Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35,772 záznamů.  začátekpředchozí35763 - 35772  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.29 vteřin. 

Hry a herní aktivity ve výuce FJ
Rubnerová, Jana ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Nováková, Sylva (oponent)
Diplomová práce se zabývá aktivizační metodou didaktické hry a její aplikací do vyučovacího procesu. Zaměřuje se jak na její teoretický popis, tak i na její praktické využití při výuce francouzského jazyka. Představíme ji jako jeden ze způsobů, jak zábavnou formou procvičovat, ale i získávat nové znalosti a dovednosti. Popíšeme její místo v kurikulárních dokumentech, stejně jako její hlavní aspekty. Zdůrazníme její přínos, ale i možné obtíže při jejím použití ve výuce cizího jazyka. Uvedeme průběh hry a atmosféru vhodnou k jejímu použití. V praktické části se zaměříme na samotné aktivity vhodné pro úrovně A0 až A2 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.

Art spaces outside institutional frames: differential spaces of art
Piškur, Bojana ; Wittlich, Petr (vedoucí práce) ; Pachmanová, Martina (oponent) ; Lahoda, Vojtěch (oponent)
The aim of this dissertation is to direct attention towards differential way of approaching spaces of art, on the basis of Lefebvrian space production. But the space production in question is just one aspect which cannot be isolated from the wider social environment. While differential spaces of art seem to be - in theory at least- an ideal place for discussion within recent debates on representation, culture, identity and so on, they have nevertheless been relatively isolated from these perspectives. The main reason is that it is impossible to analyze the actual production of differential spaces. lt is possible, however, to elucidate and expose the production and the product - space (they are inevitably connected) - through first-hand experiences (participation), and through secondary sources such as documentary materials, newspaper articles, interviews etc. Production of differential spaces of art can be recognized in the following spatialities: appropriated spaces, embodied spaces, spaces of the so called "third sector", and inner spaces of mind, to name the examples described in the dissertation. lt also seeks answers to questions: what is specific to the production of differential spaces of art? What is the relationship between different spatialities? Between differential spaces of art and the...

Insularity and connection in E.M. Forster's Howards End and A Passage to India
Rezková, Jana ; Beran, Zdeněk (vedoucí práce) ; Armand, Louis (oponent)
E.M. Forster zil v dobe, kdy anglicka spolecnost proch:izela radou zmen a kdy se zacaly viditelne projevovat rozpory a nerovnosti uvnitr spolecnosti. Forster si byl techto zmen a nerovnosti vedom a jako zastance liberalismu je povaioval za negativni, stejne tak jako nesoulad v jakekoliv jine oblasti zivota. Jakje patme zjeho romanu a eseju, Forster si nejvice cenil pratelstvi, toleranci a svobodu jedince. Jednou z jeho stezejnich myslenek je snaha dosahnout harmonie a celistvosti ve vsech aspektech zivota. Je tak tfeba sjednotit hmotne a duchovni stranky zivota a zaroveii dosahnout harmonie v ramci cele spolecnosti. Lide maji tendenci uzavirat se v Uzkem okruhu sobe podobnych jedincu a projevovat nezajem, netoleranci, nebo dokonce nepratelstvi vliCi ostatnim spolecenskym skupinam. K dosaieni harmonie uvnitr spolecnosti je tfeba prekonat bariery mezi lidmi, at' uZ spolecenske, nabozenske nebo kulturni, pomoci navazovarn hodnotnych pratelstvi. Forsterovy dva nejznamejsi romany, Rodinne sidlo (1910) a Cesta do Indie (1924), se odehravaji v ruznem prostredi i dobe, ale oba romany vyobrazuji nejednotnou spolecnost, ve ktere existuji znacne nerovnosti a lide z ruznych spolecenskych skupin ziji sice na jednom miste, ale pfilis spolu nekomunikuji. Ruzne spolecenske skupiny tak ziji izolovane vedle sebe, ale ne...

Asistent pedagoga ve školách pro sluchově postižené v České republice
Vojtová, Markéta ; Okrouhlíková, Lenka (vedoucí práce) ; Šebesta, Karel (oponent)
V této bakalářské práci se zabývám legislativním ukotvením a reálným postavením asistenta pedagoga a osobního asistenta u osob se sluchovou vadou ve výchovně vzdělávacím procesu. Zaměřuji se především na pracovní náplň a spolupráci asistentů s učitelem, ale zmiňuji i další problematiku - např. odbornou kvalifikaci, možnosti dalšího vzdělávání nebo financování. Hlavní pozornost věnuji asistenci ve speciálních školách pro sluchově postižené, ale popisuji i situaci na školách běžných, kam mohou být děti / žáci / studenti se sluchovým postižením integrováni. Kromě zmíněných asistenčních pracovníků se věnuji i roli tlumočníka - jeho povinnostem ve školství, vymezení jeho pozice v legislativě či oddělení jeho role od role asistenta. V práci uvádím také stručný přehled systému českých škol pro osoby se sluchovým postižením, počty asistentů a žáků na těchto školách. Všímám si rovněž spolupráce slyšících a neslyšících pedagogických pracovníků. Součástí práce je i výzkumná část, jejímž záměrem je zachycení aktuálního stavu asistence na školách pro sluchově postižené. Výzkum byl proveden formou dotazníků určených pro asistenty pedagoga, učitele s nimi spolupracující, osobní asistenty a ředitele. Výsledky jsem se pokusila usouvztažnit s informacemi uvedenými v teoretické části práce. Klíčová slova: Osoba se...

Rekonstrukce městského úřadu
John, Josef ; Klubal, Tomáš (oponent) ; Ostrý, Milan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá rekonstrukcí městského úřadu v Adamově, spočívající v řešení bezbariérového užívání stavby, celkové zlepšení energetické náročnosti budovy a vytvoření nových kancelářských prostor, formou půdní vestavby. Objekt je umístěn na stavební parcele v obci Adamov. Objekt je v současnosti napojen na pozemní komunikaci III. třídy, parkoviště a inženýrské sítě. Jedná se o stavbu se třemi nadzemními podlažími a jedním suterénním podlažím. Půdorys objektu městského úřadu má tvar obdélníku, jehož maximální obrysové rozměry jsou 28,38 x 16,70m. Stávající svislé nosné konstrukce jsou zděné z cihel plných pálených. Konstrukce krovu je dřevěná, vaznicová soustava stojaté stolice, střešní krytinou je pálená taška. Podlahové plochy jsou tvořeny keramickou dlažbou či vinylem. Vstupní část je zastřešena plochou střechou. Nově bude řešen vstupní prostor jakožto bezbariérový, s návazností na výtah procházející celým objektem. V prvním a druhém podlaží dojde k rekonstrukci sociálního zázemí. Nově vzniklé podkrovní podlaží bude, kromě výtahu, napojeno na vnitřní prostory objektu novým ocelovým schodištěm a stěny tohoto podlaží budou lehkého typu. Dojde k výměně výplní otvorů v obvodovém zdivu a k zateplení celého objektu kontaktním zateplovacím systémem. V této práci jsou řešeny přípravné a studijní práce, prováděcí dokumentace, textové zprávy, výpočty tepelně technického posouzení, požárně bezpečnostní řešení. Projektová dokumentace je zpracovaná v souladu s aktuálně platnými zákony, vyhláškami a normami.

Podnikatelský záměr
Janečková, Petra ; Hanzal, Oleg (oponent) ; Kocmanová, Alena (vedoucí práce)
Cílem mé bakalářské práce bude vytvořit podnikatelský záměr na založení nového kadeřnictví. V práci se postupně budu zabývat všemi aspekty, které se založením a řízením podniku souvisí. Pomocí metod a výzkumu budu realizovat jednotlivé kroky práce, které zahrnují zásadní otázky, patří sem například systém vyhledávání nových zákazníků, získání podílu na trhu, založení úspěšné firmy, kam se budou lidé vždy rádi vracet. Při zpracování bakalářské práce budu využívat teoretické znalosti získané studiem na fakultě podnikatelské, různé metody a konzultace s odborníkem v této oblasti.

Inovační politika Izraele
Křivová, Petra ; Müller, David (vedoucí práce) ; Bolotov, Ilya (oponent)
Cílem této diplomové práce je porozumět izraelské inovační politice a nalézt v ní inspiraci pro inovační politiku českou. První kapitola práce se zabývá definováním teoretických pojmů v oblasti inovací a nástrojů měřících jak výkonnost inovační politiky, tak konkurenceschopnost ekonomiky jako takové. V kapitole druhé je rozebrána inovační politika Izraele, její počátky, faktory podporující inovační myšlení, vládní nástroje pro podporu inovací a úspěšné inovační projekty. Závěrečná kapitola obsahuje srovnání inovačních aspektů obou zemí, zhodnocení spolupráce a nalezenou inspiraci pro ČR.

Spolupráce s biologickou rodinou dítěte umístěného v dětském domově.
KŮSOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá problematikou spolupráce biologických rodičů dětí, které jsou umístěné do dětského domova Sázava. Teoretická část je věnována systému náhradní rodinné péče s důrazem na umístění dítěte do ústavní výchovy a jak probíhá výchova v dětském domově. Tato část je doplněna tématem sanace rodiny. Cílem práce je přiblížit tuto spolupráci, její možné formy a možnosti, ale také z jakého nejčastějšího důvodu děti končí v dětském domově Sázava. K naplnění výzkumných cílů jsem použila případové studie a analýzu dokumentů.

Evidence obyvatel podle zákona 133/2000 Sb. se zaměřením na místo trvalého pobytu a problematika „úředních adres“ při výkonu státní správy a občanskoprávních řízeních
Cibulková, Pavlína ; Kadlecová, Eva (vedoucí práce) ; Pavla, Pavla (oponent)
Předkládaná diplomová práce na téma Evidence obyvatel podle zákona 133/2000 Sb., se zaměřením na místo trvalého pobytu a problematika úředních adres při výkonu státní správy a občanskoprávních řízení pojednává o problematice evidence obyvatel od vzniku domovského práva po současnou legislativní úpravu. V první části práce jsou v teoretické rovině definovány pojmy týkající se správního řízení, evidence obyvatel a legislativního rámce zkoumané problematiky. V praktické části je rozbor provedených dotazníkových šetření. Respondenty byly osoby s úřední adresou a dotazníkové šetření zkoumalo i zkušenosti občanů s adresou trvalého pobytu v sídle ohlašovny. Další metodou zkoumání dané problematiky byly řízené rozhovory. Dotazovanými byly osoby s úřední adresou, úředníci městského úřadu a pracovnice podatelny soudu. Vyhodnocením získaných dat jsou objasněny různé aspekty institutu úřední adresy. Posouzen byl její dopad nejen na osoby, které jsou na úřední adrese hlášeny, ale i na ostatní občany a veřejnou správu.

Analýza dobrovolného vstupu České republiky do bankovní unie
Spáčilová, Monika ; Štěpánek, Pavel (vedoucí práce) ; Ševčíková, Michaela (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl zhodnotit možné výhody a nevýhody dobrovolného vstupu České republiky do bankovní unie. Koncept bankovní unie vznikl jako reakce na nedůvěru finančních trhů eurozóny po globální finanční krizi. Česká republika má, jako země stojící mimo eurozónu, možnost se do unie dobrovolně přihlásit a zahájit režim tzv. úzké spolupráce. Pro zřetelnější obraz konceptu bankovní unie, je její historický vývoj a struktura vložena do kontextu geneze bankovní regulace v Evropské unii. Na teoretickou část navazuje charakteristika českého bankovního trhu a komparace vybraných ukazatelů s ostatními státy Evropské unie. Na základě získaných poznatků jsou analyzovány jednotlivé výhody a rizika dobrovolného vstupu do bankovní unie.