Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23,934 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.69 vteřin. 

Sociální politika EU a evropský sociální model: vývoj, aktuální trendy
Zdvořáčková, Jana ; Abrhám, Josef (vedoucí práce) ; Baloušková, Monika (oponent)
Diplomová práce stručně popisuje historický vývoj evropské sociální politiky, charakterizuje pojem evropský sociální model a zabývá se různými typy sociálních modelů v zemích EU. Na příkladech konkrétních států EU se snaží zhodnotit efektivnost a udržitelnost jednotlivých sociálních modelů. Blíže se věnuje současným výzvám evropského sociálního modelu, zejména pak demografickému vývoji, problému nezaměstnanosti v EU, udržitelnosti veřejných financí a globalizaci. V práci jsou také popsány některé reformy sociální politiky ve vybraných zemích EU a aktivity EU jako celku, které mají za cíl najít společné řešení problémů evropského sociálního modelu.

Analýza vlivu sociální politiky na porodnost v jednotlivých krajích ČR
Dvořák, Josef ; Melzochová, Jitka (vedoucí práce) ; Babin, Jan (oponent)
Práce se zabývá vztahem mezi porodností a nástroji státní sociální podpory. Cílem této práce je odhalit vztah mezi těmito dvěma veličinami. Dílčím cílem je pak prozkoumat specifika působení nástrojů sociální podpory v konkrétních krajích České republiky. Zaměřil jsem se na výzkum na úrovni celé ČR i jednotlivých krajů v období mezi lety 1993-2014. Při hledání těchto vztahů byla použita metoda srovnání rozdílů ve vývoji veličiny míry plodnosti. Následně byl sestaven regresní model vypočítaný pomocí metody fixních efektů. Pro vzorek konkrétních krajů byla aplikována metoda nejmenších čtverců. Provedeným výzkumem se ve všech modelech podařilo popsat více než 80 % variability. Na základě této práce je možné předvídat chování obyvatel při změně výše některých dávek. Hlavním zjištěním je, že nejvíce motivující jsou opatření jako rodičovský příspěvek a přídavek na dítě.

Možnosti a podmínky použití nástrojů pro analýzu chování zákazníků na sociálních sítích
Horák, Vít ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Měsíček, Libor (oponent)
Diplomová práce se zabývá bezplatnými nástroji, které mohou být použity k analýze koncových zákazníků drobných, malých a středních e-commerce podniků na sociální síti Facebook, za účelem zvýšení jejich konkurenceschopnosti na této sociální síti. Teoretická část je zaměřena na definování klíčových pojmů, rozlišuje typy sociálních médií a popisuje současnou situaci sociálních sítí ve světě i v České republice z pohledu uživatelské oblíbenosti a pro Českou republiku také ještě z hlediska podniků. Dále se teoretická část zabývá možnostmi, které poskytují sociální sítě SME podnikům se zaměřením na sociální síť Facebook a taktéž identifikuje různé typy analytických nástrojů, které mohou být použity pro účely sledování a analýzy zákazníků. Na začátku praktické části je krátce uvedena společnost Dobrutka.EU s.r.o. provozující elektronický obchod pro koncové zákazníky. Poté je prezentována analýza průzkumu o tom, jak SME společnosti, které provozují nejlepší české elektronické obchody, přistupují ke sledování a analýze jejich činnosti a zákazníků ze sociální sítě Facebook. Následně je řešen výběr vhodných nástrojů pro SME společnosti, které jsou analyzovány v předposlední kapitole. Na konci praktické části je na základě skutečností uvedených v předchozích kapitolách přistoupeno k praktickému uplatnění poznatků na facebookové prezentaci společnosti Dobrutka.EU prostřednictvím návrhu a pilotního nasazení vhodných postupů a analytických nástrojů, jejichž efektivnost byla na konci kapitoly zhodnocena. Hlavním přínosem práce je zjištění a ověření bezplatných nástrojů i efektivního způsobu, který umožňuje podrobně analyzovat vlastní zákazníky dokonce také drobným společnostem a díky tomu efektivněji dosahovat kladných hospodářských výsledků také v případech rozvíjejících se facebookových prezentací.

Sociální bydlení -porovnání Koncepce sociálního bydlení České republiky 2015-2025 a rakouského sociálního modelu
Hejduk, Radim ; Krebs, Vojtěch (vedoucí práce) ; Barák, Vladimír (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na sociální bydlení, veřejnou politiku, která se aplikuje v mnoha státech Evropské unie a Česká republika se v současné době snaží o její implementaci. Vzhledem k rostoucím nákladům domácností na bydlení, rostoucím výdajům na poptávkovou podporu bytové politiky pomocí doplatku a příspěvku na bydlení a těžko řešitelné sociální exkluzi, se sociální bydlení jeví jako jedna z dosažitelných alternativ. Cílem práce je nejprve analyzovat a zhodnotit formy sociálního bydlení a jejich aplikace z hospodářsko-sociální perspektivy, posléze formulovat doporučení pro Koncepci sociálního bydlení České republiky pro období 2015-2025 pomocí komparace s rakouským modelem. Tento text poskytne odpověď na hlavní výzkumnou otázku, jak vypadá funkční model sociálního bydlení a jaké má hospodářské dopady na domácnosti.

Vytváření a implementace veřejné politiky - případová studie sociálního bydlení
Hradecká, Tereza ; Vymětal, Petr (vedoucí práce) ; Kučera, František (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na proces přípravy a implementace veřejné politiky a tento proces zkoumá na příkladu politiky sociálního bydlení. Cílem této práce je zjistit, jakým způsobem je utvořeno a uvedeno do praxe určité téma veřejné politiky, konkrétně sociální bydlení. Jako hlavní výzkumná otázka je stanoveno, jak vypadá proces tvorby a implementace veřejně-politického tématu. První kapitola práce obsahuje teoretické ukotvení zkoumání procesu tvorby veřejných politik s důrazem na roli veřejně-politických dokumentů. Druhá kapitola se věnuje oblasti české sociální politiky jako zastřešující oblasti pro politiku sociálního bydlení. Třetí kapitola zkoumá historii české bytové politiky. Čtvrtá kapitola se zabývá vývojem tvorby politiky sociálního bydlení a jeho vztahem s příslušnými veřejně-politickými dokumenty.

Marketingová strategie společnosti 3M v sociálních médiích
Němec, Tomáš ; Halík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Luňáčková, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na sociální média jako fenomén moderní doby a jejich využití v marketingu. Postupně ve své práci představím čtyři nejvyužívanější média, a to Facebook, Instagram, Twitter a YouTube a zároveň nastíním možnost jejich užití v marketingu. Marketingovou strategii v sociálních médiích jsem se rozhodl představit prostřednictvím konkrétního příkladu, mezinárodní společnosti 3M. Tuto společnost jsem si vybral zejména proto, že působí na trhu průmyslových výrobků, kde on-line marketing není v takové míře využívaný a zároveň proto, že spolupracuje s VŠE. Po představení základní marketingové teorie a vysvětlení základních pojmů zanalyzuji stávající strategii 3M v sociálních médiích a na základě provedené analýzy a zjištěných údajů navrhnu vlastní možnou marketingovou strategii pro společnost 3M, která propojí všechna výše uvedená sociální média.

Hodnocení efektivnosti výuky odborných předmětů v závislosti na fyzické zátěži před vyučováním.
Janošíková, Martina ; Hanušová, Marie (vedoucí práce)
Období přechodu na střední školu přináší výrazné změny v požadavcích na studijní povinnosti, samostatnost, komunikaci, vyjadřování, nebo odloučení od rodiny v podobě pobytu na internátu. Žáci zařazeni do sportovních center mládeže se kromě těchto změn potýkají ještě s povinnostmi spojenými se sportem. Protože se jedná o žáky prvních až čtvrtých ročníků středních škol a středních odborných učilišť, tedy ve věku, kdy obraz sebepojetí-jsem to, v co věřím, vzniká v interakcích s okolním světem a vlastní zkušeností, hraje zde velmi důležitou roli vliv prostředí, kolektivu, vychovatelů, učitelů a trenérů, se kterými žáci tráví prakticky většinu času. Tato práce nahlíží na žáky komplexně z pohledu rozvoje osobnosti jako multifaktoriální biopsychosociální jednotky, z pohledu poznávacích a motivačních procesů, stavů a vlastností, z pohledu sociální psychologie zabývající se interakcí, vztahy a komunikací, psychologií jedince v rámci sociální skupiny a jejího významu pro vývoj jedince. Sleduje podmínky a výsledky vzdělávacího procesu z pohledu pedagogické psychologie, zabývá se formováním vlastností, názorů, postojů a hodnotové orientace z pohledu psychologie výchovy.

Politické a sociální aspekty územní samosprávy - participace obyvatel na veřejném životě obcí
Kučerová, Zuzana ; Kopřiva, Radek (vedoucí práce) ; Lenka, Lenka (oponent)
Východiskem práce je dosavadní teorie zapojení občanů do života municipalit a občanská společnost. Práce se soustředí na ověření uplatnitelnosti Nekolova konceptu, který je typologií forem účasti, na dvou vybraných obcích v České republice, a to Týnce nad Labem a Krakovan. Práce se soustředí zejména na popis participačních forem a klade si otázku, jaké faktory stojí v pozadí rozdílů v účasti lidí. Ukazuje se, že Nekolův koncept je ve snaze porozumět důvodům účasti dobrým nástrojem. Zároveň práce přináší poznatek o rozdílech v účasti ve sledovaných obcích. Rozhodujícím rozdílovým činitelem je stabilita politického prostředí. V obci Krakovany je politické prostředí dlouhodobě etablované a je spojené s postavou starosty, který je důležitým iniciátorem rozvoje obce.

Využití sociální sítě Facebook jako didaktického prostředku ve výuce
Kaiserová, Martina ; Tomšíková, Kateřina (vedoucí práce) ; Jana, Jana (oponent)
Cílem bakalářské práce je představení sociální sítě Facebook ve výchovně-vzdělávacím procesu s uvedením konkrétních postupů ve výuce předmětu Informační a komunikační technologie. V teoretické části jsou definovány pojmy jako didaktika odborných předmětů, výchovně-vzdělávací cíle, formy a metody výuky, dále pak historie a typy sociálních sítí s důrazem na sociální síť Facebook. Praktická část práce je rozdělena na dílčí části, v úvodu jsou vytvořeny konkrétní postupy pro využití sociální sítě Facebook v předmětu Informační a komunikační technologie. V další části pak bylo provedeno dotazníkového šetření u žáků střední odborné školy, které zjišťovalo jejich spokojenost s používáním Facebooku ve výuce a individuální rozhovor zjišťující názory pedagogů, jaký oni zaujímají postoj k využívání Facebooku při výuce. Na základě získaných poznatků jsou doporučeny dílčí změny, které by měly vést k tomu, aby používání Facebooku pomohlo k lepšímu dosažení výchovně-vzdělávacích cílů.

Pokusy o obnovu české občanské společnosti v roce 1968. Sociální demokracie, Klub angažovaných nestraníků a K 231 - Sdružení bývalých politických vězňů
Hoppe, Jiří ; Kubů, Eduard (vedoucí práce) ; Kocian, Jiří (oponent) ; Jirásek, Zdeněk (oponent)
Hlavní téma disertace tkví ve sledování těch aktivit obnovující se české občanské společnosti v období Pražského jara 1968, které směřovaly k vybudování pluralitního politického systému, k rozbití systému vlády jedné strany a ke změně uzavřeného systému Národní fronty, tak jak se utvořil, respektive byl násilně utvořen po únoru 1948. Fenomén obnovující se občanské společnosti je tu představen na třech konkrétních modelech - občansko-politické aktivizace při snaze obnovit tradiční politickou stranu (sociálně demokratickou), předpolitické a v podstatě klubové činnosti nestranické veřejnosti při vytváření ne zcela zřetelně vyhraněného Klubu angažovaných nestraníků a na příkladu formálně jasně vymezeného K 231, usilujícího o soudní, občanskou a sociální rehabilitaci svých členů. V kontextu dění Pražského jara 1968 jde o nejvýraznější doklady sebeformace občanů, bez přispění politické moci a v konečném důsledku vůči ní. Pokus o obnovu sociální demokracie v období Pražského jara 1968 lze hodnotit jako intuitivní snahu o narušení dogmatu o tzv. vedoucí úloze KSČ ve státu a ve společnosti a o nepřímé podrytí mocenského monopolu komunistů, což v konečném důsledku mohlo vyvolat jeho zánik. Tím, že se sociální demokraté hlásili o své místo na slunci a pokoušeli se proti vůli vládnoucí strany vstoupit do politického...