Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38,827 záznamů.  začátekpředchozí38818 - 38827  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.84 vteřin. 

Lidská důstojnost jako základ konceptu lidských práv
Porubová, Kristina ; Milfait, René (vedoucí práce) ; Omyl, Daniel (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl prokázat, že lidskou důstojnost lze chápat jako základ a cíl lidských práv. Text práce je rozdělen do tří kapitol. První z nich, s názvem lidská důstojnost, představuje vybrané dokumenty, které lidskou důstojnost zaručují a případně jí poskytují konkrétní obsah. Dále jsou zde uvedeny biblické kořeny lidské důstojnosti a pojetí lidské důstojnosti v díle Immanuela Kanta. Závěr této kapitoly reflektuje diskuze o lidských právech z hlediska bioetiky. Druhá kapitola se zaměřuje na lidská práva. Jsou zde popsány principy, cíle, charakteristiky a systém lidských práv se zaměřením na lidskou důstojnost jako jejího základu. V této části je také představen postoj křesťanských církví k lidským právům a lidské důstojnosti. Na závěr této kapitoly je popsán vztah mezi sociální prací a lidskými právy. Závěrečná třetí kapitola je vyústěním předchozího textu. Je zde zdůvodněno, proč lze lidskou důstojnost nazírat jako základ lidských práv. Jsou zde představeny argumenty, které zdůvodňují nezbytnost lidské důstojnosti pro plné porozumění lidských práv. V závěru kapitoly je popsáno významné rozhodnutí Evropského soudu pro lidská práva ve věci Pretty versus Spojené království v otázce eutanazie, které se stalo důležitým milník pro uznání lidské důstojnosti jako základu lidských...

Role jaderných zbraní v bezpečnostní strategii Spojených států ve 21. století: komparace dokumentů Nuclear Posture Review z let 2001 a 2010
Smetana, Michal ; Hynek, Nikola (vedoucí práce) ; Karásek, Tomáš (oponent)
Rigorózní práce se pokouší o srovnání přístupu administrativ amerických prezidentů George W. Bushe ml. a Baracka Obamy k problematice jaderných zbraní v bezpečnostní strategii Spojených států prostřednictvím podrobné komparativní analýzy obsahu a významu dokumentů Nuclear Posture Review z let 2001 a 2010. V rámci těchto dokumentů jsou zkoumány jak širší konceptuální otázky, tak i zcela konkrétní kroky týkajících se například jednotlivých prvků amerického strategického arzenálu. Autor rigorózní práce předkládá tezi, že současný politický diskurs představující Obamův přístup v této oblasti jako téměř revoluční změnu v dosavadní jaderné politice Spojených států neodpovídá v mnoha ohledech posunu v rámci daných dokumentů a vývoj americké jaderné strategie si v celé řadě aspektů nadále zachovává vlastní dynamiku. Rigorózní práce se současně snaží i o zasazení obou dokumentů do kontextu trendů ve vývoji americké jaderné strategie od počátku 90. let, což umožňuje identifikaci posunu i konstantních prvků v americké jaderné politice v celém období od konce studené války.

Role jaderných zbraní v bezpečnostní strategii Spojených států ve 21. století : komparace dokumentů Nuclear Posture Review z let 2001 a 2010
Smetana, Michal ; Hynek, Nikola (vedoucí práce) ; Karásek, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se pokouší o srovnání přístupu administrativ amerických prezidentů George W. Bushe ml. a Baracka Obamy k problematice jaderných zbraní v bezpečnostní strategii Spojených států prostřednictvím podrobné komparativní analýzy obsahu a významu dokumentů Nuclear Posture Review z let 2001 a 2010. V rámci těchto dokumentů jsou zkoumány jak širší konceptuální otázky, tak i zcela konkrétní kroky týkajících se například jednotlivých prvků amerického strategického arzenálu. Autor diplomové práce předkládá tezi, že současný politický diskurs představující Obamův přístup v této oblasti jako téměř revoluční změnu v dosavadní jaderné politice Spojených států neodpovídá v mnoha ohledech posunu v rámci daných dokumentů a vývoj americké jaderné strategie si v celé řadě aspektů nadále zachovává vlastní dynamiku. Diplomová práce se současně snaží i o zasazení obou dokumentů do kontextu trendů ve vývoji americké jaderné strategie od počátku 90. let, což umožňuje identifikaci posunu i konstantních prvků v americké jaderné politice v celém období od konce studené války.

Arteterapie zrakově postižených
Sujová, Monika ; Jebavá, Jana (vedoucí práce) ; Bednář, Miloš (oponent)
Název práce: Arteterapie v prostředí zrakově handicapovaných Anglický název: Artetherapy among seeing impaired Cíle práce: prioritní cíl magisterské práce představuje zajištění co největšího množství informací týkajících se problematiky zrakově postižených, především však informace z oblasti výtvarné a dramatické a možností aplikace těchto aktivit do prostředí zrakově handicapovaných. Dalším úkolem je provést rozbor a selekci nadbytečného, v návaznosti na to prakticky otestovat vliv herní motivace při jednotlivých arteterapeutických sezeních na výtvarný projev zrakově postižených. Metody práce: diplomová práce se opírá o vyhledávání specifických informací o problematice zrakově postižených ze všech dostupných informačních zdrojů, analýzu získaných dat a praktickou zkušenost z tohoto prostředí následně na to kategorizací výsledků předešlých operací do souvislého a přehledného dokumentu. Byla prováděna rešerše dostupné literatury, kompilace a takzvaně kvalitativní - evaluační výzkum, ve kterém jsou sledovány dvě skupinky zrakově handicapovaných dětí mladšího školního věku. Pozorováním, zaznamenáváním a srovnáním během čtyř tématicky zaměřených arteterapeutických jednotek a rovněž v průběhu celého výzkumu jsem zjišťovala efektivitu působení herní motivace na výtvarný projev probandů. Výsledky:...

Diagnostika vybraných prekonceptů k technické výchově žáků 5. tříd ZŠ
BARTOŇ, Aleš
Diplomová práce se zabývá problematikou a následnou diagnostikou vybraných prekonceptů k technické výchově. V teoretické části je rozebíráno několik dílčích tematických celků, které souvisejí s problematikou konstruktivistické didaktiky, žákova pojetí učiva, rolí učitele v konstruktivisticky pojaté výuce, metod sběru a vyhodnocování dat v pedagogickém výzkumu, pojetí, cíle a obsahu technického primárního vzdělávání. V praktické části byla zjišťována aktuální úroveň zastrukturování prekonceptu pomocí dotazníku. Jeho obsahem jsou nedokončené věty a posuzovací škály, a dále kognitivní mapy. Výzkumu se zúčastnili žáci 5. tříd základních škol v Českých Budějovicích. Dotazníkovou metodou a kognitivními mapami byly zjištěny a následně zpracovány údaje o prekonceptech a jejich zastrukturování, z hlediska kvalitativního i kvantitativního, v oblasti technické výchovy.

The policy of the United States in the Indian Subcontinent and their mediation potential in the Indo-Pakistani conflict
Kubini, Kamila ; Karásek, Tomáš (vedoucí práce) ; Ditrych, Ondřej (oponent)
Diplomová práca "Politika USA na Indickom subkontinente a ich mediačný potenciál v indicko-pakistanskom konflikte" skúma otázku podstaty vzájomnej agendy Indie, Pakistanu a USA a vplyv ich vzájomnej interakcie na stav indicko-pakistanských vzťahov. Konflikt medzi Indiou a Pakistanom je jedným z najdlhšie trvajúcich konfliktov na svete, ktorý opakovane odoláva pokusom o jeho vyriešenie. So zvýšením interakcie USA s obomi krajinami sa objavili úvahy ohľadne ich možnosti indicko-pakistanský konflikt vyriešiť. Cieľom tejto práce je zistiť čo je obsahom americko-indických a americko-pakistanských bilaterálnych vzťahov, akú majú tieto vzťahy podobu a akú pozíciu má v ich vzájomnej agende riešenie indicko-pakistanského konfliktu. Práca vychádza z analýzy ich agendy a venuje sa hlavným bodom ich spolupráce. Výsledkom analýzy je zistenie, že významnou súčasťou americkej politiky voči Indii a Pakistanu je aj otázka riešenia ich konfliktu, ktorú USA vnímajú ako dôležitú pre naplnenie svojich strategických cieľov v regióne. Aj keď sa USA priamej mediačnej roly zriekli, podarilo sa im inými spôsobmi určitú normalizáciu v indicko-pakistanských vzťahoch dosiahnuť.

Ošetřovatelská kazuistika pacienta s diagnózou Hodgkinův lymfom
Suchá, Jana ; Sucharda, Petr (oponent) ; Horová, Hana (vedoucí práce)
Obsahem této práce je zpracování ošetřovatelské kazuistiky u pacienta s diagnózou Hodgkinův lymfom. Klinická část zachycuje problematiku daného onemocnění, včetně diagnostiky, léčby a prognózy. Zde se zaměřuji na transplantaci periferních kmenových buněk, její historii, podstatu léčby a komplikace. Podstatný díl práce tvoří ošetřovatelská část. Zde jsou identifikovány a rešeny problémy pacienta a průběh léčby na transplantační jednotce. Cílem práce je upozornit na problematiku ošetřovatelské péče u pacientů po transplantaci kmenových buněk, a přispět tak ke zlepšení úrovně poskytované péče.

Devoluční proces ve Velké Británii: případ Skotska
Bobková, Eva ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Reschová, Jana (oponent)
Práce se zabývá devolučním procesem ve Velké Británii a jeho vlivem na změny identit a vztahem k regionální reprezentaci obyvatel Skotska. Hlavním cílem práce bylo zmapovat významná období devolučních snah ve Velké Británii, vrcholící přijetím devolučních zákonů, a následný vliv nově získaného regionálního postavení na proměny ve skotské sebe-identifikaci. Dále se práce zaměřila na vztah Skotů k jejich nové regionální reprezentaci. Ve své první části se práce zaměřuje na objasnění samotného termínu devoluce a jeho konkrétního významu při zasazení do reálných podmínek Velké Británie. Dále předkládá nejvýznamnější devoluční návrhy a jejich osudy. V třetí části je představen obsah devolučních zákonů se zaměřením na kompetence, jež byly přeneseny na skotský region. Poslední kapitola se pak zabývá samotným výzkumem výše zmíněné problematiky.

Porovnání vědomostní efektivity výuky dramatickou výchovou s efektivitou výuky frontální na tématu Starých pověstí českých a moravských ve čtvrtých třídách základní školy
Čihová, Martina ; Marušák, Radek (oponent) ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce)
Diplomová práce je nazvána "Porovnání vědomostní efektivity výuky dramatickou výchovou s efektivitou výuky frontální na tématu Starých pověstí českých a moravských ve čtvrtých třídách základní školy." Teoretická část je zaměřena na dramatickou výchovu, její složky a způsob kterým je vyučována. Základem praktické části byly realizace výukových jednotek, jedna byla zaměřena na dramatickou výchovu a druhá na frontální výuku. Žáci, kteří se zúčastnili těchto realizací, psali vědomostní test, týkající se výukové látky z odučených výukových jednotek.

ICP-OES s elektrotermickou vaporizací (ETV) a příklad využití metody při přímé analýze biologických vzorků
Matějková, Stanislava
Optická spektrometrie s indukčně vázaným plasmatem a elektrotermickou vaporizací (ETV-ICP-OES) je metodou umožňující jednoduché a rychlé přímé stanovení makro-, mikro- i stopových prvků v pevných i kapalných vzorcích bez předchozí úpravy. Metoda snižuje riziko kontaminace vzorků a vzhledem k vysoké efektivitě přenosu analytů do plasmatu je možno provádět analýzu z velmi malého množství vzorků (jednotky mg). V naší laboratoři byla vyvinuta metoda pro sledování hladiny a chování derivátů karboranů v organismu na základě stanovení koncentrace boru a kobaltu v malých množstvích myších tkání (5 – 10 mg séra, jater mebo mozku).