Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5,949 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.32 vteřin. 

Literární příběh pro děti v kontextu současné doby
KUPCOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce se zabývá příběhem jako takovým, jeho významem v životě předškolního dítěte a také vztahem rodičů a pedagogů k literárním textům. Teoretická část definuje problémy dnešních dětí a podává výpověď o současném stavu dětské literatury. Praktická část přináší poznatky z rodin a praxe v mateřských školách. Cílem práce je nabídnout rodičům a pedagogům příběhy ze současné literatury, které děti obohatí a zaujmou.

Pojetí křtu u Jana Bechyňky v Traktátu o viděních a pokušeních zbožného mládence a v pojednání o křtu zvonu
Beranová, Bohumila ; Rejchrtová, Noemi (vedoucí práce) ; Halama, Ota (oponent)
Práce se věnuje pojetí křtu u utrakvistického kněze Jana Bechyňky. Nejprve je postava svébytného literáta a teologa představen a a zařazena do historických souvislostí jagellonské doby. V následujících kapitolách se přistupuje ke konkrétnímu tématu. Bechyňkův pohled na pedobaptismus, jenž je čerpán z dlouhé pasáže o závazku křtu z jeho Traktátu o viděních a pokušeních zbožného mládence, je srovnáván se křtem dětí v Chelčického Zprávách o svátostech a se křtem obecně v jiné z Chelčického prací, s jeho Rozpravami z Pařížského rukopisu. Původním záměrem bylo najít paralely mezi oběma zmiňovanými mysliteli, ale ukázalo se, že existují i určité rozdíly, avšak ne v zásadních skutečnostech. V případě Bechyňkova traktátu O křtu zvonu podávám zcela konkrétní výklad tohoto pojednání. Poslední kapitola se zabývá utrakvistickou křestní praxí na počátku novověku a v současnosti, která má být jenom dokreslením a jakýmsi hrubým představením křestních rituálů tehdy a dnes. A nakonec v příloze vydávám Bechyňkův traktát O křtu zvonu s výkladovými poznámkami a poznámkami k transkripci. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Využití waldorfské pedagogiky ve volnočasových aktivitách, aneb lze waldorfskou pedagogiku využít ve skautském oddíle?
Vondrušková, Josefína ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Růžička, Vít (oponent)
Téma mé práce zní: Využití waldorfské pedagogiky ve volnočasových aktivitách, aneb lze využít waldorfskou pedagogiku ve skautském oddíle? Proto se snažím ve své práci porovnat přístup Steinerovi pedagogiky a skautingu k výchově dětí. Cílem mé práce je nalézt shodné prvky a rozpory obou přístupů a tím zjistit, jestli je možné aplikovat waldorfský přístup do skautských oddílů. Ve své práci čerpám především z dlouholetých zkušeností s vedením skautského oddílu a v oblasti waldorfské pedagogiky především z teoretických znalostí nalezených v dostupné literatuře. Zabývám se lehce současnými požadavky na volný čas dětí, protože mou prací se zároveň snažím nalézt možnost modernizace skautské výchovy tak, aby byla zajímavá i pro současné děti. Jednu z možnosí vidím právě ve využití této pedagogiky. Po určení požadavků na volnočasové aktivity se snažím komplexně charakterizovat skautskou metodiku, jednotlivé důležité oblasti pro praxi. Stejným způsobem popisuji waldorfskou pedagogiku a antroposofický přístup k výchově. V poslední kapitole pak porovnávám oba přístupy, shodné momenty a rozdíly. Docházím k závěru, že oba přístupy si v základním pojetí neodporují, obě výchovy se snaží vychovat jedince ke svobodě a osobitosti ve všech čtyřech dimenzích člověka (psychologická, biologická, sociální a spirituální). Přestože...

Směřujeme k utopiiI, bratře!
Bušta, Jan ; Fila, Kamil (vedoucí práce) ; Marek, Petr (oponent)
Filmový režisér je už z podstaty své práce i svého vnitřního založení permanentně konfrontován se ?světy, které nejsou?, s ?utopiemi?, které musí pro své publikum důvěryhodně (?žitelně?) zkonstruovat. To je ústřední teze, z níž vychází trojce esejů, které se pokoušejí implikovaného ?bratra režiséra? ? pojímaného coby všeobjímajícího autora, jak audio-vizuální, tak myšlenkové koncepce filmového díla ? konfrontovat s nutností vypořádat se se zpracováním tématu ?utopického společenství?, utopie jako takové. Technokratický snílek, bratr režisér, je v pěti obmýšlených filmech Ztracený obzor (Lost Horizont; Frank Capra), Muž z prvního století (Oldřich Lipský), Avatar (James Cameron), Vesnice (The Village; M. Night Shyamalan) a Pobřeží moskytů (The Mosquito Coast) postaven před úkol ?zobrazit nezobrazitelné?. Zhmotnit pomocí celé škály možností kinematografického vyjadřování ?realizovaný utopický svět?. Široký rozptyl esejistického stylu pak autorovi práce, který se rovněž považuje za filmového režiséra, umožňuje, aby se nechal volně unášet svým tématem a mohl se skokově zabývat tu ?světlem?, tu ?časem?, tu konstruováním ?prostoru? či ?postavy?... To vše při vědomí možného profesního zobecnění jím nastolených tezí a metafor.

Výběr a implementace open source nástroje pro řízení portfolia projektů
Marek, Jan ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Kučera, Jan (oponent)
Metody a způsoby realizace změn a inovací v podnicích pomocí projektů jsou v dnešní společnosti již zažité. Jsou dobře známé metodiky, postupy i nástroje pro řízení jednotlivých projektů. Nicméně ve své praxi projektového manažera jsem se často setkával s tím, že společnosti často velmi intuitivním způsobem řeší řízení celkového portfolia projektů, což samo o sobě často vede k předčasně ukončeným projektům, řešení nesprávných projektů, případně řešení správných projektů, ale v nesprávný čas. Velmi často jsem se také setkal se situací, že chybí povědomí o tom, že existují i Open Source aplikace, které mohou s organizací portfolia pomoci. Tato práce se zabývá definováním požadavků, vyhledáváním a výběrem a následně i návrhem implementací takové OSS aplikace. V prvé části práce definuji teoretický rámec pro řízení portfolia a na jeho základě následně identifikuji a ověřím set požadavků pro výběr aplikace. Následná část řeší již samotné hledání vhodných aplikací z různých zdrojů, jejich vyhodnocení vůči požadavkům a následný výběr. Následně je pak připraven návrh implementačního projektu, který má za cíl sloužit dalším kolegům v oblasti projektového řízení jako jedna z možných implementačních cest. Výstupy jsou následně průběžně konfrontovány s experty na problematiku projektů v oboru IT tak, aby se podařilo co nejvíce skloubit teorii a následnou praxi. Prakticky ve všech metodikách projektového řízení je kladen značný důraz na přebírání již odzkoušených postupů, proto za hlavní přínos této práce pro praxi považuji fakt, že obsahuje nejen návrh implementačního projektu, ale zároveň i popisuje logickou cestu, jak jsem k němu došel. Práce je tak využitelná při řešení jakéhokoli projektu implementace PPM aplikace.

Pohybové aktivity jako součást života dítěte předškolního věku
Hrušová, Marcela ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Polášková, Jitka (oponent)
Moje diplomová práce se zabývá pohybovými aktivitami, které jsou součástí života dětí předškolního věku. Cílem mé práce bylo zjistit kolik času věnuje předškolní dítě spontánním a řízeným pohybovým činnostem v rodinném prostředí a v mateřské škole. Zajímalo mě, zda se budou lišit pohybové aktivity dětí z venkova, z okrajových míst Prahy a v centru Prahy. Podle výzkumného šetření, které jsem provedla, byly výsledné rozdíly minimální. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Modelové ekosystémy na školní zahradě a jejich využití ve výuce botaniky na 1. stupni ZŠ
Jiříčková, Anna ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
I. cílem této práce, jehož naplnění bude úkolem teoretické části, j e z různých stran pohledu prozkoumat možnosti a kvality výuky botaniky v prostředí modelových ekosystémů na školní zahradě a na základě zjištěných informací prokázat (popř. vyvrátit) její vhodnost a přínos. V samém začátku je proto zapotřebí myšlenku vybudování modelových ekosystémů na školní zahradě a jejich využívání ve výuce (nejen) botaniky nejdříve blíže specifikovat a zjistit, zda se podobná idea již v některé etapě historického vývoje ve školní praxi objevila. Teprve poté je možné zaměřit více pozornost na její jednotlivá pozitiva i negativa. Ta je třeba zkoumat jak teoreticky, tak prakticky formou přímého dotazování učitelů i žáků. Zda je možné pro rozvíjení myšlenky výuky botaniky v prostředí modelových ekosystémů a její uvedení v praxi najít inspiraci v zahraničí, se v závěru pokusí odhalit krátká exkurze do prostředí školních zahrad několika dalších evropských zemí. II. cílem, který je stanoven pro praktickou část, je vytvoření příručky, jež by mohla alespoň trochu pomoci učitelům, které myšlenka modelových ekosystémů osloví a kteří se rozhodnou uvést ji v praxi. Kromě obeznámení se samotnou myšlenkou by tato příručka měla obsahovat stručnou charakteristiku jednotlivých ekosystémů, praktický návod na jejich vytvoření a sbírku...

Vliv pravidelného tréninku spinálních pacientů v Lokomat systému na vybrané časoprostorové parametry jejich chůze
Strnadová, Helena ; Oplatková, Lenka (vedoucí práce) ; Strapková, Zuzana (oponent)
Diplomová práce "Vliv pravidelného tréninku spinálních pacientu v Lokomat systému na vybrané casoprostorové parametry jejich chuze" je teoreticko - empirickou prípadovou studií. Teoretická cást pojednává o neuroanatomii míchy, dále se venuje rízení, analýze a možnostem vyšetrování fyziologické chuze. Teoretickou cást uzavírá souhrn poznatku o Lokomat systému, o jeho základním technickém vybavení, výhodách/ nevýhodách a indikacích/ kontraindikacích jeho používání v praxi. Empirická cást práce se zabývá overováním vlivu tréninku v Lokomat systému na chuzi pacientu s inkompletní míšní lézí. Hlavním predmetem výzkumu je sledování zmen ve vybraných casoprostorových parametrech chuze (rychlost chuze, délka dvojkroku, casový interval dvojkroku a trvání casového intervalu jeooporové fáze). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Filmová projekce v malbě
Lorenz, Petr ; Sobotka, Jiří (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Filmová projekce v malbě Ve své teoretické práci Filmový storyboard a umělecké dílo jsem měl možnost připravit myšlenkový základ pro praktickou část diplomové práce. Inspirovalo mě mnoho autorů s rozdílnými přístupy k filmovému nazírání a filmovému záběru. Pro mě jako tvůrce bylo důležité pracovat s tím, co dobře znám. Zabýval jsem se otázkou, jestli může realita, která nás obklopuje, vypadat filmově, když ji namalujeme. Po předchozí zkušenosti nazírání na malbu, která čerpá z filmové kompozice a vypůjčování cizích námětů, jsem se rozhodl – stejně jako filmový režisér – vyhledávat kompozice, které je možné vidět v realitě kolem nás. V návaznosti na svoji bakalářskou práci, která byla čistě černobílým cyklem, jsem nyní zvolil barvu a tematicky jsem se vrátil k činnostem, jež předcházejí natočení filmu. Naše oko může fungovat jako filmová čočka. A zdánlivě obyčejná realita je pro mě záminkou k budování atmosféry filmového záběru. Po dlouhou dobu jsem u sebe nosil fotoaparát, který byl připravený k použití ve chvíli, kdy jsem objevil zajímavý prostor nebo situaci. Předlohy k malbám jsem přirozeně nacházel ve svých cestách po městě. Cíleně jsem vyhledával lokace, které by mohly být součástí imaginárního filmu. Pro mě je pod kompozicí slunečné ulice schovaný jiný pocit a něco nedořečeného, co přichází a funguje pod povrchem každého obrazu paralelně. Doufám, že propojením reality a osobní malby dojde k zesílení atmosféry jako přidané hodnoty. Název Filmová projekce v malbě odkazuje ke slovníku filmařů, kdy tvůrce pohlíží na okolí se zkušeností filmové kompozice. Ve své práci jsem chtěl spodobnit českou lokální, svébytnou atmosféru místa. V průběhu práce tak došlo ke změně oproti původnímu záměru, a to v tom, že jsou předlohy opravdu vlastní, nevypůjčené. Hrdinové obrazů jsou lidé každodennosti se svými osobními příběhy. Nicméně dochází k prolínání a spodobě s různými filmovými žánry. Například obraz s dělníky a pracovním strojem vykazuje kompoziční shodu se sci-fi filmem; světlo i námět připomínají něco, co jsme mohli už někdy vidět. Oproti malířům, kteří mají prostředky k rozsáhlým konstruovaným předlohám, jsem pracoval se záběrem, který je možno nalézt jen díky přesnému pozorování reality. Stavba předlohy a figurální stafáž, tedy herce scény, jsem si nemohl připravit předem. Počítal jsem s tím, že něco zajímavého fotoaparátem zachytím a připravená scéna se přede mnou objeví. Zásadní součástí procesu mé práce tedy bylo pozorování a snaha co nejvíce vystihnout genia loci.

Etika v podnikání (Firemní etika společnosti GE Money)
Kuchaříková, Hana ; Hejda, Jan (vedoucí práce) ; Přibyl, Karel (oponent)
Vypracovala: Hana Kuchaříková Název Diplomové práce: Etika podnikání Podtitul Diplomové práce: Firemní etika společnosti Ge Money, a. s. Diplomová práce Název školy: Vysoká škola ekonomická v Praze, Fakulta managementu Vysoké školy ekonomické v Praze Vedoucí práce: doc. JUDr. Dr Jan Hejda Vydáno v Praze dne 5.6.2012 Počet stran: 93 Cíl práce: Charakterizovat společnost Ge Money Bank, a. s., seznámit se s jejím etickým kodexem. Následně popsat chování zaměstnanců této společnosti a zjistit jak dodržují pravidla etického chování v praxi. A porovnáme s etickým jednáním zaměstnanců mimo bankovní sektor. Pro komparaci byla vybrána společnost IBM. Metoda: komparace, pozorování, neformální rozhovory, deskripce Výsledky: V rámci práce bylo zjištěno, že ani společnost, která má velmi dobře vypracovaný etický kodex, není schopna naplnit jeho podstatu v praxi. Ačkoliv jsou zaměstnanci důkladně proškoleni, nedodržují mnohá pravidla stanovená tímto kodexem. Bylo zjištěno mnoho případů, kdy dochází k jeho porušování a následně navrhnuta opatření, která by mohla vést k jejich, alespoň částečnému odstranění. V rámci srovnání se společností IBM, bylo zjištěno, že stav firemní etiky je u obou společností velmi podobný. Klíčová slova: etické kodexy, bankovní kodexy, zaměstnanci či pracovníci, etické jednání, Velikosti písma: Times New Roman 12