Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28,183 záznamů.  začátekpředchozí28174 - 28183  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.62 vteřin. 

Odpovědnost dopravce v mezinárodní přepravě zboží
Heralecký, Antonín ; Pauknerová, Monika (vedoucí práce) ; Růžička, Květoslav (oponent)
48 Závěr Mezinárodní unifikovaná úprava odpovědnosti dopravce a mezinárodní přepravy vůbec je jedním z velkých úspěchů mezinárodní právní spolupráce. Má ovšem i jisté vady na kráse. Pokud jde o nepříliš šťastnou situaci v mezinárodní námořní a letecké přepravě, kde vznikly vzájemně si konkurující systémy, lze očekávat, že Montrealská úmluva bude pokračovat ve vítězném tažení a prakticky vytěsní Varšavský systém z užívání. Podstatné bude zejména to, zda úmluvu jednání Ruska. V námořní přepravě naopak výraznou změnu statu quo v dohledné době čekat nelze, hegemonie Haagských pravidel bude pravděpodobně trvat nadále. Prosazování (resp. z delšího historického pohledu spíše znovuprosazování) objektivní odpovědnosti je bezesporu trendem, nicméně přeprava po vodě stále odolává. Hlavní naději, že bude tento odpovědnostní přijat všeobecně napříč dopravními obory, skýtá možnost kompromisního stanovení limitů odpovědnosti a to tak nízko aby to vyvážilo nevýhody objektivní odpovědnsoti v očích dopravců, tak jak to bylo učiněno v případě Montrealské úmluvy. Je otázkou, zda je taková kombinace zisku (tj. výše získané náhrady) a rizika (tj. rizika nezískání žádné náhrady) pro uživatele dopravy skutečně přilepšením.

Zvládání stresových situací studenty gymnázií
Pajurková, Jana ; Provazníková, Hana (vedoucí práce)
Stresové situace jsou neodmyslitelnou součástí života. Dle rakouského filosofa K. R. Poppera by se dal život vymezit jako neustálé řešení problémů. Zatímco přiměřená zátěž má na člověk vliv pozitivní, zátěž nepřiměřená může vyústit v krizi. Krize sice skýtá také svá pozitiva (v případě, že je překonána a situace následně obohacuje životní zkušenosti jedince), nese však s sebou významná rizika. Neschopnost krizi uspokojivě vyřešit se projeví jejím přechodem do chronické fáze. Ta se vyznačuje sníženou schopností jedince řešit další náročné životní situace, sníženou adaptabilitou a možným narušením duševní rovnováhy. Pozitivní vliv na vyrovnávání se s krizí mají různé psychosociální faktory, např.: sociální opora, možnost ventilace emocí, schopnost nalézt v krizi nějaký smysl, zkušenosti s předchozími stresory aj. Má práce se snaží přispět ke zmapování možných stresových situací u studentů šestiletých gymnázií ve věku 16 až 18 let. Jejím cílem je zjistit možné souvislosti mezi různými sociálními faktory a zvládáním stresu. Proto jsem pro svůj průzkum vybrala skupiny respondentů, které se vzájemně některými sociálními faktory liší: církevní pražské gymnázium, dvojjazyčné třídy pražského gymnázia, běžné třídy pražského gymnázia a běžné třídy mimopražského gymnázia z malého města v Severomoravském regionu.

Rozvoj hudebních dovedností u dětí předškolního věku.
CANDROVÁ, Alena
Bakalářská práce má za cíl zaměřit se na rozvoj hudebních dovedností dětí předškolního věku prostřednictvím činností v mateřské škole. Skládá se z části teoretické a části praktické. Teoretická část se věnuje otázkám vývoje předškolního dítěte a jeho hudebních schopností a dovedností, možnostmi jejich rozvíjení. V praktické části bylo nutné sestavit tříměsíční program zaměřený na rozvoj hudebních dovedností a prakticky jej zrealizovat s dětmi v prostředí mateřské školy. Spolupracovala jsem se skupinou šesti dětí. Na základě studie, ve které jsem použila metodu pozorování a prověrky hudebních schopností, jsem došla k závěru, že u všech šesti dětí došlo po aplikaci programu na rozvoj hudebních dovedností k rozvoji hudebního sluchu, hudební představivosti a paměti, rytmického i tonálního cítění.

Outsourcing v rámci nákupu v spoločnosti Siemens
Hanusková, Martina ; Lukáš, Zdeněk (vedoucí práce) ; Cupák, Patrik (oponent)
Práca v prvej časti rozoberá outsourcing všeobecne a z hľadiska outsourcovania podnikových činností. Druhá časť sa zameriava na spoločnosť Siemens a jej nákupné schopnosti a divízie zaberajúce sa nákupom. V tretej časti práce sa podrobne rozoberá postup nákupu implementovaný v spoločnosti Siemens, praktický význam strategického a operatívneho nákupu.

Financování projektů z fondů EU
Kočí, Alena ; Damborský, Jaroslav (oponent) ; Heralecký, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem práce je posoudit způsoby financování rozšíření podnikatelského záměru vybrané firmy se zaměřením na možnosti financování z Evropských fondů. Úvodní část uvádí možnosti financování podniků a jejich investičních záměrů a zároveň posuzuje vhodnost jejich využití. V závěru této části jsou diskutovány formy financování ze zdrojů Evropské Unie. Druhá část je již prakticky zaměřená. Představuje rozšíření podnikatelského záměru firmy Orange Academy, na nějž je dotace žádána, a schopnosti firmy splnit požadavky plynoucí z daného způsobu financování. Neopomenutelnou součástí jsou aspekty realizace žádosti projektu a případné důsledky při nesplnění podmínek po schválení a přijetí dotace.

Schopnost poskytnutí první laické pomoci studentů středních škol ve Zlínském kraji
SURÁ, Kristýna
V posledních letech se pojem první pomoc stává nedílnou součástí našeho života. Vlivem stále se zrychlujícího způsobu života jsem svědky každodenních dopravních nehod, nehod při extrémních sportech a stále se zhoršující životní styl jsou příčinou vzniku náhlých chorob. Studenti středních škol, tedy věková skupina 15 {--} 19 let jsou v období téměř bezstarostného života. Jejich zájem je často směřován především na sporty či jiné zábavy, při kterých se mohou stát svědkem události vyžadující jejich zásah a poskytnutí první pomoci. Proto se ve své práci věnuji tématu schopnosti poskytování první laické pomoci studentů středních škol ve Zlínském kraji. Výzkum probíhal na středních školách v Uherském Brodě pomocí dotazníkového šetření kvantitativního výzkumu. Prvním cílem bylo zjistit znalosti, dovednosti a úroveň v oblasti poskytování první pomoci. První hypotéza, kterou jsem stanovila, předpokládala nedostatečné znalosti v první pomoci. Z výzkumu vyplívá 73% úspěšnost. Hypotéza byla tedy vyvrácena. Dále jsem kladla za cíl identifikovat míru zájmu studentů o vzdělávání v první pomoci ve svém volném čase. Studenti nejvíce preferují Český červený kříž, členství u dobrovolných hasičů a skautu. Členství v takových kroužcích se objevuje sporadicky. Druhá hypotéza měla ověřit zájem studentů o vzdělání v první pomoci. Jak vyplívá z dotazníku, zájem mají, ale pouze ve škole při vyučování. A posledním cílem byla analýza obsahu výuky první pomoci na středních školách. Všechny střední školy se věnují tomuto tématu v rámci vyučování. Na odborných školách se jedná o proškolování tzv. Bezpečnosti práce. Na střední odborné škole bývají přizvány studentky ze střední zdravotnické školy k seznámení studentů s první pomocí. Na gymnáziu se tomuto tématu věnují celý školní rok v rámci tzv. cvičení z biologie. Pro ještě lepší výsledky bych navrhovala nejen prohlubování teoretických znalostí, ale i praktický nácvik přístupu k raněnému, základů komunikace s postiženým či raněným. Doporučila bych zlepšit atraktivitu kroužků nabízející proškolení v oblasti první pomoci např. vhodnými názornými pomůckami.

Činnosti a hry ovlivňující osobnost autistického dítěte
LEGNEROVÁ, Miroslava
Autismus je takové postižení, které obvykle není na první pohled vidět. Ale zásadním způsobem postihuje osobnost člověka po celý život. K tématu bakalářské práce mne přivedla snaha pochopit zvláštní {\clqq}vnitřní svět`` jedince postiženého autismem, který ve většině případů způsobuje potřebu celoživotní podpory. Kvalita života takto postiženého jedince do značné míry závisí na schopnosti okolí porozumět charakteru postižení a také schopnosti a ochotě přizpůsobit prostředí a způsob komunikace handicapu postiženého. Cílem teoretické části bakalářské práce je popsat problematiku autismu, základní charakteristiku postižení, etiologii, výchovně-vzdělávací přístupy, činnosti a terapie, zaměřit se na rozvíjení herních aktivit, činností a specifických aktivit u dětí s autismem. V praktické části práce jsou zpracovány případové kazuistické studie. Cílem této bakalářské práce je zjistit, že určité činnosti, hry, specifické přístupy a formy komunikace mohou zkvalitnit život dítěte s poruchou autistického spektra a působit na jeho osobnost. Dalším cílem je uplatnit stereotypní, zásadový a neměnný přístup v činnostech a komunikaci, pomoci tak rozvinout a zharmonizovat život dítěte, soudržnost a fungování jeho rodiny. Cílem není pozvednout úroveň myšlení, osobnosti či vyléčit samotnou poruchu, ale pomoci k tomu, aby život dítěte byl radostný, co nejméně komplikovaný, prakticky zvládnutelný pro něj i rodinu.

Plavecká výuka mentálně postiženého jedince a jeho integrace - Downův syndrom
Turská, Iva ; Hronzová, Marie (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Název: Plavecká výuka mentálně postiženého jedince a jeho integrace - Downův syndrom Diplomová práce se týká mentálně postiženého jedince s Downovým syndromem a jeho integrace v přípravné plavecké výuce. Prakticky se jedná o realizaci přípravné plavecké výuky, registraci postupného osvojování základních plaveckých dovedností, zhodnocení vstupních a výstupních plaveckých dovedností. Klíčová slova: Downův syndrom, mentální postižení, plavecká výuka, pohybová aktivita, pohybové dovednosti, pohybové schopnosti, integrace, základní plavecké dovednosti.

Spinozova etika
Kukla, Karel ; Hogenová, Anna (vedoucí práce) ; Blažková, Miloslava (oponent)
Resumé Spinozova Etika Karel Kukla Spinozova Etika je praktickým návodem na změnu etického myšlení. Poctivá reflexivní metoda. Nechápeme-li soucit, nemůžeme ho ve skutečnosti ani myslet. Autor vyzývá ke změně etického myšlení a odvolává se na Spinozovu Etiku, kterou svým intuitivním poznáním přibližuje dnešnímu čtenáři. Ve stručnosti základní myšlenky této etické interpretace: Vše vychází z našeho těla, tyto projevy jsou nutně a zákonitě součástí celku. Atribut myšlení má nezastupitelnou úlohu. Lidskému rozumu umožňuje chápat tyto projevy a rezignovat ve smyslu aktivní schopnosti obrousit hrany našim žádostem a afektům. Třetí, intuitivní stupeň poznání směřující k Bohu, vychází z poctivé rezignace rozumového poznání. Z poctivého poznání sebe sama. Spinozova Etika je tak hlubokou sondou do lidského nitra, že se tají dech. Obsahuje naléhavý etický odkaz. Volá po shodě a porozumění. Vyvádí lidi z otroctví. Z myšlenkového otroctví namlouvat si nebo dokonce věřit, že jsme svobodní. Ze skutečného otroctví osvobozením se z pout nezvladatelných vášní a zmatených idejí. Otázkou zůstává, zda-li o to my lidé stojíme. Spinozova Etika je praktický život pod způsobem věčnosti.

Spolupráce logopeda s rodinou dítěte s narušenou komunikační schopností
Součková, Helena ; Štěpáníková, Alena (oponent) ; Housarová, Blanka (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je věnována spolupráci logopeda s rodinou dítěte s narušenou komunikační schopností, přičemž je především zaměřena na vzdělávací aktivity pro rodiče dětí s tímto typem postižení. Práce je členěna do čtyř kapitol. V prvních třech kapitolách se zabývám teoretickým vymezením základních pojmů, strukturou a formami logopedické péče v ČR, analýzou dostupných zahraničních podpůrných programů pro rodiče dětí s narušenou komunikační schopností a také popisem aktivit rozličných občanských sdružení s logopedickým i jiným zaměřením. Čtvrtá kapitola je zaměřena prakticky, první část je věnována analýze dotazníkového šetření zaměřeného na zmapování vzdělávacích aktivit pro rodiče. Obsahem druhé části čtvrté kapitoly je vlastní experiment-vytvoření podpůrného programu pro rodiče dětí s vývojovou dysfázií. Vytvoření tohoto podpůrného programuje hlavním cílem diplomové práce. KLÍČOVÁ SLOVA: spolupráce logopeda s rodinou, logopedická péče, rodičovský podpůrný program, vývojová dysfázie