Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5,156 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.42 vteřin. 

Požadavky top managementu na změny v ošetřovatelské péči
PŘIBYLOVÁ, Kateřina
Ošetřovatelství v současnosti zaznamenává velký posun vpřed. Usiluje se o zavedení ošetřovatelského procesu jako pracovní metody. Mění se systém vzdělávání nelékařských pracovníků. Sestry zastoupené ve vrcholových manažerských funkcích by měly mít schopnost efektivně vést a řídit lidi ve stále se měnícím ošetřovatelském prostředí. Pro získání potřebných informací k dosažení vytyčených cílů byl použit kvantitativní výzkum. Pro kvantitativní výzkum byla použita metoda dotazování technikou dotazníku. Tyto dotazníky byly poslány top manažerům z řad sester a lékařů ve zdravotnických zařízení po celé české republice. Pro práci byly stanoveny tři cíle. 1.Zjistit jaké podmínky scházejí top manažerům pro zavedení změn do ošetřovatelské péče. 2. Zjistit názory top manažerů na systém poskytování ošetřovatelské péče. 3. Zjistit rozdíly v požadavcích sester manažerek a lékařů manažerů na metodu ošetřovatelského procesu. Na základě těchto cílů byly vytvořeny čtyři hypotézy. Hypotéza I. Reálné podmínky v praxi neumožňují top manažerům ve zdravotnictví zavádět změny do ošetřovatelské péče. Tato hypotéza byla potvrzena. Hypotéza II. Top manažeři nepožadují skupinovou ošetřovatelskou péči jako nutnou pro zavedení změn do ošetřovatelské péče. Tato hypotéza nebyla potvrzena. Hypotéza III. Zástupci sester v top managementu prosazují aplikaci ošetřovatelského procesu jako požadavek pro změny v ošetřovatelské péči. Tato hypotéza byla potvrzena. Hypotéza IV. Zástupci lékařů v top managementu neprosazují aplikaci ošetřovatelského procesu jako metodu práce sester. Tato hypotéza nebyla potvrzena. V souvislosti s výsledky této diplomové práce jsme se snažili nastínit možná řešení v problematice změn v ošetřovatelské péči. Top manažerům doporučujeme podněcovat kritické myšlení u zaměstnanců při práci v ošetřovatelském procesu. Je přínosné zlepšit komunikaci na úrovni managementu nemocnic, dále získávat zpětnou vazbu od podřízených ohledně celoživotního vzdělávání, zjišťovat efektivitu a potřeby ve vzdělávání zaměstnanců a umožnit jim účastnit se procesu zavádění změn. Školit funkční sestry v managementu změn. Zavádět program kontinuálního zvyšování kvality.

Vliv akreditace na pacienta
KRASNIČANOVÁ, Lucie
V současné době je akreditace nemocnic velmi aktuálním tématem. Během posledních let došlo ke změně životního stylu společnosti. V rámci poskytovaných služeb roste počet pacientů, kteří vyhledávají kvalitnější zdravotnická zařízení s nabídkou odbornější péče. Základním vodítkem pro pacienta je informace o tom, zda je zdravotnické zařízení akreditováno. Akreditace nemocnice je pro pacienta zárukou, že postupy používané v nemocnici splňují předepsané standardy. Standardizace péče zaručuje jednotný přístup k pacientovi a vede k bezpečnější a kvalitnější péči. Cíle práce Cíl 1: Zjistit, jakým způsobem mají vybrané nemocnice zaveden ?Program zvyšování kvality a bezpečí poskytovaných služeb v nemocnici s akreditací (JCI)?? Cíl 2: Prozkoumat vliv akreditace (JCI) na pacienta, jeho spokojenost a úroveň zpětné vazby. Cíl 3: Definovat přínos akreditace v nemocnici s JCI vůči zařízení bez JCI z pohledu pacienta. Výzkumné otázky 1) Jak pacient vnímá úroveň péče, její dostupnost a kontinuitu v zařízení s akreditací? 2) Jak pacient vnímá komplexní péči týmu odborně vzdělaného personálu (lékařů, všeobecných sester, edukačních sester, nutričních terapeutů)? 3) Jak pacient hodnotí informovanost o veškeré péči související s jeho zdravím v průběhu hospitalizace? 4) Jaký rozdíl v péči spatřuje pacient v nemocnici s akreditací vůči jinému zařízení bez ní? Metodika K získání potřebných informací bylo provedeno kvalitativní výzkumné šetření, použita technika metody dotazování s technikou polostrukturovaného rozhovoru na předem připravený okruh otázek. Osloveno bylo celkem 6 pacientů hospitalizovaných v Nemocnici Na Homolce. O výzkumu bylo informováno vedení nemocnice písemnou formou. Výsledky a závěr Z rozhovorů vyplynulo, že pacientům byla během hospitalizace v akreditované nemocnici JCI poskytována ošetřovatelská péče dle celkové nebo funkční metody. Péče byla dle potřeb pacientů dostupná z hlediska časového i organizačního. V jediném případě nebylo zajištěno lůžko. Situace se vyřešila dohodou personálu s pacientem. Důležitou součástí příjmu pacienta do akreditované nemocnice bylo představení se personálu pacientům, který tak učinil, vyjma jednoho pacienta. Dále se všichni pacienti shodli, že je lékař na oddělení denně navštěvoval. Spolupráce multidisciplinárního týmu dle pacientů fungovala, zejména oceňovali práci psychologa. Rozdíly v péči pacienti spatřovali v bezpečnostních opatřeních a z hlediska dostupnosti z rozhovorů vyplynulo, že se dva respondenti setkali s dlouhou čekací lhůtou na plánovanou operaci v neakreditované nemocnici. Úroveň poskytované ošetřovatelské péče hodnotili pacienti pozitivně. Z výsledků výzkumného šetření vyplývá, že většina pacientů si uvědomovala rozdíly v poskytované péči. Vliv má jistě i vzdělanost sester v komunikaci s nemocným, kdy bylo shledáno, že je potřeba komunikaci více rozvinout. Výstupem bakalářské práce je návrh praktického semináře pro sestry, který by měl obsahovat základní informace o efektivní komunikaci s nemocným zaměřený zejména na zpětnou vazbu.

Likvidace podniku
Brandejsová, Michaela ; Miková, Tereza (vedoucí práce) ; Roubíčková, Jaroslava (oponent)
Předmětem bakalářské práce je zpracování problematiky likvidace obchodních korporací v České republice. Celý průběh likvidace směřující k zániku podniku je pojímán z právní, účetní i daňové perspektivy. Na začátku teoretické části jsou zmíněny, mimo jiné, důvody pro zrušení společnosti s likvidací a popis povinností a práv likvidátora, jenž je ústřední postavou celého procesu. Dále se práce zabývá zejména podrobnějším popisem celého procesu likvidace, od dobrovolného rozhodnutí společníků o ukončení podnikání po výmaz právnické osoby z obchodního rejstříku. V praktické části jsou uvedeny alternativy ukončení likvidace na fiktivním podniku, a to především z účetního hlediska.

Analýza reálné a nominální konvergence zemí Visegrádské skupiny v letech 2000-2015
Wikturna, Jan ; Strejček, Ivo (vedoucí práce) ; Zamrazilová, Eva (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na makroekonomickou analýzu procesu reálné a nominální konvergence zemí Visegrádské skupiny vůči starým členským zemím EU, tzv. EU-15, v období let 2000-2015. Cílem analýzy je potvrdit či vyvrátit hypotézu, zda v daném období docházelo ke konvergenci ekonomicky zaostalejších států V4 k vyspělejším zemím EU-15 a poukázat na faktory, které stály za zužováním mezery v hospodářské a cenové úrovni. Teoretická část se zabývá způsoby jakými měříme a porovnáváme ekonomickou výkonnost a úroveň, vysvětluje jednotlivé přístupy k problému ekonomického růstu a také samotný efekt dohánění. Praktická část se zaměřuje především na komparaci zvolených makroekonomických ukazatelů a je poukázáno na vybrané faktory s cílem zjistit zda a z jakých důvodů dochází k přibližování ekonomické úrovně vybraných států k vyspělejším zemím EU-15. Analytická část potvrzuje probíhající proces reálné i nominální konvergence v celém sledovaném období, avšak její průběh je v různých částech tohoto období rozdílný. Rychlost konvergenčních procesů byla pozitivně ovlivněna vstupem zemí V4 do Evropské unie. Slibná dynamika konvergence, především cenové, byla však výrazně narušena ekonomickou krizí.

Edukace žen po operaci pro zhoubné nádory rodidel
ELLINGEROVÁ, Zdeňka
Moje bakalářská práce na téma Edukace žen po operaci pro zhoubné nádory rodidel, se zabývá především péčí a sebepéčí o ženy po gynekologické operaci. V práci zjišťuji, v jakých okruzích péče porodní asistentky ženy edukují. Práce je rozdělena do kapitol tak, aby byly objasněny všechny termíny. Začínám anatomií ženských pohlavních orgánů, vyšetřovacími metodami v gynekologii, které ženy podstupují při preventivních prohlídkách nebo naopak, když jdou ke svému lékaři s problémy. Dále pokračuji klasifikací nádorových onemocnění jednotlivých pohlavních orgánů, popisuji jejich specifika, projevy, vyšetřovací metody a možnou léčbu. Gynekologické nádory je možné do určité fáze vývoje onemocnění řešit operativně. Proto jsou v práci zahrnuty i možné operační přístupy. Dále jsou v práci popsána i onkologická centra, jejich vybavenost a kolik jich v České republice je. Následně je rozepsána role porodní asistentky v péči o ženu po operaci s onkologickým onemocněním, specifika péče, je zde popsán i psychologický přístup k ženě, protože onkologické onemocnění je po ženu těžkou životní situací. Je úkolem porodní asistentky pomoci ženě se s tímto vyrovnat. Každá porodní asistentka by měla psychologický přístup znát, proto je mu věnována celá kapitola. Poslední kapitola je věnována ošetřovatelskému procesu v péči o ženu s onkologickým onemocněním a edukaci ženy porodní asistentkou. Je zde popsán ošetřovatelský proces jako metoda péče o ženu. Zabývám se zde také edukací v péči o ránu a předcházení vzniku infekce, o stravování a vyprazdňování, o bolesti a jejím tlumení, o pohybu a vstávání a o sexuálním životě po operaci. Cílem práce bylo zjistit, jak jsou ženy edukovány zdravotnickým personálem, zda je pro ně míra informací srozumitelná a dostačující. Ve výzkumné části práce jsem použila kvalitativní metodiku- strukturované rozhovory, na které odpovídalo 7 pacientek operativní gynekologie Nemocnice České Budějovice, a.s. rozhovor se skládal ze 13 otázek, které byly doplněny dalšími dodatkovými informacemi podle typu onemocnění a operace. Respondentky byly v různém věkovém rozmezí, různého nejvyššího dosaženého vzdělání, po různých typech operací a v různých stádiích pooperační péče. Byly stanoveny tři výzkumné otázky, a to: Chtějí ženy po operaci dostávat více informací o svém zdravotním stavu? Nepovažují ženy informace podané porodní asistentkou za příliš odborné? Dodržují ženy doporučení porodní asistentky? Ze sedmi rozhovorů s respondentkami vyplývá, že míra podaných informací je pro pacientky dostačující, ženy si vědí v péči o sebe rady, v případě potřeby vědí, na koho se mohou s dotazem obrátit. V odpovědi na druhou otázku se již všechny respondentky neshodly. Jedna žádala od porodních asistentek, aby používaly méně odborné výrazy, když s nimi hovoří. 6 žeán bylo spokojeno, všemu rozuměly. Na třetí otázku se opět shodlo všech 7 žen. Doporučení, která lékaři a porodní asistentky ženám během hospitalizace dávají, dodržují. Z uskutečněného výzkumu vyplývá, že ženy jsou s pooperační péčí spokojeny, jsou spokojeny s mírou podaných informací, které jim stačí k tomu, aby o sebe adekvátně pečovaly. Jsou také velice spokojeny s péčí porodních asistentek, které jsou v rozhovorech často chváleny především za svůj přístup a profesionalitu. Všechny ženy jsou poučeny ve specifikách péče o daný typ operace, péči o ránu, hygienu, předcházení vzniku infekce, stravování, vyprazdňování a o sexuálním životě po propuštění z nemocnice. Myslím, že tato práce by mohla být použita jako edukační materiál pro porodní asistentky nebo studentky porodní asistence.

Podnikatelský plán na založení prodejny.
Velová, Petra ; Filipová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Drozen, František (oponent)
Obsahem bakalářské práce je sestavení podnikatelského plánu na založení prodejny s horolezeckými potřebami v Turnově a nabídkou kurzů lezení především pro děti. Hlavním cílem je dle výsledků podnikatelského plánu rozhodnout o tom, zda náš záměr realizovat či nikoli. Teoretická část obsahuje základní informace o pojmech podnikání, podnikatel, podnik a podnikatelský plán z hlediska jeho obsahu a typů. Praktická část je zaměřena na zpracování konkrétního, kompletního podnikatelského plánu.

Behavior analysis of unskilled negotiators during negotiation
Szabó, Tomáš ; Jarošová, Eva (vedoucí práce) ; Jusko, Roman (oponent)
Diplomová práce se pokouší o zmapování strategie vyjednávaní mezi nezkušenými vyjednávači a nalezení těch strategií, využívaných nezkušenými vyjednávači, které zabraňují dosáhnutí nejefektivnějšího výsledku. Poukázáním na tyto nesprávné vyjednávací strategie, chce nasměrovat akademiky k eliminaci těchto strategií při budoucí výuce vyjednávacích strategií. Teoretická základna diplomové práce poukazuje na teoretickou stánku strategií spojených s vyjednáváním, mapuje prvky, styly a postupy vyjednávaní, které jsou ve vyjednávaní využívané. Praktická část detailně interpretuje výsledky zjištěné z výzkumu, který bol realizovaný prostřednictvím aplikace vyjednávací simulace do vyučovaní předmětu Tréning sociálních a manažérských dovedností v pěti simulačních seminářích, které se uskutečnili v zimním semestru ročníku 2013/2014.

Srovnání platebních zajišťovacích instrumentů používaných v zahraničním obchodě
Štrossová, Šárka ; Němečková, Iveta (vedoucí práce) ; Hinčica, Vít (oponent)
Práce je rozdělena na část teoreticko-metodologickou a část analytickou. Vrámci teoreticko-metodologické části jsou analyzovány základní platební zajišťovací instrumenty, konkrétně dokumentární akreditiv, dokumentární inkaso, směnka, faktoring, forfaiting a bankovní záruka. Předmětem analýz je přiblížení hlavních znaků jednotlivých nástrojů a průběhu jejich poskytování z obecného hlediska. Následně jsou instrumenty porovnávány mezi sebou, a to pomocí výhod a nevýhod, které účastníkům přinášejí. Další část práce tvoří analýza poplatků spojených s využitím jednotlivých zajišťovacích instrumentů ve vybraných bankách a komparace nástrojů na základě zvolených kritérií. Analýza poplatků je provedena nejprve obecně, následně na modelových příkladech. Na základě syntézy výsledků provedené analýzy a ostatních zjištění, zejména výhod a nevýhod, které jednotlivé nástroje přinášejí, je provedena komparace těchto instrumentů dle zvolených kritérií. Konkrétní využití platebního zajišťovacího instrumentu je uvedeno v případové studii.

Návrh a ověření programu výuky základních technik karate
Faktorová, Dominika ; Venzara, Jan (vedoucí práce) ; Štěpánek, Jan (oponent)
Název: Návrh a ověření programu výuky základních technik karate. Cíl práce: Navržení a vyhodnocení funkčního a systematického tréninkového programu karate pro mládež, který u vybraných skupin dětí zvýší úroveň technické i fyzické zdatnosti. Metody: Experiment byl prováděn metodou jednoduchého, přímého a zúčastněného pozorování 5 testovaných skupin (1 skupina byla tvořena přibližně 25 zkoumanými subjekty). Dále byla použita metoda testování a měření. V práci bylo zjištěno pomocí testovací metody úroveň pohybových schopností a pohybových dovedností. Pro zjištění technických dovedností byl použit zkušební řád ČSKe s vypracovanými jednotlivými kritérii a pro zjištění všeobecné tělesné kondice byla použita testová baterie Eurofit test. Výsledky testů byly vyhodnoceny pomocí Microsoft ACCESS®, Microsoft EXCEL®, Statistica 6.0 ® a Graph Pad PRISM®. Výsledky: Výsledky potvrdily, že navržený tréninkový program je funkční, ale není efektivnější než běžné tréninkové metody. Klíčová slova: Karate, základní technika karate, tréninkový program karate.

Kryoterapie jako možnost regenerace sportovců
Počtová, Bohumila ; Nováková, Pavlína (vedoucí práce) ; Majorová, Simona (oponent)
Název práce : Kryoterapie jako možnost regenerace sportovců Cíle práce: Zmapovat a porovnat informovanost kryocenter a míst které poskytují aplikaci kryqterapie v rámci České republiky. Zda je obsluha kryocenter, řádně proškolena, má informace o působení chladu na tělo a dokáže je poskytovat dále. Na základě toho zjistit jaká je kvalita informací předávaných na své klienty a jaká je zkušenost klientů sportovců s působením chladu a jejich informovanost o této proceduře. Zjistit do jaké míry je tato metoda užívána, zda jsou splňovány veškeré náležitosti a bezpečnostní podmínky. Metoda: Výsledky: Pro výzkum jsem použila explorativní metodu. Sběr dat byl proveden formou anket a metodou dotazování formou dotazníku POMS. Získaná data jednotlivých položek byla vyhodnocena kvalitativní metodou. Výzkumem byla zmapována kryocentra na území České republiky. Bylo shledáno, že v každém z dotazovaných kryocenter obsluhují polárium odborně proškolení pracovníci. Avšak bezpečnost klientů je zabezpečena pouze z části. Klienti by před vstupem do polária měli podstoupit lékařskou prohlídku. To se však v některých z dotazovaných kryocentrech neděje. Z výzkumu nám vyplynula nedostatečná informovanost kryocenter i sportovců. Výsledky dotazníku POMS potvrdily, že pocity hráčů po chladové aplikaci v poláriu mají pozitivní...