Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23,434 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.59 vteřin. 

Comparison of various approaches to portfolio efficiency
Kopa, Miloš
This paper deals with portfolio efficiency testing with respect to various criteria.

Hodnota života z národohospodářského hlediska v USA, ČR a Rusku v letech 2007-2014
Antoš, Michal ; Zeman, Martin (vedoucí práce) ; Brabec, Petr (oponent)
Předmětem bakalářské práce je zkoumání problematiky výpočtu hodnot života v ČR, USA a Rusku v letech 2007-2014. Cílem je analýza a komparace hodnot života, a významných oblastí je ovlivňujících. Stanovenou hypotézou je odlišnost hodnot života ve zkoumaných zemí v důsledku rozdílnosti oblastí tuto hodnotu ovlivňujících. Teoretická část práce se věnuje oblastem přímo nebo nepřímo ovlivňující hodnotu života, a dále je analyzuje a komparuje v rámci zkoumaných zemí. Vybrané oblasti jsou školství, zdravotnictví, trh práce, nerovnost a životní standard. Praktická část přistupuje k výpočtu hodnot života pro jednotlivé státy. Hodnoty života jsou vypočítávány pro tzv. reprezentativního jednotlivce, kýmž je 40-letý obyvatel dané země. V období, ve kterém se počítá hodnota života, je zohledněn důchodový věk a střední délka života. Vypočtené hodnoty jsou dále zkoumány a státům jsou nabídnuta hospodářsko-politická opatření, v důsledku kterých, by mělo v budoucnosti dojít k výraznému zvýšení hodnoty života.

Proměnlivost multiplikátorů vládních výdajů v čase: Evidence z dat z USA
Focht, Daniel ; Maršál, Aleš (vedoucí práce) ; Chytilová, Helena (oponent)
Tato práce se zabývá odhadnutím velikosti multiplikátoru vládních výdajů v různých obdobích hospodářského cyklu. Předchozí výzkum přišel se dvěma rozpornými závěry. Jedna skupina ekonomů věří, že multiplikátor vládních výdajů je větší během recesí a období nulových úrokových sazeb, zatímco druhá skupina dochází k závěru, že se velikost multiplikátoru nemění. V práci je nejprve prezentován souhrn související literatury představující různé typy použitých metodologických přístupů a odhadnuté velikosti multiplikátoru. Dále autor vytvoří model založený na metodě local projections vytvořenou Oscarem Jordou, který sleduje období od roku 1889 do roku 2016. Na základě tohoto modelu jsou odvozeny multiplikátory vládních výdajů v průběhu různých cyklů. Autor dochází k závěru, že multiplikátor vládních výdajů je konstantní nehledě na hospodářský cyklus.

Analýza reálné a nominální konvergence zemí Visegrádské skupiny v letech 2000-2015
Wikturna, Jan ; Strejček, Ivo (vedoucí práce) ; Zamrazilová, Eva (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na makroekonomickou analýzu procesu reálné a nominální konvergence zemí Visegrádské skupiny vůči starým členským zemím EU, tzv. EU-15, v období let 2000-2015. Cílem analýzy je potvrdit či vyvrátit hypotézu, zda v daném období docházelo ke konvergenci ekonomicky zaostalejších států V4 k vyspělejším zemím EU-15 a poukázat na faktory, které stály za zužováním mezery v hospodářské a cenové úrovni. Teoretická část se zabývá způsoby jakými měříme a porovnáváme ekonomickou výkonnost a úroveň, vysvětluje jednotlivé přístupy k problému ekonomického růstu a také samotný efekt dohánění. Praktická část se zaměřuje především na komparaci zvolených makroekonomických ukazatelů a je poukázáno na vybrané faktory s cílem zjistit zda a z jakých důvodů dochází k přibližování ekonomické úrovně vybraných států k vyspělejším zemím EU-15. Analytická část potvrzuje probíhající proces reálné i nominální konvergence v celém sledovaném období, avšak její průběh je v různých částech tohoto období rozdílný. Rychlost konvergenčních procesů byla pozitivně ovlivněna vstupem zemí V4 do Evropské unie. Slibná dynamika konvergence, především cenové, byla však výrazně narušena ekonomickou krizí.

Podnikatelský plán v oblasti rychlého občerstvení
Hýbl, Jan ; Hartman, Ladislav (vedoucí práce) ; Habrmanová, Blanka (oponent)
Cílem této diplomové práce je zpracovat podnikatelský plán pro nově vznikající podnikatelský subjekt v oblasti rychlého občerstvení. Hlavním cílem podnikatelského plánu je posoudit proveditelnost a reálnost daného záměru. Práce je rozdělena na dvě základní části. První z těchto částí je část teoretická, která nejprve seznamuje s podnikatelskou činností a podnikáním malých a středních podniků v ČR. Následně se věnuje popisu hlavních zásad, metod a přístupů pro zpracování, včetně charakteristiky jednotlivých části podnikatelského plánu. V praktické části je zhotoven kompletní podnikatelský plán pro daný projekt, který čerpá z teoretických východisek uvedených v první části práce. V závěru práce je podnikatelský záměr autorem vyhodnocen.

Implementation of the Smart Metering Systems in Energetics in Slovakia
Petreová, Adela ; Machek, Ondřej (vedoucí práce) ; Tyll, Ladislav (oponent)
Účelem práce je zmapovat aktuální stav transformace odvětví elektorenergetiky k inteligentním sítím, nalézt odpovědi na základní otázky vyplývající ze zavádění systémů chytrého měření, zhodnotit sociální a ekonomické náklady a přínosy, trendy v legislativě, porovnat situaci na Slovensku s ostatními krajinami Evropské unie, přičemž cílem tohoto mapování je snaha na základě zjištění vytvořit další doporučení pro Slovenskou republiku v tomto oboru. V práci je popsaná analýza nákladů a přínosů kritickým přístupem a je poukázáno na slabá místa CBA analýzy původně vypracované pro Slovensko, i za pomoci porovnání (benchmarkingu) s krajinami, které ve vypracování analýzy postupovaly odlišně. Metody výzkumu jsou rešerše dostupných zdrojů, kvalitativní výzkum za pomoci případové studie a rozboru CBA analýzy a expertní výzkum prostřednictvím dotazování. Výsledkem je posouzení ekonomické a sociální přínosnosti systémů chytrého měření na Slovensku a zmapování procesu a stavu jejich zavádění.

The Value of CSR for Czech Consumers
Faradji, Elise ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Seror, Patricia (oponent)
Abstrakt: V současné době je chování spotřebitelů ovlivněno novými faktory, jako jsou sociální a environmentální aspekty. To je důvodem vzrůstajícího trendu implementace společenské odpovědnosti podniků (CSR). Implementace efektivní strategie CSR je komplexním procesem, zejména proto, že základní koncept CSR zůstává nevyjasněný. Cílem této studie je analyzovat přijímání CSR ze strany spotřebitelů a její dopad na jejich nákupní chování. Tato práce pomůže podnikům implementovat jejich strategii CSR s větší efektivitou. Studie se zaměřuje na hlubokou analýzu přístupu spotřebitelů k CSR. Jestliže většina výzkumů užívá kvantitativní analýzu, tato studie se problémem zabývá z kvalitativního hlediska. Bylo uskutečněno dvanáct strukturovaných interview, které podpořily výsledky analýzy. K těmto praktickým a osobním rozhovorům je přidán teoretický základ ke konstrukci argumentace, zejména z důvodu vytvoření rámce, který ukazuje význam všech částí tvorby hodnot (funkcionální, emoční a sociální). Výsledek práce zdůrazňuje fakt, který byl již dokázán ostatním výzkumem: tvorba hodnot je fundamentem, který přesvědčí spotřebitele, aby si všímali CSR. Studie zároveň ukazuje, jak skeptický přístup k CSR negativně ovlivňuje chování spotřebitele. Výzkum pomůže podnikům implementovat úspěšnější strategie CSR a vyvinout nová řešení k oslovení spotřebitelů a ovlivnění jejich nákupního chování prostřednictvím vytvoření hodnoty, kterou budou sdílet.

Differences and similarities on the approaches of buyers from X and Y generations regarding sustainable procurement
Lacour, Maxime ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Geniaux, Isabelle (oponent)
Zodpovědné zásobování se stalo skutečnou výzvou pro firmy v návaznosti na současné trendy Corporate Social Responsibility (CSR) a pro další eticky orientované zákazníky. Na rozdíl od pojmu "zelené zásobování", tento pojem odpovědných zakázek podporuje společnosti k využívání etického a udržitelného zásobování. Obvyklá kritéria při zadávání veřejných zakázek jako je cena, výkony, inovace, termíny a doba splatnosti, jsou stále více spojovány s těmi více eticky orientovanými. Tato kritéria týkající se etiky kombinují jak sociální tak ekologickou odpovědnost dodavatelů a dalších stakeholders, jako jsou energetické úspory a dodržení určité certifikace. V současné době je mnoho výzev k předkládání nabídek stanovujících také ekologické požadavky na dodavatele nebo subdodavatele, a to i v kategorii nestrategického zásobování. Cílem této práce je porovnat tento přístup odpovědných zakázek mezi kupujícími z generace X a z generace Y: sdílejí stejné názory na zodpovědné zásobování? Jsou pro ně výhody a nevýhody odpovědného zásobování podobné?

Chytrá a udržitelná města v kontextu vědecké a inovační strategie EU
Horniecká, Marie ; Žamberský, Pavel (vedoucí práce) ; Procházková Ilinitchi, Cristina (oponent)
Práce se zabývá podporou EU na výzkum a inovace, jakou má podobu, jaké inicativy EU v tomto ohledu existují. Práce je založena na rozboru a komparaci teoretických přístupů se záměrem vytvořit definici chytrého a udržitelného města pro účely této práce. Charakteristika klíčových souvisejících strategických dokumentů a networkignových platforem slouží k vykreslení vlivů, které na formování vědecko-výzkumných rámcovch programů působí. Samostatná kapitola je věnována analýze problémů, kterém evropská města čelí v dnešní době. Od těchto závěrů se odvíjí analýza proběhlých výzev a projektů (E-CORDA). Na základě analýzy je doporučeno, aby se příští období rámcových programů zaměřily zejména na sociální problémy přímo ve městech.

Podnikatelský plán v rámci private equity fondu se zaměřením na finanční část
Bartoš, Jan ; Krause, Josef (vedoucí práce) ; Machek, Ondřej (oponent)
Předkládána diplomová práce se věnuje zpracování podnikatelského plánu v rámci private equity fondu, konkrétně výstavbě a provozování plně osvětleného a vytápěného pěstebního skleníku. Plán se zaměřuje, vzhledem k okolnostem vysvětleným v práci, hlavně na finanční část. V teoretické části se autor věnuje vývoji na poli podnikání a private equity. Dále vymezuje všechny důležité relevantní pojmy týkající se podnikatelského plánu, jeho strukturu a přístup při tvorbě. Praktická část vysvětluje konkrétní situaci, za které je o této podnikatelské příležitosti uvažováno a dále se věnuje samotnému plánu. Konkrétně analýze trhu a konkurence, přístupu v marketingu, provozní stránce a podrobně rozebírá finanční plán. Cílem plánu je ověřit očekávání o trhu a ekonomickou stránku celého projektu. K tomu využívá i několik základních kritérií k hodnocení investice.