Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13,907 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.83 vteřin. 

Vymezení klíčových manažerských kompetencí pro řízení podniků v ČR
VRCHOTA, Jaroslav
Disertační práce se zabývá manažerskými kompetencemi. Jejím cílem je vymezit a určit hlavní kompetence pro vykonávání funkce vrcholového manažera v České Republice na základě prostudovaných teoretických východisek a dotazníkového šetření rozšířeného s osobními pohovory. V rámci disertační práce, jsou zjišťovány vztahy mezi jednotlivými kompetencemi manažerů a následně jsou tyto kompetence komparovány s kompetencemi studentů Ekonomické fakulty v Českých Budějovicích, pro které jsou navržena doporučení vedoucí k zvyšování kompetenčního potenciálu.

Řízení lidí v multikulturním prostředí
Moryc, Katarzyna Małgorzata ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Vávra, Radovan (oponent)
Hlavním cílem této práce bylo definovat a analyzovat klíčové aspekty manažerské práce v multikulturním prostředí, v jednom z útvarů centra sdílených služeb, nadnárodní společnost se sídlem v Praze v České republice. Další cílem práce bylo definovat základní kompetence úspěšného manažera, který řídí výkon zaměstnanců v multikulturním oddělení, a poskytuje doporučení pro zlepšení výkonnosti managementu v klíčových aspektech manažerské práce, jako je komunikace, motivace, řízení výkonu a multikulturní vedení. Tvrdí se, že přítomnost interkurentních interakcí mezi vedoucími oddělení a jejich podřízenými, má dopad na efektivitu manažerské výkonnosti. Práce se skládá z teoretické a praktické části. První část práce zkoumá teoretické koncepty týkající se kultury, komunikace, motivace a vedení ve vztahu k multikulturním specifikům daného prostředí. Ve druhé části,jsou prezentovány použité výzkumné metody, je prezentovány provedena analýza výzkum a jeho výsledky. Dále v praktické části jsou definovávané doporučení navazující na analyzované aspekty manažerské práce, kterých zavedení by vedlo k vyšší efektivitu manažerské výkonnosti a dál k celkové výkonnosti oddělení.

Vliv zavedení DMS v bance na její byznys procesy
Vejmělek, Vojtěch ; Stanovská, Iva (vedoucí práce) ; Cícha, Daniel (oponent)
Tématem této práce je posouzení vlivu implementace elektronického systému pro správu a řízení dokumentů (DMS) na vybraný byznys proces. Práce postupuje od podrobné charakteristiky základních pojmů, vedle technologických aspektů se zabývá také legislativou, dále pokračuje přes současný stav vybraného procesu až po návrh budoucího stavu. Práce je věnována všem, které zajímá problematika správy podnikového obsahu, dále může nabídnout motivy k zamyšlení, jak uchopit elektronizaci dokumentů a jak díky tomu lze zvýšit úroveň poskytovaných služeb.

Komparace dvou modelů vývoje energetického trhu v ČR od roku 2015 do roku 2040
Dvořáková, Jitka ; Zeman, Martin (vedoucí práce) ; Lukášová, Tereza (oponent)
Bakalářská práce se zabývá predikcí vývoje energetického trhu v České republice od roku 2015 do roku 2040 a porovnáním nákladů dvou modelů rozložení energetického portfolia. První model je vypracován dle Státní energetické koncepce z roku 2014 a druhý alternativní model využívající 50 % elektrické energie z obnovitelných zdrojů. Teoretická část objasňuje současný stav na energetickém trhu, definuje typy energetických zdrojů a pojmy úzce spjaté s danou problematikou. V praktické části jsou pomocí výpočtů nejprve stanoveny přímé náklady jednotlivých druhů elektráren na výrobu elektrické energie. Na základě těchto údajů je dále vypočtena ekonomická náročnost obou modelů a následně provedena jejich komparace. Cílem práce je zjistit, který ze stanovených modelů energetického trhu je pro české národní hospodářství ekonomicky výhodnější. Klíčová slova: energetika, energetický trh, přímé náklady, ekonomická výhodnost JEL klasifikace: Q40, Q41, Q43, Q47

Možnosti a podmínky použití nástrojů pro analýzu chování zákazníků na sociálních sítích
Horák, Vít ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Měsíček, Libor (oponent)
Diplomová práce se zabývá bezplatnými nástroji, které mohou být použity k analýze koncových zákazníků drobných, malých a středních e-commerce podniků na sociální síti Facebook, za účelem zvýšení jejich konkurenceschopnosti na této sociální síti. Teoretická část je zaměřena na definování klíčových pojmů, rozlišuje typy sociálních médií a popisuje současnou situaci sociálních sítí ve světě i v České republice z pohledu uživatelské oblíbenosti a pro Českou republiku také ještě z hlediska podniků. Dále se teoretická část zabývá možnostmi, které poskytují sociální sítě SME podnikům se zaměřením na sociální síť Facebook a taktéž identifikuje různé typy analytických nástrojů, které mohou být použity pro účely sledování a analýzy zákazníků. Na začátku praktické části je krátce uvedena společnost Dobrutka.EU s.r.o. provozující elektronický obchod pro koncové zákazníky. Poté je prezentována analýza průzkumu o tom, jak SME společnosti, které provozují nejlepší české elektronické obchody, přistupují ke sledování a analýze jejich činnosti a zákazníků ze sociální sítě Facebook. Následně je řešen výběr vhodných nástrojů pro SME společnosti, které jsou analyzovány v předposlední kapitole. Na konci praktické části je na základě skutečností uvedených v předchozích kapitolách přistoupeno k praktickému uplatnění poznatků na facebookové prezentaci společnosti Dobrutka.EU prostřednictvím návrhu a pilotního nasazení vhodných postupů a analytických nástrojů, jejichž efektivnost byla na konci kapitoly zhodnocena. Hlavním přínosem práce je zjištění a ověření bezplatných nástrojů i efektivního způsobu, který umožňuje podrobně analyzovat vlastní zákazníky dokonce také drobným společnostem a díky tomu efektivněji dosahovat kladných hospodářských výsledků také v případech rozvíjejících se facebookových prezentací.

Nástupnictví v českých rodinných firmách
Rabiňák, Ondřej ; Srpová, Jitka (vedoucí práce) ; Habrmanová, Blanka (oponent)
Cílem této diplomové práce je identifikace faktorů úspěšného nástupnictví v českých rodinných firmách. Práce je rozčleněna do pěti kapitol. První kapitola je věnována předmětu a cíli diplomové práce. Druhá kapitola se zabývá teoretickými východisky podnikání, historií podnikání v České republice a teoretickými východisky týkající se rodinných firem. Obsahem třetí kapitoly je analýza výzkumů na téma nástupnictví u nás i ve světě. Čtvrtá kapitola je zaměřena na vlastní výzkum praktik nástupnictví v českých rodinných firmách. Pátá kapitola obsahuje identifikaci faktorů úspěšného nástupnictví.

Civilní nouzové plánování v České republice a jeho rozvoj a úloha v rámci Severoatlantické aliance
POPELÁŘ, Ondřej
Předkládaná diplomová práce se zabývá civilním nouzovým plánováním v České republice a jeho rozvojem a úlohou v rámci Severoatlantické aliance. Hlavní část práce v teoretické oblasti, je zaměřena na civilní nouzové plánování (CNP) na úrovni NATO a civilní nouzové plánování na úrovni České republiky. V prvním případě je práce zaměřena na vysvětlení konceptu civilního nouzového plánování, jeho vznik a vývoj v podmínkách Aliance. Je zde popsán průběh vývoje CNP, při změně strategických koncepcí NATO, změny priorit a zaměření CNP v důsledku změny politické situace. Důležité pro pochopení problematiky je vyobrazení úkolů, které CNP v rámci Aliance plní a rovněž Ministerská směrnice, coby hlavní dokument pro civilní nouzové plánování. Podrobně bylo popsáno pět základních úloh, které jsou aktuální již od platnosti první Ministerské směrnice a jejichž platnost přetrvává do dnešních dob. Nedílnou součástí CNP NATO bylo vyobrazení jeho organizační struktury, která je pro pochopení prakticky orientované části nezbytná. Druhá sekce hlavní části je orientovaná na civilní nouzové plánování v podmínkách České republiky. Na této úrovni je civilní nouzové plánování metodickým nástrojem k usměrňování havarijního a krizového plánování, kde zabezpečuje jejich soulad a zabraňuje duplicitě s obranným plánováním. Jsou zde charakterizovány oblasti, na které se CNP zaměřuje a vyobrazeno legislativní i institucionální zajištění. Hlavní část praktické oblasti je zaměřena na plnění hlavních úkolů jednotlivými gestory, kteří fungují v rámci čtyř základních plánovacích skupin. Pro co možná nejlepší přehled realizace úkolů Ministerské směrnice, byl zvolen následující postup: hlavní úkoly Ministerské směrnice a plnění těchto úkolů, bylo rozděleno na tři hlavní části, a to dle kategorií cílů Ministerské směrnice. Jednotlivé cíle jsou plněny v rámci čtyř plánovacích skupin. Plánovací skupiny jsou poté rozděleny do rezortů, které jsou v České republice jejich gestory. Výsledkem je přehledné vyobrazení, kde můžeme vidět hlavní úkoly jednotlivých ústředních orgánů státní správy, plnění těchto úkolů v rámci Aliance a jejich realizaci do podmínek České republiky. U každého úkolu je rovněž možné vidět, zda již byl splněn, či je stále rozpracován a jeho plnění se překlene do období další Ministerské, nyní už Politické, směrnice. V diskuzi je rozebrána problematika plnění jednotlivých úkolů, stejně jako důležitost finančního zajištění civilního nouzového plánování. Na závěr diskuze je kladen důraz na nezbytnost propojení národní a alianční úrovně. Ta je zajištěna přes stálé zástupce ve výboru CEPC a zástupce v jednotlivých plánovacích skupinách. Na příkladu několika členských zemí je ukázáno, jak funguje (i nefunguje) komunikace mezi zástupci v systému CNP na několika úrovních. V závěru práce je zhodnocena legislativní a institucionální provázanost CNP České republiky a Aliance. Na rozdíl od institucionální provázanosti, která je plně dostatečná, tomu tak není u provázanosti legislativní. V systému provázanosti je rovněž zdůrazněna důležitá úloha stálého zástupce CEPC a zástupců plánovacích skupin. Hlavní část závěru je věnována faktům vycházejícím z výsledků a diskuze práce, které vypovídají o naplnění cílů práce. Systém fungování civilního nouzového plánování České republiky byl shledán jako velice efektivní a to i ve srovnání s dlouholetými členy jakými jsou kupříkladu Velká Británie či Francie. Na druhou stranu i přes prokázanou kvalitu a efektivitu by bylo přínosné zanesení civilního nouzového plánování do právního řádu ČR, pro jeho ucelenou legislativní podobu. Tato změna by neměla ani takový vliv na pracovní činnost, jako spíše určitou politickou váhu. Na závěr je kladně zodpovězena výzkumná otázka, jež měla zhodnotit, zda současný stav fungování CNP v České republice pokrývá potřeby Severoatlantické aliance.

Návrh metodiky BI řešení v prostředí QlikView
Judová, Eva ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Kunst, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem metodiky řešení BI projektů v prostředí QlikView. Hlavním cílem práce je navrhnout doporučený postup řešení reflektující slabá a silná místa při vývoji QlikView aplikací. Průvodní kapitolou do popisované problematiky je kapitola Business intelligence, vysvětlující principy, charakteristiky a důvody zavedení do společnosti. Součástí je vymezení rozdílů mezi tradičními a samoobslužnými řešeními, které slouží jako teoretické východisko pro pochopení zvyšující se atraktivnosti samoobslužných řešení a prostředí navrhované metodiky. Následující kapitola představuje společnost Qlik, jakožto lídra na trhu BI a vlastníka vedoucího produktu QlikView. Uvedeny jsou důvody jejího vzniku, následný vývoj a stávající vize pro vytvoření uceleného pohledu na prostředí, kde vznikl popisovaný produkt. Společně s kapitolou věnující se charakteristice a hlavním přednostem QlikView je tak vytvořena znalostní základna pro realizaci navrhované metodiky. Stěžejní kapitola této diplomové práce vychází z autorčiných zkušeností získaných při realizaci QlikView projektů. Navrhovaná metodika je založená na popisu jednotlivých fází, jejich činnostech, vstupech a výstupech a jejich konkrétní aplikaci v demonstračním prostředí pro oblast pohledávek výrobního podniku. Klíčovým přínosem autorky je upozornění na potenciální problémy během vývoje či poukázání na kritická místa anebo poskytnutí patřičných doporučení a přínosů navrhovaných postupů. Navrhovaná metodika může posloužit jako vhodný průvodce pro projekty samoobslužných řešení realizovaných v QlikView prostředí.

Strategie společenské odpovědnosti společnosti Hilton Worldwide a její aplikace v lokálních podmínkách
Švábová, Kateřina ; Mokrejšová, Veronika (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Bakalářská práce se věnuje tématu společenské odpovědnosti ve společnosti Hilton Worldwide. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část seznamuje s problematikou společenské odpovědnosti, s filozofií konceptu CSR, jeho historií a současností. Definuje jednotlivé pojmy jako CSR, stakeholders, firemní filantropie, udržitelný rozvoj, podnikatelská etika a firemní občanství. Dále se zaměřuje na důležitou úlohu komunikace a to nejen v oblasti CSR. Praktická část pak představuje koncept CSR ve společnosti Hilton Worldwide a jeho celkovou strategii. Na lokální úrovni pak představuje hotely Hilton Prague a Hilton Prague Old Town a jejich činnost v rámci CSR. Pro vyhodnocení konceptu CSR je pak použita SWOT analýza, která definuje problémy především v oblasti komunikace o CSR aktivitách nejen uvnitř, ale i vně společnosti. Na základě výsledků SWOT analýzy jsou pak navržena řešení a doporučení, která by měla přispět k pochopení konceptu CSR, zlepšení jeho vnímání a komunikace především k zaměstnancům sledované firmy, což by mělo pozitivní vliv na zvýšení zájmu o tyto informace, zvýšení loajality a posílení konkurenceschopnosti společnosti.

Návrh procesů obchodního oddělení v IT společnosti a měření jejich výkonnosti
Schütz, Martin ; Oškrdal, Václav (vedoucí práce) ; Bruckner, Tomáš (oponent)
Práce se zabývá návrhem nových procesů obchodního oddělení v IT společnosti poskytující služby serverhostingu, webhostingu a registrace domén. Tyto procesy vycházejí z identifikace a analýzy stávajících procesů a z teorie řízení obchodního oddělení. U vybraných procesů jsou stanoveny klíčové indikátory jejich výkonnosti (KPIs) využitelné pro řízení organizace jako celku. Modely procesů jsou vytvořeny dle notace EPC. Nové procesy jsou navrženy tak, aby při jejich průběhu vznikala v informačním systému CRM data poskytující evidenční a informační podporu nezbytnou pro řízení obchodního oddělení včetně možnosti měření jeho výkonnosti. Procesy také automatizují často se opakující činnosti a poskytují relevantní informace dalším dotčeným organizačním jednotkám společnosti. Přínosem práce jsou výsledky analýzy identifikovaných stávajících procesů, obsahující návrhy řešení objevených problémů a modely nových procesů. Mohou posloužit jako vzor pro optimalizaci stávajících procesů v již existujících organizacích nebo pro tvorbu nového procesního modelu v nových organizacích ze stejného nebo podobného oboru.