Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 775 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.12 vteřin. 


Psychosociální situace rodiče dítěte s tělesným postižením
TOMANOVÁ, Růžena
Bakalářská práce Psychosociální situace rodiče dítěte s tělesným postižením se zabývá rodinami, které se starají o postižené dítě. Teoretické části jsou nastíněny bio-psycho-sociální faktory, které ovlivňují život rodiny s postiženým dítětem. Tato část se dále zabývá rodinou postiženého dítěte, změnami, kterými rodina prochází, vlivem na jednotlivé členy rodiny i širší rodiny. Nalezneme zde také možnosti vyrovnání se s obtížnou rodinnou situací. Praktická část obsahuje osm kazuistik rodin s postiženým dítětem a výzkumné šetření se zabývá otázkou, jakým způsobem rodiny péči o dítě zvládají a jak konkrétně narození postiženého dítěte zasáhlo do života rodiny. Dále šetření ukazuje preference rodičů při sdělování informací o postižení dítěte.

Možnosti zefektivnění programů primární prevence
Hermanová, Lenka ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Roth, Martin (oponent)
Poznatky z výzkumů uvádí nutnost začít preventivně působit již od nejnižšího věku jedince. Tuto funkci má mít v dětství nejdříve rodina a nejbližší okolí, poté ji přejímají nejprve předškolní zařízení a následně škola. Tato práce se týká možností zefektivnění primárně preventivního působení na děti a mládež. Zaměřuje se hlavně na nejvíce využívané primárně preventivní programy ve školách. Kromě tohoto působení jsou velice důležité i další možnosti působení. Je to právě vliv nejbližšího prostředí, tedy hlavně rodiny a vrstevníků, ale také podmínky ve společnosti. Právě v tomto prostředí se vyskytuje celá řada ochranných a rizikových činitelů, které mohou riziko zvyšovat nebo zmenšovat. Existuje celá řada postupů a kritérií, které by měly primární programy splňovat, aby je bylo možné považovat za co nejvíce efektivní. I v tomto případě platí, že obsah i formy programů se musí lišit podle věku jedince. Obsahem práce jsou tedy specifika primární prevence podle věkových skupin, nejčastěji používané typy programů a metody, jakými je možné preventivně působit, jak v rodině, tak ve škole. Dále jsou uvedeny i konkrétní možnosti a prvky, ze kterých by se měl skládat komplexní a efektivní školní primárně preventivní program. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Krize - rozpad rodiny očima dítěte
Nevoralová, Monika ; Procházková, Jana (vedoucí práce) ; Hadj - Moussová, Zuzana (oponent)
Tato práce přinesla mnoho témat, kterým by bylo dobré věnovat větší pozornost. Je zřejmé, že nepříznivá rodinná atmosféra, popř. rozvod rodičů, může být pro dítě rizikovým faktorem v mnoha oblastech. Rozhodujícím faktorem je však spíše atmosféra (klima) v rodině než samotný rozvod rodičů. Větší škodu mohou způsobit nezdravé vztahy v rodině něž rozvod, rozchod rodičů. Úplná harmonická rodina je pro děti pochopitelně nejlepší, na druhou stranu harmonické prostředí rozvedené rodiny je pro jejich další vývoj prospěšnější než disharmonická úplná rodina. Z tohoto důvodu nelze problémy vyskytující se u dítěte přičítat vždy samotnému rozvodu rodičů. Tím dochází ke zjednodušení a zároveň k zavádějící představě, že všechny děti, jejichž rodiče se rozvedli, jsou problémové. Jistě je pravdou, že u nich může díky této situaci nastat zvýšené riziko vzniku různých potíží, ale stejně tak může být ohroženo mnoho dalších dětí, jejichž rodiče rozvedeni nejsou, ale doma panuje nepříznivá atmosféra atd. V některých případech mohou být důsledky rozvodu dokonce i pozitivní, jak vyplývá i zvýše uvedené analýzy. Záleží vždy na mnoha faktorech. Především na tom, zda přetrvávají konflikty i nadále mezi bývalými partnery. Dále záleží i na osobnosti a odolnosti dítěte, na prostředí, osobách, které dítěti mohou být v době krize v rodině...

Vývojové proměny krátké venkovské prózy 2. poloviny 19. století a počátku 20. století (Hálek, Světlá, Mrštík, Rais, Nováková, Kratochvíl, Šlejhar)
Kletečková, Martina ; Mravcová, Marie (vedoucí práce) ; Merhaut, Luboš (oponent)
Resumé Diplomová práce v interpretaci krátkých venkovských próz pěti vybraných autorů 2. poloviny 19. století a počátku století dvacátého (K. V. Rais, J. K. Šlejhar, A. a V. Mrštíkové, T. Nováková, J. Kratochvíl) sleduje pojetí tématu venkovské rodiny podle hledisek, vymezených na základě historických a sociologických poznatků odborné literatury o venkovské rodině 19. století. Na základě těchto hledisek jsou pojednání o autorech členěna do kapitol "Model rodiny", "Domov a svět", "Rodina a zemědělský rok", "Rodina a poměry majetkové", "Narození a smrt ve venkovské rodině", "Rodina v naplňování tradic a norem náboženského života". Tvorba autorů je zasazena do kontextu venkovské prózy 19. století. Následná interpretace dokládá proměny v přístupu jednotlivých autorů k zobrazovanému tématu.

Rozhodování o rodinném bydlení
Kačírková, Petra ; Brožová, Helena (vedoucí práce) ; Adam, Adam (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá výběrem nejvhodnější nemovitosti a nejvýhodnějšího hypotečního úvěru pro rodinu s dětmi. Rodině měla být vybrána nemovitost v okolí svého momentálního bydliště a poté jí měl být doporučen k této nemovitosti nejvýhodnější hypoteční úvěr. Výběr nemovitosti byl ovlivněn požadavky všech členů rodiny a následný hypoteční úvěr byl vybrán z produktů nabízených na českém trhu v listopadu roku 2016. Práci lze tematicky rozčlenit do tří hlavních částí. První část obsahuje literární rešerši, která je rozdělena do dvou oblastí. Nejprve jsou popsány metody vícekriteriálního rozhodování, které budou použity v procesu rozhodování. Společně s těmito metodami obsahuje literární rešerše i teoretickou část z oblasti programu Super Decisions, který bude využit v praktické části. Dále jsou teoreticky zachyceny pojmy týkající se hypotečních úvěrů, podle nichž jsou poté stanovena kritéria pro hodnocení hypotečních úvěrů. Druhá část práce obsahuje již praktický pohled na problematiku rodiny, což zahrnuje tedy výběr nejvhodnější nemovitosti a nejvýhodnějšího hypotečního úvěru za pomoci programu Super Decisions. Třetí část práce zahrnuje shrnutí práce a interpretaci výsledků získaných díky programu Super Decisions.

Problematika dětí z neúplných rodin
RAŠKOVÁ, Pavlína
Má bakalářská práce se zabývá pozorováním dětí z neúplných rodin v předškolním věku, studiem jejich chování v rámci jejich problematiky. V teoretické části definuji rodinu jako sociální skupinu, její rozdělení, funkci a neopomíjím náhled do historie, který se značně liší od současnosti. Rodina úplná ukazuje dítěti mužský a ženský vzor chování, poskytuje citové zázemí, je zdrojem jistoty a bezpečí. Rodina úplná, ale disfunkční tyto hodnoty do jisté míry postrádá. Dále vysvětluji rodinu neúplnou, její vznik a typy, ve které je jeden vzor. Druhý je buď nahrazován, a tudíž nedostatečně plní svou roli, a nebo úplně chybí. Proto často dochází k citové deprivaci, která vede k labilnímu chování. V praktické části aplikuji výzkumnou metodu pozorování na vzorek dětí předškolního věku, kterých se daná problematika osobně dotýká. Závěrem výzkumu potvrdím či popřu, na základě podrobných kazuistik, jestli se u daného vzorku dětí vyskytuje problematické chování a psychické deprivace či ne.

Základní problematika péče o děti (porovnání české a španělské právní úpravy)
Kemény, Ágnes ; Dvořák, Jan (oponent) ; Radvanová, Senta (vedoucí práce)
67 5. ZÁVĚR Ve své diplomové práci jsem se věnovala stále velmi aktuálnímu tématu o náhradní péči o děti a jejich formám, protože bohužel vždy bude existovat mnoho dětí, které budou potřebovat pomoc, aby nezůstaly bez jakékoli péče, výchovy, podpory a určitého zázemí pro svůj vývoj. Pomoc těmto dětem může být poskytnuta nejrůznějšími formami, a to prostřednictvím osvojení, které je považováno ze jednu z nejdůležitějších forem. Osvojení jsem věnovala při psaní největší pozornost, neboť se při něm vytváří nová rodina a právě jen díky němu se může vytvořit takový vztah mezi osvojencem a osvojitelem, který je podobný vztahu rodič-dítě. Dále může být dítě svěřeno do pěstounské péče, do péče jiné fyzické osoby než rodiče nebo do ústavní výchovy. Uvedené formy jsou důležité a zvolení jedné z nich musí odpovídat individuálnímu případu, situaci pokrevní rodiny a neopomenutelným hlediskem bude v každém případě zájem dítěte. Jak jsem napsala již v úvodu, rozhodla jsem se tuto problematiku porovnat i s jiným právním řádem a díky tomu jsem se mohla dozvědět, jak je náhradní výchova řešena i v jiné zemi. Podařilo se mi tak v této oblasti získat znalosti nejen v české, ale i španělské právní úpravě a snažila jsem se je do své práce vhodným způsobem začlenit. Co se týče zjišťování informací ve španělském právním řádu, je...

Ohrožení dítěte v problematickém prostředí rodiny
Šustková, Lucie ; Vítečková, Michaela (oponent) ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce)
Život a vnitřní uspořádání rodiny je ovlivněno mnoha faktory. Rodina je zasazena do širokého sociálního a kulturního systému. Každý jedinec, v tomto případě rodič, se ocitá pod každodenním tlakem problémů, jež mohou dále ovlivňovat jeho chování a jednání uvnitř rodiny. Rodina se tak ocitá před nesčetnými problémy, jimiž může být v konečné fázi dítě ohroženo. Každá rodina má jinou schopnost problémům odolávat a řešit je, tedy schopnost plnit všechny své funkce. V případě opakovaného a trvalého neplnění jedné nebo více funkcí má rodina negativní vliv na život a vývoj dítěte. Dítě může být taktéž ohroženo nevhodným způsobem rodičovského výchovného působení, tedy nevhodným výchovným stylem. Mezi nejzávažnější problémy, které dítě ohrožují po fyzické, psychické a mravní stránce, patří fyzické a psychické týrání, sexuální zneužívání. Veškeré negativní působení rodiny na dítě se projevuje nežádoucím způsobem jak v jeho aktuální situaci, tak v jeho budoucím životě. Pedagog, který je s dítětem téměř v každodenním kontaktu, může být ohroženému dítěti nápomocen v několika ohledech. Především má být schopen ohrožené dítě ve školní třídě rozpoznat a poskytnout mu primární, laickou pomoc. Vztah učitele s žáky by tedy měl být založen na bázi důvěry a partnerství. Pedagog má být dále schopen zajistit ohroženému dítěti...

Právní postavení rodičů dítěte při jeho osvojení
Vaisová, Petra ; Radvanová, Senta (vedoucí práce) ; Frinta, Ondřej (oponent)
Právní postavení rodičů dítěte při jeho osvojení Resumé Práce se zabývá osvojením se zaměřením na právní postavení rodičů dítěte při jeho osvojení. Jejím cílem je upozornit na aktuální problémy, které vyplývají nejen z neúplnosti a nejednoznačnosti právní úpravy, ale i z její aplikace v praxi. Při zpracování jednotlivých témat jsem vycházela z odborných publikací a komentářů k zákonům, které jsem srovnávala s aktuálními články ve vybraných odborných periodikách a se současnou judikaturou, která však v této oblasti není příliš bohatá. Praktickou stránku jsem konzultovala s JUDr. Zárasovou - pracovnicí Oddělení sociálně právní ochrany dětí Ministerstva práce a sociálních věcí. Práce se skládá z úvodu, pěti na sebe navazujících kapitol a závěru. První kapitola vymezuje základní pojmy, které jsou v práci často používány a jejichž definice mnohdy není zcela jednoznačná - dítě, rodiče dítěte a rodina. Dále se kapitola věnuje pojmu náhradní rodinné péče a představuje některé její formy, které zákon v České republice nabízí. Pro ilustraci je na tomto místě uvedeno i několik mezinárodních či meziročních srovnání. Druhá kapitola se již podrobněji zabývá samotným osvojením. Vysvětluje jeho podstatu a objasňuje podmínky, které zákon pro jeho úspěšný průběh vyžaduje - se zaměřením na osobu žadatele a budoucího...