National Repository of Grey Literature 178 records found  beginprevious169 - 178  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Non-verbal Communication of Participants of Television Talkshows
Honzáková, Veronika ; Chejnová, Pavla (advisor) ; Hník, Ondřej (referee)
The bachelor thesis deals with nonverbal means of communication used by participants of a talkshow. 1 focused on the moderator and guests of the Czech television late night show Uvolněte se, prosím. The theoretical part concerns ont the definition of nonverbal communication and the classification and description of non verze phenomena. The practical part deals with the interpretation of the concrete nonverbal phenomena, their deliberateness or unwillingness, the intention of the speakers and the effect on the recipients of the talkshow. In my thesis I tried to refer to the connection of verbal and nonverbal components and to the fact that the moderator uses various means of nonverbal communication according to sex and age of his guests.
Comics for pre-primary and primary age
Šindelářová, Šárka ; Hník, Ondřej (referee) ; Mocná, Dagmar (advisor)
The main topic of the graduation thesis is the genre of comics and its dismemberment about different criteria. This graduation thesis is concerned with the beginning and the progression in Czech Republic and in the world. There is the emphasis on the history of the classical comics and its specificity for pre-school and younger school age. The graduation thesis suggests group of ideas and games, it maps the current comics production on the pages of contemporary periodicals.
Personal Literary Creation
Boček, Miroslav ; Peterka, Josef (advisor) ; Hník, Ondřej (referee)
V následujícím eseji mi půjde o detailní představení mého tvůrčího vývoje, k němuž došlo od zadání diplomové práce až do okamžiku, kdy byla dokončena (cca tedy od konce minulého roku, roku 2005, až po současnost, tj. po konec listopadu roku 2006). Dobu, která jejímu zadání předcházela, záměrně opomíjím, neboť jde o natolik složitý a proměnlivý proces, že by se esej zákonitě rozrostl do naprosté nepřehlednosti. Zmíním pouze to, že první básnické pokusy vznikaly přibližně kolem šestnáctého roku života, přičemž můj styl v následujících letech doznal řady změn a prudkých obratů. V posledních letech před zadáním diplomové práce ale moje tvůrčí činnost upadala do stále výraznější stagnace. Práce tak představovala pokus o znovuoživení vlastní tvorby. Jenom podotknu, že jsem do té doby psal "do šuplíku", nikde jsem svoji poezii nerecitoval, neprezentoval, což se na oné stagnaci podepsalo zásadním způsobem. Situace je nyní jiná: navázal jsem kontakty s jihočeskou básnickou "obcí" a zúčastnil se prvního autorského čtení.
Education to reading through work with book in pre-school age
Zahradníková, Hana ; Kropáčková, Jana (advisor) ; Hník, Ondřej (referee)
Baccalaureate work attends to problems of the relation of pre - school child to book. Theoretic part deals with reader's literacy, possibilities of activities of pre - school arrangements fuelling the reader's literacy of childern and complexity of activities supporting aesthetically development of child in pre - school age. In practical part was realized thematic oriented project built on arranged meetings with a fairy tale. The purpose was to create and strengthen the relation of child to book. In work are further presented results of controlled talks and singhtings, on whose base was analysed present - day (nowday's) reader's level of families of hereof sample. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Four Narrators of The "Joke"
Machová, Dana ; Hník, Ondřej (referee) ; Mocná, Dagmar (advisor)
The thesis deals with the analysis of narration in the novel Joke by Milan Kundera. Main focus is drawn to four narrators and various modes of their narration. The analysis pays attention to the characters who narrate (and how) and who do not, observing the influence of this difference on their depiction. The conclusion sums up the most important findings I have reached during the work on my thesis.
Reading Literacy and its Development in the Teaching of Literature in Primary Schools and Grammar Schools
Chalupová, Jitka ; Hausenblas, Ondřej (advisor) ; Hník, Ondřej (referee)
Výchozím bodem této práce je tvrzení, že žáci druhého stupně dosáhli v mezinárodním srovnání zaměřeném na čtenářskou gramotnost spíše podprůměrných výsledků (PISA 2000 - podprůměrné výsledky, PISA 2003 - průměrné výsledky, avšak oproti roku 2000 s horším bodovým ohodnocením). Cílem diplomové práce tedy bylo vymezit pojem čtenářská gramotnost, sledovat příčiny ovlivňující úroveň čtenářské gramotnosti a především navrhnout možná řešení, díky kterým by se tato úroveň zvyšovala. V práci jsou popsány jednotlivé výzkumy, které sledují úroveň čtenářské gramotnosti, jsou uvedeny výsledky těchto výzkumů a také faktory, které ČG ovlivňují. Z mimoškolních faktorů to je zejména obliba čtení knih a sociální a kulturní úroveň rodiny. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
A Model for the Teaching of Literature for the Upper Grades of Primary Schools, Emphasizing Creativity
Mašková, Marie ; Hausenblas, Ondřej (advisor) ; Hník, Ondřej (referee)
V diplomové práci je predstaven model výuky literatury, jehož cílem je rozvíjet kreativitu žáku a zároven kreativní potenciál žáku využívat jako motivující nástroj ucení. Cílem diplomové práce je usporádat teoretická východiska, na základe nichž je vybudována autorcina koncepce a pojetí literární výchovy na II. stupni základní školy, a jejich užití je doloženo na príkladech vyucovacích hodin. Práce je rozdelena na cást teoretická východiska a praktická cást práce. Teoretická cást se zameruje na problémy, které souvisí s pojmem kreativita, tvurcí osobnost, tvurcí myšlení a ucení. Práce se dále zabývá ctenárstvím pubescentu, interpretací literárního textu, schopností žáku textum rozumet a smysluplné texty i tvorit. V poslední kapitole teoretické cásti jsou formulovány kompetence, jakých by mel žák dosáhnout. Ve druhé cásti práce je praktické využití teoretických východisek ve školní praxi. Je zde predstaven model výuky, ukázky vyucovacích hodin a systém hodnocení žáku i výuky.
Creative interpretation as a didactic problem
Hník, Ondřej ; Mocná, Dagmar (advisor) ; Wildová, Radka (referee) ; Slavík, Jan (referee)
Cílem práce je formulovat vzdělávací literární program pro první stupeň základní školy a zároveň tím připravit půdu pro tvůrčí práci na druhém stupni. Program je nazván "Kreativní interpretace" a již samotným požadavkem na kreativitu klade důraz na mezipředmětové vztahy. Kreativní interpretace v rámci literární výchovy by v praxi prostřednictvím učitele umožnila dětem - mimo jiné - přímo se podílet na výstavbě (uměleckého) textu - díla. Do centra výchovného působení se tak dostává (literární) zážitek. Literární úkoly formulované s ohledem na zážitek dětem odkrývají umělecký rozměr textu, tedy nejen jeho první významový plán. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Non-standard Literature as a Didactic Problem
Koziolová, Lenka ; Hausenblas, Ondřej (advisor) ; Hník, Ondřej (referee)
Zpracování roční metodické řady literárního semináře pro střední školy se zaměřením na humanistickou pedagogiku, která usiluje o všestrannou kultivaci dítěte, sebezdokonalování a formování osobnosti na základě rozvíjení hodnot, postojů a dovedností tvořivým objevováním. Diplomová práce je rozdělena do šesti kapitol Humor a hra, Příběh, Láska a soucit, Na Východ a dále, Znovuzrození a šperk a Prokletá dle vybraných okruhů, které jsou vzájemně provázané. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Time and Space in the Work of Karl Šiktanec
Fišerová, Daniela ; Brožová, Věra (advisor) ; Hník, Ondřej (referee)
Ve své práci se zamerím na tematiku casoprostoru v Šiktancove díle. Danou problematiku budu sledovat nejen v rámci celého Šiktancova díla básnického (s bližším zamerením na sbírky a skladby, v rámci nichž se tematika casoprostoru projevuje dle mého soudu nejvýrazneji, tj. Ceský Orloj, Adam a Eva, Zaríkávání živých, Tanec Smrti, aj.), ale i v rámci Šiktancovy tvorby pohádkárské. Behem své práce budu postupovat s využitím zejména metod textové analýzy, interpretace (své závery budu následne dokládat na konkrétních príkladech ze Šiktancových textu) a komparace, pricemž se budu samozrejme rovnež snažit i o zapojení svých zjištení do literárne-teoretických a literárne-historických souvislostí.

National Repository of Grey Literature : 178 records found   beginprevious169 - 178  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.