Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9,718 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.35 vteřin. 

Faktory úspěchu nestátních neziskových organizací
Kubaščíková, Miroslava ; Novotný, Jiří (vedoucí práce) ; Francová, Petra (oponent)
Diplomová práce vyhodnocuje faktory úspěchu vzorku 30-ti nestátních neziskových organizací poskytujících sociální služby v regionech Olomouckého a Moravskoslezského kraje. Zkoumané jevy jsou rozděleny do několika základních kategorií a vyhodnoceny souhrnně za celý zkoumaný vzorek, byly odhaleny některé křížové vazby mezi těmito jevy. Informace byly získány dotazníkovým šetřením provedeného formou řízených rozhovorů. Na základě získaných dat bylo vyhodnoceno plánování, marketing, fundraising, konkurence, práce dobrovolníků, finanční řízení a zdroje financování. Podle doby fungování NNO byli respondenti rozděleni do skupin za účelem odhalení jejich vnitřních společných znaků a odlišností od ostatních.

Vývoj asistenční aplikace pro lidi s demencí
Černý, Martin ; Šlajchrt, Zbyněk (vedoucí práce) ; Pecinovský, Rudolf (oponent)
Cílem této diplomové práce je implementace prezentační vrstvy aplikace využívající reminisceční terapii a pomáhající lidem s demencí. Reminiscenční terapie je diskuze nad vzpomínkami, které mají pacienti. Výzkumy prokázali, že tato terapie má pozitivní účinky na život pacientů a na udržení jejích vzpomínek. Výzkumná část uvádí do problematiky demence, reminiscenční terapie s a bez použití technologií. Aplikace vyvýjená jako součást této diplomové práce používá vstupy ve formě nahraných obrázků a rozpoznaného mluveného slova. Tyto vstupy jsou použity na podporu pamatování a rozpoutání diskuze. Aplikace může být použita pacientem s nebo bez ošetřovatele a případně s přáteli nebo členy rodiny. Šest nejdůležitějších požadavků na vyvíjenou aplikaci je rozpoznávání reči, nahrání obrázků, vytváření otázek o předchozích nahrávkách, vytváření otázek o označených přátelích, používání starých obrázků pro následnou diskuzi a zobrazení statistiky. Aplikace byla vyvinuta jak součást soutěže pořádané AngelHack organizací. Architektura prezentační, databázové a aplikační vrstvy je diskutována v diplomové práci se zaměřením na prezentační vrstvu spolu s uživatelskou příručkou a implementací požadavků v této vrstvě. Prezentační vrstva byla vytvořena s pomocí React knihovny pro JavaScript. Byly použity i další knihovny. Z nichž nejdůležitější je Redux knihovna, která slouží k ukládání stavu aplikace. Tato knihovna navíc výrazně ovlivnila strukturu prezentační vrstvy.

Návrh obchodní strategie ve vybrané organizaci
Suska, Karel ; Regnerová, Olga (vedoucí práce) ; Zdeněk, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá návrhem obchodní strategie firmy Autocentrum Elán, s. r. o., která by měla posílit její konkurenceschopnost a udávat směr a možnosti pro následující období. Práce je zpracována na základě teoretických poznatků a popisuje analýzy okolí podniku a zejména vnitřních zdrojů a schopností podniku. Analytická část práce se zabývá zpracováním návrhu obchodní strategie společnosti vycházející zejména z analýzy současného stavu a jejího zhodnocení. Největší důraz je kladen na rozvoj operativního leasingu při prodeji nových vozů značky Škoda, ze kterého vycházejí ostatní etapy a body navrhované obchodní strategie.

Charitativní projekty organizací zajišťující péči o děti se zdravotním postižením v Jihočeském kraji
LANDOVÁ, Lenka
Tato bakalářská práce s názvem Charitativní projekty organizací zajišťující péči o děti se zdravotním postižením v Jihočeském kraji se zabývá charitativními projekty vytvořenými nestátními neziskovými organizacemi, které zajišťují péči dětem se zdravotním postižením v Jihočeském kraji. Cílem této práce je zmapování charitativních projektů výše zmíněných organizací a zjištění, jak se správně a účelně tyto projekty tvoří, jakých využívají nestátní neziskové organizace postupů a metod. K úspěšnosti realizace těchto projektů se také vztahuje první zvolená výzkumná otázka. Výsledkem bude nejen zjištění, jaké projekty výše zmíněné organizace vytvořily, ale také co je důležité pro úspěšný projekt a zda byla jejich realizace pro organizaci přínosná. V rámci druhé výzkumné otázky budu zjišťovat, jestli existuje optimální postup pro realizaci charitativních projektů nestátních neziskových organizací. Pro výzkumnou část práce byl použit kvalitativní výzkum. Pro samotný sběr informací jsem využila metodu polostrukturovaného rozhovoru, techniku osobního rozhovoru. Pro realizaci výzkumu byl vybrán výzkumný soubor, který je tvořen devíti organizacemi vybranými z řad nestátních neziskových organizací, které zajišťují péči o děti se zdravotním postižením v Jihočeském kraji. Pro nestátní neziskové organizace v této oblasti je obtížnější zajistit dostatečné finanční prostředky na poskytování služeb a zajištění potřebných pomůcek než pro neziskové organizace zřizované státem, a to z důvodu odlišného způsobu financování organizace. Nestátní nezisková organizace má několik možností, jak získat potřebné materiál-ní i nemateriální zdroje. Možnosti nezištné pomoci otevírají charitativní projekty, které pokud jsou úspěšné, pomůžou organizaci k zajištění potřebných zdrojů. Z výzkumu vyplynulo, že k zajištění dostupnosti péče dětem se zdravotním postižením je pro nestátní neziskové organizace velmi důležité vícezdrojové financování a získání podporovatelů jejich projektů, zejména dárců a sponzorů. Na základě výzkumu lze konstatovat, že nestátní neziskové organizace, které zajišťují péči o děti se zdravotním postižením, realizovaly mnoho úspěšných projektů. Výsledky práce mohou být využity jako informační materiál k získání uceleného pohledu na řešenou problematiku charitativních projektů výše zmíněných organizací.

Řízení procesu vzdělávání v konkrétní organizaci
Suchardová, Lucie ; Urbancová, Hana (vedoucí práce) ; Lenka, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na řízení procesu vzdělávání v konkrétní organizaci. Znalosti, dovednosti a schopnosti zaměstnanců jsou mnohdy jediným zdrojem konkurenční výhody podniku, proto se problematika vzdělávání zaměstnanců stává klíčovým tématem managementu firem. Hlavním cílem této práce je identifikovat a zhodnotit systém vzdělávání v podmínkách organizace DIAMO, státní podnik, odštěpný závod Těžba a úprava uranu, a v případě zjištěných nedostatků navrhnout vhodná opatření a změny ve vzdělávacím procesu. Toho je dosaženo pomocí analýzy interních dokumentů organizace, kvantitativního dotazníkového šetření doplněného o kvalitativní výzkum provedený formou rozhovorů s řídícími pracovníky. Výsledkem šetření je zjištění existence systematického, neustále se opakujícího a efektivního procesu vzdělávání v této organizaci, kdy postoj zaměstnanců ke vzdělávání je převážně kladný. Naopak nedostatky jsou spatřovány v absenci některých tematických oblastí vzdělávání, v některých zaměstnancích, kteří považují další vzdělávání za zbytečné a v problému odchodu klíčových pracovníků do důchodu, s nimiž odcházejí znalosti a zkušenosti, které jsou pro podnik důležité. Na základě těchto zjištěných skutečností bylo navrženo zavedení pravidelných odborných exkurzí pro vlastní zaměstnance, zvýšení vnitřní motivace zaměstnanců ke vzdělávání prostřednictvím individuálního přístupu vedoucích pracovníků ke každému zaměstnanci a zabezpečení kontinuity znalostí pomocí sdílení znalostí mezi generacemi zaměstnanců.

Mzdové náklady a benefity ve zvolené organizaci
Kunová, Martina ; Šišková, Jitka (vedoucí práce) ; Helena, Helena (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku mzdových nákladů a zaměstnaneckých benefitů. Literární rešerše diplomové práce vymezuje základní pojmy, které souvisí se mzdovými náklady a zaměstnaneckými benefity. V rámci mzdových nákladů je zde zachycen základní význam mezd jak z hlediska zaměstnanců, tak z hlediska zaměstnavatele. Mzdy, plat a odměny jsou základním hodnocením pracovní náplně každého zaměstnance dané společnosti. V rámci každé společnosti je vytvořen mzdový systém, ve kterém jsou stanovena základní rozpětí mzdových nákladů pro celou hierarchii zaměstnanců. Každý pracovník má svou pozici a pracovní náplň a za tyto dvě zásady je náležitě ohodnocen. Pro výpočet čisté mzdy jsou stanovena pevná pravidla, ve kterých je určena kalkulace výpočtu a procentní sazby sociálního pojištění, zdravotního pojištění a záloh na dani z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti. Nad rámec základní hrubé mzdy jsou dalšími možnostmi ohodnocení zaměstnanců zaměstnanecké benefity. Jedná se o určitou formu motivace zaměstnanců v každé společnosti. Nejenže mají velký význam pro zaměstnance, tak jsou vhodnou složkou daňové optimalizace z hlediska zaměstnavatele. Z hlediska zákona o dani z příjmů rozdělujeme zaměstnanecké benefity na tři základní skupiny podle toho, jaký mají dopad na daňovou a odvodovou výhodnost. Tyto daňové úspory následně společnosti využívají pro svůj další rozvoj, popřípadě pro rozšíření poskytování zaměstnaneckých benefitů ve společnosti. Z literárních rešerší vychází praktická část diplomové práce. Nejprve se zaměřuje na analýzu mzdových nákladů za období od roku 2004 do roku 2014. Výpočet mezd se provádí na tři rozdílně příjmové skupiny zaměstnanců ve zvolené organizaci. Sleduje se vývoj čisté mzdy a záloh na dani z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti za sledované období. Jsou zde zachyceny různé způsoby kalkulace mezd podle jednotlivých změn zákona v průběhu sledovaného období. Dalším krokem v praktické části diplomové práci je popsán systém zaměstnaneckých benefitů ve zvolené organizaci. Součástí vlastní práce je dotazníkové šetření mezi zaměstnanci společnosti na danou problematiku. Získané údaje jsou vyhodnoceny a zpracovány do přehledných grafů. Získané výsledky jsou podkladem pro vytvoření návrhů a doporučení změn v poskytování zaměstnaneckých benefitů pro zvolenou organizaci.

Interní audit systému řízení kvality
Benk, Petr ; Kala, Štěpán (vedoucí práce) ; Jaromír, Jaromír (oponent)
Diplomová práce s názvem Interní audit systému řízení kvality je orientována na získání základních vědomostí a znalostí spojených s pojmem audit, jeho vymezení, definování podstaty a nezbytnosti v rámci začlenění do organizační struktury společnosti. Jsou zde představeny požadavky na osobu samotného auditora, pracovní postupy využívané při auditorské činnosti i nároky na zpracování auditorské zprávy. Důležité je i seznámení se samotným systémem managementu kvality, který se jednoznačně stává významným nástrojem pro získání konkurenční výhody na trhu. Z důvodu nesouhlasu se zveřejněním obchodního názvu sledovaného subjektu autor označil tuto organizaci v rámci této diplomové práce jako společnost D. Analýzou výstupů související s prováděním interních auditů systému řízení kvality došlo k identifikaci možných úzkých míst auditovaných subjektů. Za sledované období zjištěno, že cca. 30% neshod je stále opakujících z minulých auditů, to vypovídá jednoznačně o neefektivním řešení opatření k odstranění zjištěných neshod. Na základě těchto zjištění byla provedena analýza příčin a důsledků souvisejících s výskytem opakujících neshod, kde jsou týmově identifikovány nejdůležitější příčiny ovlivňující tento následek. Tyto příčiny z hlediska dosahu byly identifikovány Paretovou analýzou v oblasti samotného procesu (chybějící kroky, identifikace začátku a konce, rozdělení neshod dle závažnosti aj.). Následně provedeno vypracování návrhu účinnějšího modelu procesu vhodného pro efektivní provádění interních auditů systému řízení kvality. Za využití změnového řízení v dané organizaci byl nový model procesu zaveden do praxe a to včetně provedení operací posouzení, schválení, realizace, ověření a validace. Přínosem diplomové práce je především aplikace modifikovaného modelu procesu interního auditu systému řízení kvality, který umožňuje rychlou optimalizaci podnikových procesů a postupů.

Ekonomické dopady sociálního rozvoje ve vybrané organizaci
Trnovská, Jiřina ; Toth, Daniel (vedoucí práce) ; Zdeněk, Zdeněk (oponent)
Ústředním motivem diplomové práce je politika Evropské unie se zaměřením na poskytování podpory členským zemím. Cílem práce je evaluace čerpání přidělené dotace s využitím příkladu realizace konkrétního projektu a specifikace opatření pro efektivnější sestavení rozpočtu. Návrh opatření odrazí zkušenosti z realizace projektu. Dílčím cílem je podrobná analýza klíčových aktivit a komparace výše skutečně vyčerpaných finančních zdrojů, dle položek rozpočtu jednotlivých aktivit s návrhem rozpočtu stanoveným před zahájením realizace.

Financování obce a jejích příspěvkových organizací
Machková, Jana ; Šrédl, Karel (vedoucí práce) ; Hana, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá financováním města Borohrádek a jeho příspěvkových organizací v letech 2010 - 2014. Práce je rozdělena do dvou částí. První část poskytuje teoretická východiska pro analýzu hospodaření. Charakterizuje veřejné rozpočty, rozpočtový proces a rozpočtovou skladbu obce, vymezuje příspěvkové organizace a zmiňuje možnosti využití marketingových metod ve veřejném sektoru a formy spolupráce obcí. V praktické části je vypracována analýza financování města a jeho příspěvkových organizací ve sledovaných letech, která obsahuje rozbor příjmů, výdajů, plnění rozpočtu a zadluženosti. Součástí této části je rovněž komparace města Borohrádek se třemi obcemi okresu Rychnov nad Kněžnou, která se opírá o zásady metody benchmarkingu. Na základě poznatků zjištěných během komparace a při rozboru financování je sestavena SWOT analýza hodnotící silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby města. Výsledkem práce je navržení řešení zjištěných úskalí a formulace možných zlepšení hospodaření města Borohrádek.

Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců v podniku
Jechová, Lucie ; Margarisová, Klára (vedoucí práce) ; Pavla, Pavla (oponent)
Tato práce je zaměřena na vzdělávání a rozvoj zaměstnanců v neziskové organizaci Arcidiecézní charita Praha. Hlavním cílem práce je charakterizovat a zhodnotit současný stav vzdělávání zaměstnanců se zaměřením na sociální pracovníky a pracovníky v sociálních službách a navrhnout vhodná doporučení, která povedou ke zdokonalení systematického vzdělávání zaměstnanců v organizaci. Práci tvoří dvě části. První část práce charakterizuje základní pojmy jako je učení lidí, vzdělávání a rozvoj pracovníků, vymezuje teoretické poznatky spojené s podnikovým vzděláváním a definuje jednotlivé kroky, které jsou potřeba k naplnění systematického vzdělávání zaměstnanců v organizaci. Druhá část práce je věnována vlastnímu výzkumu v organizaci. Pro výzkum byla zvolena kombinace metod kvalitativních a kvantitativních. Informace byly získávány v první řadě z rozhovoru s metodičkou sociálních služeb, dále z rozhovorů s vedoucími jednotlivých úseků a pro upřesnění byly tyto údaje doplněny o dotazníkové šetření mezi samotnými zaměstnanci. Na základě syntézy získaných informací z rozhovorů a dotazníků byly vyvozeny závěry o současném systému vzdělávání a navržena doporučení ke zvýšení celkové efektivnosti vzdělávání v organizaci.