with companies formed in accordance with Czech law
Procházka, Jan ; Švarc, Zbyněk (advisor) ; Dědič, Jan (referee)
Práce pojednává o právní úpravě přeshraničních fúzí v evropském, českém a francouzském právu. V případě evropské úpravy se autor zaměřuje na základy přeshraničních fúzí v primárním a sekundárním právu, rovněž zmiňuje stěžejní judikáty ESD týkající se svobody usazování včetně rozhodnutí ve věci Sevic z roku 2005. Dále autor analyzuje českou právní úpravu obsaženou v zákoně č. 125/2008 Sb. o přeměnách obchodních společností a družstev. Ve třetí části je srovnána navrhovaná francouzská právní úprava přeshraničních fúzí s českou úpravou. V příloze je stručně pojednáno o komanditní společnosti na akcie a zjednodušené akciové společnosti, tedy o formách společností, které se budou moci účastnit přeshraničních fúzí a které česká praxe nezná.
Relationship of Germany and France in the EU
Procházka, Jan ; Jakš, Jaroslav (advisor) ; Konečný, Čestmír (referee)
Práce se zabývá vývojem vztahů Německa a Francie od počátků formování evropské integrace po současnost, přičemž mapuje zejména období vytváření tohoto tandemu, klíčové body evropské integrace i jeho současnost. Práce popisuje jak politické, tak ekonomické souvislosti formování vztahu obou zemí i jejich vlivu na utváření podoby evropské integrace.

National Repository of Grey Literature : 318 records found   beginprevious309 - 318  jump to record:
See also: similar author names
23 PROCHÁZKA, Jakub
108 PROCHÁZKA, Jan
13 PROCHÁZKA, Josef
6 Procházka, J.
23 Procházka, Jakub
2 Procházka, Jan,
19 Procházka, Jaroslav
1 Procházka, Jindřich
46 Procházka, Jiří
3 Procházka, Jonáš
13 Procházka, Josef
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.