Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,195 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.21 vteřin. 

Spotřební chování na trhu s kávou
VACKOVÁ, Kateřina
Cílem této bakalářské práce je analyzovat spotřební chování na trhu s kávou, jaký způsob přípravy kávy spotřebitelé preferují, faktory důležité při výběru kávy. Nejprve byla získána sekundární data z odborné literatury. Poté byl prováděn kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření. Na základě provedeného výzkumu byla navržena konkrétní doporučení na zlepšení marketingových nástrojů, ve firmě TH Kaffee.

Rodina a její vliv na poruchy chování dětí
SIHELNÍKOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá negativními vlivy rodiny působící na dítě a zároveň jak tyto vlivy ovlivňují rozvoj poruchového chování dětí.

Spokojenost a pracovní chování
HRUBÁ, Aneta
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou spokojenosti a pracovního chování s cílem kvalitativně kvantitativního výzkumu spokojenosti ve vztahu k fluktuaci v akciové společnosti E.ON Energie, v konkrétním útvaru Nákup elektřiny a prodej energie TOP&BIG.

Incentivy a prosociální jednání mužů a žen
Pulcová, Eliška ; Stroukal, Dominik (vedoucí práce) ; Máslo, Lukáš (oponent)
Cílem bakalářské práce je zjistit, jak silný mají monetární či jiné incentivy vliv na prosociální chování a jednání mužů a žen. Práce se zabývá tím, jak se liší chování v rozdílu pohlaví v oblastech, jako je altruismus a pravidelná podpora soukromých charit, podílení se na dobrovolnické činnosti, sociální preference a starost o kulturní dědictví, pokud je přítomna image motivatice nebo není a pokud je chování zkoumaných vzorků předem incentivizováno či nikoliv.

The Value of CSR for Czech Consumers
Faradji, Elise ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Seror, Patricia (oponent)
Abstrakt: V současné době je chování spotřebitelů ovlivněno novými faktory, jako jsou sociální a environmentální aspekty. To je důvodem vzrůstajícího trendu implementace společenské odpovědnosti podniků (CSR). Implementace efektivní strategie CSR je komplexním procesem, zejména proto, že základní koncept CSR zůstává nevyjasněný. Cílem této studie je analyzovat přijímání CSR ze strany spotřebitelů a její dopad na jejich nákupní chování. Tato práce pomůže podnikům implementovat jejich strategii CSR s větší efektivitou. Studie se zaměřuje na hlubokou analýzu přístupu spotřebitelů k CSR. Jestliže většina výzkumů užívá kvantitativní analýzu, tato studie se problémem zabývá z kvalitativního hlediska. Bylo uskutečněno dvanáct strukturovaných interview, které podpořily výsledky analýzy. K těmto praktickým a osobním rozhovorům je přidán teoretický základ ke konstrukci argumentace, zejména z důvodu vytvoření rámce, který ukazuje význam všech částí tvorby hodnot (funkcionální, emoční a sociální). Výsledek práce zdůrazňuje fakt, který byl již dokázán ostatním výzkumem: tvorba hodnot je fundamentem, který přesvědčí spotřebitele, aby si všímali CSR. Studie zároveň ukazuje, jak skeptický přístup k CSR negativně ovlivňuje chování spotřebitele. Výzkum pomůže podnikům implementovat úspěšnější strategie CSR a vyvinout nová řešení k oslovení spotřebitelů a ovlivnění jejich nákupního chování prostřednictvím vytvoření hodnoty, kterou budou sdílet.

Jak předejít civilizačním chorobám (komplexní vzdělávací a motivační text o zdravém stylu života)
Drahošová, Šárka ; Bartůňková, Staša (vedoucí práce) ; Vránová, Jana (oponent)
Název: Jak předejít civilizačním chorobám How to prevent civilization diseases Cíle práce: Mým cílem bylo posoudit názorovou orientaci a informovanost studentů gymnázií a odborných učilišť v oblasti prevence civilizačních chorob. Toto šetření mělo být východiskem pro přípravu informačního výukového materiálu. Metodika: Metodou výzkumu bylo dotazníkové šetření, mapující jak názorovou orientaci a postoje respondentů v problematice životního stylu, tak i informovanost v oblastech: pohyb, strava, škodliviny a psychohygiena. Dotazník vyplnily 2 skupiny 17-18 letých respondentů, kterými bylo123 gymnazistů (60 dívek a 63 chlapců) a 122 učňů (60 dívek a 62 chlapců) z Prahy a okolí. Výsledky: Výsledky výzkumu ukázaly nedostatečný stupeň informovanosti v obou skupinách respondentů, i když studenti gymnázií projevili dle předpokladů lepší znalosti než studenti z odborných učilišť. Nebyla však potvrzena hypotéza, že dívky mají ve srovnání s chlapci lepší znalosti o zdravé výživě. Na základě informací o neuspokojivých znalostech studentů byl připraven komplexní . informační text, který může být použit ve výuce na středních školách nebo může být návodem pro zdravé a odpovědné chování každému dospívajícímu a dospělému zdravému člověku Klíčová slova Zdravý životní styl, civilizační choroby, sport, kondice, správná...

Politika a zákonodárství. Česká parlamentní kultura v letech 1993 až 2010
Wintr, Jan ; Znoj, Milan (vedoucí práce) ; Kysela, Jan (oponent) ; Znoj, Milan (oponent)
S h r n u t í Práce se zabývá reálnou činností českého Parlamentu od vzniku České republiky v roce 1993. Ústřední pojem parlamentní kultury popisuje pravidla, zvyklosti, mravy a způsoby chování, jimiž se parlamentní dění vyznačuje a jež jsou pro konkrétní parlament typické. Práce zavádí dva ideální typy - usměrněnou a improvizovanou parlamentní kulturu. Pro první z nich je typická jistá režie parlamentního jednání: dohody mezi kluby o průběhu schůze nebo rozpravy, silná role předsedy nebo předsednictva, atraktivní debata se střídajícími se řečníky pro a proti, možnost přerušování řečníka otázkami (Zwischenfrage), ale také dominance vůdčích osobností frakce (frontbenchers). Modelovými případy jsou britská Dolní sněmovna a německý Spolkový sněm. Improvizovaná parlamentní kultura je naproti tomu volnější a chaotičtější; pořad schůze je často výsledkem bojových hlasování a může být kdykoli změněn, pořadí řečníků závisí jen na pořadí jejich přihlášek, nemůže být usnesen konec rozpravy, není dovoleno přerušovat řečníka otázkami a faktické postavení předsedy je spíše slabé. To vše je typické pro českou Poslaneckou sněmovnu. Tyto úvahy obsahuje první část práce. Celá práce vychází především ze stenoprotokolů schůzí pléna české Poslanecké sněmovny pěti volebních období od roku 1993 do roku 2010. Druhá část práce...

Vliv tlaku na magnetické a transportní vlastnosti sloučenin s f-elektrony
Míšek, Martin ; Javorský, Pavel (vedoucí práce) ; Kamarád, Jiří (oponent)
V této práci je popsána nová tlaková cela, její uvedení do provozu ve Společné laboratoři pro magnetická studia, současně s testovacími měřeními, nezbytnými pro zajištění kontroly podmínek experimentu a bezproblémový chod. K prvnímu reprezentativnímu měření s novou komorou byl vybrán monokrystal sloučeniny CePtSn. Byl měřen elektrický odpor podél krystalografické osy b za podmínek: T = 2-300 K, p = 0-2.5 GPa a v magnetickém poli B = 0-14 T aplikovaném podél b-osy. Zjistili jsme pouze minimální vliv tlaku na teploty magnetických fázových přechodů, o to zajímavější pak byly výsledky vlivu tlaku na chování v magnetickém poli. V předchozích pracích byly pozorovány dva polem indukované fázové přechody za nízkých tepot (T < 3K) a za normálního tlaku, s hodnotami kritických polí BcLF ~ 4 T, respektive BcHF ~ 11.5 T, spojené s významnou změnou elektrického odporu -30% respektive +10%. S aplikací tlaku byl pozorován posun kritického pole dolního přechodu BcLF směrem do vyšších polí, zatímco horní přechod nebyl tlakem ovlivněn. Za tlaku p ~ 1.5 GPa hodnota BcLF dosáhla hranice BcHF a byl pozorován pouze jeden přechod. S dalším zvyšováním tlaku nad 1.5 GPa se obnovila stejná situace s dvěma přechody, jako v oblasti nižších tlaků a BcLF klesalo s rostoucím tlakem. Při tlaku ~ 2.5 GPa dosáhlo BcLF hodnoty přibližně 5 T....

Chování spotřebitle na trhu produktové kategorie infračervených topných panelů
Hilnerová, Ida
Tato diplomová práce se zabývá chováním spotřebitelů na trhu s infračervenými topnými panely v České republice. Zaměřuje se na identifikaci faktorů, které ovlivňují nákupní chování spotřebitelů, potřeb a preferencí spotřebitelů, a popisuje jejich nákupní rozhodovací proces. Pro zkoumání chování spotřebitelů na trhu infračervených topných panelů bylo využito zejména dotazníkového šetření realizovaného na vzorku 420 respondentů. Sběr dat probíhal od září do listopadu 2014. Výsledky průzkumu umožnily formulovat doporučení pro výrobce a prodejce působící na trhu s infračervenými topnými panely v České republice.

Psychometrické vlastnosti metody Youth Self-Report u klinického souboru
Urbánek, Tomáš ; Čermák, Ivo ; Štěpánek, Petr ; Schmidtová, Jana
Příspěvek se zabývá validitou a reliabilitou dotazníku Youth Self-Report autora Thomase M. Achenbacha. Jde o metodu zjišťující jedenáct subškál, syndromů převážně patologického chování a prožívání dětí a mladistvých. Data byla získána od psychiatrických pacientek ve věku 12-18 let, z nichž většina byla vystavena domácímu násilí a zneužívání. Byla provedena analýza vnitřní konsistence a analýzy dokládající empirickou validitu jednotlivých subškál.