|
Analýza účetních výkazů společnosti Norgren CZ pomocí časových řad
Veber, Antonín ; Kubuš,, Marek (oponent) ; Doubravský, Karel (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je analýza účetních výkazů společnosti Norgren CZ pomocí statistických metod a srovnání se společností Festo, která patří k hlavním konkurentům podniku. Použitými metodami jsou finanční analýza a analýza časových řad. Návrhová část práce se zabývá problematikou řízení zásob, redukcí výrobních nákladů a hledání nových tržních příležitostí. Práce obsahuje nezbytná teoretická východiska pro pochopení analytické části, analýzu a doporučení, která po zavedení do praxe přispějí ke zlepšení současného stavu.
|
|
Externí a interní audit
Korbášová, Věra ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Kafka, Tomáš (oponent)
Diplomová práce zahrnuje problematiku interního a externího auditu. Cílem práce je, na základě teoretických poznatků a informací získaných z praxe, provést interní a externí audit plnění podmínek při čerpání státní finanční podpory. Výsledkem obou provedených auditů je pak závěrečná zpráva. Práci tvoří tři části, první část -- teoretická - popisuje vývoj interního auditu, jeho podstatu a definici, regulační rámec, jaké charakteristiky by měl splňovat interní auditor, dále průběh auditu, včetně požadavků, a to formálních i věcných, na závěrečnou zprávu o provedeném auditu. Druhá část -- také teoretická -- popisuje externí audit, a to v obdobné struktuře jako audit interní. Třetí část -- analytická -- zahrnuje provedení obou auditů, a to v souvislosti s poskytnutou státní finanční podporou subjektu veřejné zprávy, konkrétně obci Skály. V rámci analytické části je zpracována smlouva, programy obou auditů, včetně závěrečných zpráv o provedeném auditu. V závěru této části je provedeno porovnání obou auditů.
|
|
Bussines plán soukromé agentury
Maryšková, Andrea ; Trpišovský, Milan (vedoucí práce) ; Kemény, Irena (oponent)
Předložená diplomová práce seznamuje s rolí porodní asistentky v poskytování péče a prodiskutovává všechny náležitosti k vytvoření soukromé praxe zajišťující edukační a poradenské činnosti v oblasti těhotenství, šestinedělí a péči o novorozence. Cílem této práce je ukázat možnost založení soukromé praxe na základě vypracování podnikatelského plánu. Teoretická část pojednává o postavení porodní asistentky v oblasti poskytování zdravotní péče, dále představuje jednotlivé náležitosti k uskutečnění podnikatelského záměru a v neposlední řadě jsou zde popsány jednotlivé analýzy nutné k vytvoření vlastního podnikatelského záměru. Praktická část je rozdělena na část analytickou a na vlastní podnikatelský plán Na základě provedené analýzy vnějšího a vnitřního prostředí byla sestavena SWOT analýza. Zpracované analýzy jsou výchozím bodem pro sestavení podnikatelského plánu, a to ve struktuře definované teoretickou částí. Stěžejními body podnikatelského plánu jsou marketingový mix, který představuje nezbytné kroky ke "vzbuzení" poptávky po nabízených službách, a vypracování finanční analýzy s vyčíslením předpokládaných investice a nákladů na uskutečnění podnikatelského záměru. Hlavním přínosem mé práce je zformulování komplexního návrhu podnikatelského plánu pro podnikatelský záměr nelékařského zdravotnického pracovníka.
|
|
The analysis of marketing specificity in art gallery
Lednická, Lenka ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Tyslová, Irena (oponent)
Posledních 30 let se ve světě umění výrazně projevuje potřeba využití poznatků a schopností z ekonomické sféry. Diplomová práce si vzala za cíl přiblížit čitateli proces aplikace marketingových nástrojů na oblast galerijní praxe. Ve svých třech částech se věnuje vývoji muzeologie a charakteristice kulturní sféry v České republice, vývoji Art marketingu a základnému rozdílu v chápaní produktu a zákazníka v oblasti Arts, a v analytické části poukazuje na různé specifické aplikace marketingových nástrojů v pěti pražských galeriích. Cílem práce bylo taktéž přiblížit stav pražské galerijní scény, která by byla po přepracování některých základních prvku konkurenceschopná mnohým galeriím ve významných evropských městech.
|
|
Financování profesně orientovaných vysokých škol ve vazbě na jejich kvalitu v evropském kontextu
Mulač, Petr ; Nováková, Štěpánka (vedoucí práce) ; Zelenka, Vladimír (oponent) ; Váchal, Jan (oponent)
Předmětem dizertační práce je analýza postavení profesně orientovaných vysokých škol na trhu terciárního vzdělávání v zahraničí i v České republice, zhodnocení systémů zajišťování kvality a modelů jejího hodnocení na profesních vysokých školách v zahraničí i v České republice, posouzení zahraničních přístupů k financování na profesních vysokých školách a rozbor systému financování vysokoškolského vzdělávání v ČR se zaměřením na veřejné neuniverzitní školy. Hlavním cílem dizertační práce je na základě analýzy systému zabezpečování kvality a financování profesně zaměřených vysokých škol v zahraničí a České republice zhodnotit současný stav financování tohoto sektoru v České republice i jeho vazbu na kvalitu a na základě zjištěných závěrů navrhnout specifická kritéria pro financování českých veřejných neuniverzitních vysokých škol. Náplní dizertační práce je důkladné pojednání o současné situaci v oblasti zajištění a řízení kvality s akcentem na hledisko financování pro segment profesně orientovaných veřejných vysokých škol. Tento segment je v České republice na rozdíl od vyspělých (nejen) evropských zemí poněkud stranou zájmu moci zákonodárné i výkonné, a proto nemá patřičný prostor pro plnění své specifické role, tj. zejména vazby na podnikovou praxi, výukovou orientaci a vztah s regionem. Dizertační práce poukázuje na největší problémy a úskalí v dané oblasti a předkládá i návrh okamžitých úprav v oblasti financování, které jsou zasazeny do stávajícího systému. Z toho důvodu by jejich zavedení do praxe nepředstavovalo výrazné administrativní ani finanční náklady a přínos pro sektor by byl naopak markantní.
|
|
Moderní metody marketingu
Jandová, Pavlína ; Hesková, Marie (vedoucí práce) ; Tomek, Ivan (oponent)
Klasické marketingové postupy pozbývají na účinnosti a důvěryhodnosti. Je čím dál tím těžší komunikovat se spotřebiteli, a marketéři tak hledají nové techniky a způsoby, jak zákazníky oslovit. Obracejí se k využití moderních marketingových metod, jejichž společným znakem je možnost přesného zacílení a nízká cena, a také fakt, že spotřebiteli zatím nejsou přijímány jako standardní reklama. V teoretické části práce jsou popsány alternativní formy marketingu: word-of-mouth, product placement, guerilla marketing, mobilní marketing, event marketing a sociální marketing. Jsou rozebrány jejich hlavní znaky, formy, výhody a nevýhody a vždy mají uvedený příklad z praxe. Praktická část diplomové práce je zaměřena na společnost Budějovický Budvar, n. p. a vstup nového produktu Pardál na český pivní trh na začátku roku 2007. Tomuto v dějinách pivovaru Budějovický Budvar důležitému kroku předcházela detailní strategická marketingová analýza společnosti. Jejím výsledkem bylo rozhodnutí o netradičním a originálním vývoji nového piva a uvedení značky na trh s využitím zážitkového a buzz marketingu. Šanci ovlivnit výsledné vlastnosti nového produktu získali samotní konzumenti tj. pivaři. Podíleli se na vývoji jeho chuti i na finálním názvu v projektu nazvaném "Moje nové pivo" a spolupracovali i v rámci komunikační kampaně uvedení piva Pardál na trh v České republice. Výsledkem této strategie byl úspěchy prodejní i marketingové umocněny několika odbornými uznáními. Značka se na nasyceném trhu ovládaném obzvláště silnou konkurencí výrazně etablovala a svou pozici neustále posiluje.
|
|
Účetnictví a daně obecně prospěšných společností v konkrétních podmínkách soukromé vysoké školy CEVRO Institut
Šafrová, Jitka ; Takáčová, Hana (vedoucí práce)
Cílem práce je ukázat, jak může soukromá vysoká škola fungovat jako obecně prospěšná společnost, a to především z hlediska účetnictví a daní. Teoretická část je věnována základním charakteristikách a zákonným povinnostem obecně prospěšných společností a soukromých vysokých škol, s konkrétním příkladem z praxe soukromé vysoké školy CEVRO Institut. Praktická část poukazuje na provázanost a propojení účetnictví a daní jak obecně prospěšných společností souhrnně, tak i obecně prospěšných společností - soukromých vysokých škol. Důraz je kladen na typické účetní případy, vedení analytické evidence, problematiku daňově účinných výdajů a příjmů, klíčování nákladů, účetní závěrku a daňové přiznání.
|
|
Vývoj aplikací pro BI na platformě .NET
Srnský, Martin ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Pán, Jaroslav (oponent)
Cílem této bakalářské práce je na vytvořené aplikaci prezentovat nástroje pro tvorbu Business Intelligence aplikací s využitím platformy .NET. Hlavním přínosem práce je ucelený přehled nejnovějších technologií a postupů pro tvorbu takových aplikací. Práce je rozčleněna do třech hlavních částí. První z nich se zabývá obecně Business Intelligence, druhá popisuje princip platformy .NET a jejích technologií pro práci s analytickými daty. Poslední část poté popisuje vytvořenou aplikaci pro získávání dat z analytických datových zdrojů, ve které jsou do praxe přeneseny poznatky z prvních dvou kapitol.
|
|
Podnikatelský plán na založení restaurace
Vašendová, Dominika ; Janošcová, Zuzana (oponent) ; Ptáček, Roman (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je vytvoření podnikatelského plánu na založení restaurace ve Frenštátě pod Radhoštěm. První část se zaměřuje na teoretická východiska, která vymezují pojmy spjaté s tvorbou podnikatelského plánu. Analytická část převádí teoretické poznatky do praxe. Obsahuje analýzy makro i mikroprostředí a marketingový průzkum k ověření poptávky po novém restauračním zařízení v dané lokalitě. Výsledkem je návrh podnikatelského plánu pro založení podniku.
|
|
Alternativy a nové cesty kostýmního výtvarnictví
Rybáková, Simona ; MATÁSEK, Petr (vedoucí práce) ; PTÁČKOVÁ, Věra (oponent)
Tato práce se snaží ukázat kostýmní výtvarnictví jako zásadní umělecký obor současnosti, který ve své emancipační snaze překračuje hranici umění užitého, pouhé dekorace. Zachycuje některá jeho specifika a přesahy do jednotlivých oblastí umění a otevírá kapitoly, které jsem považovala ve vztahu k tématu za signifikantní. Linie práce prochází od profesního pohledu aktivního kostýmního výtvarníka přes zkušenost pedagogickou, až po kurátorsky organizační. Tedy na základě původního odborného vzdělání s akcentem především na výtvarný způsob vyjadřování s nadstavbou praxe a empirie, posiluje tento základ o teoreticko analitickou schopnost. Ta je dokumentována především rozsáhlou reflexí výstavy Extremní kostým na PQ 2011. Důležitá linie práce je slovník pojmů, který je velmi proměnlivý a v neustálém vývoji. Převažující tendence je nacházet takové termíny, které jsou sdělné obecně a mohou i laikům pomoci porozumět oboru, který je pro veřejnost velmi atraktivní, najde li se vhodná forma a způsob prezentace. Vedle pojmů, i nová témata reflektující kostým a jeho vývoj ve vzájemných vztazích jako např.: kostým jako performance, nahota jako (a) kostým, událost (event) a akt oblékání, instalace a kostým, světlo a kostým, technologie a kostým, doplňují tento pohled.Témat, které se během šesti let postupně otevřely je mnoho a někdy souvisí zdánlivě. Některé sahají do oblastí, které se navzájem propojují a ovlivňují. Proto jsou příklady vybraných postupů někdy používány opakovaně, v komparativní, nebo ilustrativní roli. Celou prací v hlavní linii prostupuje především hledání nových cest, postupů a materiálů v tvorbě kostýmu a jeho emancipace. Vedle toho neméně důležitá role kostýmu v etapě akční scénografie a její ozvuky stejně jako postmoderna 80.let, která je zásadním východiskem ve směřování mé vlastní tvorby. V kontrastu k určité přebujelosti a hypertrofovanosti této tvorby stojí koncepty neokázalého kostýmu, zachycující také malý výsek specifika tvorby filmové.Módní přehlídka jako show se všemi složkami dramatického díla ? performance se dotýká i témat konzumních a sociologických a s tím spojená remodelace a recyklace kostýmu, která má blízkou souvislost s ekonomickým a ekologickým aspektem.S emancipační snahou souvisí prezentace oboru směrem k veřejnosti, formou výstav, akcí a workshopů a jeho dokumentace pro budoucnost. Technologický boom v kostýmní tvorbě je zaznamenán především skrze světelný kostým a wearables a s tím související výzkum materiálů a práce realizátorů výtvarných ideí tvůrců.Nedílnou součástí je i slovník alternativních materiálů používaných v kostýmní tvorbě a rozsáhlá bibliografie
|