| |
|
Podnikatelské prostředí, obchodní a kulturní zvyklosti Izraele
Gajdušková, Kateřina ; Sztogrynová, Miroslava (advisor) ; Šípková, Martina (referee)
Práce charakterizuje základní vlastnosti trhu, pilíře, na nichž je postavena izraelská ekonomika, silné i problémové oblasti a dosavadní vývoj relevantních charakteristik trhu. Zabývá se i kulturou a jejími specifiky, zvláště při obchodním jednání. Je založena na PEST analýze. Popisuje přírodní prostředí, společnost a kulturu, politický systém a právní normy. Největší pozornost je věnována ekonomickému prostředí a jeho vývoji. Významnou část tvoří zahraniční obchod, protože Izrael je malý stát a je závislý na obchodu s ostatními zeměmi. Samostatná kapitola je věnována obchodu s ČR, který vykazuje rostoucí tendenci.
|
|
Vývoj zahraničního obchodu ČR s vybranými latinskoamerickými zeměmi, vůči kterým jsou uplatňovány teritoriální priority
Vavrys, Jan ; Kalínská, Emílie (advisor) ; Šípková, Martina (referee)
Práce se věnuje obchodním vztahům České republiky s Brazílií, Argentinou, Chile a Mexikem. Úvodní kapitola se dotýká podstaty projektu teritoriálních priorit. Stěžejní část práce se soustřeďuje na obchodní vztahy s uvedenými zeměmi. Vždy je jedné zemi věnována jedna kapitola. V první části každé z nich je popsán vývoj vzájemných vztahů od vzniku samostatné ČSR do současnosti, dále je věnován prostor současné situaci obchodní výměny a ekonomické spolupráce a v závěru každé kapitoly se práce obrací k výhledu do budoucna a popisuje perspektivy vývoje a případné další možnosti spolupráce, jakož i aktivity směřující k podpoře této spolupráce.
|
|
Obchodní vztahy České republiky s Indií
Vránová, Jana ; Mišovská, Soňa (advisor) ; Šípková, Martina (referee)
Cílem práce je podat základní charakteristiku vývoje zahraničního obchodu České republiky a Indie. Zhodnotit její význam jako obchodního partnera pro náš stát a nastínit budoucí vývoj a perspektivy další hospodářské spolupráce. Materiál se detailněji zabývá analýzou vzájemných hospodářských vazeb od přelomu tisíciletí až do současnosti, rozebírá specifika podnikatelského prostředí Indie a nejvýraznější kulturní odlišnosti. Rovněž se zaměřuje na otázku volby vhodné strategie vstupu na indický trh.
|
| |
|
Zahraniční obchod České republiky s Argentinou
Sixtová, Barbora ; Sztogrynová, Miroslava (advisor) ; Šípková, Martina (referee)
Bakalářská práce se zabývá zahraničním obchodem České republiky s Argentinou. Zahrnuje stručnou charakteristiku vybraného teritoria. Dále se věnuje dosavadní ekonomické spolupráci ČR s Argentinou. Hlavní část práce je zaměřena na konkrétní podniky, které již na daném trhu operují. Detailněji je rozebrán projekt elektrárny Río Turbio. Obsahem poslední kapitoly je strategie ČR v Argentině včetně analýzy silných a slabých stránek, příležitostí a hrozeb obchodních relací.
|
| |
|
Business Opportunities of a Company in the Singaporean Market
Grégrová, Magda ; Sztogrynová, Miroslava (advisor) ; Šípková, Martina (referee)
Předmětem diplomové práce jsou možnosti vstupu zahraniční firmy na singapurský trh. První část představuje Singapur jednak z hlediska základních informací o teritoriu, obyvatelstvu, obchodních zvyklostech, ekonomickém prostředí, zahraničních vztazích, a jednak se zaměřuje na možnosti, které nabízí tento trh zahraničním exportérům. Pozornost je věnována kulturním specifikům a následně jsou uvedena doporučení vyplývající z interkulturních odlišností ve vztahu k evropské kultuře a ve vztahu k marketingové politice exportující firmy. Druhá část se zabývá českou společností Mauting spol. s.r.o., která vyváží své výrobky do více než 40 zemí světa a rovněž do Singapuru. Pozornost je soustředěna především na mezinárodní marketingovou strategii firmy, důraz je kladen na propagační politiku, adaptaci marketingového mixu na singapurský trh a na závěr je zhodnocena úspěšnost vstupu na singapurský trh.
|
|
Marketingová strategie firmy Team Trackers v mezinárodním leteckém průmyslu
Brodská, Olga ; Sztogrynová, Miroslava (advisor) ; Šípková, Martina (referee)
Tato diplomová práce se zabývá zhodnocením marketingové strategie společnosti Team Trackers. Společnost Team Trackers poskytuje asistenční služby leteckým společnostem. Tyto služby zahrnují péči o pasažéry leteckých společností od prvního telefonického kontaktu s cestujícím až po výpočet a vyplacení odškodnění pasažérovi. První část této diplomové práce obsahuje informace o společnosti Team Trackers, zhodnocení výběru umístění společnosti a okolnosti založení. Dále jsou zde informace o strategických leteckých aliancích. Další část se zabývá organizační strukturou, marketingovým mixem společnosti a SWOT analýzou firmy Team Trackers. Následuje krátké zhodnocení výzkumu potenciálu trhu a strategie v oblasti informačních technologií.
|