Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32,180 záznamů.  začátekpředchozí32171 - 32180  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.65 vteřin. 

Analýza účetních výkazů společnosti Norgren CZ pomocí časových řad
Veber, Antonín ; Kubuš,, Marek (oponent) ; Doubravský, Karel (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je analýza účetních výkazů společnosti Norgren CZ pomocí statistických metod a srovnání se společností Festo, která patří k hlavním konkurentům podniku. Použitými metodami jsou finanční analýza a analýza časových řad. Návrhová část práce se zabývá problematikou řízení zásob, redukcí výrobních nákladů a hledání nových tržních příležitostí. Práce obsahuje nezbytná teoretická východiska pro pochopení analytické části, analýzu a doporučení, která po zavedení do praxe přispějí ke zlepšení současného stavu.

Externí a interní audit
Korbášová, Věra ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Kafka, Tomáš (oponent)
Diplomová práce zahrnuje problematiku interního a externího auditu. Cílem práce je, na základě teoretických poznatků a informací získaných z praxe, provést interní a externí audit plnění podmínek při čerpání státní finanční podpory. Výsledkem obou provedených auditů je pak závěrečná zpráva. Práci tvoří tři části, první část -- teoretická - popisuje vývoj interního auditu, jeho podstatu a definici, regulační rámec, jaké charakteristiky by měl splňovat interní auditor, dále průběh auditu, včetně požadavků, a to formálních i věcných, na závěrečnou zprávu o provedeném auditu. Druhá část -- také teoretická -- popisuje externí audit, a to v obdobné struktuře jako audit interní. Třetí část -- analytická -- zahrnuje provedení obou auditů, a to v souvislosti s poskytnutou státní finanční podporou subjektu veřejné zprávy, konkrétně obci Skály. V rámci analytické části je zpracována smlouva, programy obou auditů, včetně závěrečných zpráv o provedeném auditu. V závěru této části je provedeno porovnání obou auditů.

Bussines plán soukromé agentury
Maryšková, Andrea ; Trpišovský, Milan (vedoucí práce) ; Kemény, Irena (oponent)
Předložená diplomová práce seznamuje s rolí porodní asistentky v poskytování péče a prodiskutovává všechny náležitosti k vytvoření soukromé praxe zajišťující edukační a poradenské činnosti v oblasti těhotenství, šestinedělí a péči o novorozence. Cílem této práce je ukázat možnost založení soukromé praxe na základě vypracování podnikatelského plánu. Teoretická část pojednává o postavení porodní asistentky v oblasti poskytování zdravotní péče, dále představuje jednotlivé náležitosti k uskutečnění podnikatelského záměru a v neposlední řadě jsou zde popsány jednotlivé analýzy nutné k vytvoření vlastního podnikatelského záměru. Praktická část je rozdělena na část analytickou a na vlastní podnikatelský plán Na základě provedené analýzy vnějšího a vnitřního prostředí byla sestavena SWOT analýza. Zpracované analýzy jsou výchozím bodem pro sestavení podnikatelského plánu, a to ve struktuře definované teoretickou částí. Stěžejními body podnikatelského plánu jsou marketingový mix, který představuje nezbytné kroky ke "vzbuzení" poptávky po nabízených službách, a vypracování finanční analýzy s vyčíslením předpokládaných investice a nákladů na uskutečnění podnikatelského záměru. Hlavním přínosem mé práce je zformulování komplexního návrhu podnikatelského plánu pro podnikatelský záměr nelékařského zdravotnického pracovníka.

The analysis of marketing specificity in art gallery
Lednická, Lenka ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Tyslová, Irena (oponent)
Posledních 30 let se ve světě umění výrazně projevuje potřeba využití poznatků a schopností z ekonomické sféry. Diplomová práce si vzala za cíl přiblížit čitateli proces aplikace marketingových nástrojů na oblast galerijní praxe. Ve svých třech částech se věnuje vývoji muzeologie a charakteristice kulturní sféry v České republice, vývoji Art marketingu a základnému rozdílu v chápaní produktu a zákazníka v oblasti Arts, a v analytické části poukazuje na různé specifické aplikace marketingových nástrojů v pěti pražských galeriích. Cílem práce bylo taktéž přiblížit stav pražské galerijní scény, která by byla po přepracování některých základních prvku konkurenceschopná mnohým galeriím ve významných evropských městech.

Financování profesně orientovaných vysokých škol ve vazbě na jejich kvalitu v evropském kontextu
Mulač, Petr ; Nováková, Štěpánka (vedoucí práce) ; Zelenka, Vladimír (oponent) ; Váchal, Jan (oponent)
Předmětem dizertační práce je analýza postavení profesně orientovaných vysokých škol na trhu terciárního vzdělávání v zahraničí i v České republice, zhodnocení systémů zajišťování kvality a modelů jejího hodnocení na profesních vysokých školách v zahraničí i v České republice, posouzení zahraničních přístupů k financování na profesních vysokých školách a rozbor systému financování vysokoškolského vzdělávání v ČR se zaměřením na veřejné neuniverzitní školy. Hlavním cílem dizertační práce je na základě analýzy systému zabezpečování kvality a financování profesně zaměřených vysokých škol v zahraničí a České republice zhodnotit současný stav financování tohoto sektoru v České republice i jeho vazbu na kvalitu a na základě zjištěných závěrů navrhnout specifická kritéria pro financování českých veřejných neuniverzitních vysokých škol. Náplní dizertační práce je důkladné pojednání o současné situaci v oblasti zajištění a řízení kvality s akcentem na hledisko financování pro segment profesně orientovaných veřejných vysokých škol. Tento segment je v České republice na rozdíl od vyspělých (nejen) evropských zemí poněkud stranou zájmu moci zákonodárné i výkonné, a proto nemá patřičný prostor pro plnění své specifické role, tj. zejména vazby na podnikovou praxi, výukovou orientaci a vztah s regionem. Dizertační práce poukázuje na největší problémy a úskalí v dané oblasti a předkládá i návrh okamžitých úprav v oblasti financování, které jsou zasazeny do stávajícího systému. Z toho důvodu by jejich zavedení do praxe nepředstavovalo výrazné administrativní ani finanční náklady a přínos pro sektor by byl naopak markantní.

Moderní metody marketingu
Jandová, Pavlína ; Hesková, Marie (vedoucí práce) ; Tomek, Ivan (oponent)
Klasické marketingové postupy pozbývají na účinnosti a důvěryhodnosti. Je čím dál tím těžší komunikovat se spotřebiteli, a marketéři tak hledají nové techniky a způsoby, jak zákazníky oslovit. Obracejí se k využití moderních marketingových metod, jejichž společným znakem je možnost přesného zacílení a nízká cena, a také fakt, že spotřebiteli zatím nejsou přijímány jako standardní reklama. V teoretické části práce jsou popsány alternativní formy marketingu: word-of-mouth, product placement, guerilla marketing, mobilní marketing, event marketing a sociální marketing. Jsou rozebrány jejich hlavní znaky, formy, výhody a nevýhody a vždy mají uvedený příklad z praxe. Praktická část diplomové práce je zaměřena na společnost Budějovický Budvar, n. p. a vstup nového produktu Pardál na český pivní trh na začátku roku 2007. Tomuto v dějinách pivovaru Budějovický Budvar důležitému kroku předcházela detailní strategická marketingová analýza společnosti. Jejím výsledkem bylo rozhodnutí o netradičním a originálním vývoji nového piva a uvedení značky na trh s využitím zážitkového a buzz marketingu. Šanci ovlivnit výsledné vlastnosti nového produktu získali samotní konzumenti tj. pivaři. Podíleli se na vývoji jeho chuti i na finálním názvu v projektu nazvaném "Moje nové pivo" a spolupracovali i v rámci komunikační kampaně uvedení piva Pardál na trh v České republice. Výsledkem této strategie byl úspěchy prodejní i marketingové umocněny několika odbornými uznáními. Značka se na nasyceném trhu ovládaném obzvláště silnou konkurencí výrazně etablovala a svou pozici neustále posiluje.

Účetnictví a daně obecně prospěšných společností v konkrétních podmínkách soukromé vysoké školy CEVRO Institut
Šafrová, Jitka ; Takáčová, Hana (vedoucí práce)
Cílem práce je ukázat, jak může soukromá vysoká škola fungovat jako obecně prospěšná společnost, a to především z hlediska účetnictví a daní. Teoretická část je věnována základním charakteristikách a zákonným povinnostem obecně prospěšných společností a soukromých vysokých škol, s konkrétním příkladem z praxe soukromé vysoké školy CEVRO Institut. Praktická část poukazuje na provázanost a propojení účetnictví a daní jak obecně prospěšných společností souhrnně, tak i obecně prospěšných společností - soukromých vysokých škol. Důraz je kladen na typické účetní případy, vedení analytické evidence, problematiku daňově účinných výdajů a příjmů, klíčování nákladů, účetní závěrku a daňové přiznání.

Vývoj aplikací pro BI na platformě .NET
Srnský, Martin ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Pán, Jaroslav (oponent)
Cílem této bakalářské práce je na vytvořené aplikaci prezentovat nástroje pro tvorbu Business Intelligence aplikací s využitím platformy .NET. Hlavním přínosem práce je ucelený přehled nejnovějších technologií a postupů pro tvorbu takových aplikací. Práce je rozčleněna do třech hlavních částí. První z nich se zabývá obecně Business Intelligence, druhá popisuje princip platformy .NET a jejích technologií pro práci s analytickými daty. Poslední část poté popisuje vytvořenou aplikaci pro získávání dat z analytických datových zdrojů, ve které jsou do praxe přeneseny poznatky z prvních dvou kapitol.

Podnikatelský plán na založení restaurace
Vašendová, Dominika ; Janošcová, Zuzana (oponent) ; Ptáček, Roman (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je vytvoření podnikatelského plánu na založení restaurace ve Frenštátě pod Radhoštěm. První část se zaměřuje na teoretická východiska, která vymezují pojmy spjaté s tvorbou podnikatelského plánu. Analytická část převádí teoretické poznatky do praxe. Obsahuje analýzy makro i mikroprostředí a marketingový průzkum k ověření poptávky po novém restauračním zařízení v dané lokalitě. Výsledkem je návrh podnikatelského plánu pro založení podniku.

Alternativy a nové cesty kostýmního výtvarnictví
Rybáková, Simona ; MATÁSEK, Petr (vedoucí práce) ; PTÁČKOVÁ, Věra (oponent)
Tato práce se snaží ukázat kostýmní výtvarnictví jako zásadní umělecký obor současnosti, který ve své emancipační snaze překračuje hranici umění užitého, pouhé dekorace. Zachycuje některá jeho specifika a přesahy do jednotlivých oblastí umění a otevírá kapitoly, které jsem považovala ve vztahu k tématu za signifikantní. Linie práce prochází od profesního pohledu aktivního kostýmního výtvarníka přes zkušenost pedagogickou, až po kurátorsky organizační. Tedy na základě původního odborného vzdělání s akcentem především na výtvarný způsob vyjadřování s nadstavbou praxe a empirie, posiluje tento základ o teoreticko analitickou schopnost. Ta je dokumentována především rozsáhlou reflexí výstavy Extremní kostým na PQ 2011. Důležitá linie práce je slovník pojmů, který je velmi proměnlivý a v neustálém vývoji. Převažující tendence je nacházet takové termíny, které jsou sdělné obecně a mohou i laikům pomoci porozumět oboru, který je pro veřejnost velmi atraktivní, najde li se vhodná forma a způsob prezentace. Vedle pojmů, i nová témata reflektující kostým a jeho vývoj ve vzájemných vztazích jako např.: kostým jako performance, nahota jako (a) kostým, událost (event) a akt oblékání, instalace a kostým, světlo a kostým, technologie a kostým, doplňují tento pohled.Témat, které se během šesti let postupně otevřely je mnoho a někdy souvisí zdánlivě. Některé sahají do oblastí, které se navzájem propojují a ovlivňují. Proto jsou příklady vybraných postupů někdy používány opakovaně, v komparativní, nebo ilustrativní roli. Celou prací v hlavní linii prostupuje především hledání nových cest, postupů a materiálů v tvorbě kostýmu a jeho emancipace. Vedle toho neméně důležitá role kostýmu v etapě akční scénografie a její ozvuky stejně jako postmoderna 80.let, která je zásadním východiskem ve směřování mé vlastní tvorby. V kontrastu k určité přebujelosti a hypertrofovanosti této tvorby stojí koncepty neokázalého kostýmu, zachycující také malý výsek specifika tvorby filmové.Módní přehlídka jako show se všemi složkami dramatického díla ? performance se dotýká i témat konzumních a sociologických a s tím spojená remodelace a recyklace kostýmu, která má blízkou souvislost s ekonomickým a ekologickým aspektem.S emancipační snahou souvisí prezentace oboru směrem k veřejnosti, formou výstav, akcí a workshopů a jeho dokumentace pro budoucnost. Technologický boom v kostýmní tvorbě je zaznamenán především skrze světelný kostým a wearables a s tím související výzkum materiálů a práce realizátorů výtvarných ideí tvůrců.Nedílnou součástí je i slovník alternativních materiálů používaných v kostýmní tvorbě a rozsáhlá bibliografie