Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21,427 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.85 vteřin. 

Moliere na pražských divadelních scénách (1848 - 1948)
MLEZIVOVÁ, Blanka
Cílem této práce je přiblížit recepci Moli\`{e}rova díla z pohledu toho, jakým způsobem bylo prezentováno a vnímáno v českém pražském divadelním prostředí mezi lety 1848-1948. Práce se zabývá obdobím, ve kterém Moli\`{e}re tvořil, rozborem jeho díla, následným přiblížením dané epochy v dějinách české kultury a ztvárněním inscenací tohoto klasického autora v podání českých divadelních tvůrců a umělců. Z dobového tisku se pokusíme zjistit úspěšnost Moli\`{e}rovy tvorby v českém podání u pražského publika a případné odchylky v jevištní realizaci her od původního autorova záměru, se kterým bylo dílo vytvořeno v 17. století.

Analýza trhu nemovitostí v Královéhradeckem kraji
Vašata, Zdeněk ; Hartman, Ladislav (vedoucí práce) ; Trýznová, Jana (oponent)
Cílem této práce je analýza trhu nemovitostí se zaměřením investice drobného investora do bytů v tomto regionu. První část práce se zaměřuje na všeobecné informace o trhu nemovitostí a potřebné ekonomické znalosti pro případnou investici. Další, praktická část, je již zaměřena na Královehradecký region, kde určení nejvhodnějších lokalit k investici je výsledným průnikem rozborů finančního a obecného, který zkoumá lokality z geografické stránky, demografického vývoje nebo např. infrastruktury oblasti. V doporučených lokalitách je pak provedena modelová analýza s vyhodnocením potenciálu investice do bytů ve zkoumaném regionu.

Možnosti a podmínky použití nástrojů pro analýzu chování zákazníků na sociálních sítích
Horák, Vít ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Měsíček, Libor (oponent)
Diplomová práce se zabývá bezplatnými nástroji, které mohou být použity k analýze koncových zákazníků drobných, malých a středních e-commerce podniků na sociální síti Facebook, za účelem zvýšení jejich konkurenceschopnosti na této sociální síti. Teoretická část je zaměřena na definování klíčových pojmů, rozlišuje typy sociálních médií a popisuje současnou situaci sociálních sítí ve světě i v České republice z pohledu uživatelské oblíbenosti a pro Českou republiku také ještě z hlediska podniků. Dále se teoretická část zabývá možnostmi, které poskytují sociální sítě SME podnikům se zaměřením na sociální síť Facebook a taktéž identifikuje různé typy analytických nástrojů, které mohou být použity pro účely sledování a analýzy zákazníků. Na začátku praktické části je krátce uvedena společnost Dobrutka.EU s.r.o. provozující elektronický obchod pro koncové zákazníky. Poté je prezentována analýza průzkumu o tom, jak SME společnosti, které provozují nejlepší české elektronické obchody, přistupují ke sledování a analýze jejich činnosti a zákazníků ze sociální sítě Facebook. Následně je řešen výběr vhodných nástrojů pro SME společnosti, které jsou analyzovány v předposlední kapitole. Na konci praktické části je na základě skutečností uvedených v předchozích kapitolách přistoupeno k praktickému uplatnění poznatků na facebookové prezentaci společnosti Dobrutka.EU prostřednictvím návrhu a pilotního nasazení vhodných postupů a analytických nástrojů, jejichž efektivnost byla na konci kapitoly zhodnocena. Hlavním přínosem práce je zjištění a ověření bezplatných nástrojů i efektivního způsobu, který umožňuje podrobně analyzovat vlastní zákazníky dokonce také drobným společnostem a díky tomu efektivněji dosahovat kladných hospodářských výsledků také v případech rozvíjejících se facebookových prezentací.

Udržitelný rozvoj cestovního ruchu na Vysočině
Veselá, Markéta ; Macháček, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vondráková, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématikou udržitelného rozvoje cestovního ruchu na regionální úrovni, pro zpracování problematiky byl zvolen Kraj Vysočina. Pro zhodnocení udržitelnosti jeho rozvoje je zkoumán potenciál turismu destinace v jeho jednotlivých oblastech včetně klíčových produktů, které jsou podrobeny srovnání s doporučeními obecně uznávaných organizací cestovního ruchu. Práce zahrnuje také srovnání se zkušenostmi z oblasti turismu z dalších krajů České republiky. Kraj Vysočina vykazuje v oblasti cestovního ruchu vhodné výchozí předpoklady pro jeho udržitelný rozvoj, a to především z hlediska nabídky těchto produktů, která zahrnuje jak produkty šetrné k životnímu prostředí, tak kulturní atraktivity přispívající k osobnímu rozvoji jedinců, respektující lidská práva a podporující vzájemnou toleranci rozdílů mezi kulturami a jejich různorodosti. Jako problémová se však jeví prostorová nevyváženost jeho rozvoje v rámci kraje, způsobená především koncentrací turistických atraktivit do konkrétních destinací a nízká místní iniciativa v naopak méně atraktivních oblastech. Pro tyto nedostatky práce navrhuje řešení, na základě analýzy se jako vhodné nástroje jeví geocaching, pořádání kulturních událostí, podpora vzniku místních destinačních kanceláří v kraji, podpora cykloturistiky a zakládání vysoce navštěvovaných turistických cílů.

Podnikatelský projekt rodinné vzdělávací centrum
Bahushevich, Alena ; Hartman, Ladislav (vedoucí práce) ; Mísař, Jan (oponent)
Cílem této diplomové práce je sestavení podnikatelského plánu pro nově vznikající předškolní zařízení - Rodinné vzdělávací centrum, jehož hlavní činností bude provoz mateřské školy a pořádání vzdělávacích programů a kurzů pro děti a dospělé. Teoretická část práce je věnována popisu významu podnikatele a firem ve společnosti, vymezení základních náležitosti podnikatelského plánu a charakteristice předškolního systému vzdělávání v České republice včetně uvedení dostupných alternativních metod výuky. Praktická část je aplikací získaných teoretických poznatků při sestavení podnikatelského projektu. V této části je na základě analýzy trhu, marketingového a finančního plánu hodnocena životaschopnost a konkurenceschopnost podnikatelského záměru.

Politický marketing v předvolebním období
Baghdasarjan, Inesa ; Müller, Karel (vedoucí práce) ; Fleissner, Kamil (oponent)
Cílem diplomové práce je rozbor marketingových strategií strany ČSSD a hnutí ANO 2011 v krajských volbách 2016. Dále si práce klade za cíl analyzovat jejich mediální obraz ve vybraných ekonomicko-politických týdenících (Euro, Respekt, Týden). Na základě obsahové analýzy týdeníků a kvalitativních rozhovorů se pokusí zodpovědět na následující otázky: Jak se odlišovaly marketingové strategie ČSSD a ANO využívané v kampani před krajskými volbami 2016? Projevily se ve vybraných týdenících odlišnosti v interpretaci mediálního obrazu stran? Diplomová práce je strukturovaná do čtyř základních kapitol. První kapitola vymezuje základní terminologii týkající se politického marketingu. Druhá kapitola je věnována medializaci politiky a českým médiím. Ve třetí analyticko-empirické části jsou charakterizovány marketingové strategie jednotlivých stran. Poslední kapitola interpretuje výsledky obsahové analýzy.

Civilní nouzové plánování v České republice a jeho rozvoj a úloha v rámci Severoatlantické aliance
POPELÁŘ, Ondřej
Předkládaná diplomová práce se zabývá civilním nouzovým plánováním v České republice a jeho rozvojem a úlohou v rámci Severoatlantické aliance. Hlavní část práce v teoretické oblasti, je zaměřena na civilní nouzové plánování (CNP) na úrovni NATO a civilní nouzové plánování na úrovni České republiky. V prvním případě je práce zaměřena na vysvětlení konceptu civilního nouzového plánování, jeho vznik a vývoj v podmínkách Aliance. Je zde popsán průběh vývoje CNP, při změně strategických koncepcí NATO, změny priorit a zaměření CNP v důsledku změny politické situace. Důležité pro pochopení problematiky je vyobrazení úkolů, které CNP v rámci Aliance plní a rovněž Ministerská směrnice, coby hlavní dokument pro civilní nouzové plánování. Podrobně bylo popsáno pět základních úloh, které jsou aktuální již od platnosti první Ministerské směrnice a jejichž platnost přetrvává do dnešních dob. Nedílnou součástí CNP NATO bylo vyobrazení jeho organizační struktury, která je pro pochopení prakticky orientované části nezbytná. Druhá sekce hlavní části je orientovaná na civilní nouzové plánování v podmínkách České republiky. Na této úrovni je civilní nouzové plánování metodickým nástrojem k usměrňování havarijního a krizového plánování, kde zabezpečuje jejich soulad a zabraňuje duplicitě s obranným plánováním. Jsou zde charakterizovány oblasti, na které se CNP zaměřuje a vyobrazeno legislativní i institucionální zajištění. Hlavní část praktické oblasti je zaměřena na plnění hlavních úkolů jednotlivými gestory, kteří fungují v rámci čtyř základních plánovacích skupin. Pro co možná nejlepší přehled realizace úkolů Ministerské směrnice, byl zvolen následující postup: hlavní úkoly Ministerské směrnice a plnění těchto úkolů, bylo rozděleno na tři hlavní části, a to dle kategorií cílů Ministerské směrnice. Jednotlivé cíle jsou plněny v rámci čtyř plánovacích skupin. Plánovací skupiny jsou poté rozděleny do rezortů, které jsou v České republice jejich gestory. Výsledkem je přehledné vyobrazení, kde můžeme vidět hlavní úkoly jednotlivých ústředních orgánů státní správy, plnění těchto úkolů v rámci Aliance a jejich realizaci do podmínek České republiky. U každého úkolu je rovněž možné vidět, zda již byl splněn, či je stále rozpracován a jeho plnění se překlene do období další Ministerské, nyní už Politické, směrnice. V diskuzi je rozebrána problematika plnění jednotlivých úkolů, stejně jako důležitost finančního zajištění civilního nouzového plánování. Na závěr diskuze je kladen důraz na nezbytnost propojení národní a alianční úrovně. Ta je zajištěna přes stálé zástupce ve výboru CEPC a zástupce v jednotlivých plánovacích skupinách. Na příkladu několika členských zemí je ukázáno, jak funguje (i nefunguje) komunikace mezi zástupci v systému CNP na několika úrovních. V závěru práce je zhodnocena legislativní a institucionální provázanost CNP České republiky a Aliance. Na rozdíl od institucionální provázanosti, která je plně dostatečná, tomu tak není u provázanosti legislativní. V systému provázanosti je rovněž zdůrazněna důležitá úloha stálého zástupce CEPC a zástupců plánovacích skupin. Hlavní část závěru je věnována faktům vycházejícím z výsledků a diskuze práce, které vypovídají o naplnění cílů práce. Systém fungování civilního nouzového plánování České republiky byl shledán jako velice efektivní a to i ve srovnání s dlouholetými členy jakými jsou kupříkladu Velká Británie či Francie. Na druhou stranu i přes prokázanou kvalitu a efektivitu by bylo přínosné zanesení civilního nouzového plánování do právního řádu ČR, pro jeho ucelenou legislativní podobu. Tato změna by neměla ani takový vliv na pracovní činnost, jako spíše určitou politickou váhu. Na závěr je kladně zodpovězena výzkumná otázka, jež měla zhodnotit, zda současný stav fungování CNP v České republice pokrývá potřeby Severoatlantické aliance.

Urbanizace v Číně: udržitelnost čínských měst
Králíková, Petra ; Stuchlíková, Zuzana (vedoucí práce) ; Neumann, Pavel (oponent)
Diplomová práce má za cíl charakterizovat vývojové trendy čínské urbanizace od vzniku Čínské lidové republiky dodnes, přístupy k ní a zhodnotit udržitelnost těchto trendů. Práce se skládá ze čtyř hlavních kapitol. První kapitola představuje vybrané urbanizační teorie: teorii stádií vývoje měst, diferenciální urbanizaci a environmentální Kuznetsovu křivku. Druhá část charakterizuje vývoj čínské urbanizace, definuje dva hlavní determinanty budoucího vývoje a snaží se postihnout možné scénáře vývoje budoucího. Třetí část se zabývá přístupem čínské vlády a příslušnými dokumenty, mezi něž patří pětileté plány, Urbanizační plán a reformy. Poté je zhodnocena udržitelnost čínské urbanizace. Poslední část práce se zabývá urbanizačními trendy a příslušnými politikami v samosprávném městě Chongqing.

Inovační aktivity Německa v kontextu smart specializace
Vlčková, Markéta ; Vlčková, Jana (vedoucí práce) ; Vošta, Milan (oponent)
Zpomalení ekonomického růstu v mnoha zemích vede k diskuzi, na jaké zdroje růstu a jakým způsobem se zaměřit. EU za tímto účelem vytvořila koncept smart specializace, který klade důraz na co nejefektivnější využití veřejných finančních zdrojů určených do výzkumu a vývoje. Cílem diplomové práce je tedy zjistit, na jaké odvětví se specializuje lídr inovací v EU Německo a jeho jednotlivé regiony a identifikovat tak potenciální oblasti pro směřovaní zdrojů do inovací, výzkumu a vývoje. Zmíněné bude zjišťováno pomocí patentových sítí. Vedlejším cílem je propojení zjištěných výsledků o patentování a analýzy inovačních aktivit jednotlivých regionů Německa jako celku s mezinárodním obchodem a zjistit, zda existuje závislost mezi inovační aktivitou v určitém odvětví a exportem produktů tohoto odvětví do zahraničí.

Potenciál IoT v Smart city
Pavlíček, Tomáš ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Basl, Josef (oponent)
Cílem práce je identifikovat, ve kterých fázích adopce IoT (Internet of Things) aplikačních oblastí konceptu Smart City se nacházejí česká krajská města, a jaký je jejich výhled do roku 2025 a zároveň zjistit, ve kterých dimenzích konceptu Smart City, podporovaných technologiemi IoT, spatřují česká krajská města největší potenciál. Na základě poznatků nabytých z prostudovaných materiálů je představen koncept Internet of Things (Internet věcí) spolu s detailním popisem jedné jeho aplikační oblasti, a sice Smart City (Chytré město). Tato oblast je dále rozdělena na specifické dimenze, které zahrnují jednotlivé oblasti, jež lze skrze technologie Internetu věcí konkrétním způsobem podpořit. Díky těmto informacím byl poté vytvořen dotazník, který byl postaven právě na identifikovaných IoT aplikačních oblastech Chytrého města. Diplomová práce by měla být přínosná pro všechna města České republiky, kterým poskytne ucelený pohled na jednotlivé IoT aplikační oblasti konceptu Smart City včetně informace, na které z daných IoT aplikačních oblastí se v současné době soustředí krajská města, a na které se chtějí zaměřit do budoucna. Na druhou stranu by z výsledků dotazníkového šetření mohly též těžit komerční subjekty, které se implementací IoT ve městech zabývají, a kterým tak tato práce poskytne vodítko k tomu, s jakými produkty je vhodné daná města oslovovat.