Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22,292 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.52 vteřin. 

Postoj sester k zavedení ošetřovatelského procesu do praxe
KOTKOVÁ, Michaela
Abstrakt Postoj sester k zavedení ošetřovatelského procesu do praxe. Koncepce současného moderního ošetřovatelství, která vychází z doporučení Světové zdravotnické organizace, Mezinárodní rady sester a Evropské unie, se snaží vymezit role sestry a ukázat směr pro rozvoj kvalitního vzdělávaní zdravotnických pracovníků a individualizované ošetřovatelské péče, která je zaměřena na potřeby klienta. S tímto rozvojem úzce souvisí zavádění ošetřovatelského procesu do praxe, jako pracovní metody ošetřovatelského týmu. Ošetřovatelský proces je série vzájemně propojených činností, které jsou prováděny ve prospěch nemocného, případně za jeho spolupráce při individualizované ošetřovatelské péči. Veškeré výsledky jednotlivých kroků ošetřovatelského procesu je zapotřebí zaznamenávat do ošetřovatelské dokumentace, která je nedílnou součástí této metodiky. V současnosti se již s ošetřovatelským procesem, nebo s pokusy o jeho zavedení setkáváme ve většině zdravotnických zařízeních v České republice. Proto bylo cílem této práce zjistit, jak sestry k ošetřovatelskému procesu přistupují a zda mají o této metodě teoretické znalosti. Z výsledků kvantitativního výzkumu, během kterého jsem získávala potřebné údaje pomocí dotazníků je zřejmé, že postoj sester k zavedení ošetřovatelského procesu do praxe se stále mění a to ve smyslu pozitivním. Metodu ošetřovatelského procesu už sestry nevnímají pouze jako přítěž pro jejich práci, ale vidí v ní také metodu, která jim pomůže lépe zjistit klientovy problémy a následně hledat vhodná řešení, čímž se potvrdila hypotéza H4 (Sestry souhlasí s tím, že pomocí kvalitně provedené ošetřovatelské anamnézy lépe zjistí klientovy skutečné problémy) a hypotéza H5 (Sestry souhlasí s tím, že pomocí kvalitně provedené ošetřovatelské anamnézy lépe zjistí klientovy potencionální problémy). Na druhou stranu sestry neustále zastávají názor, že ošetřovatelský proces je přítěží pro jejich administrativní práci, čímž se potvrdila hypotéza H2 (Sestry vnímají zavedení ošetřovatelského procesu do praxe na standardních odděleních v nemocnici Frýdek {--} Místek jako přítěž pro administrativní práci sestry). U otázek, pomocí kterých jsem zjišťovala teoretické znalosti sester o ošetřovatelském procesu, byly většinou zvoleny správné odpovědi. Pouze u dvou otázek, které se věnovaly fázím této metody, tomu bylo naopak. Lze tedy říci, že sestry mají teoretické znalosti o této problematice, čímž se vyvrátila hypotéza H6 (Sestry na standardních odděleních v nemocnici Frýdek {--} Místek nemají znalosti o ošetřovatelském procesu). Výsledky výzkumu také odhalují skutečnost, že 57% sester souhlasí s tím, že pomocí ošetřovatelského procesu se zlepší kvalita péče o klienta a 54% sester souhlasí s jeho zavedením do praxe, čímž se potvrdila hypotéza H1 (Sestry souhlasí se zavedením ošetřovatelského procesu do praxe na standardních odděleních v nemocnici Frýdek {--} Místek) a hypotéza H3 (Sestry si myslí, že díky zavedení ošetřovatelského procesu do praxe se zlepší kvalita péče o klienta na standardních odděleních v nemocnici Frýdek {--} Místek). Sestra hraje v ošetřovatelském procesu jednu z hlavních rolí. Aby bylo dosaženo dobrých výsledků, měla by k této metodě přistupovat kladně a snažit se proniknout do jejích principů, k čemuž by měla pomoci i tato práce.

Uplatnění Lean Six Sigma na cateringu
Marek, Petr ; Martínez, Felipe (vedoucí práce) ; Mejdrech, Vlastimil (oponent)
Cílem této práce je navržení opatření k optimalizaci a zvýšení efektivity v procesu objednávání občerstvení u cateringové firmy Express Deli za pomoci metodiky lean six sigma. Práce je koncipována jako skutečný projekt lean six sigma využívající postup DMAIC. K navržení zlepšujících návrhů byl celý proces důkladně zmapován. V teoretické části jsou popsány metody leanu a six sigmy, které jsou používány v praktické části práce. Jedná se zejména o metody mapování procesů. Jednotlivé kapitoly práce odpovídají fázím dle metodiky DMAIC. Významnou částí práce je mapování procesů u zákazníků, díky čemuž jsou v další fázi práce navrženy opatření přímo reagující na požadavky zákazníků. Výsledkem práce jsou navržená opatření na zlepšení procesu. Některá byla již v průběhu projektu aplikována.

Analýza reálné a nominální konvergence zemí Visegrádské skupiny v letech 2000-2015
Wikturna, Jan ; Strejček, Ivo (vedoucí práce) ; Zamrazilová, Eva (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na makroekonomickou analýzu procesu reálné a nominální konvergence zemí Visegrádské skupiny vůči starým členským zemím EU, tzv. EU-15, v období let 2000-2015. Cílem analýzy je potvrdit či vyvrátit hypotézu, zda v daném období docházelo ke konvergenci ekonomicky zaostalejších států V4 k vyspělejším zemím EU-15 a poukázat na faktory, které stály za zužováním mezery v hospodářské a cenové úrovni. Teoretická část se zabývá způsoby jakými měříme a porovnáváme ekonomickou výkonnost a úroveň, vysvětluje jednotlivé přístupy k problému ekonomického růstu a také samotný efekt dohánění. Praktická část se zaměřuje především na komparaci zvolených makroekonomických ukazatelů a je poukázáno na vybrané faktory s cílem zjistit zda a z jakých důvodů dochází k přibližování ekonomické úrovně vybraných států k vyspělejším zemím EU-15. Analytická část potvrzuje probíhající proces reálné i nominální konvergence v celém sledovaném období, avšak její průběh je v různých částech tohoto období rozdílný. Rychlost konvergenčních procesů byla pozitivně ovlivněna vstupem zemí V4 do Evropské unie. Slibná dynamika konvergence, především cenové, byla však výrazně narušena ekonomickou krizí.

Vliv zavedení DMS v bance na její byznys procesy
Vejmělek, Vojtěch ; Stanovská, Iva (vedoucí práce) ; Cícha, Daniel (oponent)
Tématem této práce je posouzení vlivu implementace elektronického systému pro správu a řízení dokumentů (DMS) na vybraný byznys proces. Práce postupuje od podrobné charakteristiky základních pojmů, vedle technologických aspektů se zabývá také legislativou, dále pokračuje přes současný stav vybraného procesu až po návrh budoucího stavu. Práce je věnována všem, které zajímá problematika správy podnikového obsahu, dále může nabídnout motivy k zamyšlení, jak uchopit elektronizaci dokumentů a jak díky tomu lze zvýšit úroveň poskytovaných služeb.

Vývoj aplikace pokladního systému s podporou EET pro maloobchod
Nguyen Manh, Tho ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Bruckner, Tomáš (oponent)
Cílem této bakalářské práce je návrh a vývoj aplikačního softwaru pro pokladní systém. Hlavním kritériem vyvíjeného systému je podpora elektronické evidence tržeb, jež splňuje podmínky stanovené zákonem č. 112/2016 Sb., o evidenci tržeb. V rámci této práce je pokladní systém určen k podpoře prodejních procesů maloobchodu. Teoretická část je zaměřená na popis pokladního systému a jeho komponentů. K vyřešení problematiky elektronické evidence tržeb se provedl rozbor legislativy a analyzoval trh s pokladními systémy. Práce dále představuje analýzu procesů a požadavků, návrh řešení systému a implementace aplikace založené na jazyce Java. K otestování funkčnosti vytvořené aplikace se použil případový test. Závěrečná kapitola shrnuje obsah práce a nastiňuje možnosti budoucího vývoje. Výsledkem práce je funkční pokladní aplikace, která bude dostupná ke stažení pod open-source licencí. Tato práce by mohla dále sloužit jako podnikatelská příručka k porozumění problematiky pokladního systému a elektronické evidence tržeb.

Aplikace Balanced Scorecard ve společnosti ELLA-CS
Cwierz, Jan ; Neumaierová, Inka (vedoucí práce) ; Beneš, Oldřich (oponent)
Balanced Scorecard patří mezi nejvýraznější manažerské nástroje pro měření výkonnosti a řízení strategie. Cílem této práce je popsat metodu BSC s důrazem na malé a střední podniky za pomocí průzkumu literatury. Rovněž jsou zahrnuty podpůrné nástroje používané pro formulaci strategie. Následně je BSC navržena pro implementaci v malé soukromé společnosti z odvětví výroby zdravotnických prostředků. Na základě podrobné analýzy společnosti a faktorů jejího okolí jsou identifikovány mezery výkonnosti na provozní a strategické úrovni. Tyto mezery jsou konfrontovány využitím BSC zahrnující perspektivu finanční, zákaznickou, interních procesů a učení se a růstu. Navzdory některým omezením obecně typickým pro MSP je zavedení BSC proveditelné a mohlo by mít významný přínos pro všechny zúčastněné strany.

Implementation of the Smart Metering Systems in Energetics in Slovakia
Petreová, Adela ; Machek, Ondřej (vedoucí práce) ; Tyll, Ladislav (oponent)
Účelem práce je zmapovat aktuální stav transformace odvětví elektorenergetiky k inteligentním sítím, nalézt odpovědi na základní otázky vyplývající ze zavádění systémů chytrého měření, zhodnotit sociální a ekonomické náklady a přínosy, trendy v legislativě, porovnat situaci na Slovensku s ostatními krajinami Evropské unie, přičemž cílem tohoto mapování je snaha na základě zjištění vytvořit další doporučení pro Slovenskou republiku v tomto oboru. V práci je popsaná analýza nákladů a přínosů kritickým přístupem a je poukázáno na slabá místa CBA analýzy původně vypracované pro Slovensko, i za pomoci porovnání (benchmarkingu) s krajinami, které ve vypracování analýzy postupovaly odlišně. Metody výzkumu jsou rešerše dostupných zdrojů, kvalitativní výzkum za pomoci případové studie a rozboru CBA analýzy a expertní výzkum prostřednictvím dotazování. Výsledkem je posouzení ekonomické a sociální přínosnosti systémů chytrého měření na Slovensku a zmapování procesu a stavu jejich zavádění.

Optimalizace procesu získávání a výběru zaměstnanců
Doxanská, Kateřina ; Legnerová, Kateřina (vedoucí práce) ; Němec, Otakar (oponent)
Cílem diplomové práce je na základě srovnání a zhodnocení procesu výběru a získávání zaměstnanců ve třech vybraných společnostech najít optimální proces. V práci jsou srovnány tyto personální procesy u vývojářské IT společnosti JetBrains s.r.o., farmaceutické společnosti Shire Czech s.r.o. a společnosti poskytující služby v oblasti facility managementu. Diplomová práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola je věnována základním teoretickým poznatkům, které se týkají zvoleného tématu. Ve druhé kapitole je popsán proces získávání a výběru zaměstnanců v jednotlivých společnostech. Třetí kapitola obsahuje srovnání vybraných společností, jejich procesů a jsou zde uvedena doporučení jednotlivým společnostem, která pomohou zdokonalit uvedené procesy. Čtvrtá kapitola je věnována několika možnostem, jak zlepšit jednotlivé výše zmíněné procesy. V této kapitole jsou navržena doporučení vedoucí k zefektivnění procesu.

Použití metodiky SCRUM v inovačním procesu firmy
Krbušek, Adam ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Bígl, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá metodikou SCRUM a jejím využití v inovačním procesu firmy. Hlavním cílem této práce je tvorba konkrétního návrhu využití zmiňované metodiky v inovačním procesu. Práce je rozdělená do tří částí. První část práce se zabývá teoretickými aspekty zkoumané problematiky. V této části se nachází rešerše nalezené literatury, a dále pak výzkum věnující se inovačnímu procesu a metodice SCRUM. V druhé části práce je možné nalézt mapování metodiky SCRUM na Hladíkův proces změny. Také se zde nachází vlastní návrh modelu řízení procesních inovací ve firmě. Třetí část práce je věnována případové studii. Ta se za použití v této práci vytvořeného modelu zabývá ověřením využitelnosti metodiky SCRUM při řízení procesní inovace v reálném podniku. Přínosem této práce je vytvoření vlastního modelu, který je agilní alternativou ke klasickým modelům řízení inovací v podniku.

Návrh efektivního dashboardu v analytických úlohách IS
Janeczková, Agata ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou a návrhem efektivního dashboardu. V souvislosti s uvedením do problematiky popisuje témata Business Intelligence, datových úložišť a kvality dat. Je přehledem analytických výstupů a nastíněním procesu jejich tvorby. Jsou zde popsány především základní principy efektivního návrhu manažerských reportů, a to s důrazem na koncové uživatele. Práce je zaměřena na důležité faktory efektivity jako je využitelnost předaných informací a také forma jejich předání. V praktické části si práce klade za cíl zefektivnění konkrétního dashboardu. Kromě shrnutých principů správného návrhu jsou pro tyto účely využity rovněž poznatky kognitivní psychologie. Po předchozí analýze nedostatků stávajícího dashboardu dojde k zapracování navržených změn. Změny vedoucí k efektivnějšímu předání informací prostřednictvím dashboardu vychází z teoretického základu předchozí části.